Obniżanie zawieszenia

Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

Tył nie miał prawa opaść, bo Jamexy (niebieskie) mają więcej zwojów niż seria. Dzięki temu są sztywniejsze. Przód opada, ale też nie od razu. U mnie do końca siadł po jakichś 3 miesiącach, tyle że ja miałem amorki od Probka.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Dee Jay »

Taxon głupoty piszesz. :wink:
Każda sprężyna obniżająca ma więcej zwojów niż seria. Taki H&R ma również więcej zwojów i tył opada elegancko od razu po założeniu . Większa liczba zwojów wpływa na charakterystykę pracy sprężyny a nie na wysokość na jakiej ma stać samochód :mrgreen:

A co Jamexów lub MTSów bo jak już pisałem to te same sprężyny tylko w innych pudełkach to spójrz na moją galerie i zobacz jak auto nadal stoi wysoko mimo dużych alu i opon i tradycyjnie tył zadarty do góry. I też mam je aucie trochę czasu. Jamex/mts to chłam którego nikomu nie polecam.

A co tzw. siadania sprężyn do dobrze wykonana sprężyna opuszcza od razu.


BTW. Zanim ktoś zapyta skoro jadę po MTS to czemu mam je na aucie odpowiedz jest prosta. Na dystansach mam wysunięte opony i potrzebowałem utwardzic auto by opona nie tarła o nadkole. W tej funkcji MTS spisuje się dobrze ale na wiosnę i tak będę upełnie inne sprężyny
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

No ta...ja głupoty pisze...nieważne, ze u siebie miałem i w sumie dalej mam - DeeJay wie lepiej jak jest w moim aucie. Nie ma to jak domorosłe autorytety....
Wypowiedź dotyczy Jamexów, a w tym przypadku sprawa wyglada tak, że sprężyny tylne są dłuższe od seryjnych, więc jakim cudem miałby tył opaść ? To by oznaczało, ze mimo większej ilości zwojów, to tył jest bardziej miękki niż w serii.Co do przodu, to jeżeli zakładasz nowe , krótsze sprężyny na amortyzatory używane, to od razu Ci nie opadną, bo w zakresie, w którym one pracują, seryjne amorki jeszcze nie były i trochę trwa, zanim się opuszczą.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Dee Jay »

Taxon oczywiście sam wiesz lepiej. Ale niestety większość ludzi ma taki charakter że nie napisze kupiło bubel i będzie go chwalić za każda cenę. Jak myślisz skoro to są takie wypasione sprężyny to czemu mają taką opinie na forach i tyle reklamacji? Taxon ile aut sam obniżyłeś by mieć pojęcie o sprężynach

Co do sprężyn przednich to amorek nie ma tu nic do znaczenia. To znaczy jeśli masz dobrą sprężynę i założysz ją na amorek to po max 1km powinno być tak jak powinno. Nie trzeba jeździć kilku miesięcy by auto opadło.

To co opisujecie jako siadanie sprężyn to nic innego jak tylko bublowate sprężyny. Jeśli sprężyna siada po jakimś czasie to znaczy że ją zrobiono byle jak

Sam jamex którego tak wychwalasz chwali się na swojej stronie

Cechą świadczącą o ich jakości jest brak odkształceń określanych potocznie jako "siadanie" sprężyn. Uzyskuje się to dzięki tzw. blokowaniu. Po zakończonej obróbce cieplnej, detal kilkakrotnie obciążany jest siłą powodującą zetknięcie się zwojów. Następnie powierzchnia poddawana jest śrutowaniu, co przeciwdziała powstawaniu mikropęknięć.
A jak widać sam piszesz że Jamexy muszą siadać po jakimś czasie. Widać właśnie jakie masz pojęcie o sprężynach i jakie rzetelne informacje jamex podaje u siebie :)

A co do tego że Jamexy na tył są sporo dłuższe to chyba miałeś bardzo uklepane albo cięte u siebie bo mierzyłem kiedyś JAmexa ze wspomnianym H&R i były identyczne. Różniły się grubością zwojów i ilością

Poza tym w katalogu jamexa wyraźnie pisze -35/-35 czyli tył i przód więc dlaczego twoim zdaniem tylne sprężyny w pudełku nie są obniżające. Teoretycznie są ale realnie to buble.

