filtr powietrza
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
filtr powietrza
hej!
znalazle takie cos:
http://www.sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=79522
zastanawiam sie czy zamiast kombinowac z filtrem stozkowym nie zapodac takiego wkladu?
będzie mial świeże chlodne powietrze i tak dalej...
znalazle takie cos:
http://www.sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=79522
zastanawiam sie czy zamiast kombinowac z filtrem stozkowym nie zapodac takiego wkladu?
będzie mial świeże chlodne powietrze i tak dalej...
Daje se spokój... Nie masz co porównywać tego byleca ze stożkiem. To Ci praktycznie nie da żadnego efektu. Stożek daje fajniejszy dźwięk no i zmienia położenie na obrotach max momentu obrotowego ( u mnie np. przyniósł się wyżej ). Jak zastosujesz PowerRurę to możesz regulować w jakim zakresię chcesz mieć najwyższy moment (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku.)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Mam coś takiego, bo poprzedni właściciel zadbał o to.
Wbrew pozorom, to jest nawet niezłe... i nie dlatego, że coś daje, bo pewnie nic nie daje, ale dlatego, że rzadko to się wymienia i wystarczy przepłukać co jakiś czas... wygoda i już, a tak latać kupować... raz się kupi i ma się święty spokój na długi czas.
Wbrew pozorom, to jest nawet niezłe... i nie dlatego, że coś daje, bo pewnie nic nie daje, ale dlatego, że rzadko to się wymienia i wystarczy przepłukać co jakiś czas... wygoda i już, a tak latać kupować... raz się kupi i ma się święty spokój na długi czas.
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
Ale jak ktoś ma dopiero co robić coś takiego to czemu nie zrobić raz a pożadnie.propaganda pisze:Kurde... przecież się zalogowałem... i byłem zalogowany... co jest... pewnie mnie wywalił z sesji po 30 min.
Założyć stożek gigant i po kłopocie.
Ja kupiłem stozek w cenie tej wkładki i naprawede daje i to sporo
Re: filtr powietrza
ja nie kombinowałem nic z nawiewami dolotami itp. poprostu założyłem stożka w miejsce seryjnej puchy i śmigaGacek Wrocław pisze: będzie mial świeże chlodne powietrze i tak dalej...
powiadasz ze daje i to sporo... heh...
wiec wszelakie hamownie klamia... prasa klamie... internet nas oszukuje hehehe qrde jakas schiza... mnie sie tam wydaje ze gestosc powietrza wtlaczanego ma znaczenie.. a temperatura tegoz jednak wplywa na w/w.. ale cuz... kazdy moze sie myslic..
a tak btw.. gdzies (nie jestem pewien czy nie na tuning.pl) czytalem o roznicach pomiedzy sportowymi wkladami a stozkami - no w dzwieku byla.. i to na tyle... bo reszta bez zmian.. pamietajcie, ze stozek porownuja zawsze do standardowych wkladow.. a jest roznica pomiedzy sportowym a std..
ale.. cest la vie jak mawiali starozytni gorale... ;p
wiec wszelakie hamownie klamia... prasa klamie... internet nas oszukuje hehehe qrde jakas schiza... mnie sie tam wydaje ze gestosc powietrza wtlaczanego ma znaczenie.. a temperatura tegoz jednak wplywa na w/w.. ale cuz... kazdy moze sie myslic..
a tak btw.. gdzies (nie jestem pewien czy nie na tuning.pl) czytalem o roznicach pomiedzy sportowymi wkladami a stozkami - no w dzwieku byla.. i to na tyle... bo reszta bez zmian.. pamietajcie, ze stozek porownuja zawsze do standardowych wkladow.. a jest roznica pomiedzy sportowym a std..
ale.. cest la vie jak mawiali starozytni gorale... ;p
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Ale ja nie przecze że wkładka sportowa jest gorsza od stożka.Tomi pisze:powiadasz ze daje i to sporo... heh...
