Strona 13 z 14

Re: Pawlacz

: 2017-10-06 20:19
autor: vitek
Pogadaj z Jurą. Nówki sztuki za 1900 rubli :P
https://internetcars.ru/part-707670-ELRING-372/

Re: Pawlacz

: 2017-11-22 22:31
autor: pawlacz
Okazało się, że śrub oryginalnych też nie ma dostępnych. Cudem znalazły się ELRINGi 8 sztuk na magazynie.

Nie wiem z czego ta sytuacja wynika, podobno oryginalne od MX6/626 2.5 są dostępne, ale nie chciało mi się już z tym bawić. (Dlaczego w ogóle są oddzielnie od probe?)

Piątka z I gen nie pasuje do II gen. Wbrew temu co piszą na amerykańskich forach.

Obrazek

Obrazek

Kupiłem całą skrzynię z 2.0 i będzie przekładana piątka do skrzyni starej. Mam nadzieję, że będzie pasować.

Silnik w sumie już jest gotowy na włożenie, zostały same pierdoły. Teraz jest trochę przerabiana gródź, by silnik nie uderzał i jeszcze raz są sprawdzane wiązki. Oprócz tego wiązka będzie zmodyfikowana - komputer z EasyEcu zmieniany jest na Ecumaster EMU.
Oprócz tego do wymiany poszły przewody hamulcowe stalowe, wszystkie. Do tego te rurki od ogrzewania również, by już się z tym nie pieprzyć nigdy więcej. I wiele innych drobnostek typu szpilki kolektora, by zrobić wszystko dobrze i porządnie. Gródź również będzie miała wygłuszenie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pasowałoby jakiś korek wlewu fajniejszy do kompletu :)

Obrazek

Re: Pawlacz

: 2018-03-29 03:37
autor: Pajda16v
dobrze na wykresie lukłem 268nm ?? ja miałem przy 0,5b na fmu 228 niutków

Re: Pawlacz

: 2018-03-29 08:10
autor: pawlacz
Trzeba do tego doliczyć 10-15% strat bo to było mierzone na kołach, nie na silniku.

A stan samochodu jest taki, że firma nie potrafi ogarnąć sygnałów z czujników i od 2 miesięcy nic się nowego nie dzieje...

Re: Pawlacz

: 2018-03-29 10:13
autor: Pajda16v
ja bym sie pokusił o większe straty nawet :) kumpla vectra silnik 250 koła 200
Nie myślałeś tego garbka na masce przerobić na wlot np ala subaru ??
To nie jest marka probe ??

Re: Pawlacz

: 2018-05-21 23:19
autor: pawlacz
Samochód stoi już prawie dwa lata, to chyba niemożliwe by od stania w tym miejscu powstała dziura? To musiało chyba od dawna od wewnątrz korodować i dopiero teraz wyszło, przynajmniej tak chciałbym siebie oszukiwać. Bo rok temu w sierpniu nic nie było na zewnątrz. I pewnie jakby ściągnąć obie nakładki progów to by było niewesoło.

Obrazek

Zna ktoś dobrego blacharza z śląska/świętokrzyskiego/małopolski/podkarpacia? Mam tu na myśli kogoś po kim nie trzeba poprawiać za dwa lata.

A oprócz tego są same problemy, ostatnio okazało się, że wtrysk w kolektorze jest źle umiejscowiony i będzie kolektor poprawiany. Ogólnie silnik był uruchamiany i chodził na słuch ok, ale przez ten wtrysk nie dało się go wystroić dobrze. Tak wyglądał z kolektorem:

Obrazek

Zdięcie z dziś:

Obrazek

Re: Pawlacz

: 2019-04-03 14:11
autor: pawlacz
Obrazek

Jeździ, wkrótce więcej informacji, jeszcze parę drobiazgów do roboty.

Re: Pawlacz

: 2019-04-08 00:41
autor: S.H.A.R.K
Hej jak chcesz to mogę Ci ogarnąć blacharkę i od razu pomalować wstawiane elementy. Mogę nawet wstawić cały nowy spód jeśli będziesz chciał :)
Odezwij się na priv, albo dryndnij jak masz gdzieś jeszcze numer.

Re: Pawlacz

: 2019-04-14 21:16
autor: pawlacz
Samochód jeździ, w środę jeszcze muszę podjechać na wymianę pompki hamulców i ogarnięcie krokowego, bo na ciepłym są trudności z odpalanieim.

Oprócz tego do zrobienia kompresor klimy czasem nie chce się załączać, tulejka wybieraka bo luźno lata drążek, głośnik przód lewy chyba nie działa. Jest co robić.
Ale najgorzej jest z rdzą, oba progi, podłużnica tył i kawałek podłogi przód jest do zrobienia.