Taxon posiedź trochę w tematach obniżania zanim coś napiszesz
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

DeeJay, nie rozśmieszaj mnie - Ty chyba za długo siedzisz w garażu. :lol:
Po 1.
Wskaż mi jeden post, w którym chwalę Jamexy - napisałem, że założyłem i w zakrętach auto spisuje się lepiej, ale na nierównościach już fajnie nie jest i nawet przestrzegam przed większą progresją.Co do jakości nigdy się nie wypowiadałem, bo w przeciwieństwie do niektórych forumowiczów - szczególnie tych nerwowych i bojowych - nie znam się na wszystkim, więc nie strzelam tekstami - bo kupiłeś bubel itp. kupiłem oryginalnie zapakowane sprężyny z normalnej hurtowni, więc nie sądzę, aby ktoś je klepał, o ile taki zabieg w ogóle istnieje. Jeżeli próbowałeś klepać sprężyny np. młotkiem, to wiele by to wyjaśniało i teraz rozumiem, czemu takie głupoty piszesz i jesteś specem od wszystkiego.
Po 2.
Sprężyny niebieskie Jamex są dłuższe od seryjnych. Jak się nieco przewietrzysz i wzrok Ci się poprawi, to popatrz w mojej galerii na czerwonego Probka po dzwonie - na jednym zdjęciu jest widoczna właśnie tylna, niebieska sprężyna Jamex. Nie widze powodu, aby kłamać na temat ich długości, bo i po co do cholery miałbym to robić. Miałem je w rękach przed montażem i była dłuższa.
Po3.
Dee Jay pisze: Taxon posiedź trochę w tematach obniżania zanim coś napiszesz
Wolę podwyższać, niż obniżać...m.in. poziom wypowiedzi....
Powściągnij nieco język, jurny młodzianie...
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Dee Jay »

Taxon skoro sam przyznajesz że nie znasz się na obniżaniu to lepiej nie pisz w tym temacie. Głupoty w stylu jak sprężyna ma więcej zwojów to auto nie siądzie sam piszesz i pokazuje to że o sprężynach to nie wiesz praktycznie nic ale udajesz eksperta. :mrgreen: Pisałem ci już że ilość zwojów nie znaczenia jeśli chodzi o wysokość auta. Każda progresywna sprężyna ma ich więcej. Ale ty pewnie i tak swoje racje będziesz pisał.

Mogę ci zrobić fotki sprężyny H&R i kupionych do mojej Vki sprężyn APEXI byś zobaczył że wszystkie mają więcej zwojów a są obniżające. :P

A Jamexy to buble nawet oryginalne. Nawet obwód zwoja mocowanego na kielichu jest mniejszy niż powinien być co wiele mówi o jakości tych sprężyn.

A co do wysokości to jak mierzyłeś nowego Jamexa z jakąś uklepaną po latach ory sprężyną to taki pomiar był bardzo profesjonalny. :)


Wyjaśnij mi jeszcze co znaczy klepanie młotkiem sprężyny bo to chyba jakiś nowy sposób zastępujący cięcie zwojów czy klamry z allegro. :P skoro piszesz o klepaniu sprężyn to pewnie wiesz o czym piszesz bo jak sam twierdzisz bzdur nie opisujesz :mrgreen:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

