Strona 1 z 2

Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-23 23:36
autor: DanielPGT
Gdzie można kupić takie śruby. Porozkręcałem całe tylne zawieszenie do wymiany tulei na poliuretany i konserwacji całego spodu, a te śruby do regulacji były tak zapieczone że za cholerę nie dało się ich rozkręcić i je poucinałem.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-24 00:54
autor: mysz
Zobacz w intercarsie albo w mazpartsie.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-24 08:48
autor: batigol67
Trzeba było spryskać dobrze i odczekać godz.Ja też miałem zapieczone ale sie rozruszało wszystko po spryskaniu.Ale nie kluczem co ma 30 cm.Dajesz wajhe taką zeby miał z 70 80 cm i albo urwie śrube albo puści.A jak tobie nie ruszyło tzn że za krótką wajhe miałeś.A z kupnem czegoś takiego to chyba ciężko.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-24 09:42
autor: vitek

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-24 15:28
autor: avel
w zeszłym roku za oryginalna mazdy dawałem ponad 70zł. więc zalecana jest ostrożność z ukręcaniem.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-26 23:28
autor: DanielPGT
Dzięki wszystkim :-) Śruby już zamówione w mazdpartsie, OM Mazdy

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-27 05:17
autor: Sallmo
Jakie koszty?

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-27 21:34
autor: DanielPGT
Śruba OE MAZDA - 35PLN/szt,
do tego podkładka OE - 18PLN/szt,
nakrętka też OE - 25PLN/szt,

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-27 22:21
autor: Spider33
Za 2 komplety prawie 160 zł?! Paranoja... Wolałbym znaleźć używki za grosze.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-28 13:50
autor: KrecioPL
Spider - z używkami bywa różnie, w szczególności że taka śrubka którą kupisz ma 20lat!
nie wiadomo, czy sprzedający ją odkręci nie urywając jej, nie obrabiając łba itp.

Ja swego czasu szukałem szpilki to przedniej piasty. Mogłem kupić taką za grosze ale wolałem wydać 5x tyle i mieć ORY z Mazpartsu bo:
1. Będzie nowa
2. Będzie oryginalna
3. Bez stresu przejeździ kolejne 20lat.

Myślę, że wydatek 160zł, raz na x-lat, za takie śruby można przełknąć.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-28 14:26
autor: Spider33
Ja wychodze z założenia ze jeśli cos działa normalnie to nie ma co kombinować. Używka spisałaby sie rownie dobrze. Gdybym miał do swojego pakować wszystkie części nowe to w samochod wpakowałbym kilkanaście tysięcy.. I mowie tu tylko o pierdołach. Mi sie jeszcze w zadnym z 3 probkow szpilka nie ukreciła. Skoro wytrzymały tyle czasu to wytrzymają jeszcze kolejne 20 lat. Są części których używanych sie nie powinno kupowac ale tu mowimy tylko o srubkach.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-29 00:23
autor: DanielPGT
Spider ja tam wolę wydać parę złoty więcej i mieć spokój na ładnych parnaście lat niż kupować jakieś zardzewiałe używki niewiadomego pochodzenia. Jestem w trakcie odbudowy całego spodu probka ( konserwacja, zawieszenie, hamulce, przewody) Ja samochód traktuję jako moją pasję i nie pcham na do niego na hama byle gówna. Są ludzie co kupują używki lub tanie części made in china bo po co się wytracać jak i tak ich auto wyląduje na allegro w idealnym stanie.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-29 08:15
autor: batigol67
KrecioPL pisze: 3. Bez stresu przejeździ kolejne 20lat.
kolego tu się mylisz,miałem w escorcie nową kupioną razem ze sworzniem była w komplecie w escorcie jak jeszcze miałem.I co? Po 2 dniach mi koło spadło pod sklepem jak zawracałem.Sruba pękła sworzeń wyleciał z piasty.Dobrze ze nie podczas jazdy.Jakaś wada fabryczna czy nie wiem.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-29 08:46
autor: avel
Ja używki szukałem po całej Polsce, dwa tygodnie, wszędzie pourywali przy odkręcaniu. Problem z tą śruba jest taki, ze w Probe śruby miały ścięty brzeg, co bardzo je osłabiało. Nowsze od mazdy mają dwa rowki i według mnie przy odkręcaniu są mniej wrażliwe na zerwanie bo siły rozkładają się równo.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-29 09:33
autor: KrecioPL
batigol, a to była śruba ORYGINALNA?