Wkrótce nagram filmiki z jazdy i obejścia dookoła samochodu, brzmi ładnie i ładnie idzie :) I muszę zmienić opony na letnie, bo lekkie dodanie gazu zapewnia mielenie.

Obrazek

Obrazek

I tutaj z moim ostatnim daily driverem:
Obrazek

Re: Pawlacz

: 2019-06-16 20:52
autor: tom87dg
co ty masz za aparat zaplonowy?

Re: Pawlacz

: 2019-06-17 13:22
autor: Romas
To jest przeróbka pod cewke zewnetrzna

Re: Pawlacz

: 2019-06-17 21:47
autor: tom87dg
juz doczytalem wczesniejszy post ze to vw vr6 aparat

Re: Pawlacz

: 2019-08-10 12:27
autor: BomberMAX
Pawlacz Ty ŚWIRZE.... dawaj więcej zdjęć.

Re: Pawlacz

: 2019-08-11 01:49
autor: Bogdan9999
Działa ci jeszcze ten marchewkowy silnik ?

Re: Pawlacz

: 2019-10-12 14:19
autor: pawlacz
Pompa hamulcowa wymieniona, tulejka wybieraka zrobiona, głośniki przód oba wymienione, kompresor klimy wymieniony (nabity r134a, zobaczymy czy rzeczywiście 93 rok od października to była przejściówka r12/r134a), stary się zatarł. Odpala normalnie, wyjeździłem 3 baki w cyklu mieszanym, średnie spalanie 15l/100km. Do ogarnięcia jeszcze parę wycieków, m.in leje się spod filtra oleju, muszę zmienić podstawę, bo 3 filtry dają ten sam efekt, prawdopodobnie cieknie skrzynia na rozpołowieniu i chyba znowu z tej tylnej pokrywy się leje.
Akumulator zmieniony na Centrę 74Ah.

Oprócz tego zmieniłem kamerę cofania, bo starą znowu szlag trafił. I amortyzatory tył do wymiany, tylko chciałbym dobrać takie z krótszym skokiem, by po podniesieniu samochodu sprężyny nie latały luźno, może ktoś z tym by mi pomógł z doświadczenia.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak ktoś ma zaślepki podszybia to chętnie kupię.

Re: Pawlacz

: 2019-10-12 18:16
autor: BomberMAX
Ładne fele, przyciemnij szybki tylne, ładnie będzie to wyglądało.

Re: Pawlacz

: 2021-12-21 13:46
autor: pawlacz
Dawno nie aktualizowałem tematu, więc czas na parę nowości. Najważniejsza robota to zrobienie blacharki: podłoga, podłużnice tył, kielichy tył (wycięte z innego), progi, nadszybie, ranty drzwi. Przy okazji wstawiona nowa szyba przednia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Miałem nieprzyjemną sytuację gdy rozrusznik po odpaleniu "nie odskoczył" i się prawie usmażył, na szczęście rozpiąłem klemę. Wymieniłem na nowy z allegro, pochodził miesiąc, zregenerowałem stary i jeździ do tej pory. Kolejny przejazd lawetą.

Obrazek

Zmieniłem radio na VORDON z androidem, stare naviheaven już totalnie padło. Jak za tą cenę sprawuje się nieźle.

Obrazek

Obrazek

Wymieniłem też silnik lampy prawej na używkę, jak ktoś zna zakład gdzie regenerują takie silniczki to byłbym wdzięczny. Założyłem też pompkę od spryskiwaczy od escorta/fiesty, bo można ją dostać z FEBI, wystarczyło przerobić kostkę elektryczną. Te chińskie do probe z właściwą kostką działają u mnie max miesiąc-dwa.
Oprócz tego wymieniony wahacz prawy, amortyzatory KYB przód z odbojami MONROE. W tym roku też padł kompresor klimatyzacji, założyłem zregenerowany ze strony LASER-SINEX, narazie działa.

Obrazek

Kolejna zmiana to maska, obecny kolektor dolotowy to przeróbka oryginalnego, więc siedzi niżej. Przez to nie jest już konieczny garb, na którym zresztą niestety pękał lakier. Blacharz podciął maskę na mocowaniu i polakierował, niestety mam tylko zdięcie po odebraniu od blacharza, jak będą dobre warunki pogodowe to umyję samochód. Z zewnątrz nie ma różnic w wyglądzie maski do oryginału.

Trasę z Bochni do Skoczowa udało się zrobić.
Obrazek

Tak wygląda obecnie, niestety przód brudny od chlapy zimowej
Obrazek

Parę losowych zdięć:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na wiosnę na pewno kupuję jakieś dobre opony, obecne mają 5 lat, myślę o pilot sportcie z michelina, by choć trochę trakcji złapać. Oprócz tego jak ktoś ma zaślepki podszybia to kupię. Tak samo potrzebuję prawy daszek przeciwsłoneczny niepołamany i działający z rocznika 1993 (prostokątny).