DeJay -powtarzam - przewietrz się brachu, bo nie wiesz o co chyba chodzi w temacie. Mario założył Jamexy i pisze, ze złego słowa o nich nie powie, ale zastanawia się, czemu tył nie opadł. W związku z tym, ze miałem takie same sprężyny i u mnie reakcja była dokładnie taka sama, to mu odpisałem.Jeżeli u Mario była taka sama reakcja jak u mnie, to chyba żaden z nas nie zmyśla, bo i po co. Wtedy wyskoczyłeś jakąś jechanką na temat sprężyn, jakbyś urodził się z takimi sprężynami w ręku. Sam sobie przy tym przeczysz, bo przytaczasz moje słowa, ze nie uważam się za specjalistę, a po chwili piszesz, ze udaję eksperta. :roll: Jeżeli któryś z nas to robi, to na pewno nie ja. W jednym z poprzednich postów napisałeś, że kupiłem bubel, albo jakieś "klepane"sprężyny, więc Ci odpisałem, ze nie słyszałem nigdy o takim zabiegu, ale jeżeli Ty go stosujesz, to by wiele wyjaśniało. potem piszesz:
"A Jamexy to buble nawet oryginalne. Nawet obwód zwoja mocowanego na kielichu jest mniejszy niż powinien być co wiele mówi o jakości tych sprężyn."
Z pierwszego zdania zacytowanej wypowiedzi wynika, ze coby nie kupić - oryginalne czy nie - to i tak ma się bubel w porównaniu z Twoimi. O jakości tych czy innych sprężyn nigdy - w przeciwieństwie do Ciebie się nie wypowiadałem. Napisałem co to dało w moim przypadku i tyle. Jak wynika z wypowiedzi Mario - on ma podobne odczucia i tyle.
Zupełnie nie rozumiem agresji Twoich wypowiedzi i strasznie negatywnego nastawienia. Czyżby firma Jamex odwołała zamówienie na nową kolekcję sraczyków :wink: :?:
A jeżeli jesteś takim fachurą od sprężyn, to aż dziw bierze, ze zajmujesz się tym, czym się zajmujesz...no chyba że w asortymencie oferowanym przez Twojego pracodawcę też wykorzystujesz wiedzę o amortyzatorach, sprężynach i usztywnionym zawieszeniu... :|
Jakby nie patrzeć - biegunka to też w końcu OSTRA JAZDA BEZ TRZYMANKI :twisted:
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Dee Jay »

Jak chcesz wiedzieć to w tej hurtowni nie pracuje już dawno. Znudziła mi się praca. Napisz czym tak prestiżowym ty się zajmujesz że tak nabijasz się z tej hurtowni. :mrgreen:

Słuchaj dzieciaku.

Napisałem że piszesz głupoty nie dlatego że tylne sprężyny nie obniżają probe ale dlatego że napisałeś że zależy to tylko od tego że mają więcej zwojów. Widzę że do tej pory nie doczytałeś że każda sprężyna sportowa/obniżająca ma więcej zwojów. Pooglądaj obrazki na allegro, poczytaj tematy dowiedz się że jak robi się takie sprężyny a zrozumiesz w końcu że piszesz bzdury i że ilość zwojów nie wpływa na to że auto nie opadnie. No ale ty wiesz lepiej. Nawet u ciebie w galerii przednia sprężyna ma więcej zwojów niż seria i co jakoś przód opadł a nie podniósł się

Każdy na forum ma jakieś zainteresowania. Jedni car audio, drudzy siatex inni modyfikacje silnika. Nie wypowiadam się jak uturbić silnik bo mnie to nigdy nie interesowało ale alufelgi i zawieszenie to moje hobby motoryzacyjne. Sporo sprężym miałem w autach sporo instalowem i mogę się wypowiedzieć o poszczególnych :P

A jakim miejscu napisałem że moje sprężyny są the best? Przecież wyraźnie napisałem że w vce są takie same jak u ciebie i że tył również nie opada. W innych autach gdzie jamexy miały opuścić całe auto również prawie nie siadło. Dla porównania jak miałem H&R -35 również z większą ilością zwojów opadł. Niestety jedna sprężyna poszła na złom i musiałem zmienić na MTS/Jamex i wcale nie kryłem że to chłam.

Jadę po tych sprężynach bo jakość jest niska. Miałem okazje porównać je i jeździć na innych sprężynach dedykowanych do probe i jest różnica w jakości. Pisząc bubel mam na myśli że cała firma jest budżetowa i jakość jest kiepska. Jakbyś ruszył trochę głową to byś to zrozumiał.

