Strona 1 z 2

Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-06 23:46
autor: BomberMAX
Panowie przyznać się bez bicia. Gdzie jest u Was rdza? Dajcie też znać czy auto bite czy nietknięte.
~22 lata lecą odkąd druga buda się pojawiła, nie ma bata żeby karoseria/nadwozie było bez cętki.
Zaczne od siebie - próg w rogu - ruda się pojawiła, na szczęście okazało się że to nalot.

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-07 08:26
autor: pawlacz
Mój 93', też 22 lata. Było pęknięcie na podłużnicy ~5cm ale już zaspawane. Dwie dziury z przodu na nadkolu, wyspawane w trakcie konserwacji. Największy obecnie problem to rdza (bąble) na słupku A od strony kierowcy.

Pojawia się delikatny nalot z tyłu koło lamp i wlewu płynu do spryskiwaczy.

Znalazłem zdięcie, robione już po pierwszych śniegach więc podwozie brudne:

Obrazek

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-07 18:42
autor: avel
Rdza wychodziła/ wychodzi tu:
1. Na progach w tylnej części, (od środka!) powód to zwłaszcza cieknąca woda przez Rozszczelnione szyby karoseryjne. Te z kolei puszczają od naprężeń budy
2. Pod prawa łapą silnika na nadkolu, widziałem w kilku sztukach
3. Od wewnątrz w miejscu łączenia prawej burty z podłoga bagażnika, bezpośrednio pod anteną, Powód to nieoryginalny wężyk spustowy wody z anteny
4, Podłużnice z tyłu, Są raczej solidnee więc rudej długo zajmuje ich zjedzenie.
5. Pod zderzakiem w tyłu, na wszelkiego rodzaju łączeniach
6. Za lampami z tylu przy kołkach mocujących i przy korku wlewu płynu
7.TRAGEDIA to rura wlewu paliwa, nie istnieją takie których nie ruszyła rdza. Ja ze zswojej zupełnie wyciąłem układ oparów bo zjadło go do reszty. (Ale mam juz drugą w niemal idealnym stanie czeka tylko na cynkowanie)
8. Drwi czasem rdzewieją na spodzie
9, klapa bagażnika na krawędzi
10. Śruby zawieszenia, nawet te zakryte z przodu, jak jedna wykręciłem to została połowa jej grubości.
11. Mocowanie klaksonu, Zgnite do reszty czekam aż odpadnie :P
12. w Rocznikach 94+ rdzewieje na potęgę mocowanie lampek oświetlenie tablicy rejestracyjnej
13. Nadkola tylne, rdzewieje od środka, jakimś cudem wilgoć zbiera się między nadkolem wewnętrznym a zewnętrznym, możliwe ze również przez rozszczelnione szyby karoseryjne. Polecam zdjąć tylne tapicerki w bagażniku i zakonserwować, da się tam dotrzeć przez otwory technologiczne
14. Ramiona wycieraczek :)
15. Szyberdach, jeżeli mamy nienadgryziony to jak najszybciej konserwować bo łatać sie nie da.
16. Pod konserwacja w tylnych nadkolach
17. Mocowania tylnych amortyzatorów i w skrajnych przypadkach tylne kielichy.

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-08 12:22
autor: quarth
w skrocie: cala furmana gnije jak po kapieli w solance xD

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-08 13:06
autor: Sallmo
Quarth nie bądź złośliwy,obydwaj wiemy że istnieje jedno jedyne Probe bez rdzy...;)

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-08 13:51
autor: Patryk-
ten mój plastikowy model jedynki? :)

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-08 15:35
autor: KrecioPL
Potwierdzam, też wiem że istnieje JEDNO probe bez rdzy :D

Patryk, chodzi nam o dwójkę.

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-08 15:43
autor: vitek
Jeśli II, to tylko moja. Cała buda z amelinium :mrgreen:

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-08 17:11
autor: quarth
-- oryginalny post czwartek, 8 stycznia 2015, 17:11 --
Sallmo pisze:Quarth nie bądź złośliwy,obydwaj wiemy że istnieje jedno jedyne Probe bez rdzy...;)

jak nazywa sie probe bez rudej?

przetopione

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-09 12:12
autor: Maxxum
Przypominam, ze jest to dział techniczny :!:

