Strona 1 z 1

Wymiana głowicy

: 2015-04-04 13:35
autor: perla10
Witam,

chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się wymieniać głowicę w probie 94' 2.0. Jest następujący problem, uszczelka pod głowicą jest kiepska (w sumie nie ma uszczelki wcale, jest sylikon) do tego jeden zawór jest spalony i kompresja jest dość słaba, myślę że łatwiej i taniej zamiast bawić się z tym, kupić kompletną głowicę i po prostu ją wymienić (olx, allegro podaje że taka głowica 200-300zł), zatem mam pytanie do was co o tym sądzicie, lepiej tak zrobić? I z jakim kosztem związana jest taka wymiana?

Pozdrawiam.

Re: Wymiana głowicy

: 2015-04-04 15:17
autor: Spider33
Ja bym wolał silnik wymienic. Szybciej i bez kombinowania. Poszukaj jakis na chodzie, osłuchaj i zobacz czy nie kopci przy odpalaniu.

Re: Wymiana głowicy

: 2015-04-04 23:54
autor: mysz
Większość będzie kopcić z uwagi na wiek ;)
Ale popieram. Wolałbym silnik wymienić, tyle że warto sprawdzić kompresję+zrobić próbę olejową

Re: Wymiana głowicy

: 2015-04-05 13:51
autor: perla10
To może od razu zrobić swapa na 2.5 v6 dużo z tym kłopotu? dodam jeszcze że obecny jest zagazowany, ale ten gaz jest kiepski i wole jeździć na benie

Re: Wymiana głowicy

: 2015-04-05 14:11
autor: pawlacz
Na KL-ZE od razu.

Re: Wymiana głowicy

: 2016-01-26 11:20
autor: wuka
Z waszego doświadczenia o ile jest zbierana głowica w czasie planowania? W przypadku planowania bloku to samo pytanie. Interesuje mnie rząd wielkości, zakładając że powodem planowania nie jest wydmuchana uszczelka tylko standardowy remoncik.

Re: Wymiana głowicy

: 2016-01-26 13:48
autor: vitek
Z mojego doświadczenia - wystarcza 0.15-0.25 mm

Re: Wymiana głowicy

: 2016-01-26 17:45
autor: Romas
oddaj do sprawdzenia, ale jeśli nie była wydmuchana uszczelka to jakieś 0.05- 0.1mm

Re: Wymiana głowicy

: 2016-01-26 20:02
autor: wuka
A czy blok też należy planować za każdym razem kiedy się zdejmuje głowicę? Zakładając, że mam silnik na wierzchu to nie będzie problem żeby to zrobić.

Re: Wymiana głowicy

: 2016-01-26 20:30
autor: vitek
Moim zdaniem nie ma potrzeby planowania bloku, raczej nie ma on możliwości odkształcania się np przy kilkukrotnym dokręcaniu głowicy, jeśli nie ma jakichś uszkodzeń to bym odpuścił

Re: Wymiana głowicy

: 2016-01-26 21:07
autor: wuka
Ok. Dzięki za informacje, będą mocno przydatne. Zastanawiam się czy na oryginalnych gratach FS da radę przy stopniu sprężania rzędu 9,24:1 bo zakładając, że zostanie zebrane 0,15mm tyle będzie wynosił stopień sprężania według moich obliczeń z proporcji. Nie jest to stopień powalający na kolana, ale zawsze jest coś więcej. Biorąc pod uwagę montaż kompresora i dmuchanie w granicach około 0,5 bara zastanawiam się czy nie odprężyć silnika, a jak tak to w jaki sposób, ale to jest pytanie nie do tego działu. Pogmeram jeszcze w Wszechnicy Wiedzy Wszelakiej i jak niczego nie znajdę to będę pytał w odpowiednim dziale.

Re: Wymiana głowicy

: 2016-01-27 06:57
autor: Romas
jak chcesz odprężyć to możesz zrobić kanapkę, uszczelka zwykła, płytna na wzór uszczelki z kwasówki i znowu uszczelka