Pawlacz

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
Dziki Beduin
Posty: 449
Rejestracja: 2014-08-18 21:56
Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=22388
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Pawlacz

Post autor: Dziki Beduin »

Good Job, 8) zapodaj filmik jak brzmi bo sam szykuję się na wymianę całego wydechu.
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Pawlacz

Post autor: Sallmo »

Z tylnymi hamulcami jest trochę kombinacji. Nasze linki są za krótkie i aby staczały i by trzeba było je zamontować "do góry nogami" - lewy na prawa. Co się z tym wiąże są odpowietrzniki na dole. Lipny pomysł. Ja u siebie zrobiłem ten sposób,że założyłem zaciski,poprowadziłem linki jak należy a cofnąłem uchwyt końcowy który je łączy. To jest taki "kątownik" w który trzyma i linki i pancerz. Wtedy trzeba tylko jakimś warsztacie przedłużyć linkę od dźwigni ręcznego - koszt ok 30 zeta.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Pawlacz

Post autor: wuka »

Miód malina. Super kolor zacisków. Wydech piękny, tęż na magnaflow zachorowałem. Powiedz jak brzmi.
Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Pawlacz

Post autor: LukaszProbe »

Wyczytałem, że założyles silowniki 500N do tylnek klapy. Jak się sprawują - nie są za słabe?
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

-- oryginalny post 2016-04-20 21:08 --

Zmierzyłem kompresję u mechaników i miałem rozbieżne wyniki, więc sam to zmierzyłem. Wyszło 10 bar na przedniej głowicy, 11 bar na tej od grodzi. Po wlaniu oleju kompresja podnosi się do 14-14,5 bar. Niestety po próbie olejowej zadymił na biało i zaczął wypadać zapłon. Myślałem, że mu przejdzie jak się przejedzie parę kilometrów. Przejechałem około 200, nadal to samo. Podmieniłem świece na stare, próbowałem zmieniać przerwę na nich, podmieniłem aparat, nadal to samo. Zmierzyłem ponownie kompresję i nie zmieniła się od próby olejowej. Nagle ładowanie spadło do 11,25V, padł alternator. Po regeneracji nadal wypada zapłon. Przejechałem się kawałek, padł aparat (myślałem, że to moduł padł, bo zmierzyłem oporność cewki i była zbliżona do wyniku sprzed pomiaru, ale to jednak cewka padła). Założyłem starą cewkę, oba aparaty chodzą tak samo. Jest coraz gorzej z wypadaniem zapłonu, na początku było to lekkie strzelanie z wydechu przy niskich obrotach, 2-3k, a szczególnie przy przymuleniu go z małych obrotów. Teraz już wydaje się jakby nie chodził na wszystkie cylindry, ma dźwięk podobny do boksera subaru. Czasem jak się spuści gaz, to wraca do normy i idzie normalnie, ale w większości słychać, że inaczej idzie. Problem zarówno na lpg jak i benzynie, ale na lpg bardziej widoczny, co wskazuje problem z zapłonem. Sczytywałem błędy, żadnych (nawet tych od sond lambda). Teraz pojawił się kod 02 - czujnik położenia wału przy kole pasowym, ale po wykasowaniu zniknął. Możliwe by alternator, cewka i ten czujnik uszkodziły się magicznie przy pomiarze kompresji? Czy te awarie to wynik w ogóle jakiegoś przebicia na wiązce które po kolei eliminuje podzespoły samochodu.

Oprócz tego w ostatnim czasie zmienione świece na nowe DENSO, regeneracja alternatora związana z powyższym problemem, kupione wycieraczki oryginał Ford.

-- dodano 2016-04-20 21:11 --
LukaszProbe pisze:Wyczytałem, że założyles silowniki 500N do tylnek klapy. Jak się sprawują - nie są za słabe?
Są ok, chyba, że w zimie przysypie go 15 cm śniegu :)
wuka pisze:Miód malina. Super kolor zacisków. Wydech piękny, tęż na magnaflow zachorowałem. Powiedz jak brzmi.
W sumie trochę buczy, wkrótce nagram jak się sprawuje.
Awatar użytkownika
sebatox
Posty: 113
Rejestracja: 2015-10-16 20:42
Samochód: Ford probe II 2.5 V6 '96
Galeria: viewtopic.php?t=23253

Re: Pawlacz

Post autor: sebatox »

pawlacz pisze:\

W sumie trochę buczy, wkrótce nagram jak się sprawuje.
Jakby Ci się znudził to wiesz do kogo zagadać :) Jak dla mnie super dźwięk.
Ogólnie autko bardzo fajnie się prezentuje musisz dodać zdjęcie z naszego mini spociku :)
Pozdrawiam !
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Pawlacz