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-09 16:07
autor: BomberMAX
avel pisze:Rdza wychodziła/ wychodzi tu:
1. Na progach w tylnej części, (od środka!) powód to zwłaszcza cieknąca woda przez Rozszczelnione szyby karoseryjne. Te z kolei puszczają od naprężeń budy
2. Pod prawa łapą silnika na nadkolu, widziałem w kilku sztukach
3. Od wewnątrz w miejscu łączenia prawej burty z podłoga bagażnika, bezpośrednio pod anteną, Powód to nieoryginalny wężyk spustowy wody z anteny
4, Podłużnice z tyłu, Są raczej solidnee więc rudej długo zajmuje ich zjedzenie.
5. Pod zderzakiem w tyłu, na wszelkiego rodzaju łączeniach
6. Za lampami z tylu przy kołkach mocujących i przy korku wlewu płynu
7.TRAGEDIA to rura wlewu paliwa, nie istnieją takie których nie ruszyła rdza. Ja ze zswojej zupełnie wyciąłem układ oparów bo zjadło go do reszty. (Ale mam juz drugą w niemal idealnym stanie czeka tylko na cynkowanie)
8. Drwi czasem rdzewieją na spodzie
9, klapa bagażnika na krawędzi
10. Śruby zawieszenia, nawet te zakryte z przodu, jak jedna wykręciłem to została połowa jej grubości.
11. Mocowanie klaksonu, Zgnite do reszty czekam aż odpadnie :P
12. w Rocznikach 94+ rdzewieje na potęgę mocowanie lampek oświetlenie tablicy rejestracyjnej
13. Nadkola tylne, rdzewieje od środka, jakimś cudem wilgoć zbiera się między nadkolem wewnętrznym a zewnętrznym, możliwe ze również przez rozszczelnione szyby karoseryjne. Polecam zdjąć tylne tapicerki w bagażniku i zakonserwować, da się tam dotrzeć przez otwory technologiczne
14. Ramiona wycieraczek :)
15. Szyberdach, jeżeli mamy nienadgryziony to jak najszybciej konserwować bo łatać sie nie da.
16. Pod konserwacja w tylnych nadkolach
17. Mocowania tylnych amortyzatorów i w skrajnych przypadkach tylne kielichy.
Vademecum, all in one w pigułce :)

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-19 17:19
autor: kombiwars
Pytanie mieszczące się w temacie: czy ktoś próbował obrócić karoserię Probe II na kołysce? Dręczy mnie to pytanie od czasu, jak zanalazłem na OLX-ie tanią kołyskę. Posiadanie kołyski, czy też najazdu znacznie ułatwiłoby mi robótki i wyeliminowało zawsze watpliwych fachowców. W najmowany garażu nie mam kanału. Delikatna karoseria Probe może nie utrzymać części własnego ciężaru w miejscu podparcia na krawędzi dachu, nad drzwiami, ale kołyska kusi niską ceną i swoimi właściwościami. Proszę o wsparcie doświadczeniami własnymi i płynąca stąd wiedzą.
Pozdr. M

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-19 23:21
autor: KrecioPL
ja bym nie ryzykował patrząc po tym co się dzieje z karoserią w Probe choćby podczas zjeżdżania z krawężnika...

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-19 23:42
autor: Patryk-
Pelot jedynke wywracał i nic się nie działo....a też czuć że buda chodzi podczas zjazdów i podjazdów :) też ja bym się nie stresował

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2015-01-20 12:20
autor: KrecioPL
tylko, że jedynka jest ciut inaczej zbudowana patrząc np. na słupki...

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2016-12-06 20:34
autor: abramowicz
Cześć wszystkim, próbuję ogarnąć rudą na dachu i mam dwa pytania:
czy takie wstawki pod rynienkami są fabryczne?
2016-12-01 17.52.24_1.jpg
i jak montowane są osłony rynienek?
2016-12-01 17.52.45_1.jpg
jeśli już to było na forum, to przepraszam - i to znaczy, że nie umiem używać funkcji "szukaj".

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2016-12-06 20:55
autor: LukaszProbe
Tak te wstawki są fabryczne. Rynienki przykręcone są śrubkami + plastikowymi zatyczkami. Połączone razem z uszczelką.

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2016-12-06 21:11
autor: abramowicz
LukaszProbe pisze:Tak te wstawki są fabryczne. Rynienki przykręcone są śrubkami + plastikowymi zatyczkami. Połączone razem z uszczelką.
Dzięki za info. Domyślam się, że takich wstawek nigdzie nie dokupię? U mnie brakuje przynajmniej jednej (jeśli są tylko cztery).

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2016-12-07 13:22
autor: KrecioPL
Abramowicz - tak te wstawki są seryjne.
Co ciekawe - były dwa rodzaje tych czarnych metalowych listew - przedlift, który bardziej przylega do karoserii i polift, który mocniej odstaje.

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2016-12-08 21:08
autor: abramowicz
Obrazek
Pod uszczelkami czekała mnie niespodzianka :(

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2016-12-08 22:09
autor: infernoblade
Niestety dość częsta przypadłość, ale u ciebie to masakra.

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2016-12-09 08:49
autor: Prezes5G19
nieprzyjemny obrazek

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2017-01-24 22:16
autor: Tysia
No i co wy na to? Jak to zrobić, ma ktoś prawy próg do sprzedania? A może pianka, szpachla, stukowanko i nakładka?

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2017-01-24 22:45
autor: Romas
oj gruuugo, mogę ci dać namiary na blacharza jak chcesz.
Swoją drogą jednak progi w 2.0 o wiele gorzej znosiły te wszystkie lata. u mnie nawet jak zgrzew w prawym progu z tyły poszedł od korozji, to tylko zgrzew a środek na każdej wysokości jakiej chcesz to jak by z fabryki dopiero wyszedł

Re: Korozja w naszych Probe II

: 2017-01-25 00:22
autor: Lukasz
Zapytaj Daniela o namiar do blacharza tego co mu robił progi w jego jedynce