BIENIAS pisze:Czołem! Chcę kupić strumienicę łuskową. Co proponujecie - założyć ją zamiast środkowego tłumika czy zamiast katalizatora

Zakładam również wydech KM (końcówka chromowana - owal 145x65) + filtr JR stożkowy + świece Bosch 4-elektrodowe. Jeszcze jedno pytanie - co to jest za czujnik na filtrze powietrza- mogę to odłączyć i założyć wspomniany sportowy filtr??? Przypominam że mam silnik 2.0 16V.
Pomóżcie
Pozdrawiam Bienias
1. Strumienica - coś co jest stosowane w silnikach lotniczych, a obecnie bajer tuningowy. Strumienica jest obliczana w wąskim zakresie obrotów silnia. Silniki lotnicze pracują w granicy 1000 obr/min, a nie 750-6000 i dla takich zakresów faktycznie można ją dobrze wyliczyć. Samochody rajdowe na ogół też pracują w zakresie obrotów gdzie mają najwiekszą moc i moment. Aby cokolwiek dopasować strumienice do samochodowego silnika, to należy ją przeliczyć dokładnie dla danego modelu. Zwykły bajer "tuningowy" na ogół pogarszający pracę silnika o ile nie zrobi tego fachman(hm... ciężko mi też uwierzyć, że dobierze coś do tak dużej granicy obrotów)
2. Bosch czero elektrodowe... syf nad syfy. Mialem przez miesiąc i jestem szczęśliwy, że je zmieniłem. Zostawiłem je na pamiątke, bo fajnie teraz wyglądają. Do wglądu u mnie

Proponuje świece podane tutaj na forum przez GTurbo (NGK). T ylko aby Ci czasem czeskie gówno o nazwie Brisk nie przyszło do głowy
3. Nie odłączaj tego czujnika, bo to przepływomierz. Bez tego bedziesz miał prawdziwy odlot, bo samochód nie będzie miał wolnych obrotów. W zimie napewno nie zapalisz na benzynie

Jak juz zakładasz filtr, to niech to będzie markowy i najlepiej K&N. Bedzie jednak ciężko, no chyba, że zliwidujesz obudowę filtra, a zostawisz tylko przepływomierz i na jego dolot (okrągły) nałożysz stożek na długiej rurze,bo przecież nie możesz zasysać ciepłego powietrza z komory silnika. Możesz też usunac filtr (środek) i nalożyć stożek na uklad dolotu znajdujący sie nad nadkolem. Pamietaj jednak, ze zmieniasz architektuje dolotu powietrza i nie zawsze wychodzi to naplus np. przez powstałe dodatkowe wibracje powietrza itp.. Różne długości dolotów różnie wpływają na moc i moment.