BTW. A co do twojej wiedzy o sprężynach

A galerii piszesz

Mały upgrade - Probek zyskał nowe wahacze i sprężyny (obniżające przód 30 mm)

a w giełdzie piszesz że sprzedasz

Zawieszenie - ( nowe wahacze, sprężyny obniżające 40 mm )

Czyli ile mają w końcu twoje sprężyny. Sam nie wiesz co masz w aucie a udajesz znawce :P

No i na koniec pierwszy tekst o pisaniu głupot był napisany z :wink: byś nie wziął tego całkiem poważnie. Ale odebrałeś go inaczej
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

Dee Jay pisze: Słuchaj dzieciaku.
Mam 29 lat. Rozumiem, ze jesteś starszy ? Jeśli nie, to wypadałoby przeprosić...
Dee Jay pisze: Napisałem że piszesz głupoty nie dlatego że tylne sprężyny nie obniżają probe ale dlatego że napisałeś że zależy to tylko od tego że mają więcej zwojów.
Taxon pisze: Wypowiedź dotyczy Jamexów, a w tym przypadku sprawa wyglada tak, że sprężyny tylne są dłuższe od seryjnych, więc jakim cudem miałby tył opaść ? To by oznaczało, ze mimo większej ilości zwojów, to tył jest bardziej miękki niż w serii...
Chyba troszkę mijasz się z prawdą. Napisałem, ze oprócz tego, ze mają więcej zwojów są zwyczajnie dłuższe i to jest główna przyczyna, ale to Ci jakoś umknęło.
Dee Jay pisze:
Czyli ile mają w końcu twoje sprężyny. Sam nie wiesz co masz w aucie a udajesz znawce :P

To jest potwierdzenie tego, co mówię o "opadaniu" auta. Wg producenta Probek powinien opaść 35 mm - zobacz sobie "znawco"...

http://allegro.pl/item743981002_jamex_s ... obe_2.html

ale specjalnie to zmierzyłem i po ok tygodniu od montażu ( a więc wtedy, kiedy aktualizowałem galerię) opadł tylko 30mm i tyle napisałem. Jeżeli miałbym ubarwiać i wychwalać Jamexy, to bym zawyżał, nie zaniżał wartości, ale chciałem być rzetelny i napisałem prawdę.
Po dzwonie zadzwonił do mnie koleś i pytał mnie o te sprężyny, ale koniecznie chciał wiedzieć, ile faktycznie autko siadło. Tak się składa, ze zaznaczyłem poprzedni pomiar ma amorku i od tamtego czasu autko poszło w dół o kolejne 10mm. Dlatego w ogłoszeniu napisałem 40mm.

Ot - wielka tajemnica rozwikłana, a moja niecna intryga "zdemaskowana"...

Powtarzam, nie mam interesu w kłamaniu, ubarwianiu i wymyślaniu cudów, bo już nie jeżdżę tym autem, więc byłoby to bez sensu. Napisałem coś, co pokrywa się z tym co piszą inni posiadacze tych sprężyn, więc chyba można przyjąć, iż jest to prawda.

PS: Ja na temat sraczyków też żartowałem - nie bierz do siebie, a zajmuję się Informatyką w Ministerstwie Sprawiedliwości.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Dee Jay »

"Czyżby firma Jamex odwołała zamówienie na nową kolekcję sraczyków"

Piszesz że żartowałeś? A teraz napisz w którym miejscu trzeba się śmiać i rozwiń trochę ten dowcip. I co czyjś zawód ma do obniżania sprężyn? Chyba że czyjaś praca to dla ciebie powód do śmiechu. Jak zaloguje się tutaj murarz to już w ogóle go chyba zjedziesz.

Powróćmy lepiej do tematu czyli sprężyn

Co do wysokości sprężyn to napisałem ci czy porównywałeś nowego Jamexa z nową sprężyna czy wyjętą z samochodu gdzie tkwiła od nowości?

BTW. Piszesz że mierzyłeś wysokość sprężyn w chwili gdy aktualizowałeś galerię. A w galerii po aktualizacji napisałeś że nie mierzyłeś ile auto opadło.
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

Dee Jay pisze: BTW. Piszesz że mierzyłeś wysokość sprężyn w chwili gdy aktualizowałeś galerię. A w galerii po aktualizacji napisałeś że nie mierzyłeś ile auto opadło.
Stary, już Ci pisałem - zmierzyłem po pewnym czasie -nie pamiętam po jakim. Foty obecnego auta też zamieściłem po prawie pół roku posiadania i tez zaraz mi zarzucisz, że dopiero co go kupiłem. Jak widzisz - zaniżyłem wartość, zamiast zawyżyć, bo wg producenta miały mieć 35mm, więc raczej kłamiąc nic bym nie zyskał. Jeżeli miałbym cukrować, to bym napisał, że opadł 50mm i jest rewelacyjnie, ale tak też nie napisałem. Napisałem, że w zakrętach jest lepiej niż było, ale na nierównościach już nie specjalnie. Normalna ocena, a nie teksty w rodzaju:
"bubel kupiłeś, a ja tyle ich wymieniłem, ze wszystkie znam i teraz wybrałem najlepsze"itp.
Powiedz mi co miałbym zyskać kłamiąc, skoro już nawet nie jeżdżę tym autem?

