Strona 1 z 3
Zwężka
: 2013-04-15 13:21
autor: dawideek92
Witam pytam tak z czystej ciekawości w którym wężyku powinna być fabryczna zwężka? Jakiej srednicy powinna być żeby turbina ładowała najwięcej bez odcinania? Czy do montażu nowej trzeba wyjąć fabryczną? Prosiłbym o jakieś zdjęcie
Montaż MBC standartowego ze sprężynką i kulką na którym przewodzie, przy wyjetej zwęzce czy nie? Do czego jest ten zawór do którego dochodzą dwa przewody elektryczne przy turbinie? (tak na chłopski rozum) Dodam że przeglądałem rózne wątki na forum ale nie znalazłem jednoznacznych jak dla mnie odpowiedzi
Jeśli nie sprzedam Probe to się nim zajmę
Bo to swietny samochód : ) jedyna wada to brak elektrycznych szyb w moim modelu
Re: Zwężka
: 2013-04-15 14:02
autor: Prezes
Siema, w tym
A tak to wygląda na schemacie
Najlepiej jakby zwężka była ok. 0,7, ale to musisz jeszcze poeksperymentować. Nie trzeba wyciągać fabrycznej przy montażu nowej, mbc jak montujesz to możesz zostawic seryjną, po prostu nie ustawisz go tak, żeby pompował mniej niż seria, a możesz i wywalic. Operacja łatwa a przyrost mocy w granicach 70 KM zyskujesz z palcem w ....
.
Re: Zwężka
: 2013-04-15 14:21
autor: dawideek92
Dzięki bardzo za świetną odpowiedz
Pytanko jeszcze tylko o ten zawór widać go na Twoim zdjęciu tak jakby do niego jest podłaczona ta rurka do czego służy? czy jest wogóle potrzebny? czy można go jakoś ominąć lub czymś zastąpić?
Re: Zwężka
: 2013-04-15 14:40
autor: OLEY
Re: Zwężka
: 2013-04-15 16:39
autor: dawideek92
Oley Domyśliłem się że napewno nie 70km ponawiam pytanie o ten zaworek
U mnie nie ma żadnej zwężki nawet tej fabrycznej, przynajmniej turbo dłużej pożyje
wyścigował się nie będę turbina dmucha mniej więcej do połowy skali, wirnik nie ma żadnego luzu a turbina nie rzuca nawet grama oleju
wydaje mi się że doładowanie w granicach normy w takim wypadku
Jeśli się mylę to pisać
Raczej nie mam w planach zakładania czegokolwiek
a pytanie czysto teoretyczne
Re: Zwężka
: 2013-04-15 17:16
autor: Eli
dawideek92 pisze: Jeśli nie sprzedam Probe to się nim zajmę
Bo to swietny samochód : ) jedyna wada to brak elektrycznych szyb w moim modelu
Jak bedziesz mi tak podsylal te zdjecia to nie sprzedasz
Re: Zwężka
: 2013-04-15 19:36
autor: OLEY
dawideek92 pisze:U mnie nie ma żadnej zwężki nawet tej fabrycznej
Jakoś za bardzo nie chce mi się wierzyć.
Jej nie widać, bo ona nie jest na wierzchu.
Bez fabrycznej zwężki, turbina by chyba nie doszła do połowy skali.
Re: Zwężka
: 2013-04-15 21:57
autor: Prezes
He he.. to taki mały żarcik był
.
Dawidek załóż galerie i pokazuj Probka, bo na ''korbkę'' dawno nie widziałem jedynki
Re: Zwężka
: 2013-04-15 23:52
autor: dawideek92
-- oryginalny post 2013-04-15 23:50 --
aj widzisz
a dziś z ciekawości zdjałem wężyk mogłem zrobić zdjęcie prześwitu
) ładuje do połowy skali tej białej nie całego zakresu
nie wiem czy jest sens wstawiać jak być może sie z nim pożegnam
Ogladałem dziś rózne wozy w takim pseudo komisie na zamiane Probe okazał się tam być najlepszym autem;p mimo tego że do ideału mu wiele brakuje, też jakoś zachwiała mi się ma chęć sprzedaży ;pp ale niestety finansowo kiszka i trzeba ;/
-- dodano 2013-04-15 23:52 --
Ponawiam pytanie o ten zaworek xd nikt nie wie czy to może tajemnica?
Re: Zwężka
: 2013-04-17 21:26
autor: kicker
-- oryginalny post 2013-04-16 15:07 --
Jest to elektrozawór sterujący overboostem (moim zdaniem).
EDIT:
a propos zwężki, próbował ktoś wyrzucić cały boost solenoid (to to z zaworem elektromagnetycznym) i zamiast tego wstawić mbc? Wydaje mi się, że to jest lepsze rozwiązanie.
pzdr
Re: Zwężka
: 2013-04-17 21:55
autor: dawideek92
Też własnie o tym myslałem w tych kategoriach
ale nie ma info na ten temat
Re: Zwężka
: 2013-04-17 22:36
autor: Prezes
kicker pisze:próbował ktoś wyrzucić cały boost solenoid
Wtedy będzie Ci pokazywał kod błędu 42. Mbc najlepiej zamontowac właśnie na tym wężyku ( rozciąc go ) ze zwężką.
Re: Zwężka
: 2013-04-18 18:46
autor: kicker
aaaha, chociaż dałoby się się obejść, ale po co kombinować skoro tak mówisz.
dawidek, mówisz, że turbo bije Ci tylko do 6 psi? troche mało.
