Strona 1 z 11

BomberMAX

: 2015-05-12 01:12
autor: BomberMAX
Troszkę na forum jestem już i Was męczę więc, winienem chyba pokazać z jakiego powodu :wink:

Jest to FB ze silnikiem 2.0, wersja Medici
Za dużo wcześniejszą naradą (dzięki Sallmo) postanowiłem nie złomować Probka pochodzącego od rodziny z DE.
Troszkę już przy nim zrobiłem ale do końca jeszcze trochę pozostało. Co zrobione w ciągu ostatniego m-ca?

- komplet zawieszenia od A do Z (wymienione na nowe)
- konserwacja i zabezpieczenie podłogi, progów, podłużnic itp. itd.
- odnowienie lamp przednich, kupno reflektorów
- przegląd techniczny całości pod względem mechanicznym

wcześniej:

- wymiana pierścieni, popychaczy, uszczelniaczy, uszczelek
- wymiana regulatora pompy oleju
- wymiana świec, elementów WN
- wymiana kompletu rozrządu
- nowe płyny eksploatacyjne
- nowe AKU

Jest jeszcze sporo do zrobienia. Następnym przystankiem jest lakiernik. Klapie się dostało od stania pod chmurką.... dziurka na wylot. Poza tym nie ma rdzy, jest wszystko OK. Lakiernik ma mi położyć bezbarwny i naprawić klapę.

Car Audio jak wiadomo - męczę się ale wierzę, że z Waszą pomocą ogarnę temat... (z góry dzięki)
Na razie to tyle jeśli coś się zmieni na bieżąco dam znać.

Kiedy auto trafiło w moje ręce - odstraszało, ale teraz widzę, że jak trochę $ w nie poszło, robi świetne wrażenie szczególnie z jazdy - silniczek mruczy aż miło.

Re: BomberMAX

: 2015-05-13 12:51
autor: Dziki Beduin
Ładna sztunia szkoda ze tylko 2.0 :)

Re: BomberMAX

: 2015-05-13 13:35
autor: arko
Szkoda że na zlocie w Spale nie pochwaliłeś tak ładnym egzemplarzem :D

Re: BomberMAX

: 2015-09-09 14:43
autor: BomberMAX
-- oryginalny post 2015-05-14 14:44 --
Dziki Beduin pisze:Ładna sztunia szkoda ze tylko 2.0 :)
Szukałem właśnie 2.0 :) Co do 2.5 demonem prędkości nie jest, a mnie zależy bardziej na zabaweczce z wyglądu a nie pod względem osiągów 8)
Do pobijania rekordów prędkości mam moto :D

Co do zlotu - chciałbym, żeby jeszcze jeden się odbył w tym roku i pojawię się na pewno :)

-- dodano 2015-09-09 14:40 --

Tak się zastanawiam, co to może być za kolor. Po otwarciu drzwi kierowcy brak nalepki na słupku.
Rocznikowo paleta prezentuje się w ten sposób:

CU Grey Green Metallic
EZ Rio Red Tinted
HL Laser Red Tinted Metallic
JJ Boysenberry Blue Metallic
KS Chameleon Blue Metallic

NK Seafoam Green Metallic
SF Medium Alpine Green Metallic
SK Teal Mist Metallic
UB Black
WP Vibrant White

i te dwa kolorki biorę pod uwagę. Jak myślcie? Nadmienię tylko że w zależności od pory dnia lakier jest raz jaśniejszy raz ciemniejszy do tego stopnia że wydaje się być ja kameleon.

Re: BomberMAX

: 2015-09-09 17:49
autor: duracell
To jest KS.
JJ jest ciemniejszy.

Re: BomberMAX

: 2015-09-09 19:39
autor: arko
Ale i tak prezentuje się ładnie :P

Re: BomberMAX

: 2015-09-09 21:15
autor: Spider33
Tylko dobór lakieru do malowania graniczy z cudem. Sam o takim myślałem.

Re: BomberMAX

: 2015-09-10 06:48
autor: duracell
Drogie dzieci :) nalepka na słupku może być lub nie, nie ma to większego znaczenia.
Kolor lakieru odczytujemy z tabliczki znamionowej pod maską :)
Spider33 pisze:Tylko dobór lakieru do malowania graniczy z cudem. Sam o takim myślałem.
Eeeee dlaczego? Jeśli mieszalnia jest "normalna" to prosisz o kolor np. JJ z palety Forda i tyle.
Kupowałem do małego i do siebie i spraye i zaprawkowe i nie było problemu.
Jedyny problem to znaleźć mieszalnie w której powiesz, że chcesz kolor KS Forda i nie odeślą cię po klapkę wlewu paliwa.

Re: BomberMAX

: 2015-09-10 08:57
autor: Eli
Normalna mieszalnia nigdy nie dobierze Ci lakieru do starego klamota po kodzie, chyba, że wyraźnie o to poprosisz

Re: BomberMAX

: 2015-09-10 09:29
autor: Spider33
Po 20 latach kolor z ori palety napewno nie będzie pasował. No chyba ze przez ostatnie 15 lat samochod trzymany był pod kocem w garażu ;)

Re: BomberMAX

: 2015-09-10 10:43
autor: duracell
Ajj robicie problem z byle g**** :) jeśli chcę postawić parę kropek ( nie dotyczy czerwonego koloru) to nie widzę sensu w dobieraniu pod kolor auta.
Natomiast jeśli miałbym malować całe to też nie widzę sensu w dobieraniu lakieru pod 20 letni kolor, tylko pod oryginalną paletę.
Przy malowaniu większych pojedynczych elementów owszem ma to znaczenie, ale nie w takim.
Eli pisze:Normalna mieszalnia nigdy nie dobierze Ci lakieru do starego klamota po kodzie, chyba, że wyraźnie o to poprosisz
Czy do nowego klamota czy do starego to większość po podaniu kodu lakieru robi wielkie oczy i mówi że nie korzystają z kodów tylko z klapek od paliwa :D
miłego dnia

