Strona 1 z 1
Jak wyregulowac luzy zaworowe w probe 1 2.2
: 2004-07-10 11:09
autor: Gość
Witam wszystkich, niepokoi mnie stukanie zaworu na pierwszym cylindrze zwlaszcza przy rozruchy kiedy nie ma cisnienia oleju na popychaczach potem za 3 sek cichnie pozostawiajac delikatny odglos, jak to wyregolowac bo niechcialbym zeby pozniej gniazdo sie wypalalo
Jeszcze jedna ciekawa rzecz, rano jak jechalem na dwojce wcisnolem gaz do podlogi pedal odbil a silnik zwiekszal obroty tak ze musialem wylaczyc go kluczykiem i zahamowac!otworzylem maske sprawdzilem linke i mechanizm przepustnicy ale nic sie nie zacina, dziwne!
: 2004-07-10 12:19
autor: Laki
Luz zaworowy jest kompensowany przez samoregulatory hydrauliczne. Jeżeli chodzi o ten dźwięk 3 sek. przy rozruchu to wydaje mi się, że sam sobie odpowiedziałeś, że nie ma jeszcze odpowiedniego ciśnienia oleju. A jeśli chodzi o to, że ten dźwięk nie milknie to może znaczyć, że jest przytkany lub zapieczony samoregulator. Dokładny obrazek tego jest w strefie zrzutu pod hasłem "rozrząd I gen."
Ostatnio sam to przerabiałem

, godzinka roboty.
: 2004-07-10 15:27
autor: Gość
Laki pisze:Luz zaworowy jest kompensowany przez samoregulatory hydrauliczne. Jeżeli chodzi o ten dźwięk 3 sek. przy rozruchu to wydaje mi się, że sam sobie odpowiedziałeś, że nie ma jeszcze odpowiedniego ciśnienia oleju. A jeśli chodzi o to, że ten dźwięk nie milknie to może znaczyć, że jest przytkany lub zapieczony samoregulator. Dokładny obrazek tego jest w strefie zrzutu pod hasłem "rozrząd I gen."
Ostatnio sam to przerabiałem

, godzinka roboty.
A o co chodzi z tym wejśiem na obroty raz kiedyś mi się to zdarzyło rozebrałem linke i nic już się nie powtarza może ktoś wie o co chodzi??
: 2004-07-10 17:15
autor: Laki
Podczas zlotu w Turawie podobny objaw przydarzył się bodajże Adamkatowi, padło wtedy stwierdzenie że ma to coś z ilością płynu chłodniczego, ale nie pamiętam kto to mówił i czy to było przyczyną

: 2004-07-10 19:18
autor: wingerman
Oczywiscie ze moze miec plyn wplyw na takie zachowania, szczegolnie mocno mozna odczuc to przy jezdzie na LPG.
: 2004-07-10 21:21
autor: Gość
a w jaki sposób ma wpływ płyn chłodniczy na wejśicie na obroty bez powodu
: 2004-07-12 20:24
autor: Gość
Zgadza sie, kiedys mialem tak ze zbiornik wyrownawczy plynu chlodniczego byl pusty i w calym ukladzie tez nie wiele zostalo glicolu i faktycznie po jakiejs niecalej minucie obroty zaczely rosnac. Nie tak jak by wcisnac gaz do dechy, ale wystarczajaco aby chwila nie obecnosci zalatwila silnik, a czemu tak paradoksalnie sie dzieje to tez sie zastanawiam.

: 2004-07-12 20:52
autor: Gacek Wrocław
mysle ze chodzi o zapowietrzenie miejsca w ktorym jest termostat wlaczajacy ssanie (?) spada tam temperatura jak np. w zimie i obroty idą w górę.
: 2004-07-12 23:36
autor: wingerman
Tak, chodzi o czujnik ssania.
Poniewaz jest zimny z powodu braku plynu podnosi obroty silnika (jazda na ssaniu).

: 2004-07-13 11:11
autor: Gość
: 2007-09-22 11:20
autor: Alinoe
Ok rozumiem dlaczego zablokowaliscie mi temat ale mam pytanie jakiej powinny byc nominalna grubosc blaszeki dysansowej gdyz mierzylem szczelinomiezem i wychodzily mi wyniki od 0,20 do 0,50 wiec do jakiej szerokosci przerwy powinnienem dolorzyc te blaszki wiem ze kielichy sie wybijaja z czasem i trzeba dokladac blaszki ale do jakiej grubosci.
A czy ma ktos ksiazke jak napraw probe probowalem znalesc ale niestety nie ma w ksiegarniach
: 2007-09-22 22:11
autor: Maciucha
Cholernie niejasno piszesz

Tak jak już miałeś napisane i w zamkniętym temacie i jak tutaj napisano, w naszych silnikach luzów zaworowych się nie reguluje. Uświadom to sobie i nie kombinuj bo przekombinujesz. Jeżeli słyszysz stukanie to przyczyn może być kilka. Najpopularniejsza - niski poziom oleju. Czasami kiepski olej, a czasem niestety uszkodzone samoregulatory (popychacze hydrauliczne) zaworów. W żadnej książce nie znajdziesz tych swoich blaszek do probe.
: 2007-09-22 23:54
autor: Bogdan9999
: 2007-09-23 00:59
autor: Sqad
Ciśnieniem oleju
