Strona 1 z 7

Obniżanie zawieszenia

: 2004-06-30 18:58
autor: Michał
Noszę się z zamiarem obniżenia Probe I o ok 4cm. Taki zabieg powinien poprawić już i tak wspaniałe wrażenia wizualne, jakimi szczyci sie w/w autko. Jednak czy Waszym zdaniem obniżenie za pomocą "podkówek" (zciśnięcie ze sobą sprężyny amortyzatora) to w przypadku Probe jest dobrym pomysłem? Zawieszenie jest dość skomplikowane i słyszałem że w tym samochodzie znakomicie spełnia swoją rolę. Może kotoś obniżał w inny sposób (niedrogi ofkoz)? Kolejna sprawa dotyczy dystansów do oryginalnych alu-felg. Jakie sa opinie na ten temat?

: 2004-06-30 19:26
autor: AXEL
Może się zamienimy na sprężyny?mój jest niski :D

: 2004-06-30 19:33
autor: Michał
Obcinałeś te sprężyny czy są jakieś specjalne tjuningowe?
Jak Ci się zmieniły właściwości trakcyjne pojazdu?
Efekt wizualny jest Ok? Czy skoro Chciałbyś wrócić do standardowego zawieszenia, auto wygląda gorzej jak oryginał?

: 2004-06-30 20:05
autor: AXEL
Po prostu się obsiadły,zwłaszcza,że mam duża butlę w kole zapasowym :D .Wolę wysoki tył ,taki jak ma caruso.

: 2004-07-02 07:57
autor: kollek
Kiedyś coś tam kiedyś chciałem swojego obniżyć i zacząłem się tym interesować.

Moim zdaniem to tak:
1. Obniżanie auta za pomocą zacisków na sprężyny jest o d u p e rozbić. Sztucznie wymuszasz żeby auto było niższe a właściwości trakcyjne nigdy nie są tak dobre. Poza tym możem być efekt że Ci zacznie coś stukać w zawieszeniu bo będzie uderzać sprężyna o zacisk. No i na pewno szybciej zużyją się sprężyny.

2. Zostaje kupno sprężyn już obniżających - progresywnych co w znacznym stopniu różni je od oryginalnych (seryjnych). Jeżeli chcesz obnizyć go o 4cm to pociąga to za sobą zmianę amortyzatorów (choć różne są tu opinie). Jeśli tego nie zrobisz to po roku max. masz po oryginalnych a tego byś pewnie nie chciał. Zmiana amorów jak wiadomo wiąze się z wywaleniem oryginalnych wiec nie będziesz miał orygianlnej regulacji. Z tego co się orientuję to nie trzeba zmieniać amorów przy obniżaniu auta o ok. 3 cm. Szukałem takich gdzie tylko mogłem i najniższe i chyba jedyne jakie znalazłem to były obniżające o 3,5 cm. Zobacz sobie tu. Są to sprężyny ENZO. Osobiście nie słyszałem zbyt dobrych opinii na ich temat.

: 2004-07-02 19:38
autor: Michał
No to będę musiał wozić w bagażniku 100kg cementu. Będzie niziutki!
Tnx Kollek za wylewną opinię.

: 2004-07-03 00:41
autor: Gość
kollek pisze:Moim zdaniem to tak:
1. Obniżanie auta za pomocą zacisków na sprężyny jest o d u p e rozbić. Sztucznie wymuszasz żeby auto było niższe a właściwości trakcyjne nigdy nie są tak dobre. Poza tym możem być efekt że Ci zacznie coś stukać w zawieszeniu bo będzie uderzać sprężyna o zacisk. No i na pewno szybciej zużyją się sprężyny.

2. Zostaje kupno sprężyn już obniżających - progresywnych co w znacznym stopniu różni je od oryginalnych (seryjnych). Jeżeli chcesz obnizyć go o 4cm to pociąga to za sobą zmianę amortyzatorów (choć różne są tu opinie).
To sie zgadza w 100%, ale nalezy dodac ze konieczne jest zastosowanie amorow o bardzo szybkie reakcji. Ogolnie ujmujac wymiana sprezyn = wymiana amorow. Brak zgrania tutaj moze nas wyprowadzic na drzewo, gdy trafimy na spory dolek na zakrecie przy znacznej predkosci.

: 2004-07-04 20:18
autor: Gość
mam sprezyny lejsjofors

auto jak przyklejone

obnizaja okolo 40 mm

niesamowite uczucie podczas jazdy po zalozeniu
naprawde wiem ze to ja prowadze auto a nie auto mnie
niesamowite wlasciwosci jezdne

przewiozlem kolegow na takzwany test i powiedzieli ze jestem wariat i
juz zemna do alta niewsizada :lol:

: 2004-07-04 20:20
autor: artix
Anonymous pisze:mam sprezyny lejsjofors

auto jak przyklejone

obnizaja okolo 40 mm

niesamowite uczucie podczas jazdy po zalozeniu
naprawde wiem ze to ja prowadze auto a nie auto mnie
niesamowite wlasciwosci jezdne

przewiozlem kolegow na takzwany test i powiedzieli ze jestem wariat i
juz zemna do alta niewsizada :lol:
to bylem ja :wink:

: 2004-07-04 20:22
autor: Gość
oki, ale wez pod uwage dolki :D
Nie chce tu przytaczac pewnych prawidel, ale nalezy wlasnie szczegolna uwage zwroci na odpowiednie polaczenie.

producent jest oki - sam takie polecam, a chodza po okolo 150zl na tyl, przod nie pamietam

: 2004-07-05 11:32
autor: kollek
Z tego co czytałem po necie to nie trzeba zmieniać amorów gdy obniżasz auto do 3 cm. Niektórzy nawet twierdzą że do 4 cm.

