Schemat złącza DIAGNOSE PROBE II

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Schemat złącza DIAGNOSE PROBE II

Post autor: 2Ya »

-- oryginalny post 2010-12-08 17:12 --

Załączam fotkę ze schematem gniazda DIAGNOSE w Probe z rocznika 93.
Jak czas pozwoli to opiszę poszczególne piny,ale jeśli ktoś wie co i jak to proszę opisać .

(Dodałem tutaj,ponieważ często nie ma tych naklejek na pokrywce diagnose,proszę przenieś do FAQ . )

-- dodano 2010-12-16 09:46 --

Załączam fotkę ze schematem gniazda DIAGNOSE w Probe z rocznika 93.
Jak czas pozwoli to opiszę poszczególne piny,ale jeśli ktoś wie co i jak to proszę opisać ;)



No to do przodu :)


Opis pinów najczęściej potrzebnych:

TEN - przejście w tryb serwisowy komputera silnika
GND - masa
B+ - zasilanie 12V
FEN - wyjście pod zewnętrzną kontrolkę MIL
(Malfunction Indication Light)
STI - przejście w tryb serwisowy automatycznej skrzyni biegów
TBS - przejście w tryb serwisowy komputera abs



Do odczytu kodów błędów służy nam kontrolka na liczniku:

MIL - silnik
O/D - skrzynia aut
ABS - układ abs

Gdy nie ma odczytu poprzez kontrolkę MIL czyli w powszechnym użyciu zwaną CHECK ENGINE.


Tester:


Elementy potrzebne do czujnika
Diodal LED
Rezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm)

Schemat testera:


FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B


Kody silnika - manualna skrzynia biegów
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:

1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem &#8222;DIAGNOSTIC&#8221; odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL/CHEEK ENGINE, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów &#8211; jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) &#8211; komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski &#8211; I4, 3 błyski &#8211; V6).




Kody silnika i skrzyni biegów - automatyczna skrzynia biegów



Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, nie posiadających konektora TEN w gnieździe diagnostycznym należy:

1. Wyłączyć zapłon.
2. Pomiędzy akumulatorem, a błotnikiem odszukać wiszące na kablu trapezoidalne złą-cze oraz pojedyncze gniazdo STI (Self Test Input) &#8211; złącza te normalnie podłącza się do komputera czytającego kody błędów.
(Obok znajduje się też zmostkowane gniazdo SPOUT, które po rozłączeniu służy do ustawiania zapłonu oraz prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym.)
3. Zmostkować gniazdo STI z GND lub ujemnym biegunem akumulatora.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach kontrolka MIL powinna zacząć mrugać, przekazując kody za-pamiętanych błędów &#8211; jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) &#8211; komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski &#8211; I4, 3 błyski &#8211; V6).

Uwaga:

W niektórych samochodach, do odczytu błędów skrzyni automatycznej, służą złącza FAT i TAT, ulokowane w złączu diagnostycznym. Aby odczytać kody błędów należy zmost-kować złącza TAT z GND, a sygnały odczytać z kontrolki MIL lub testera włączonego po-między złącza FAT i B+.

Kasowanie pamięci kodów silnika i skrzyni biegów


W celu skasowania zawartych w pamięci usterek, po uprzednim naprawieniu uszkodzeń nale-ży:



1. Rozłączyć kabel masowy od akumulatora i wcisnąć pedał hamulca na około 20 se-kund.
2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.
3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.


Kody błędów DTC



01 - Impuls zapłonu
02 - Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 - Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 - Czujnik położenia wału / Czujnik temp. powietrza. zasysanego*
05 - Czujnik spalania stukowego / Układ sprzężenia zwrotnego*
06 - Czujnik prędkości własnej pojazdu / Przełącznik przepustnicy*
08 - Przepływomierz powietrza
09 - Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
10 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 - Czujnik położenia przepustnicy
14 - Czujnik ciśnienia atmosferycznego - EMS
15 - Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
16 - Czujnik EGR
17 - Układ sprzężenia zwrotnego
22 - Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
23 - Czujnik lambda
24 - Układ sprzężenia zwrotnego
25 - Elektrozawór regulacji ciśnienia
26 - Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
28 - Elektrozawór podciśnienia w EGR
29 - Elektrozawór przewietrzania w EGR
34 - Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
25 - Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
41 - Elektrozawór
46 - Elektrozawór
55 - Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 - Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T
60 - Elektrozawór biegu 1/2 w skrzyni A/T
61 - Elektrozawór biegu 2/3 w skrzyni A/T
62 - Elektrozawór biegu 3/4 w skrzyni A/T
63 - Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
64 - Elektrozawór biegu 3/2 w skrzyni A/T
65 - Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
66 - Elektrozawór ciśnienia w skrzyni A/T
67 - Przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia
68 - Przekaźnik dmuchawy drugiego stopnia
69 - Czujnik termiczny układu chłodzenia




Kody układu ABS


Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:


1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem &#8222;DIAGNOSTIC&#8221; odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów &#8211; jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) &#8211; komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.




Kody błędów DTC dla układu ABS




11 - czujnik obrotów koła PP
12 - czujnik obrotów koła LP
13 - czujnik obrotów koła PT
14 - czujnik obrotów koła LT
15 - czujnik obrotów koła
22 - elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 - elektrozawór LP
26 - elektrozawór PT
27 - elektrozawór LT
29 - obwód PP-LT
30 - obwód LP-PT
51 - przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 - przekaźnik silnika pompy / silnik
61 - jednostka sterująca
63 - zasilanie
Załączniki
diagnose probe.jpg
dc gniazdo.png
dc gniazdo.png (1.67 KiB) Przejrzano 24313 razy
Ostatnio zmieniony 2010-12-17 16:09 przez 2Ya, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Schemat złącza DIAGNOSE PROBE II

Post autor: Basf_Wrocław »

Kody błędów ABS z dodanymi opisami;

11. przedni prawy czujnik obrotów koła lub zębatka
12. przedni lewy czujnik obrotów koła lub zębatka
13. tylny prawy czujnik obrotów koła lub zębatka
14- tylny lewy czujnik obrotów koła lub zębatka
15. czujnik obrotów koła lub zębatka (kod pojawia się po pierwszym wystąpieniu błędu czujnika obrotów koła,
należy trochę pojeździć żeby układ abs zidentyfikował na którym kole czujnik nie działa)
22. elektryka rozdzielacza / elektrozawór prawy przód
24. elektrozawór lewy przód
26. elektrozawór prawy tył
28. elektrozawór lewy tył
51. przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53. przekaźnik silnika pompy lub silnik
61. moduł ABS
63. zasilanie
Brak kodu - moduł ABS

Co do oczytywania kodów diagnostycznych silnika to lampką chceck engine da się sprawdzić błędy tylko w autach z 93 roku. W kolejnych rocznikach należy użyć diody led.
Zablokowany

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”