Filtr Oleju-Gdzie go szukać / znaleźć w GT 89'

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Filtr Oleju-Gdzie go szukać / znaleźć w GT 89'

Post autor: neo61 »

Witam wszystkich.
Jutro zabieram się od rana za wymianę oleju oraz naprawę wysprzęglika.Może mi ktoś pomóc w znalezieniu filtra oleju??
Niestety obszedłem całe auto dookoła :lol: i nic nie znalazłem :evil:
Nie udało mi się wyszukać takiego tematu więc zaczynam nowy wątek.
Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
p.s.Mam nadzieję ,że ktoś mi odpowie do wieczora, bo rano o 8, godzina "0"
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 13:50 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Filtr nad katalizatorem????
Czyli sam tego nie wymienie??
Ale porażka....
Nie bede miał kanału tylko mały podnośnik ,żeby przód unieść,,,
no i leze i kwicze: :( :( :( :(
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Weź dwie grube belki, połóż na pustaki i masz kanał. He! He! :D :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

No to powiedzcie mi jeszcze kilka rzeczy Przyjaciele z bractwa PROBE.

Czy jest szansa ,że dojdę do tego filtra z góry-czy nie ma żadnej??Bo lepszy dostęp nie oznacza żadnego.... :wink:

I jeżeli już nie uda mi się do niego dostać , to czy trzeba filtr wymieniać podczas wymiany oleju, czy mogę najpierw wymienić olej , apotem pojechać do mechanika,żeby zmienić sam filtr??

Dzięki i pozdrawiam
neo61
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

neo61 pisze:
I jeżeli już nie uda mi się do niego dostać , to czy trzeba filtr wymieniać podczas wymiany oleju, czy mogę najpierw wymienić olej , apotem pojechać do mechanika,żeby zmienić sam filtr??


neo61
Absolutnie nie!!!Nigdy tak nie można robić ,przy każdej wymianie oleju wymieniasz filtr :!: Ja olej wymieniam na rampie.Czasami rampy są w stacjach paliw.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Witam Cie Axel :!: :!: :!: :!:
No teraz juz wiem, u nas nie ma ramp na stacjach niestety :( :(
No wiec co??nie bede mógł zmienić sam oleju??ku....wa mać :!: :!:
Nie ma raztunku??Czy nie da się dojść do tego filtra z góry w żaden sposób????
pomóżcie :!:
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Zaraz jadę zmieniać swój olej,jak ci się nie śpieszy,to zaraz sprawdzę ,czy da się jakoś go wykręcić od góry.
Jest jeszcze taki temat:Pod każde koło możesz podłożyć inne koło na płask(ja mam od poloneza),wtedy już możesz się wsunąć pod niego,wykręcić filtr,śrubkę w misce i spuścić olej.
No ale to trochę zabawy z podnoszeniem każdego koła lewarkiem.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Zaraz jadę zmieniać swój olej,jak ci się nie śpieszy,to zaraz sprawdzę ,czy da się jakoś go wykręcić od góry.
Tak oczywiście poczekam, jutro rano chciałbym już wszystko wiedzieć.Dzisiaj jestem do na sieci....
Pozdr i czekam
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 14:12 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Chłopie????Podoba mi się ten tekst :!: :!:
Rękawiczki już mam-1000 szt ze szpiatal :twisted:
W warsztacie fakltycznie wymieniają i płacisz tylko za olej, ale jak ja sobie załatwiam olej za 0,5 ceny to nie będę jeszcze płacił za wymianę kolejnych 50 lub 100 zł co nie????
Po to załatwiam taniej ,żeby zaoszczędzić, a jak sam zrobie to się chociaż nauczę czegoś nowego :!:
W przyrodzie nic nie ginie, a do odważnych świat należy :!: :!:
A oczywiste jest ,że olej wymienia się wykręcając śrubę od dołu i tak ,też zamierzam to zrobić .

Pozdrawiam
neo61
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

przede wsjem to masz klopota - albo masz cieniutkie lapki i nadgarstki calkiem flexible - wtedy dasz rade ale.... po pierwsze - kiedy byl zmieniany poprzednio ten filtr? po drugie - masz klucz do odkrecania filtrow? Bynajmniej te dwa pytania sa mocno powiazane - ja mialem tak zapieczony/zakrecony ze musialem wbic w niego srubokret i dopiero tak powstala dzwignia dalo rade go odkrecic.. a mam kanal w garazu... nie pozostaje wiec nic innego jak zyczyc ci powodzenia :)
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Właśnie jestem po wymiance :D .Olej wymieniałem sam.
Olej elf-133zł 5l.;filtr Filtron-17 zł.Jednak nie da się dostać do filtra od góry,a nawet gdyby się dało,to i tak nie miałbyś już pola do manewru.Filtr odkręcałem i zakręcałem tym właśnie specjalnym kluczem.
mój kolega mechanik bierze za wymianę oleju 10 zł,ale przecież to sama przyjemność :twisted: .
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

neo61 pisze: W warsztacie fakltycznie wymieniają i płacisz tylko za olej, ale jak ja sobie załatwiam olej za 0,5 ceny to nie będę jeszcze płacił za wymianę kolejnych 50 lub 100 zł co nie????
Oj z tymi cenami to ździebko przesadziłeś za 100 zł to mi w stacji szybkiej obsługi dadzą olej, filtr i wszystko wymienią :P