A co do teksu o sraczykach, to najpierw zarzuciłeś mi, że kupiłem jakąś podróbę (jakby ktoś w ogóle podrabiał Jamexy), a jak Ci napisałem, że kupiłem w hurtowni oryginalnie zapakowane, to napisałeś
Dee Jay pisze:A Jamexy to buble nawet oryginalne.
Jedyne co mi przyszło do głowy, to że do samej firmy masz awersje, żeby nie powiedzieć fobie i zastanowiło mnie czemu?

Po prostu zastanów się, zanim zaczniesz na kogoś najeżdżać i krytykować. Każdy kupuje co mu odpowiada i to jego sprawa. Masz amory, z których jesteś zadowolony ? Super - cieszymy się Twoim szczęściem - napisz "ale mam zaqrwiaste amorki i jestem z nich zadowolony", a nie piszesz "To co masz to gówno, a mówię to bo, sie znam i mam o niebo lepsze". Jeździłem dwoma swoimi Probkami i kilkoma innymi, m.in uglebionymi i powiem szczerze - żaden z nich nie prowadził się tak , jak Cougar na seryjnym. Widać technologiczny postęp w konstrukcji zawieszenia i tyle. Czy gdzieś widziałeś mój post pod tytułem:
"Ale Probek kijowo się prowadzi ? Albo ale słabo jeździ ? " Nie - wręcz przeciwnie - mam do dziś sentyment do tego auta i pewnie będę miał zawsze.
Więc jeżeli Ty piszesz w temacie o zlocie, że cała afera przez to, ze takim sentymentem darzysz swoje auto, to czemu w tym temacie nie potrafisz uszanować tego u innych ? Jak już pisałem - ja już tym autem nie śmigam, ale są inni, którzy też jeżdżą na Jamexach i niezbyt miło im się czyta, ze mają gówno.
Pomyśl stary - to nie boli.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Dee Jay »

Napisałeś konkretnie po jakim czasie mierzyłeś

"ale specjalnie to zmierzyłem i po ok tygodniu od montażu ( a więc wtedy, kiedy aktualizowałem galerię) opadł tylko 30mm i tyle napisałem"

A w galerii po wspomnianej wyżej aktualizacji napisałeś że nie mierzyłeś ile auto siadło.

Zajrzyj do swojej galerii i zobacz co tam napisałeś.



Nie napisałem ci nigdzie że kupiłeś podróby. Znajdz taki post. Napisałem że Jamex to bubel bo tak jest. Opadł ci tył w samochodzie? Przecież miało całe auto opaść - 35 więc skoro tył nie siada zwoje mają inną średnice niż powinny to nazwiesz te sprężyny dobrymi rewelacyjnymi a nie bublami?
Napisałem wyraźnie dlaczego dla mnie te sprężyny to szaj i chyba po to jest ten temat


Gdzie chwalę się że mam lepsze sprężyny. Przecież napisałem że w mojej Vce są identyczne. Napisałem że montowałem i jeździłem na lepszych w probkach ale nie przechwalam się w żadnym miejscu że teraz założone są jakieś super extra wypasy.

Każdy może jeździć na czym chcę ale mogę napisać moją opinie o sprężynach.
Chyba że dla ciebie idealnym forum jest takie gdzie każdy wchodzi sobie w tyłek i tylko wzajemnie się każdy wychwala
Ostatnio zmieniony 2009-10-15 19:44 przez Dee Jay, łącznie zmieniany 1 raz.
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

Taxon pisze:Opadł ci tył w samochodzie?
No gość jest niesamowity... a jak miał opaść, jak są dłuższe od seryjnych ?
Oświeć mnie.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Dee Jay »

sam jesteś the beściak :lol:

