Zaciski stoją :(

A_r_t_i
Posty: 32
Rejestracja: 2004-04-21 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Zaciski stoją :(

Post autor: A_r_t_i »

Witam,
Wiecie już zapewne z moich poprzednich postów że nie jestem zawodowym mechanikiem więc sorry za może trochę niedokładne i mało techniczne opisanie sprawy, ale mam nadzieje że będziecie w stanie mi pomóc.
Potrzebuje pomocy w sprawie układu hamucowego:
Mam pozapiekane zaciski z tyłu, tłoczki w nich nie chodzą (tzn. jeden chodzi ale strasznie ciężko, a drugi stoi dokumentnie).
Czy można jakoś zregenerować te zaciski - może je namoczyć przez kilkanaście godzin w ropie lub benzynie ?
Dzieki.
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

Ja też miałem z tym problem
W warsztacie najblizszym rozebrali, czyścili i złozyli od nowa. Robiłem to juz dwa razy.
majcher
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
A_r_t_i
Posty: 32
Rejestracja: 2004-04-21 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: A_r_t_i »

thx
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

W moim przypadku mechanik zostawił na cały dzień chyba w benzynie, albo w czymś na tą nutę na noc i teraz chodzą... Ale po założeniu dalej coś tarcze nie były wyślizgane z tyłu. Powodem okazała się linka od hamulca ręcznego, która blokowała zaciski- to podobno dość częsty problem w Probe II.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Gość

Post autor: Gość »

Ja u siebie zmieniłem gumki reperaturki i chodzą jak nowe(tzw.zestaw naprawczy).
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Sorry,to byłem ja :oops:
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

to dosc czesty klopot i warto sie wtedy zrobic jednoczesnie:
- rozebranie i wyczyszczenie,
- wymiane linek hamulca recznego,
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

ta tylko ze linki kosztuja 110 zl za sztuke a sa dwie :(
pozdrawiam
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Nie wiem ile ja płaciłem i czy mi dwie wymienili(ręczny miał działać i tyle), ale w każdym razie samochód stał 2 dni u mechanika i dorobił linki. Ale pewnie taki koszt gdzieś jest.... nie pamiętam, bo robiłem kilka rzeczy na raz.Ale przy najbliższej okazji mogę się go zapytać ile mnie linki kosztowały.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
A_r_t_i
Posty: 32
Rejestracja: 2004-04-21 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: A_r_t_i »

Dzieki jeszcze raz za wszelkie sugestie. Zaciski juz moczą sie w benzynie - przy okazji skrobnę o tym czy ta operacja sie powiodla. Za linki jeszcze sie nie biore - poczekam jak bedzie autko chodzilo po regeneracji (oby pomyślnej) samych zaciskow.
Pozdro
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

Jest taki warsztat na Szymanowskiego w Gdańsku
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

ja ma stara na wzor tylko namiary podaj bede wdzieczny :)
pozdrawiam
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

Wąsik Danuta Wytwarzanie Części Zamiennych i Akcesoriów do Pojazdów Mechanicznych
80-280 Gdańsk, ul. Szymanowskiego 7
woj. pomorskie
tel. (058) 341-33-33

Jak mnie pamieć nie myli to jest to
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
A_r_t_i
Posty: 32
Rejestracja: 2004-04-21 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: A_r_t_i »

A ktoś z Was zna może adres podobnego zakładu ale w okolicach Łodzi ??
Poszukuje blendy na tył do II gen.
A_r_t_i
Posty: 32
Rejestracja: 2004-04-21 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: A_r_t_i »

Obrazek
Obrazek

Sprawa wygląda następująco:
Zacisk który chodził ciężko po dwudniowym moczeniu w benzynie jest OK natomiast zacisk który stał stoi dalej.
Powiem konkretnie o co chodzi: dzwignia hamulca ręcznego nie chce się w ogóle ruszyć, a tłoczka nie da rady wyciągnąć.
Czy poradzicie mi coś ???
Dzięki.
Poszukuje blendy na tył do II gen.
A_r_t_i
Posty: 32
Rejestracja: 2004-04-21 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: A_r_t_i »