wiec wszelakie hamownie klamia... prasa klamie... internet nas oszukuje hehehe qrde jakas schiza... mnie sie tam wydaje ze gestosc powietrza wtlaczanego ma znaczenie.. a temperatura tegoz jednak wplywa na w/w.. ale cuz... kazdy moze sie myslic..
a tak btw.. gdzies (nie jestem pewien czy nie na tuning.pl) czytalem o roznicach pomiedzy sportowymi wkladami a stozkami - no w dzwieku byla.. i to na tyle... bo reszta bez zmian.. pamietajcie, ze stozek porownuja zawsze do standardowych wkladow.. a jest roznica pomiedzy sportowym a std..
ale.. cest la vie jak mawiali starozytni gorale... ;p
Mówie tylko z moich doświadczeń co się dzieje w autku.
Z tym filtrem wskazowka wchodzi bez problemu na czerwone pole doładowania komu jeszcze wchodzi oczywiście bez żadnych innych modyfikacji.
Poza tym stożek ciekawie wygląda, tak..... hmmm ..... nieseryjnie.
Pozdro.
no to tylko pogratulowac oszukales eca bez mydla ;p ja przyznaje ze musialem miec modyfikacje heh coby czerwone pole odnalezc... a wystarczylo zalozyc stozek... po co komu chipy, zwezki, mapki paliwowe - zakladac stozki!! hyh a tak serio tez sie przymierzam jedynie co to jednak chce sprawic power rure... jakos mi w lecie nie przemawia temperaturka pod maska do tego co ma byc zassane.. a akumulatorek laduje w bagazniku.. (nie polecam ze zwyklymi ze wzgledu na opary hyh )
pozdro dla pionieruf
pozdro dla pionieruf
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Re: filtr powietrza
rozumiem, że nie masz extra dolotu zrobionego tylko po prostu zamiast stand. filtra masz stożek jeśli tak to raczej jego efekt masz tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu się filtr zasysa gorące powietrze no i wtedy masz jeszcze gorzej niż na standardowym.Sqad pisze: ja nie kombinowałem nic z nawiewami dolotami itp. poprostu założyłem stożka w miejsce seryjnej puchy i śmiga
Re: filtr powietrza
Ha i tu jesteś oczywiście w błędzie toć mówie iż samochód w każdej temp śmiga teraz lepiej i nie ma na niego wpływu żadna temperaturaBIENIAS pisze: rozumiem, że nie masz extra dolotu zrobionego tylko po prostu zamiast stand. filtra masz stożek jeśli tak to raczej jego efekt masz tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu się filtr zasysa gorące powietrze no i wtedy masz jeszcze gorzej niż na standardowym.
To co Bienias napisal jest jak najbardziej prawidlowe.
Jednak w Twoim przypadku nie wziales pod uwage, ze masz turbine i intercooler, wiec lepszy filtr umozliwil latwiejsze zasysanie powietrza - stad ta roznica. Dla pelnego efektu przy turbinie stosuje sie ciut inne filtry, najlepiej umieszczone przed chlodnicami. Po co to? Im zimniejsze powietrze przed turbina, tym mniej je ona sama nagrzeje. W efekcie powietrze dochodzace do kolektora jest bardzo geste i mozna podniesc moc do max. 10-12%. Kiedys jak bede mial chwile, to poskanuje wykresy z ksiazki o turbinach. Dosc dokladnie to obrazuja.
Tak zeby postraszyc to turbiny nie lubia jak im sie podaje gorace powietrze. Doladowanie wzrosnie, ale ucierpia tez elementy wykonawcze z braku mozliwosci odpowiedniego schladzania. Ma tutaj znaczenie wiele elementow, ale za duzo o tym pisac. Nie majac kontroli nad modyfikacjami dolotu przy turbinie (mierniki temperatur powietrza w dolocie po intercoolerze oraz spalin) mozna ja po prostu w krotkim czasie "zajezdzic". Naprawa to tylko jakies 1200-1500zl - Twoj wybor.