Re: BomberMAX

: 2015-09-10 13:52
autor: BomberMAX
duracell pisze:Drogie dzieci :) nalepka na słupku może być lub nie, nie ma to większego znaczenia.
Kolor lakieru odczytujemy z tabliczki znamionowej pod maską :)
Wiem tato! ;) ale tam jest tyle tych oznaczeń że główka pęka :)

Czyli kameleon... to jest przypier.... kolor.. on serio zmienia sie wraz z dotarciem promienia od słoneczka... wychodzę z domu w pochmurny dzień... kuźwa ciemny wrzos jak nic! Słońce atakuje .... kuźwa czysty fiolet! Nocą przy oświetleniu sztucznym na parkingu to już w ogóle co innego...

A z tą klapką to prawda ;)

Dzięki za pomoc!

Re: BomberMAX

: 2015-10-27 18:13
autor: LukaszV8
Ładne dwójkowe medici. Gratulejszyn :wink: Śniegu nie ma na Twoich fotach, a masz chyba wycieraczki w położeniu winter :wink: ...no chyba, że w dwójkach tak są normalnie...

Re: BomberMAX

: 2015-10-27 18:33
autor: Spider33
W II nie masz regulacji wysokosci wycieraczek. No chyba ze na wieloklinie sobie inaczej założysz ;)

Re: BomberMAX

: 2015-10-27 18:58
autor: LukaszV8
Aha no chyba ,że tak... W sumie dosyć wysoko zostają te wycieraczki w dwójce, w jedynce zgrabnie chowają się za maskę.

Re: BomberMAX

: 2015-10-27 19:19
autor: LukaszProbe
Malowanie miodzio takie jak moje;) Jednak jak wyżej dobrac lakier ciezko.. dla tego za rok bedzie czarny:)

Re: BomberMAX

: 2015-10-27 20:27
autor: LukaszV8
LukaszProbe pisze:Malowanie miodzio takie jak moje;) Jednak jak wyżej dobrac lakier ciezko.. dla tego za rok bedzie czarny:)

Słusznie mierzysz. Czarny to poprawny kolor dla Probe... A może zamiast malowania zdecydowałbyś się na oklejenie go???? Folia w czarnym macie na pewno wyglądała by świetnie...Pzdr

Re: BomberMAX

: 2015-10-27 21:02
autor: LukaszProbe
Jaka cena takiej folii?

Re: BomberMAX

: 2015-10-27 21:48
autor: Romas
by położyć dobrze folię musisz mieć najpierw zrobiony spód by nie było wgniotek, rdzy itp

Re: BomberMAX

: 2015-10-28 05:35
autor: LukaszV8
Kiedyś się tym interesowałem bo chciałem okleić Pontiaca to tak wycenili mi oklejenie na jakieś 3 tysiaki. Probe jest troszkę mniejszy to tak myślę, że ok dwa, dwa i pół tyś. Ale to było 3 lata temu. Najlepiej powysyłaj sobie zapytania do firm zajmujących się oklejaniem to Ci wycenią, ale tak jak Romas napisał musisz mieć zrobioną blacharkę na cacy żeby oklejać.

Re: BomberMAX

: 2015-10-28 06:23
autor: Romas
zapomnij że dobre oklejenie dobrą folią biędzie kosztowało 2-2.5k na probasa :D
a jeśli nawet będzie kosztowało ok3k to i tak wolał bym dołożyć i zrobić lakier :wink:

Re: BomberMAX

: 2015-10-28 09:07
autor: KrecioPL
Widziałem probasa w czarnym macie. Kolana się z żalu uginają.
Probas rzuca się sam w oczy i jak ładnie błyszczy to już w ogóle nie ma osoby która by się nie odwróciła :)
Oklejenie folią ma tyle samo plusów co minusów, raczej sceptyczny jestem do tego rozwiązania.\
Lepiej porządny lakier.

Re: BomberMAX

: 2015-10-28 09:40
autor: Qki G
Kiedys dawno temu jak kupiłem pierwszego smarta chciałem go okleić. Znalazłem firmę która zajmuje sie tym profi a nie na szybko garażu z suszarka :)
To tam wycenili smarta na 2-2.5 kola
Tak wiec porządne oklejenia auta normalnej wielkości to około 3.5-5 kola :)
Taka prawda niestety
W tym wypadku jak Romas napisał opłaca się dać nowy lakier



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: BomberMAX

: 2015-10-28 12:09
autor: LukaszV8
KrecioPL pisze:Widziałem probasa w czarnym macie. Kolana się z żalu uginają.
Probas rzuca się sam w oczy i jak ładnie błyszczy to już w ogóle nie ma osoby która by się nie odwróciła :)
Oklejenie folią ma tyle samo plusów co minusów, raczej sceptyczny jestem do tego rozwiązania.\
Lepiej porządny lakier.
Obrazek

Masz w sumie racje Krecio. Na dwójce to tak średnio wygląda... ciekawe jak na 1genie ... :-k

Ja bym wybrał jednak oklejenie zamiast malowania, ale to już każdego indywidualny gust i decyzja.

Pzdr

Re: BomberMAX

: 2015-11-09 15:37
autor: BomberMAX
Co do powyższego tematu jak dla mnie tylko lakier wchodzi w grę.

Tak mnie naszło jak jadę po tej mojej powiatówce że żadnej Proby nie widuję. Rzeczywiście to jest takie rzadkie auto? Większość na złom poszła? czy taki rejon kiepski po prostu? Sam nie wiem, szkoda bo o spotach można zapomnieć.