Re: Zwężka
: 2013-04-18 19:04
autor: OLEY
Mało? Bez zwężki fabrycznej?
Mi się wydaje, że 6 psi to sporo za dużo, dlatego jakoś nie wierzę, że tam jest pusty wężyk.
Fabryczna zwężka, jak dobrze pamiętam, ma otwór o średnicy 1,2
milimetra.
Średnica wężyka (wewnątrz), to chyba z pół centymetra.
Pytanie. Czy turbina jest w stanie sypnąć powietrzem w pusty wężyk z taką siłą, żeby wskaźnik poszedł do połowy skali?
Re: Zwężka
: 2013-04-18 19:53
autor: kicker
Podejrzewam, że kolega się pomylił i zwężka siedzi na swoim miejscu
Re: Zwężka
: 2013-04-18 22:00
autor: dawideek92
Powtarzam jeszcze raz
Zwezki nie ma ;d pół skali tej białej ładuje ok 4psi
może coś pokombinuje nad tym ale nie mam skad wziąć tej zwęzki, a w sumie moc jak dla mnie wystarcza
a silnikowi i turbinie lżej ;dd
Re: Zwężka
: 2013-04-18 22:40
autor: kicker
człowieku to masz może tam ze 120 koni, a, że silnikowi lżej to marna teoria. Jest tak skrojony, że fabrycznie ustawiony wytrzymuje hoho i jeszcze troche.
T a k ż e zrób to niech działa tak jak ma działać, nie pierdziel
Re: Zwężka
: 2013-04-19 00:13
autor: adrian_seki
Jeżeli mogę dodać coś od siebie
Wiosna idzie, normalna sprawa że każdy chce mieć te 200KM pod maską - Ja tylko zwrócę uwagę abyście pamiętali o podstawach - chcesz mieć moc? Zadbaj by nasze serce miało skąd brać moc
Filtr wymieniałem przed zimą - dla tych co to mówią że
nie dawno zmieniali
Pozdrawiam gorąco wszystkich
Re: Zwężka
: 2013-04-19 13:54
autor: dawideek92
Podejrzewam że
nie jedną jedynkę 147 konną bym objechał
nie przemawia do mnie ten argument
Samochód ładnie płynnie się zbiera , czuć moment w którym turbo zaczyna pompować
A4 i passaty 1.8 T mają
nielada wyzwanie
może kiedyś wstawie mbc ale interesowałoby mnie i wyłącznie z regulacją w kabinie kierowcy
Jestem raczej spokojnym kierowcą ale czasami przydałoby się nawet te 12 psi żeby pokazać wyższość nad
zagożałymi fanami np BMW
Temat chyba tak naprawdę do zamknięcia
Re: Zwężka
: 2013-04-19 14:05
autor: OLEY
-- oryginalny post 2013-04-19 14:01 --
dawideek92 pisze:a silnikowi i turbinie lżej ;dd
A i Tobie lżej, bo jak człowiek żyje w niewiedzy, to szczęśliwszy jest.
dawideek92 pisze:a w sumie moc jak dla mnie wystarcza
No to właściwie dobrze jest
Może jednak nie zakładaj żadnej zwężki.
Jeździsz praktycznie bez doładowania i Ci wystarczy, to co by było, gdybyś założył 0,7 mm.
Aż strach pomyśleć, co mogłoby się wtedy wydarzyć na którymś z zakrętów...
-- dodano 2013-04-19 14:05 --
dawideek92 pisze:Podejrzewam że nie jedną jedynkę 147 konną bym objechał
He, he.
Tym swoim GL-em?
dawideek92 pisze:Samochód ładnie płynnie się zbiera , czuć moment w którym turbo zaczyna pompować
Hmm...
Re: Zwężka
: 2013-04-19 14:32
autor: kicker
ale sie uśmiałem panie Oley
ze swojej strony chciałbym dodać, że ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu ma wpływ m.in na wartość doładowania dlatego warto go kontrolować.
Re: Zwężka
: 2013-04-28 23:36
autor: dawideek92
Eli miał okazje sie przejechać Mimo tego że Probek nie był w świetnym stanie przeszedł w jego ręcę mam nadzieję ze doprowadzi go do porzadku
Odnośnie osiagów to chyba nie było źle
przynajmniej sprawiał takie wrażenie po jeździe testowej
Wszystkim użytkownikom życzę szerokośći
mniej słupów i nadchodzacych z za zakretów drzew ;p mam nadzieję że kiedys bd jeszcze posiadał I gt i sytuacja finansowa pozwoli mi na doprowadzenie jej do stanu którym bd mozna sie szczycic na forum
Pozdrawiam Dawid.
Re: Zwężka
: 2013-05-01 23:38
autor: Lukasz
jeżeli zwężka ma być w tym miejscu co jest na załączonym obrazku przez prezesa to jej tam nie ma,sprawdzone.Pompuje do 3 może 4 ale tak słabo
w cale nie jeździ
Re: Zwężka
: 2013-05-02 00:13
autor: adrian_seki
zdemontuj przewód - wsadź drut 1mm (elektroda) - jak przejdzie to nie ma zwężki. Jeżeli nie ma to weź kawałek aluminium czy miedzi (okrągły ok 5-6mm) przewierć go wiertłem 1mm - będziesz miał doładowanie ok 10 psi
Re: Zwężka
: 2013-05-02 19:23
autor: Lukasz
przed napisaniem przedostatniego posta to zrobiłem co piszesz,inaczej bym nie pisał że nie ma