P.S. Te zasady nie maja zastosowania w silnikach bez turbo. Silniki wolnassace maja dosc duza tolerancje, dostarczone powietrze nie nagrzeje sie do takich temp. jak przy turbinie. Mimo to warto doprowadzic zimne powietrze w mysl starej zasady, gdzie im lepiej mieszanka paliwo/powietrze sie spali, tym mniej trzeba cisnac w pedal gazu, no i zuzycie paliwa. Warunek - jezdzimy z takimi samymi predkosciami. Wiekszosc majac wrazenie, ze mocy przybylo stwierdza zwiekszone zuzycie, ale zapominaja powiedziec o tym, ze i w pedal mocniej cisna. Tutaj n.p. wycinanie sprawnego katalizatora mija sie z celem, gdyz producenci przewidujac jego zuzycie wraz z wiekiem auta, wstawiaja do nich katy z zapasem przepustowosci srednio +30%. Trzeba by bylo podniesc o co najmniej 20-30% cisnienie spalin w wydechu (nie moc), zeby wyciecie cos dalo. Co innego jak jest zuzyty, bo wtedy sprawa jest jasna.
Jednak w Twoim przypadku nie wziales pod uwage, ze masz turbine i intercooler, wiec lepszy filtr umozliwil latwiejsze zasysanie powietrza - stad ta roznica. Dla pelnego efektu przy turbinie stosuje sie ciut inne filtry, najlepiej umieszczone przed chlodnicami. Po co to? Im zimniejsze powietrze przed turbina, tym mniej je ona sama nagrzeje. W efekcie powietrze dochodzace do kolektora jest bardzo geste i mozna podniesc moc do max. 10-12%. Kiedys jak bede mial chwile, to poskanuje wykresy z ksiazki o turbinach. Dosc dokladnie to obrazuja.
Tak zeby postraszyc to turbiny nie lubia jak im sie podaje gorace powietrze. Doladowanie wzrosnie, ale ucierpia tez elementy wykonawcze z braku mozliwosci odpowiedniego schladzania. Ma tutaj znaczenie wiele elementow, ale za duzo o tym pisac. Nie majac kontroli nad modyfikacjami dolotu przy turbinie (mierniki temperatur powietrza w dolocie po intercoolerze oraz spalin) mozna ja po prostu w krotkim czasie "zajezdzic". Naprawa to tylko jakies 1200-1500zl - Twoj wybor.
P.S. Te zasady nie maja zastosowania w silnikach bez turbo. Silniki wolnassace maja dosc duza tolerancje, dostarczone powietrze nie nagrzeje sie do takich temp. jak przy turbinie. Mimo to warto doprowadzic zimne powietrze w mysl starej zasady, gdzie im lepiej mieszanka paliwo/powietrze sie spali, tym mniej trzeba cisnac w pedal gazu, no i zuzycie paliwa. Warunek - jezdzimy z takimi samymi predkosciami. Wiekszosc majac wrazenie, ze mocy przybylo stwierdza zwiekszone zuzycie, ale zapominaja powiedziec o tym, ze i w pedal mocniej cisna. Tutaj n.p. wycinanie sprawnego katalizatora mija sie z celem, gdyz producenci przewidujac jego zuzycie wraz z wiekiem auta, wstawiaja do nich katy z zapasem przepustowosci srednio +30%. Trzeba by bylo podniesc o co najmniej 20-30% cisnienie spalin w wydechu (nie moc), zeby wyciecie cos dalo. Co innego jak jest zuzyty, bo wtedy sprawa jest jasna.
Oki czaje (zimne powietrze gęste powietrze), ale...Jednak w Twoim przypadku nie wziales pod uwage, ze masz turbine i intercooler, wiec lepszy filtr umozliwil latwiejsze zasysanie powietrza - stad ta roznica. Dla pelnego efektu przy turbinie stosuje sie ciut inne filtry, najlepiej umieszczone przed chlodnicami. Po co to? Im zimniejsze powietrze przed turbina, tym mniej je ona sama nagrzeje. W efekcie powietrze dochodzace do kolektora jest bardzo geste i mozna podniesc moc do max. 10-12%. Kiedys jak bede mial chwile, to poskanuje wykresy z ksiazki o turbinach. Dosc dokladnie to obrazuja.