I jeszcze link do filmu z jazdy:
https://youtu.be/kAlQ4-IOafs

Re: Pawlacz

: 2021-12-21 15:06
autor: piotr0805
Prima sort :wink: :lol:

Re: Pawlacz

: 2022-01-13 10:24
autor: Lukas007
Co do opon polecę Ci Federale 595 RSR. Kleją dobrze od dwójki przy prawie 500 momentu.

Re: Pawlacz

: 2022-09-14 16:42
autor: pawlacz
W marcu podczas normalnej jazdy samochód nagle zgasł i nie mógł odpalić. Okazało się, że nie ma iskry. Podpiąłem komputer pod EMU, nie było synchronizacji primary trigger (czujnik na wale korbowym) z secondary trigger (czujnik pierwszego cylindra z aparatu zapłonowego). Długo próbowałem coś sam zdziałać, zmieniać wieniec położenia na aparacie, inny tranzystor, niestety nic to nie dało. Firma która robiła cały kompresor już nie zajmuje się dokładaniem turbo/kompresorów, gdyż odszedł mechanik który się tym zajmował i też nie dali rady ustalić co jest źle. Znalazłem w okolicy elektryka który zajmuje się Ecumasterem i udało mu się znaleźć synchronizację, wymienić świece i odpalić samochód, jednak chodził on strasznie kiepsko, zero mocy. Niestety ze względu na brak czasu, nie mógł więcej zrobić, ale wskazał że może być przestawiony rozrząd. Po ściągnięciu pokryw i koła pasowego ukazał się taki widok:

Obrazek

Jak widać rozrząd przestawiony o jakieś 5 zębów, na szczęście jak wiadomo KL-DE jest bezkolizyjny. Czemu przeskoczył? Myślę, że wiecznie cieknąca tylna pokrywa zaworów mogła mieć w tym udział, pasek był mocno zaolejony, dookoła był nagar/szlam.
Oprócz tego wieniec czujnika położenia wału nie miał śrub, znalazłem dwie z nich w zakamarkach rozrządu.

Obrazek

Wszystko zostało umyte, obrobione śruby zastąpione. Założony został nowy komplet rozrządu SKF, wymienione łożyska rolek pasków klinowych, oba paski, nowy czujnik położenia wału. Wieniec koła pasowego został przykręcony na nowe śruby zalane klejem do gwintów.

Obrazek

Przy okazji ukazał się stan poduszki silnika od strony pasażera:

Obrazek

Obrazek

Wymieniona na poduszkę firmy PIONEER:

Obrazek

Elektrykowi udało się ustalić synchronizację, powprowadzał swoje zmiany i udało się auto ożywić. Chodzi dobrze, odpala o wiele krócej, poprawiły się wolne obroty. Więc na szczęście nic poważnego się nie stało.
Przy wstępnej jeździe niestety straciłem ładowanie, okazała się, że kabel od alternatora wypadł z mocowania, wystarczyło zacisnąć nowe kabeloczko.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dziś zostały w końcu wymienione opony na nowe Michelin Pilot Sport 5, 6-letnie Vredesteiny niestety już się zestarzały.

Obrazek

Oprócz tego podkleiłem opadającą podsufitkę z tyłu przy pomocy kleju tapicerskiego. Za to przestał działać wskaźnik temperatury płynu chłodniczego, przy czym komputer widzi dobrą temperaturę, więc spróbuję założyć inne zegary. Wymieniony też został olej+filtr oraz nabita klima, jeśli znowu ucieknie czynnik to powinno być widoczne gdzie.

Re: Pawlacz

: 2022-09-14 19:16
autor: Spider33
Trochę bałaganu narobiło ale całe szczęście że silnik bezkolizyjny. W 93’ masz 3 czujniki temperatury płynu chłodniczego. Czujnik jednopinowy jest od wskaźnika na zegarach. Zobacz czy przewód jest cały bo czasami potrafi się ukruszyć.

Re: Pawlacz

: 2022-10-22 23:15
autor: pawlacz
https://www.youtube.com/watch?v=zj8znZrp2WI
Film z testu wydechu na przepustnicę z pilota.

Re: Pawlacz

: 2022-10-24 14:46
autor: lucas
Drze się niemiłosiernie na otwartych klapach :) na zamkniętych milutko mruczy. Powiedz kto ogarniał Ci wydech i jaką masz końcówkę?

Re: Pawlacz

: 2022-10-24 15:50
autor: pawlacz
Wydech był jeszcze robiony w firmie Kingsoft która montowała kompresor, 2.75 cala, bez katalizatora, zakończony komorowym tłumikiem. Elektroniczna przepustnica dołożona przez FG-Tune w Bochni, gdy się uruchamia jest pełny przelot.

Re: Pawlacz

: 2022-10-24 19:01
autor: Maxxum
O kurde - nieźle daje :lol:
Piękne auto.