Przecież pytałem cię czy mierzyłeś tego MTS z nową sprężyną wyjetą z pudełka czy wyjętą z kilkuletniego auta

Możesz mi w końcu napisać czemu w galerii piszesz że nie mierzyłeś auta a teraz twierdzisz że mierzyłeś. Czyżbym cię złapał na wciskaniu kitu :P

Skoro sam przyznajesz że tył mimo zapewnień producenta nie opada to napiszesz że jakość jest świetna
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

Buahahaha - gdzie napisałem o tej świetnej jakości tych sprężyn?
Napisałem, że przód opadł, tył nie. O pomiarach już Ci pisałem - jeżeli nie ogarniasz, to Twój problem
O sprężynach nigdzie nie pisałem, ze są super, więc po co mam kłamać? Podaj jeden rozsądny powód.
Jeżeli ktoś kłamie, to z reguły ma powód, a jaki ja mam mieć powód do kłamania o aucie, które rozbiłem pół roku temu ?
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Dee Jay »

Taxon wyjaśnijmy sobie w końcu sprawę Jamexów. Sam przyznajesz że nie napisałeś nigdzie że to rewelacyjne wyroby oraz że te sprężyny nie opuściły auta z tyłu. Równocześnie nie pozwalasz napisać że to kiepskie sprężyny kiedy piszę że nie opuszczają z tyłu auta i są zrobione kiepsko.

Pisząc że są kiepskie wyraziłem się jasno i podawałem przykłady dlaczego w porównaniu do innych sprężyn te sprężyny są kiepskie. Nie chodziło mi tu wcale o wywyższanie się że moje są lepsze bo w vce są te same. Teraz mam kupione Apexy ale zauważ nie napisałem czy są lepsze bo jeszcze ich nie montowałem ale na forach je polecają. jak będą kiepskie to też napisze o tym. Pisząc że to buble po prostu chciałem podzielić się doświadczeniem z tymi sprężynami i napisać jakie są. Moim zdaniem lepiej kupić spręzyny z wyższej półki. Niekoniecznie Eibach ale coś co ma sprawdzoną opinie i renome. Posty o jamexach wcale nie miały na celu wywyższania się czy jechania po właścicielach tych spręzyn tylko opisaniu jak wyglądają w montażu te sprężyny
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

Dee, ale właśnie na tym polega cały urok naszej dyskusji, że ja NIGDZIE NIE NAPISAŁEM, ŻE TO REWELACYJNE WYROBY, co ciągle niestety mi wmawiasz. Wskaż miejsce, gdzie tak napisałem, a przeproszę Cię i przyznam się do błędu.Napisałem, że prowadzenie auta w zakrętach poprawiło się - na nierównościach pogorszyło. Wg mnie to nie jest chwalenie, tylko obiektywna ocena.Jak już wspominałem - nie mam interesu w ubarwianiu, bo już nie jeżdżę tym autem. Niemniej na korzyść Jamexów przemawia cena i wcale nie ukrywam, że miało to dla mnie znaczenie. Za tę kasę po prostu nic lepszego nie kupisz. Natomiast biorąc pod uwagę osiągi Probka - przynajmniej 2.0, to raczej bez sensu inwestować w jakieś wyczynowe zawieszenie, bo i tak nie da się wykorzystać jego możliwości, a jazda codzienna stanie się koszmarem.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
jakcak69
Posty: 11
Rejestracja: 2006-12-31 17:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: jakcak69 »

Tylko sie nie podrapcie:P
A tak na powaznie...Chciałbym posadzic troche probke(1gt),ale wstawiajac nowe sprezyny i amorki. Znalazlem taki zestaw http://cgi.ebay.pl/Fahrwerk-Ford-Probe- ... 2332wt_958 ,co mozecie o tym powiedziec?i czy lepiej gotowy zestaw czy dobierac sprezyni do amorow osobno? jesli lepiej dobierac to waszym zdaniem co byloby najrozsadniejsze? cena max 2tys(komplet)
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

W tej cenie to raczej nic lepszego nie wyszarpiesz, a wg mnie zestaw, to jednak zestaw. Odchodzi Ci cała robota z rozkręcaniem amora i różnymi przygodami z tym związanymi. Nie rozeznaje się w tym barbarzyńskim języku, więc nie wiem, co to za firma, ale nawet oryginałów w tej cenie nie dostaniesz, więc chyba można brać.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ »

-- oryginalny post 2014-07-25 23:46 --

Osobiście zamierzam posadzić swoją zabawkę nieco niżej. Planuję zapodać sprężyny H&R (-35mm), pytanko następującej treści: Czy pod te bądź w ogóle inne sprężyny gumy, które znajdują się na tylnej osi będą pasować i pełnić swoją rolę czy należy je ściągnąć bądź wymienić na inne???