Ale czy w ten sposób nie zaprzeczasz powyższym teoriom.
Tak zeby postraszyc to turbiny nie lubia jak im sie podaje gorace powietrze. Doladowanie wzrosnie, ale ucierpia tez elementy wykonawcze z braku mozliwosci odpowiedniego schladzania. Ma tutaj znaczenie wiele elementow, ale za duzo o tym pisac. Nie majac kontroli nad modyfikacjami dolotu przy turbinie (mierniki temperatur powietrza w dolocie po intercoolerze oraz spalin) mozna ja po prostu w krotkim czasie "zajezdzic". Naprawa to tylko jakies 1200-1500zl - Twoj wybor.
Wyżej pisałeś iż zimne powietrze dobre powietrze a tu natomiast piszesz że zimne jest zdrowe ale ciepłe daje więcej mocy czyli jak w końcu jest bo nie rozumiem.
To może taki patent był bu dobry :
Zasysać powietrze zumne ze zderzaka, no bo wiadomo zimne = gęste czyli więcej zassie. A później takie powietrze puszczać przez nagrzewnice żeby było ciepłe (olać że szkodliwe dla mechaniki). Zastosować jeszcze po drodze sprytny zawór ażeby po nagrzaniu nie miało gdzie sie rozprężyć tylko aby wzrosło ciśninie w samym układzie dolotowym.
He he ale ze mnie pateńciaż kiepski
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
nie o to biega, powietrze ma byc zawsze maksymalnie chlodne - jest przeciez intercooler, ktory ma dodatkowo schlodzic powietrze nagrzane w turbinie (wiesz jak dziala turbina - skad nabiera energi do tloczenia ?)
Turbinka nie lubi zbyt wysokich temperatur !!
Zawsze pozwol jej sie ostudzic nim wylaczysz silnik, niech sobie momencik popracuje na wolnych obrotach(im wiekszego dasz jej kopa tym dluzej niech sobie odpocznie )
Reasumując:
Greyg to bardzo dobrze opisal - przeczytaj jeszcze raz
Turbinka nie lubi zbyt wysokich temperatur !!
Zawsze pozwol jej sie ostudzic nim wylaczysz silnik, niech sobie momencik popracuje na wolnych obrotach(im wiekszego dasz jej kopa tym dluzej niech sobie odpocznie )
Reasumując:
Greyg to bardzo dobrze opisal - przeczytaj jeszcze raz
Moze zle zrozumiales to jeszcze dodam...
Zainstalowanie stozka w miejsce oryginalnego filtra daje mozliwosc zassania przez turbine wiekszej ilosci powietrz, niz to mialo miejsce przy oryginalnym filtrze. W ten sposob osiagnales wieksze doladowanie.
Dalej wplyw maja czynniki: poziom chlodzenia turbiny, temperatura powietrza przed i po turbinie oraz co najwazniejsze - wieksza temperatura spali. To ten ostatni powoduje najbardziej, ze moze byc zbyt slabe chlodzenie. By temu zaradzic, powietrze do turbiny doprowadza sie jak najzimniejsze. Dalej juz za duzo pisania.
Zainstalowanie stozka w miejsce oryginalnego filtra daje mozliwosc zassania przez turbine wiekszej ilosci powietrz, niz to mialo miejsce przy oryginalnym filtrze. W ten sposob osiagnales wieksze doladowanie.
Dalej wplyw maja czynniki: poziom chlodzenia turbiny, temperatura powietrza przed i po turbinie oraz co najwazniejsze - wieksza temperatura spali. To ten ostatni powoduje najbardziej, ze moze byc zbyt slabe chlodzenie. By temu zaradzic, powietrze do turbiny doprowadza sie jak najzimniejsze. Dalej juz za duzo pisania.
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław