Strona 1 z 2

opony IIgen.

: 2014-06-29 12:30
autor: grzesik
Witam.
Jako, że moje auto przebywa obecnie u lakiernika i mam parę chwil na dopieszczenie kilku rzeczy w aucie przyszła mi na myśl zmiana rozmiaru opon. Obecnie mam założone 195x50x15. Auto jest obniżone o 35mm. Niestety na tym rozmiarze ze "sportowym" zawieszeniem po gorszych nawierzchniach jeździ się fatalnie ( szkoda auta ). Przyszła mi na myśl zmiana rozmiaru na 205x60x15 z przodu i 215x55x15 z tyłu. Czy ktoś z szanownych kolegów testował już taki patent? Felgi muszą zostać te, które mam ponieważ są bardzo ładne i dość niepowtarzalne:) Opony na tylnej osi chcę założyć ciut szersze ponieważ auto ma dość lekki tył i czasami potrafi sobie troszkę pozamiatać. Pozdrawiam

Re: opony IIgen.

: 2014-06-29 12:38
autor: quarth
co tu testowac, wiekszosc tych aut jezdzi na oponach powyzej 200.

Re: opony IIgen.

: 2014-06-29 12:49
autor: grzesik
tak wiem ale czy nie pogorszę trakcji zakładając różne szerokości i powiem szczerze, że nie wiem jak te wysokości opon będą wypełniały nadkole. Obecnie to co mam wygląda dość archaicznie:/

Re: opony IIgen.

: 2014-06-29 14:28
autor: Romas
toć to straszne balony. 15' w probasie wyglada tragicznie

Re: opony IIgen.

: 2014-06-29 15:53
autor: quarth
a co to za problem przeliczyc? przod bedzie mial 24.7", a tyl troche ponad 24.3" wytnij sobie z kartonu i zobacz

Re: opony IIgen.

: 2014-06-29 19:02
autor: Patryk-
grzesik pisze: Obecnie to co mam wygląda dość archaicznie:/
Nowa konfiguracja nie będzie się dużo różnić :wink:

Re: opony IIgen.

: 2014-06-29 19:23
autor: grzesik
Dzięki za odpowiedzi. Prawda to, że na felgach 15 probe najlepiej nie wygląda. Niestety tak czy inaczej będą takie jak mam. Probe używam cały rok na dojazdy do pracy (60km) itp. Nawierzchnia nie jest najlepszej jakości i naprawdę wiele czasu i środków poświęciłem na wymiany elementów zawieszenia, ba nawet tapicerkę montowałem od nowa bo miejscami trzeszczała. A może macie jakieś pomysły jaki rozmiar zamontować?

Re: opony IIgen.

: 2014-06-29 21:44
autor: Patryk-
myśle ze na pewno jakies 16 by już lepiej wyglądały, a przy trochę mniejszym profilu nie będzie jakiejś znaczącej różnicy....przecież nie tylko Ty jeździsz po złych drogach....trzeba trochę czasami zwolnić :) a jak pisałeś o 15 że masz jakieś super nie typowe i muszą zostać to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie....

Re: opony IIgen.

: 2014-06-29 22:18
autor: quarth
16 na odpowiednim profilu beda tak samo (nie)wygodne jak 15

Re: opony IIgen.

: 2014-06-29 22:59
autor: KrecioPL
Protip: Jeśli narzekasz na komfort i szybko kończący się zawias... wymień sprężyny na porządne ;)

A opony bym założył 205 :)

Re: opony IIgen.

: 2014-09-25 17:10
autor: dejw
Ostatnio zmienilem felgi ze standardowych szkaradnych piętnastek na dosyć ciekawe szesnastki i wydaje mi się, ze na 16' i w ogóle najbardziej standardowym wymiarem są opony o szerokości 205 i wysokości 55. Choć da się odczuć różnicę w komforcie jazdy in minus. Taki urok naszych dróg...

Re: opony IIgen.

: 2014-09-25 17:37
autor: Krzysiek P
Czy na przód wejdą opony 235
felga 17'' ET chyba 40 lub 38

Re: opony IIgen.

: 2014-09-25 18:01
autor: mysz
Wejdą

Re: opony IIgen.

: 2014-11-07 20:11
autor: adrian138
Ja na wiosnę zakładam nowiutkie alufelgi Dotz Tupac 7,5Jx17' ET38 i do tego oponki 225/50 R17 Continental ContiSportContact3. Gdyż pracuje na wulkanizacji i mam to już złożone. Wejdą na bank bo przymierzałem.

Re: opony IIgen.

: 2014-11-07 20:31
autor: batigol67
adrian138 pisze:Ja na wiosnę zakładam nowiutkie alufelgi Dotz Tupac 7,5Jx17' ET38 i do tego oponki 225/50 R17 Continental ContiSportContact3. Gdyż pracuje na wulkanizacji i mam to już złożone. Wejdą na bank bo przymierzałem.
Nie nadają sie takie opony.Chyba że chcesz wylecieć na zakręcie :wink: Chyba że jeżdzisz powoli..