-- dodano 2014-07-28 15:56 --

Nikt z Was naprawdę nie wie nic w temacie???
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sallmo »

Damian , wakacje są i dla tego taka posucha na forum ;) Poczekaj przejdzie wrzesień zacznie się spam ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Romas »

_/Damian\_ pisze:Czy pod te bądź w ogóle inne sprężyny gumy, które znajdują się na tylnej osi będą pasować i pełnić swoją rolę czy należy je ściągnąć bądź wymienić na inne???
gumy będą pasować
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ »

-- oryginalny post 2014-07-28 18:20 --

Spox-Dzięki za info:) Mam nadzieję, że zakupione pod MX-6 również:) Bo to chyba jak reszta zawieszenia jest dokładnie to samo,hmmm? Wprawdzie nie wiem w jakim stanie są moje obecne, ale zakładam, że 20lat eksploatacji zrobiły swoje, więc wymiana zapewne wskazana, tym bardziej, że oryginały w ASO Mazda cenowo wyglądają całkiem całkiem :)

-- dodano 2015-03-01 18:22 --

Witam!
Temat ubiegłoroczny przeszedł na tegoroczny, ale z każdą chwilą rozwijania tematu pojawiły się nowe pytania i wątpliwości...:P Tak więc, powiedzcie koledzy i koleżanki czy kupując sprężyny progresywne (obniżające, np. H&R -35/-35):
1) moje auto z motorem 2,5V6 cokolwiek siądzie czy nie będzie, żadnej różnicy? Pytam, ponieważ wiadomo, że seryjnie buda z motorem 2,5 miała montowane niższe sprężyny, niż z motorem 2,0, a w sklepach widzę, że owe sprężyny progresywne pasują zarówno do budy z tym i tym motorem, stąd pytanie czy owe sprężyny coś w moim przypadku coś dadzą w odniesieniu do stanu obecnego czy obniżenie auta widoczne obniżenie auta jedynie u osób z motorem 2,0, a u mnie będzie to ten sam poziom co obecnie, tyle tylko, że będę mieć zamiast zwykłej sprężyny sprężynę sportową?
2) kupując sprężyny sportowe, powinienem zakupić inne odboje,tj. krótsze?
A może w ogóle odpuścić temat i kupić zwyczajnie dedykowanej długości sprężyny do Probe z silnikiem 2,5, które fabrycznie są krótsze od tych do budy z motorem 2,0?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: avel »

Nie wiem czy są krótsze, ale na pewno są inne, w przypadku 2,5 i 2.0 jest znaczna różnica w wadze silnika i z ta ich inna charakterystyka sprężyn. To co czasem widać może być złudne bo wielu montowało np amory od mazdy do swoich probe 2.0, które pewno są inne / droższe (kiedyś nawet zdjęcie wrzucałem) Ja bym się nie bał i brał takie H&R. Na pewno nie będzie wyżej niż było.

Odboje zostaw, jak być dał krótsze a np taka sprężyna Ci pęknie to będziesz miską po asfalcie jeździć. :P
Ostatnio zmieniony 2015-04-05 00:12 przez avel, łącznie zmieniany 1 raz.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: adam568 »

Witam

Planuję sobie obniżyć autko i mam nie mały dylemat, początkowo byłem nastawiony że zakupię sprężyny VOGTLAND 35/35 mm lecz ostatnio naszła mnie myśl żeby zakupić zestaw sprężyn z amortyzatorami firmy K.A.W 50/35.

Różnica w cenie robi się trochę mniej odczuwalna kiedy do samych sprężyn dodam wymianę tylnych amortyzatorów.

No i sam nie wiem czy aby obniżenie 50/35 nie będzie przesadzone na nasze polskie drogi?

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”