4 modele silnika z 1 generacji?

Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: Mattijjah »

witam znalazłem ostatnio artykuł Montowane silniki benzynowe w tym modelu to m.in.: 2.2 (110KM), 2.2 Turbo (147KM), 3.0 V6 (145KM), 2.2 i (111KM) chodzi mi czym się różni silnik 2.2 od 2.2i są wogóle dwa rodzaje silników? źródło http://www.autopasje.pl/auta-model-339-probe.html
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: Robert »

Jeśli Cię to naprawdę nurtuje, to pewnie autor udzieli Ci wyczerpujących informacji :idea: - jeśli nie znajdziesz namiarów w samym serwisie, to tu masz telefon i email: :arrow: www.sztoldo.pl
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: Mattijjah »

no bo wiesz np mój silnik różni się od gl w sumie pierdołami ale czy trzeba pisać ze są dwa typy silnika 2.2 bez turbo ?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: OLEY »

A czym się różni? Opisz, jak możesz, różnice.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: Mattijjah »

np gl ma na przepustnicy 4 podciśnienia od góry i jedno od dołu a ja mam 5 od góry.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: Eli »

AT ?
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: Mattijjah »

to znaczy????
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: Robert »

AuTomat? ;)

Automatic Transmission
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: micek »

albo AuTo-mat :twisted: :wink:
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: Mattijjah »

czyli silniki z automatem miały inną konstrukcję?
Awatar użytkownika
Czarls
Posty: 125
Rejestracja: 2011-12-14 21:50
Samochód: Probe 2.2 GT 89.Genesis Coupe 2.8 Rspec MY12
Galeria: viewtopic.php?t=19767
Lokalizacja: Wodzisław Świętokrzyskie :) gg 118873
Kontakt:

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: Czarls »

Widziałeś żeby jakikolwiek koncern samochodowy produkował dwa rodzaje silnika o tej samej pojemności różniące się od siebie znacznie przez to że w jedynych modelach jest manualna skrzynia a w drugich nie.
Co najwyżej mogą się częściowo różnić poszczególnymi elementami osprzętu który występuje w wyniku tego że jedno auto ma manualną skrzynie a drugie automatyczną.
Choć np cruise control pospolicie zwany tempomatem występuje w obu rodzajach skrzyń( jest spotykany).
Wiec różnice mogą tylko i wyłącznie polegać na osprzęcie i niczym więcej tak na chłopski rozum reasumując ot tyle.
Wiec np większa większość aut z automatycznymi skrzyniami biegów będzie posiadać wiele elementów dodatkowych w postaci osprzętu których nie ma w manualnej między innymi innym półosią przegubom dodatkowej chłodnicy oleju która jest stosowana w automacie choć w niektórych koncernach przy bardzo wysilonych jednostkach o dużej mocy i momencie obrotowym w skrzyniach manualnych też są stosowane chłodnicę oleju owego układu.
Wiec twierdzenie że silnik do skrzyni manualnej jest całkowicie inny od tego z skrzynią automatyczną jest błędem może się różnić ale tylko i wyłącznie osprzętem który jest potrzebny do prawidłowego dziłania owego układu przeniesienia mocy.

Tyle z mojej strony koniec elaboratu więcej już mi się nie chce pisać bo to temat rzeka można by jeszcze napisać o oporach toczenia w automacie i manualnej ale po co.

Na polecenie odgórne mam dokończyć to co zapoczątkowałem wiec tak jak większość wie przynajmniej tak mi się wydaje auta z automatycznymi skrzyniami biegów oszczędzają bardziej silnik niż się wielu wydaje dzięki mniejszym oporom toczenia(wewnątrz skrzyni chodzi o mechanizmy i obciążenia jak występują podczas jazdy) uzyskanym dzięki tego typu skrzyni jeśli oczywiście jest ona prawidłowo eksploatowana.Co w naszym pięknym kraju nad Wisła zdarza się bardzo rzadko,z głównych przyczyn, to nie wymienianie oleju w odpowiednim do tego momencie czyli pi razy drzwi około 25-30 tyś dla starych typów konstrukcji automatu plus filtra oleju.Wierzcie lub nie ale ten filtra tak samo jak ten od oleju silnika się zapycha choć jego konstrukcja jest prosta jak budowa cepa i wygląda jak sporych rozmiarów puszka po śledziach z kilkoma dziurkami i czymś ala bibułą w środku.Jednak owa bibuła zbiera zanieczyszczenia które powstają na skutek eksploatacji auta tak tak są wewnątrz takie małe tarczki cierne trochę podobne do sprzęgłowych które też się wycierają.Jednak jeśli mamy na tyle szczęścia że kupimy auto od jakiegoś Polonusa który osiedlił się nad Wisłą i wiedział co trzeba robić jak się ma automat i my też będziemy kultywować jego tradycję to mamy kolejne tysiące km bezawaryjnych startów i lądowań za sobą.
Krąży też mit o tym że automat sporo pali tak pali sporo jeśli jeździ nim osoba która nigdy wcześniej nie miała do czynienia z automatem lub jest młody i katuje skrzynię.Jednak przy umiejętnej jeździe bez szaleństw czyli toczeniu się i używaniu na tak małej ilości jaką mamy autostrad cruise control możemy uzyskać całkiem przyjemne dla oka i portfela wyniki w spalaniu.Do tego ci którzy dużo jeżdżą po miastach docenią zalety automatu w korkach.
Większa większość ludzi z reguły albo nie miała styczności z automatem albo zna kogoś kto wpakował się na minę i kupił zarżniętą skrzynię i musiał kupę kasy władować w remont lub zakup nowej.I tak właśnie powstają legendy o tym że automat jest błe a tak nie jest.
Automatyczną skrzynię biegów można bardzo szybko zarżnąć nie tyko nie pilnując zmiany oleju i filtrów i nie umiejętną jazda.
Wielu posiadaczy tych skrzyń nie zdaje sobie sprawy że opcja N czyli Neutral służy tylko do tego aby stojąc na światłach zaciągnąć ręczny i pozwolić odsapnąć schłodzić się olejowi po jeździe.Notorycznym błędem osób nie znających zasad działania automatów jest w momencie usterki i odmówienia posłuszeństwa auta holowanie ich na pozycji neutral co jest kardynalnym błędem gdyż podczas takiego holowania nie ma smarowania owych tarczek i się przycierają zacierają.Pamiętam sytuacje z przed lat jak mój kolega prawie się pobił z swoim Tatą o to jak go chciał na siłę zaholować do mechanika na neutralu a ten nie chciał pozwolić bo wiedział czym to się może skończyć dzięki bogu ojciec ustąpił.
Druga sprawa automatów nie powinno się hamować przynajmniej na hamowaniach rolkowych bo nie są one do tego typu skrzyni przystosowane i koniec a przytaczanie mi tu postów z Rancig Forum czy innych mija się z celem że się da.
Do automatów za wielką wodą jak ktoś o niego dba i chce zrobić pomiar wykorzystuje się całkowicie innego rodzaju hamownie nie przytoczę nazwy jak to się nazywa bo już zapomniałem jak oglądałem je na żywo będąc tam.
Wiec tak automat to wcale nie jest taka straszna skrzynia tylko wystarczy o nią dbać.
Nowoczesne skrzynie automatyczne są tak odciążone i że producenci uzyskują mniejsze spalanie niż na manualnych gdyż to komputer myśli za nas o tym a nie my ciągle wachlujemy sprzęgłem i gazem.
Niestety u nas kupienie automatu który jest wiekowy i w dobrym stanie graniczy z cudem jedyne co to wiesz że silnik przy którym jest automat po mimo sporego przebiegu jest jeszcze w świetnym stanie ot tyle.

Sam przez ładnych parę lat miałem automata sam na własnych błędach dochodziłem do tego jak o niego dbać co przypłaciłem najpierw remontem jednym drugi później wymianą na funkiel nówkę skrzynię bo z tamtej to już została tylko obudowa a koszta naprawy przekraczały wartość nowej.
Dzięki bogu trafiłem do dobrego zakładu który zajmuje się tylko i wyłącznie takimi skrzyniami i przeszedłem kurs co jak z czym się je i jak się powinno automatem jeździć żeby jak najmniej przysparzał nam problemów a jak najwięcej radości.

Jakieś 5 miesięcy temu byłem naocznym światkiem jak w T5 w której automat już miał dużo za sobą i olej był dawno nie zmieniany a konwerter skrzyni lał jak konewka osoba która nigdy wcześniej nie jeździła automatem załatwiła go na cacy w 3 sek.Wsiadł taki jeden odpalił nie poczekał jak już wysłużona skrzynia zdąży przerzucić z parking na drive i dał w palnik przysłowiowo efekt taki że coś trzasło strzeliło konwerter już wysłużony nie zdołał utrzymać ciśnienia i skrzynia się rozsypała to co zobaczyliśmy później wewnątrz niej przeszło najśmielsze oczekiwania z tego co pamiętam to na 8 tarczek 3 były połamane w drobny mak reszta starta ale to pewnie już od jej wyeksploatowania.

Wiec uczulam nie dajcie jeździć ludziom którzy nigdy wcześniej nie mieli automatu bo to może się źle skończyć.