Re: opony IIgen.

: 2014-11-07 20:38
autor: mysz
Ale ty farmazony pitolisz #-o

Re: opony IIgen.

: 2014-11-07 21:03
autor: batigol67
mysz pisze:Ale ty farmazony pitolisz #-o
50 to za duży profil kolego bujnie cie na zakręcie przy większej prędkości i wylecisz z drogi.Mysz pojęcia nie masz to nie pisz ze pitole bo sam pitolisz. Poczytaj sobie choćby tu http://allegro.pl/artykul/opony-o-wysok ... lety-35591 Na lato są najlepsze niskoprofilowe lepiej auto sie trzyma na zakrętach.Na balonówach nie najeżdzisz po zakrętach bo wylecisz .

Re: opony IIgen.

: 2014-11-07 22:52
autor: Romas
Ale bzdury piszesz, jak chcesz to założe swoje 16' 225/55 i cię przewiozę po zakrętach i po mieście, tylko załóż wcześniej pampersa. Zobaczymy wtedy czy wyleci na zakręcie czy nie 8)

Re: opony IIgen.

: 2014-11-08 12:28
autor: batigol67
Nie masz pojęcia to nie pisz bo nie jeden taki był cwaniak jak ty a na zakręcie wyleciał .Widać ty jeszcze nie wyleciałeś i cwaniak jesteś :lol: .Zrób filmik jak jedziesz 140 po ostrym zakręcie.Pośmiejemy sie jak wywalisz w bande :mrgreen:

Re: opony IIgen.

: 2014-11-08 13:33
autor: KrecioPL
Ja też mogę Cię przewieźć - 225/50/16 lato i 205/55/16 zima.... Jakoś z drogi nie wypadam.

Re: opony IIgen.

: 2014-11-08 14:12
autor: Patryk-
to może napisz co uważasz jako ostry zakręt, bo ja jeżdżę na co dzień na podobnym profilu i jakoś nie wypadłem z drogi...jak nie dostosujesz prędkości do warunków to i zaj....bisty profil Ci nie pomoże.

P.S super widok jak szczerzysz zęby bo ktoś wleciał na bande #-o

Re: opony IIgen.

: 2014-11-08 16:43
autor: Romas
batigol67 pisze:Nie masz pojęcia to nie pisz bo nie jeden taki był cwaniak jak ty a na zakręcie wyleciał .Widać ty jeszcze nie wyleciałeś i cwaniak jesteś :lol: .Zrób filmik jak jedziesz 140 po ostrym zakręcie.Pośmiejemy sie jak wywalisz w bande :mrgreen:
To panie cwaniak zapraszam, przyjedz na swoich super niskich profilach a ja bede na 16'//55 i zobaczymy kto wyleci z drogi, albo kto z jaka predkoscia pokona te twoje ostre zakręty 8)

Re: opony IIgen.

: 2014-11-08 17:51
autor: batigol67
Dobra ja wiem swoje wy swoje.Niski profil-auto jest stabilne lepiej sie trzyma drogi.Wysoki profil-auto gorzej sie trzyma drogi na zakrętach. Proste i logiczne a jak ktoś nie rozumie niech pisze do pani domu. :lol:

Re: opony IIgen.

: 2014-11-08 17:57
autor: quarth
Romas pisze:Ale bzdury piszesz, jak chcesz to założe swoje 16' 225/55 i cię przewiozę po zakrętach i po mieście, tylko załóż wcześniej pampersa. Zobaczymy wtedy czy wyleci na zakręcie czy nie 8)
uwaga, grozny mistrz kierownicy wykryty. uwazaj zeby cie znowu tvn nie nakamerowal, bo bedziesz biegal i przyczepial blache na ziligon i trytki.

Re: opony IIgen.

: 2014-11-08 18:01
autor: batigol67
Najbardziej widoczną zaletą stosowania opon niskoprofilowych jest podniesienie atrakcyjności wizualnej naszego pojazdu. Niski profil często wiąże się z zastosowaniem większych felg i opon o większej szerokości, a to może pozytywnie wpływać na zachowanie samochodu na suchej nawierzchni zarówno w czasie hamowania, jak i w zakręcie. Niski bok to również większa sztywność opony, która jest szczególnie cenną cechą w przypadku dynamicznej jazdy w zakrętach zwłaszcza na gładkiej nawierzchni. Opony niskoprofilowe zapewniają lepszy kontakt z samochodem, kierowca ma większą kontrolę nad autem, jest w stanie lepiej przewidzieć jego zachowanie. Zdecydowanie mniej odczuwalne są przechyły boczne.

Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/artykul/opony-nisk ... y-i-zalety
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A. ktoś tego nie rozumie że opony niskoprofilowe są lepsze na lato a opony wysokoprofilowe na zime??