Sorry za takie wielkie tapety, ale nie miałem czsu aby bawić sie w dopracowanie zdjęć.
Pozdro.
Poszukuje blendy na tył do II gen.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Ja TEż miałem zatartą dźwignię i po prostu ją rozruszałem na siłę.Na początku nie chciała się poruszyć,zajęło mi to trochę czasu.
Tłoczek powinien się wykręcić.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

co do linek dzieki sprawdzilem koszt to jakies 45-50zl za sztuke ale to i tak 50% ceny ze sklepu :)
pozdrawiam
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

hehe - pamiętam jak ktoś kiedyś pisał: "wal młotkiem ile wlezie, musi puścić"

a osobiście myśle - wymień zacisk.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
TSA
Posty: 223
Rejestracja: 2003-03-28 22:41
Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
Lokalizacja: Olsztyn, GT

Post autor: TSA »

przy Probe 2 trzeba te srube wykrecic i regulacja jest w srodku imbus 4 albo 5 Obrazek bez tego nic nie ruszy a juz napewno nie mlotkiem :wink:








GG:1003821
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

no przecież piszę - "hehe"
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
TSA
Posty: 223
Rejestracja: 2003-03-28 22:41
Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
Lokalizacja: Olsztyn, GT

Post autor: TSA »

MiH pisze:no przecież piszę - "hehe"
no ja tez pisze .ale czasmi ludzie stosuja te metode"mlotkowa" wiec nie zaszkodzi 2x napisac :wink:
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Zaciski stoją :(

Post autor: Maxxum »

Od kiedy pamiętam - miałem problemy z ręcznym hamulcem.
Nawet wymiana wszystkich linek nie pomogła.

Oddałem ostatnio zaciski tylne do regeneracji do Firmy SAN-CAR. :arrow: http://www.san-car.rze.pl
Jest to firma, znajdująca się w miejscowości Wola Mielecka, woj. podkarpackie.

Regeneracja polega na rozłożeniu zacisku na części pierwsze, zweryfikowaniu co trzeba wymienić/zregenerować.
Zacisk jest piaskowany, wymieniane są wszystkie gumki, elementy które są zużyte. Zacisk można pomalować na różne kolory, lub jak w moim przypadku - ocynkować.

Główny problem w jedynkach z ręcznym polega na tym, że w tych zaciskach oryginalnie są łożyska igiełkowe, które z czasem korodują i się zapiekają. Podczas regeneracji zużyte łożyska wymieniane są na rodzaj tulei ze specjalnego tworzywa, które się samo smaruje i woda mu nie szkodzi (tak mi powiedział gościu, który to regeneruje).
Oczywiście mogą się zużyć również inne elementy. U mnie np. został wymieniony na nowy również jeden z tłoczków.

Koszt takiej operacji w porównaniu do zakupu nowych zacisków jest niewielki.
Standardowa regeneracja jednego zacisku to ok. 150 Pln + np. ocynkowanie 20 Pln.

Zacisk po regeneracji wygląda tak:
zacisk tył po regeneracji 2.jpg
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Zaciski stoją :(

Post autor: avel »

To całkiem rozsądna cena, Gdyby się chcieć samemu bawić to pewnie ostatecznie wyszłaby podobna (piaskowanie, malowanie proszkowe, nowe części). Oby służyły następne 20 lat :P
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Zaciski stoją :(

Post autor: Scyzor »

Gdyby ktoś miał problem z zaciskami a nie umiał zrobić tego samemu (tak jak ja :mrgreen: ) tudzież mechanik nie kwapił by się zrobić to polecam z Allegro: użytkownik ratan6 tel. 516980212 lub 516980760(mogę podać bo na aukcjach są widoczne).
Cena z przesyłką kurierem za pobraniem 170 zł. za 1 stronę i zrobione na tip-top :slon:
Trzeba jeszcze tylko wcześniej dosłać stary na swój koszt albo wpłacić kaucję 100 zł. do zwrotu po dosłaniu starego.
I nie zrażajcie się, że każe wysłać na inny adres niż z Allegro. Wszystko jest ok ;)
Gość jest z Lidzbarka, pełen kontakt i szybciutko :1111_ok:
zaciski.jpg
Ostatnio zmieniony 2018-03-23 08:29 przez Scyzor, łącznie zmieniany 5 razy.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”