Strona 1 z 3
10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-04 14:12
autor: MechanikCzasu
Więc tak kupiłem forda i jak na oględzinach odpaliłem i po 10 min włączył się wiatrak i mówi że tak musi być
ale okazała się że nie...
mam probe 2.0 z 94r bez klimy
odpalam auto pochodzi 10 min i załącza się wiatrak mam po prawej stronie 2 czujniki
1 jest 2 pinowy zielony
2 jet 1 pin wciskany czy jest jeszcze gdzieś jakiś czujnik który odpowiada za włączenie wentylatora ?
proszę o pomoc bo juz nie wiem co mam robić

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-04 17:48
autor: Patryk-
może napisz przy jakich temp. się załącza?
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-04 21:37
autor: Romas
może użyj trochę opcji szukaj ?
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-04 21:57
autor: MechanikCzasu
szukałem czytałem i nic nie wiem dlatego potrzebuje pomocy w postaci własnego posta
przy literce N
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-04 22:48
autor: Romas
własnego posta nie oznacza własnego tematu przyjacielu, wystarczyło się dopisać do podobnego tematu

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-05 07:44
autor: duracell
A kolega szanowny jakieś błędy sprawdził?
Czujniki kolega pomierzył, jakie wyniki pomiarów?
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-05 10:13
autor: Romas
O pomiarach czujnika już koledze pisałem i narazie cisza

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-05 21:13
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-02-05 21:12 --
Panowie
Chcial bym sie dowiedzieć czy jest wecej czujników w 2.0 czy tylko 2 ? które prowadzą do sterowania wiatrakiem.
-- dodano 2016-02-05 21:13 --
Błędów nie mam tps ustawiłem wszystko jest jak w najlepszym porządku. tylko ten wiatrak

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-06 09:22
autor: duracell
MechanikCzasu pisze: po 10 min włączył się wiatrak i mówi że tak musi być
I mimo to kupiłeś....? A Probe to może Twoje pierwsze auto?
Krótko, załączaniem wentylatora steruje PCM na podstawie między innymi czujnika temperatury.
Powinieneś podmienić (jest taki sam jak w mazdzie 626) czujnik ( z 2 pinami) skoro nie chcesz zmierzyć wartości.
A silnik jakie mam obroty gdy się nagrzeje?
Jeśli to nie czujnik to możesz mieć spory problem.
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-06 10:21
autor: Spider33
A co w tym złego ze wiatrak sie załącza gdy silnik sie na postoju nagrzeje? Niech mi ktoś wytłumaczy bo czegoś tu nie rozumiem...
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-06 10:25
autor: duracell
Ja zrozumiałem że chodzi gościowi ten wiatrak cały czas.....
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-06 14:07
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-02-06 12:11 --
Tak wiatrak działa cały czas....
Obroty 800 jak sobie stoi i juz sam nie wiem co z tym zrobić i
przy ustawieniu miernika n 20k om miernik pokazuje 0,50... silnik jest rozgrzany... czy jest to źle czy jak i co mam z tym zrobić ?
-- dodano 2016-02-06 12:22 --
tak wygląda ten czujnik
-- dodano 2016-02-06 14:07 --
Czy nie brakuje mi jakiejś wtyczki ? :O
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-06 14:52
autor: duracell
-- oryginalny post 2016-02-06 14:48 --
Czujnik wygląda na sprawny
Silnik jest odpowietrzony, obroty nie szaleją?
A jak się zachowuje auto w trybie awaryjnym, po zwarciu pinów na złączu diagnose, tzn wiatrak powinien być wyłączony a po lekkim dodaniu gazu załączać się.
Generalnie to skup się

pisz dokładnie jakie jeszcze inne objawy są, czy coś jest jeszcze niepokojącego, pokrętło sterowania nawiewami na off?
Żebyśmy Cię nie musieli za język ciągnąć

bo jak se pójdziemy z tego tematu to... ostatnią deską ratunku może być szrot
-- dodano 2016-02-06 14:52 --
Chłodnica cała jest ciepła?
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-06 15:25
autor: Spider33
Jeżeli po odpięciu czujnika i odpaleniu wiatrak będzie sie zachowywał tak samo to stawiam na uszkodzony czujnik albo ukruszony przewód.
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-07 22:36
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-02-07 14:03 --
Więc tak błędów nie ma wcale po zrobieniu zawory na styku gnd i ten po lekkim musnieciu przepustnicy wiatrak się załącza dzisiaj sprawdzę czy pi odpoeciu czujników będzie tak samo. Auto jest odpowietrzone i Każda wtyczka podłączona. A jak sprawdzić czy kable są całe?
-- dodano 2016-02-07 22:36 --
A problem z tym wiatrakiem może być źle ustawiony zaplon?
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-08 06:32
autor: Romas
nie
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-08 07:33
autor: duracell
To masz schematy o ile Ci coś to pomoże....
Jest wyraźnie napisane że steruje komputer. Czujnik- jeden kabel do masy ma mieć przejście, drugi idzie na kompa. Dodatkowo wiatraki załącza klimatyzacja.
Raczej będziesz musiał przedzwonić kabel do kompa czy nie ma jakiejś przerwy.
Z rodzaju czujnika wynika że mała oporność obwodu powoduje załączenie wentylatora czyli przy przerwie w obwodzie czujnika wentylator też powinny się załączyć.
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-08 10:52
autor: MechanikCzasu
Dobra dzisiaj sprawdzę jak zrobię zwore na kostce to powinien włączyć się wentylator.
A gdzie jest komputer w 94. I nie mam klimy

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-08 11:03
autor: Spider33
Jak silnik jest nagrzany i odepniesz wtyczkę to wentylator powinien sie załączyć. Tak jest w sprawnym 2.0. Mówię Ci, uwalony czujnik albo przewód który do niego dochodzi. Komp jest z drążkiem zmiany biegów pod radiem.
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-08 12:26
autor: MechanikCzasu
Tylko chodzi o to że ten wentylator ciągle chodzi jak już się włączy i on się nie wyłącza do osiągnięcia ale dzisiaj sprawdzę kable co o jak
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-08 17:11
autor: Kocureq
duracell pisze:Z rodzaju czujnika wynika że mała oporność obwodu powoduje załączenie wentylatora czyli przy przerwie w obwodzie czujnika wentylator też powinny się załączyć.
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-08 19:23
autor: MechanikCzasu
Więc tak :
Wróciłem do domu na rozgrzanym silniku sprawdziłem ohm czujnika wyniosła 0,02...
zdjąłem wtyczkę czyli odpaliłem auto bez czujnika. auto odpaliło normalnie wszystko tak jak sie należy tylko obroty delikatnie wyższe 1100...
myślę sobie " podepne czujnik zobacze co się stanie " Podpinam czujnik bum... wentylator chodzi odpinam dalej chodzi
zgasiłem auto sprawdziłem kable Kabel masowy ok przejście jest wszytko ok kabel sygnałowy jest ok przejście ma nie łapie masy...
czyli myślicie że jest to czujnik ? i jeśli tak to gdzie moge takowy nabyć ?.
Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-08 19:34
autor: Kocureq
MechanikCzasu pisze:Kabel masowy ok przejście jest wszytko ok kabel sygnałowy jest ok przejście ma nie łapie masy...
Nic nie rozumiem

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-08 21:08
autor: MechanikCzasu
2 kable w czujniku są sprawne bo sprawdziłem
i teraz 2 sprawa czy to co opisałem to wina czujnika ?

Re: 10 min i problem z wiatrakiem.
: 2016-02-09 08:30
autor: DNF91
Taka rezystancja, to praktycznie zwarcie, bo miernikiem nie zmierzysz takich rezystancji.
Sprawdź jeszcze rezystancję na zimnym silniku, jak będzie ok, to go odpal i monitoruj jak zmienia się rezystancja.