Post autor: duracell »

pawlacz pisze:Przejechałem się kawałek, padł aparat (myślałem, że to moduł padł, bo zmierzyłem oporność cewki i była zbliżona do wyniku sprzed pomiaru, ale to jednak cewka padła). Założyłem starą cewkę, oba aparaty chodzą tak samo. Jest coraz gorzej z wypadaniem zapłonu, na początku było to lekkie strzelanie z wydechu przy niskich obrotach, 2-3k, a szczególnie przy przymuleniu go z małych obrotów. Teraz już wydaje się jakby nie chodził na wszystkie cylindry, ma dźwięk podobny do boksera subaru. Możliwe by alternator, cewka i ten czujnik uszkodziły się magicznie przy pomiarze kompresji?
Skoro już wszystko wymieniłeś przy zapłonie i dalej strzela to chyba czas najwyższy pomierzyć przewody zapłonowe.
Być może przy pomiarze kompresji zostały wyrwane. Zmierz oporność przewodów, powinna wnosić około 9 (lub 7 kOhm, dokładnie nie pamiętam) na metr bieżący przewodu.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Mierzyłem oporność jeszcze przed tym postem i wyniki były ok, więc nie zakładałem, że to przewody. Tym bardziej, że to nówki, mają około rok, nowe NGK z allegro za 300zł. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, kopułkę na inną. Nadal nic. No i postanowiłem podmienić przewody mimo wszystko, że nie wierzyłem, że to one. Po podmiance, nagle silnik zaczyna normalnie pracować. Nie przebijały iskier jak je polewałem wodą, oporność była ok. Mimo to, to przewody. Nie polecam przewodów z allegro NGK, będę je reklamował. Narazie chyba zostanę przy tych używkach, a te oddam do reklamacji, bo to jakaś kpina by po roku przewody się skończyły. I to na pewno nie jeden, tylko wszystkie, bo przy wyciąganiu fajek na odpalonym silniku była różnica w pracy.
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Pawlacz

Post autor: LukaszV8 »

No popatrz... :-k chyba przereklamowane coś te ngk, u mnie też tak leciutko szarpie jak jadę tak spokojnie nie więcej niż 2k obrotów, a przewody mają rok...
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Pawlacz

Post autor: Prezes5G19 »

Ja kupiłem kable BOSCH i też jeden z nich był trefny. Jak widać na naszym przykładzie , nie wszysko dobre co drogie i markowe. A tak na marginesie to NGK produkuje mni. W Gliwicach.
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Pawlacz

Post autor: Spider33 »

Miałem kable Bosch i roku nie wytrzymały. Jeżeli chodzi o ngk to mam je w 2 probasach i wszystko chodzi jak należy. Żadnych problemów z szarpaniem nie mam. Widocznie zależy na jaka partię sie trafi. Moze tylko te z allegro trefne są?
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Pawlacz

Post autor: LukaszV8 »

No ja te ngk właśnie z allegro kupiłem...jest jakaś wogóle inna dostępna w tym kraju alternatywa dla oklepanego ngk i chińskiego boscha ? Oczywiście mam na myśli coś w porządnej jakości nie janmory za 30 zł...
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Pawlacz

Post autor: Spider33 »

Moje były ze sklepu.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pawlacz

Post autor: Romas »

Najgorsze jest to że nie bierze już graty od bosch dlatego czasem jest lipa
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Myślę o tym, czy przypadkiem słaba kompresja może być skutkiem przestawionego rozrządu. Znalazłem podobny problem na internecie, kompresja wzrastała wraz z próbą olejową, ale okazało się, że rozrząd przeskoczył.

Dalej walczę z szarpaniem. Prawa półoś miała luz na krzyżaku, więc został wymieniony cały przegub zewnętrzny. Nic to nie dało (oprócz kasacji luzu). Szarpie jak szarpał, przy dodawaniu/puszczeniu gazu i zmiany biegu. Cały samochód wymieniony a to jak na złość nadal nie chce ustąpić.
Oprócz tego zamontowałem nową kamerę cofania, stara odmówiła posłuszeństwa. Spróbowałem też pomalować napisy na oponach białym pisakiem, ale nie za bardzo to wyszło... Pisak szybko się ubrudził, a na końcu wkład pisaka się rozwarstwił.

Obrazek

Dodatkowo chłodnica zaczęła cieknąć. Nowej nie mogę znaleźć, a muszę działać szybko, bo przez 1,5 tygodnia ubyło mi aż 2 litry.
Obrazek

Obrazek

Film z tłumikem Magnaflow:

https://www.youtube.com/watch?v=_raELNp ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Pawlacz

Post autor: Patryk- »

Robi robotę :)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
baRtek94
Posty: 139
Rejestracja: 2016-02-14 22:58
Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
Galeria: viewtopic.php?t=23322
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pawlacz

Post autor: baRtek94 »

Też chciałem pomalować napisy na oponach i zastanawiałem się czego użyć w tym celu. Znajomy mówił żeby farbą do pasów na drogach ale nie wiem ile jego pomysł jest warty. I jak farba będzie się miała do zaczerniacza opon? A Probek robi wrażenie a dźwięk jest doskonały, dwie rury wydechowe raczej mi się nie podobają ale to jest kto co lubi :1111_ok:
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Pawlacz

Post autor: wuka »

-- oryginalny post 2016-05-10 20:35 --

Jakie Ty masz heble z przodu??

-- dodano 2016-05-10 20:38 --

A już wiem, KOZACKIE
Obrazek
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Dziś mija dokładnie 2 lata od kupna 29 czerwca 2014 roku. Przez 2 lata zrobiłem 37.000km.

Od ostatniego posta zmieniłem chłodnicę na używkę, zaczęła cieknąć, więc znowu wymiana na używkę na gwarancji. Narazie nie cieknie.
Wymienione łączniki stabilizatora tył, przód sworzeń prawy, osłona przegubu prawego. Polakierowałem również wycieraczki przednie, ale wyszło to średnio. Dziś też odnowiłem trochę napisy białe na oponach.

Takie małe porównanie, jak było równo 2 lata temu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak jest teraz:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Pawlacz

Post autor: LukaszProbe »

Piękny!! Dbaj o niego!
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Pawlacz

Post autor: infernoblade »

Różnica ewidentnie na plus, dobra robota :1111_ok:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Przez ostatni czas:
-wymiana podpory półosi (poddała się podczas hamowni)
-nowe przewody zapłonowe sportowe z allegro; niby noname'y, ale według mnie czuć różnicę w reakcji na gaz, na lpg też czuć, że lepiej idzie
-zaliczenie lawety - błahy powód, pękł przewód od chłodniczki filtra oleju, nawet nie wiedziałem że takową probe posiada; momentalnie cały płyn chłodniczy uciekł, na szczęście w porę zobaczyłem jak temperatura szybuje do góry
-uciekał płyn od wspomagania, okazało się, że po 1,5 roku po regeneracji jedno uszczelnienie na niej się poddało; cała maglownica musiała zostać wyciągnięta i ponownie włożona, do tego wymienione przewody od wspomagania pompy na nowe dorabiane
-mycie filtra stożkowego
-nowy olej i filtr
-nowa kamera cofania (w dopiero co kupionej odpadło szkiełko...)
-dwa nowe wahacze tylne podłużne z tulejami (wahacz nagle pękł podczas jazdy; o dziwo oprócz przeraźliwego dźwięku samochód zachowywał się normalnie i mimo wahacza urwanego normalnie dojechał do mechanika)

Parę zdięć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj mała zapowiedź czegoś większego :) :

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pawlacz

Post autor: Maxxum »

Będzie, będzie się działo, będzie zabawa ... :lol:

Powodzenia w pracach.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
sebatox
Posty: 113
Rejestracja: 2015-10-16 20:42
Samochód: Ford probe II 2.5 V6 '96
Galeria: viewtopic.php?t=23253

Re: Pawlacz

Post autor: sebatox »

Jak zawsze trzymam kciuki !
Po podrasowaniu koniecznie spocik na małą próbę :)
Pozdrawiam !
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Mały update

Czas składania wydłużył się dość znacznie, bo wyszło parę rzeczy, a zrobienie każdej z nich wymagało tygodnia/dwóch. Jednakże, koniec (składania podzespołów, nie samochodu) jest już blisko.

Nowości:
-wtryski 440cc

-komputer EasyEcu

-wyspawanie dziury koło kielicha i jej zakonserwowanie

Obrazek

Obrazek

-wyspawanie dziury na podłużnicy, o której nie miałem pojęcia

Obrazek

Obrazek

-dorobienie listwy wtryskowej

-zmodyfikowanie kół pasowych by dodać na nich pasek do napędu kompresora

-zrobienie kolektora; z starego zostały jedynie wloty do głowicy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

-okucie tarczy sprzęgła okładzinami kewlarowymi

-zrobienie rozrządu kompletnego; w moim ktoś ZAPOMNIAŁ o napinaczu, efekt? pasek rozrządu dało się wgiąć palcem...

-uszczelnienie miski olejowej, deklów zaworów oraz uszczelniaczy rozrządu

-obudowa na stożek, skrócenie dolotu

Obrazek

-zamontowanie układu chłodzenia wodnego intercoolera, czyli chłodnica, zbiornik, pompa, węże

Obrazek

Obrazek

-za niedługo zrobienie wydechu od kolektorów 2.75 cala na jednym końcowym tłumiku komorowym MG motorsport; wydech chciałem zrobić potem, ale obecny był spawany z różnych rurek, więc czas na jego wymianę

Obrazek

Wstępne mierzenie, bez końcówek:

Obrazek

-za niedługo skończony zostanie garb na masce, wysokość ok. 1cm, konieczny ze względu na brak miejsca

Obrazek

Teraz jeszcze trzeba skończyć wiązkę i można odpalać samochód. Potem strojenie i mam nadzieję nie wyleci korba bokiem :) Chcę ponownie założyć gaz, niestety, do wymiany będą zapewne parownik, wtryski, trzeba będzie nawiercać kolektor i poprowadzić jeszcze raz wiązkę...

Ogółem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”