Osobiście jak bym coś takiego robił to tylko cały zestaw: amory + sprężyny ale to większy wydatek. Mam wtedy pewność że jest wszystko OK, chociaż na samych sprężynach obniżonych autko już też fajnie śmiga :wink:

: 2004-07-05 16:23
autor: Gość
GREYG pisze:oki, ale wez pod uwage dolki :D
Nie chce tu przytaczac pewnych prawidel, ale nalezy wlasnie szczegolna uwage zwroci na odpowiednie polaczenie.

producent jest oki - sam takie polecam, a chodza po okolo 150zl na tyl, przod nie pamietam
w szwecji niema dolkow :lol:

: 2004-07-05 16:24
autor: artix
Anonymous pisze:
GREYG pisze:oki, ale wez pod uwage dolki :D
Nie chce tu przytaczac pewnych prawidel, ale nalezy wlasnie szczegolna uwage zwroci na odpowiednie polaczenie.

producent jest oki - sam takie polecam, a chodza po okolo 150zl na tyl, przod nie pamietam
to znowu ja
w szwecji niema dolkow :lol:

: 2004-07-05 17:04
autor: Mr. Cynk
.

nowiutkie sprężyny

: 2008-06-17 17:54
autor: kamilos22
witam, nie chce otwierać nowego postu bo mnei zjedzą za chwile.. :)
pekła mi sprezyna i mam problem bo za 2 tyg jade na wakacje a dostac cięzko to dziadostwo.. nawet klubowicz jeden ktorego nazwy nie wymienie nie chce mi odsprzedać swoich starych.. :]
no ale do rzeczy. o to kilka propozycji:

http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.exe/01 ... 4500010858

http://www.maxtuning.pl/index.php?dzial=sprez

http://moto.allegro.pl/item382015455_sp ... d_mts.html

które wybrać?

pozdrawiam

: 2008-07-17 17:27
autor: sliwka
czy ktos ma zamontowane te sprezyny http://aukcja.interia.pl/show_item.php?item=398710657 do swojego probe chce obnizyc swojego i chcialbym zasiegnac opini innych ktorzy to kupili chyba ze ktos ma do sprzedania to prosze pisac

: 2008-08-19 13:16
autor: oszolom
Panowie spręzyny o seryjnej wysokości do I gen ale bardzo twarde ...ktoś coś wie?? czy istnieją w ogóle takie?? jak tak to może jakiś numer katalogowy... :)

: 2008-08-19 13:24
autor: Lisiu
Zrób na zamówienie :D

: 2008-08-20 17:38
autor: wingerman
Mysle ze dzial Ford Probe nie byl najodpowiedniejszym miejscem wiec przenioslem do Tuningu.

: 2008-08-25 18:46
autor: SieMA
sliwka pisze:czy ktos ma zamontowane te sprezyny http://aukcja.interia.pl/show_item.php?item=398710657 do swojego probe chce obnizyc swojego i chcialbym zasiegnac opini innych ktorzy to kupili chyba ze ktos ma do sprzedania to prosze pisac
Ja właśnie takie zamontowałem jednemu z klubowiczów... ogólnie auto siadło moim zdaniem idealnie nisko, wcześniej w swoim probe miałem zielone Weitec (chyba! -6cm) i były dużo sztywniejsze..

więc te czerwone są dość neutralne na twardość i nie obniżają jakoś drastycznie...

: 2008-08-25 21:04
autor: dyb
widze ze tu sami wlasciciele I sie wypowiadaja ;P

moze mi ktos polecic jakies sprezyny?
teraz mam terenowe auto:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7045a5b3a5

i to jest jeszcze gorzej bo mam gumy o mniejszym profilu niz na tym zdjeciu :P

: 2008-08-25 21:06
autor: Dee Jay
Poszukaj jakiś 50mm powinno być idealnie.

: 2008-08-25 21:14
autor: dyb
a moze teraz sa zalozone jakies z mazdy i dlatego tak wysoko stoi, i w takim wypadku zwykle 35mm beda starczyly? :)

np
http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... cts_id=503

teraz funt tak lezy ze chyba cena nie jest tragiczna, moglbym przy okazji jeszcze pare gadzetow dorzucic zeby sie w 1k jakos zmiescic :D

: 2008-08-25 21:20
autor: Dee Jay
A ile masz prześwitu między oponą o nadkolem i jakie opony.

Mnie się wydaje że jest tak w miarę oryginalnie na tym zdjęcie.

A co do sprężym 3,5 to obniżą auto o jakieś 2cm już przerabiało to sporo osób na forum więc może lepiej jakieś 50 to różnica będzie bardziej widoczna ?

: 2008-08-27 09:06
autor: dyb
tak na oko to tyl moglby nawet o 10cm usiasc :D a przod 5cm spokojnie

ALE, tak mnie to zastanawia, przeciez nizsze sprezyny beda powodowac to ze amortyzatory beda wykonywac duzo wieksza prace, nawet na postoju bedzie pracowal caly czas? Ogolnie prawie wszystkie elementy zawiechy beda mialy duzo wieksze obciazenie co nawet kilkakrotnie szybciej bedzie je eksploatowac?