Kolejny przykład to z przed kilkunastu dni byłem z kolegą u gazownika przyjechał facet autem w automacie na regulację gazu no to co gazownik mówi trzeba się przejechać zrobić korektę mapy na drodze żeby to miało ręce i nogi sam siadł na fotelu pasażera a jako kierowce posadził swojego pracownika a klienta z tyłu nie było ich jakieś 30 min wrócili na plac to co zobaczyłem mnie przeraziło.Zawracając na placu na wstecznym ów pracownik nie poczekał aż auto stanie i przerzucił w trakcie jazdy do tyłu bez hamulca na drive efekt znowu skrzynia poszła się czesać.Pracownik jak wysiadł zrobił się blady próbował wcisnąć kit właścicielowi auta że to po prostu skrzynia była do dupy i się rozsypała.Na szczęście facet dobrze wiedział że to winna pracownika scysja była jak na 102.
Wiec powiem tak jeszcze raz automat to bardzo fajna sprawa ale w nieodpowiednich rękach bardzo szybko można go zarżnąć

Zwrócicie uwagę że w większości nowoczesnych aut ciężarowych obecnie są montowane skrzynie czy to pół automatyczne czy pełen automaty i nie jest to robione pod kierowców a pod firmy gdyż obecne automaty znacznie zmniejszają spalanie w stosunku do manualnych skrzyń biegów.

Jak się nie podoba to co napisałem to zarządcy forum mogą to wywalić w kosmos ot tyle.
Wolnossąca to może być kobieta>>>> no turbo no fan :D

http://www.facebook.com/pages/Wodzis%C5 ... 6459936117
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: wujeksex »

Z mojego doświadczenia, to automat zużywa około 2l/100km więcej niż manual. Do tego strasznie zamulają auto i są kilkunastokrotnie droższe w eksploatacji i naprawach niż skrzynie manualne.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Czarls
Posty: 125
Rejestracja: 2011-12-14 21:50
Samochód: Probe 2.2 GT 89.Genesis Coupe 2.8 Rspec MY12
Galeria: viewtopic.php?t=19767
Lokalizacja: Wodzisław Świętokrzyskie :) gg 118873
Kontakt:

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: Czarls »

Wiesz twoja skrzynia ma już pewnie nie jedno za sobą i jest to dość wiekowa konstrukcja której przydał by się pewnie remont lub wymiana na funkiel nówkę nie śmiganą. Jednak z racji że te auta są warte ile są ani remont ani nowa nie wchodzi w grę tylko pozyskiwanie używanych w ciut lepszym stanie które nie wiadomo ile jeszcze pociągną.

Ostatnio wymieniałem olej koledze w Pasztecie b5 quatro automat i powiem tak auto podobno nie miało wymienianego oleju ani filtra od ponad 90 tyś po wymianie jak by ktoś magiczną różdżką czar odprawi biegi płynnie zmienia płynnie je redukuje nie buczy nie wyje ,pięknie się zbiera.Jedyne co jest kłopotliwe w tych skrzyniach to sposób ich napełniania olejem jeśli chodzi o automat w Pasztecie.

Dodam że skrzynie manualne też nie są takie cacy przecież trzeba sprzęgło wymienić dociski łożyska to też kosztuje w manualnej skrzyni też trzeba olej zmieniać może nie tak często jak w automacie ale trzeba.

To że wiekowe automaty palą ciut więcej to norma to że są już z reguły zajechane totalnie i auto się na nich nie chce zbierać i piszesz że muł też no nie ma co się oszukiwać że każde z waszych aut ma prawdopodobnie przebiegi dużo większe niż te na budziku i skręcone za każdym razem jak kolejny właściciel chciał opchnąć.


Proponuje się przejechać choćby jakimkolwiek automatem choćby 10 letnim bo to i tak już są stare konstrukcję i odczucia co do jazdy będą diametralnie inne niż wasze.


Sprawdziłem co to za automat siedzi w Probe i faktycznie skrzynia jest lekko mówiąc archaiczna do tego jak już ma za sobą sporo to jest jak jest jeśli się mylę to mnie poprawicie patrzyłem na skrzynie o oznaczeniach 4EAT-G
Wolnossąca to może być kobieta>>>> no turbo no fan :D

http://www.facebook.com/pages/Wodzis%C5 ... 6459936117
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: kocurro »

ogólnie automat to fajna sprawa szczególnie jeśli w większości jeździ się po mieście ale w Probe to pomyłka. znika przyjemność z jazdy. takie moje zdanie.
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
kicker
Posty: 238
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Samochód: White GT 91
Galeria: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: 4 modele silnika z 1 generacji?

Post autor: kicker »

nie ma co porównywać automatów starej daty z przekładniami hydrokinetycznymi i planetarnymi do nowoczesnych, o podwójnych sprzęgłach i budowie łudząco przypominającej zwykły manual.. to zupełnie coś innego :) co do trwałości zgadzam się z Czarlsem.

jedynie nie zgadzam się z tym, że automaty w ciężarówkach zmniejszają spalanie - nie mają szans z doświadczonym kierowcą.
I w gwoli ścisłości to nie są typowe automaty, a jedynie skrzynie manualne, sterowane poprzez elektromagnesy przez elektronikę.

pzdr!
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”