Pozdrawiam
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Witam

No może z cenami przesadziłem:)))

Ale już jest po sprawie.
Udało się i nawet rączek very flexible nie musiałęm mieć.
Nie podniosłem nawet auta na 10 cm.
Postawiłem go na małym rancie, podłożyłem miske do oleju.Wylałem olej, i tu niespodzianka.....Po otwarciu maski okazało się ,że do filtra oleju(też Filtron-17 zł) da się dojść lewą ręką.Może i manewru wielkiego nie musi być , ale moja wrodzona siła wystrczyła :twisted: Odkręciłem go z małym oporem lewą ręką..mimo ,że byłem już przygotowany wbijać w niego śrubokręt:))
Wkręciłem nowy i po strachu...
Koszt całości to 67 zł z olejem i filtrem:)))

Czas trawani akcji to 2h wraz z naprawą wysprzęglika :twisted:

Pozdrawiam i dziękuję za komentarze....wszystkie.
neo61
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

No i git :1111_ok: .Z ciekawości zapytam:Jaki olej zalałeś?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Witam
Olej Fuchs Titan
http://www.trucks.com.pl/dzialy/akcesor ... je_48a.htm
Wiem, każdy powie ,że jakiś wynalazek....niestety nie.Oparłem się na opinii fachowca.Rozmawiałęm z rzeczoznawcą , który zajmuje się sprawdzaniem aut po wypadkach lub uszkodzeniach na życzenie klienta.Gościu sprawdza silniki np. i stwierdza co było przyczyna awarii.
Stwierdził Trzy rzeczy
Castrol-- Nigdy w życiu....totalna klęska.Jak zobaczył olej po 5000 tys w kilku autach to się załamał
Mobil 1- jak najbradziej najwyższa klasa światowa
Fuchs-Bardzo dobry olej, najwyższej jakości , dorównujący Mobil 1 ze specjalnym wskazaniem na silniki mocne, o dużym przebiegu(mój ma 300 tyś)
Tak więc kupiłem olej Fuchs, po obniżonej cenie od znajomego, który chyba to rozprowadza czy coś.

Pozdrawiam
neo61
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Ja wahałem się między elf ,a mobil 1,ale trafiłem na elfa,jak nie zda egzaminu zmienię go trochę wcześniej.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
pureopium
Posty: 51
Rejestracja: 2006-10-15 21:51
Samochód: Red 2.2 GT '91
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pureopium »

Po paru latach...

Podobnie jak poprzedni bohaterowie tematu zamierzam samodzielnie wymienić olej i filtr oleju w mojej Probince. W związku z tym mam pytanie: co to za specjalny klucz do odkręcania i zakręcania filtra oleju?
Fajnie jakby ktoś wrzucił tu jego zdjęcie lub dokładniej opisał. Ciekawe gdzie można go dostać i czy da się to jakoś zastąpić?

Co do oleju to nie wiem jaki lał poprzedni właściciel, a sam waham się pomiędzy półsyntetykami:
Motul 4100 Turbolight SAE 10W-40 vs Motul 4100 Power SAE 15W-50. Przybliżone ceny to odpowiednio 160 i 132 zł za piątkę.
Co o tym sądzicie? Dodam jeszcze, że przebiegu mam niecałe 0.15 mega kaemów.

Pozdro!
Ostatnio zmieniony 2007-03-06 21:53 przez pureopium, łącznie zmieniany 1 raz.
Red 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Jeżeli filtr nie jest zachlapany olejem i masz troszkę siły to sobie chyba :roll: poradzisz.
A jeżeli będziesz potrzebował to myślę że na jakiejś dobrze wyposażonej stacji benzynowej dostaniesz taki klucz bez problemu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wpisz sobie w jakimś góglu klucz pazurkowy alo klucz do oleju i już wiesz jak wygląda.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Witam

Dodam od siebie, że ja nigdy jeszcze w moim zyciu nie musiałem tego klucza używać:)Wymieniałem olej wraz z filtrem w kilkunastu autach, i zawsze dwoma rękoma wystarczyło sie zaprzeć- lub nawet lewą ręką jak widac powyżej i puszcza od razu:)

Na pewno Ci sie uda.
Powodzenia i powiem tylko ,że miło było tu wpaść znowu po kilku latach nieobecności....

Boże jak ja kochałem to autko....
Aż się łezka kręci w oku....

Pozdrawiam
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

ja kupilem w zwyklym motoryzacyjnym,najzwyklejszy klucz z 7zl :lol: smieszne pieniadze a jestem bardzo zadowolony z prostoty wykonania i funkcjonalnosci,pozatym jak masz kawal lancucha od roweru,kawalek rurki i dluga srube to mozna samemu sklecic...
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

w każdym sypermarkecie kupisz klucz do filtra oleju
a jeżeli nie chcesz kupować i nie idzie rękami
to wbijasz duży śrubokręt w filtr i odkręcasz :lol: :wink: :wink:
ewentualnie można użyć paska od spodni :D :wink: pomaga
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

piotrek pisze:ewentualnie można użyć paska od spodni :D :wink: pomaga
prędzej klinowy :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”