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-29 09:48
autor: batigol67
KrecioPL pisze:batigol, a to była śruba ORYGINALNA?
orginalna czy nie orginalna pewności nigdy nie ma.już widze jakie te śruby teraz są orginalne :) 160 za 2 śruby to przepłacił pięknie a wystarczyło tylko spsikać dobrym preparatem i odczekać i nie ma szans zeby nie puściła.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-29 10:27
autor: Romas
batigol67 pisze:a wystarczyło tylko spsikać dobrym preparatem i odczekać i nie ma szans zeby nie puściła.
Taaaa bo myślisz że korozja w każdym egzemplarzu postępuje identycznie :mrgreen:

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-29 10:51
autor: KrecioPL
no właśnie! Batigol rozchodzi się o to, że chcemy kupować części ORY, pasujące tak jak przewidział producent, o twardości, elastyczności, wytrzymałości obliczonej przez producenta dokładnie dlatego, aby nie było tego ryzyka, że przez dupną śrubkę odleci Ci koło.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-29 10:52
autor: batigol67
Nie ale jak jest nalot na końcu to sie bierze szczotkę drucianą dobrze czysci potem pryskasz fosolem i czekasz i powtarzasz czynnosc z 2 razy.Potem klucz długa wajcha i musi puscić.Albo urwie albo puści.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-29 21:15
autor: Maxxum
Dalszą część bezproduktywnej paplaniny przeniosłem tutaj :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... &start=350

Myślicie, że nie mam nic lepszego do roboty, jak ciągle Was upominać, przenosić posty, wlepiać ostrzeżenia za głupie zachowanie.

Od tej pory - nie będę już upominał, tłumaczył, prosił o spokój. Jeżeli któryś znów zacznie robić z forum śmietnik - dostanie kolejne ostrzeżenie. Forum motoryzacyjne, jak Nasze służy do wymieniania się doświadczeniami, umawiania się na spotkania, organizowania wzajemnej pomocy. Nie służy natomiast do wzajemnego obrażania się. Jeżeli ktoś nie potrafi/nie chce tego zrozumieć - pożegnamy się w krótkim czasie.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-08-30 07:09
autor: MatiLP640
i bardzo dobrze :)

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-09-03 21:06
autor: Spider33
Ciekawiła mnie teoria o tym że bardzo ciężko znalezc uzywki w dobrym stanie. Wziąłem młotek dwa klucze i oto efekt. Sruby jak najbardziej nadają się do ponownego zamontowania. Na jednej widac nawet ori zielony smar :wink:

Obrazek

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-09-04 05:26
autor: Romas
to nie cuduj tylko zostaw je dla mnie bo pewnie na jesieni bede rozbieral tylny zawias :) :wink:

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-09-10 12:07
autor: Spider33
Leżą sobie spokojnie i czekają. Jak skończysz remont napisz od razu jakie to były koszta.

Re: Śruby regulacji zbieżności

: 2014-09-21 15:39
autor: geraldoff
Spider, mógłbyś zmierzyć jaką mają długość całkowitą i długość gwintu? Oraz na jakiej długości jest ten rowek w gwincie? Zamiast wydawać 160 zł spróbuje je dorobić bo właśnie robię tylny zawias i również nie dało rady inaczej jak przeciąć ale końcówki gdzieś pogubiłem...