Strona 1 z 1

Jak zdemontować alternator?

: 2016-03-20 23:00
autor: malfoy12
Witam, czy ma ktoś już to za sobą i mi powie jak sie za to zabrać? Od góry, od dołu? :)

Re: Jak zdemontować alternator?

: 2016-03-21 06:06
autor: DNF91
Masz klimę czy nie?
Bez klimy ponoć da się górą przeciągnąć od strony gdzie bywa zawór, z klimą masz 3 opcje.
Jak serwisówka podaje czyli wyjąć półoś i dołem, druga sprawa, to wykręcasz wydech z kolektora, dalej luzujesz na gumach i przeciskasz altka,
trzecia opcja-demontujesz podciśnienia przy grodzi, wyciągasz dolot aż do kolektora, demontujesz egr i podobno wychodzi tamtą stroną :D

Re: Jak zdemontować alternator?

: 2016-03-21 10:01
autor: Romas
A ja powiem tak, odkręcić musisz tylko podpore kolektora ssacego i wychodzi dołem :wink:

Re: Jak zdemontować alternator?

: 2016-03-21 23:16
autor: malfoy12
Nie mam klimy więc wolałbym targać gorą :D A wiecie może czy idzie dostać jakiś zestaw naprawczy? Bo mi strasznie szumi koło.

Re: Jak zdemontować alternator?

: 2016-03-22 06:05
autor: DNF91
Rozbierasz na części i szukasz :D Ktoś, gdzieś tu wrzucał sklep zajmujący się sprzedażą części do altków i rozruszników, poszukaj :)

Re: Jak zdemontować alternator?

: 2016-03-22 06:16
autor: Romas
a robiłeś to kiedyś i masz o tym pojęcie? jeśli nie to oddaj lepiej do regeneracji :wink:

Re: Jak zdemontować alternator?

: 2016-03-22 09:19
autor: Prezes5G19
po wyjęciu alternatora nic z nim nie zrobisz bez klucza udarowego. Bez tego nie odkręcisz i nie przykręcisz koła pasowego. Sam alternator nie jest skomplikowany. Poszukaj na forum bo ten temat już był omawiany.

Re: Jak zdemontować alternator?

: 2016-03-22 19:41
autor: avel
Eh, było o tym parę razy
W swoim 2.0 wyciągałem alternator i kombinowałem jako koń po górkę. Gdzieś na forum zresztą o tym już smarowałem posta.
W 2.0 zapomnij o wyciąganiu górą (przynajmniej w roczniku 94, a takim mówimy) trzeba:
a) odłączyć akumulator
b) Odkręcić i odpiąć kable od alternatora
c) zdemontować z góry napinacz
d) odkręcić alternator
e) zdjąć poprzeczną belkę pod silnikiem, tą co spina wahacze
f) ja musiałem odkręcić rurę wydechową między kolektorem a katem, inaczej alternator nie chciał się przecisnąć przez szczelinę ) brakowało dosłanie 5mm.
Nadmieniam że co do rury tak było w moim 2.0 94r. Widziałem już różne rury wydechowe z Probe i czasem się różnią więc może u Ciebie będzie inaczej

Klucz udarowy jest zbędny, można alternator rozebrać od tyłu złapać wirnik w imadło (przez aluminium) i odkręcić nakrętkę z koła pasowego. Oba łozyska trzeba było grzać palnikiem.
W ten sam sposób przykręcałem koło pasowe,

Koszt części: mostek + regulator ze szczotkami + łożyska to jakieś 160zł, same łożyska to ze 30zł (NTN)
Jak wyciągniesz alternator sprawdzasz model (Mitsubishi coś tam) i szukaj części po jego numerze w katalogach https://as-pl.com/
Takie części są stosowane w milionach Japońskich aut.