Strona 1 z 7

MechanikCzasu

: 2016-04-04 18:50
autor: MechanikCzasu
Witam, nazywam się Patryk mam 19 lat mieszkam na wsi obok miasta Biskupiec. Uczę się w LO ( czekam na maturę )
Interesuje się mechaniką samochodową praktycznie od dziecka, dzięki mojemu ojcu ,który mnie zaraził do motoryzacji.
Więc pomyślałem że skoro coś się znam to te auto nie powinno być problemem :P.
Ford 2.0 16v, jest moim pierwszym samochodem kupionym za własne pieniądze które udało mi się uzbierać latem 2015r.
Auto kupiłem 31 Grudnia 2015r , kupiłem go ze względu, że progi i podłoga zostały wymienione.

Okazało się że Ford miał zmieniany silnik który jest wsadzony od mazdy 626. Czy jest możliwość sprawdzenia tego ? ( jeśli tak to proszę o pomoc )


Lista co już zrobiłem:
Wymieniłem płyn chłodniczy bo ten co był to straszny syf.
zmieniłem klocki przód
Regeneracja zacisków tył wraz z tłoczkami
Ustawienie zapłony ( udało mi się kupić lampę :D )
Zmiana amortyzatorów
Zamiana wahaczy
Końcówki kierownicze
drążki stabilizatora
Rozpórka
Geometria
Tylne siłowniki klapy
Wgranie nowej mapy do gazu.
wyczyściłem przepustnice
Założenie sprzętu grającego Sony Xplod (wzmacniacz 600w Cewka 1F i Tuba 1000w ) jak by ktoś się interesował :)

Pewnego dnia odwożąc dziewczynę do domku, zatrzymałem się na skrzyżowaniu i wjechał mi autobus w prawy tył :/.

W te lato postaram się naprawić to co popsuł mi autobus
2. Wymiana nadkoli ( jesli koś to robił albo dobierał z innego samochodu proszę o pomoc )
3. Wymiana Przewodów hamulcowych do tyłu
4. zawieszenie tył Wielowahacz
5. Zrobienie układu dolotowego
6 Układ wydechowy.
7 Pomalowanie całego forda na taki kolor http://namasce.pl/wp-content/uploads/20 ... test_1.jpg.
Takie plany posiadam

Na dniach będę szukał kpl rozrządu i sprzęgła. Czy sprzęgło i rozrząd różnią się miedzy mazdą a Fordem ? ( silnik)

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-04 18:55
autor: mysz
99% pewności, że nie masz tuby w probasie, oraz 100% pewności, że nie masz cewki 1F :mrgreen:

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-04 18:58
autor: MechanikCzasu
mysz pisze:99% pewności, że nie masz tuby w probasie, oraz 100% pewności, że nie masz cewki 1F :mrgreen:
|dlaczego tak mówisz ? :O mam iść i zrobić zdj ? :D

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-04 19:12
autor: mysz
Zrób zdjecie i wstaw to odpowiem dlaczego ;)

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-04 19:28
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-04-04 19:27 --

O to mój sprzęt audio :)

-- dodano 2016-04-04 19:28 --

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-04 19:36
autor: mysz
Więc po pierwsze, to jest kondensator, a nie cewka, a po drugie to walec, a nie tuba ;) To jest zasadnicza różnica ;)

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-04 19:40
autor: KrecioPL
MechanikCzasu pisze:Więc pomyślałem że skoro coś się znam to te auto nie powinno być problemem :P.
Jeśli będziesz dużo czytał, interesował się tematami które zamierzasz poruszyć(zanim zapytasz), auto nie będzie problemem.
MechanikCzasu pisze:Auto kupiłem 31 Grudnia 2015r , kupiłem go ze względu, że progi i podłoga zostały wymienione.

Nie widziałem probe IIgen, które miałoby do wymiany podłogę. Co do progów, zgodzę się
MechanikCzasu pisze:Okazało się że Ford miał zmieniany silnik który jest wsadzony od mazdy 626. Czy jest możliwość sprawdzenia tego ? ( jeśli tak to proszę o pomoc )

Probe IIgen są wyposażone w silniki konstrukcji mazdy o oznaczeniach FS(2.0R4) ora KL(2.5V6)
MechanikCzasu pisze:Założenie sprzętu grającego Sony Xplod (wzmacniacz 600w Cewka 1F i Tuba 1000w ) jak by ktoś się interesował :)
MechanikCzasu pisze:
mysz pisze:99% pewności, że nie masz tuby w probasie, oraz 100% pewności, że nie masz cewki 1F :mrgreen:
|dlaczego tak mówisz ? :O mam iść i zrobić zdj ? :D

Zanim pobiegniesz zrobić zdjęcia, dowiedz się co to jest 'tuba', gdzie się ją stosuje i jak jest zbudowana. Później porównaj to czego się dowiedziałeś, z tym co masz w bagażniku. I rozumiem, że mówiąc "cewka" myślisz o czymś, co w nomenklaturze car-audio, zwie się kondensatorem.
MechanikCzasu pisze:Pewnego dnia odwożąc dziewczynę do domku, zatrzymałem się na skrzyżowaniu i wjechał mi autobus w prawy tył :/.

W te lato postaram się naprawić to co popsuł mi autobus
2. Wymiana nadkoli ( jeśli koś to robił albo dobierał z innego samochodu proszę o pomoc )
3. Wymiana Przewodów hamulcowych do tyłu
4. zawieszenie tył Wielowahacz
5. Zrobienie układu dolotowego
6 Układ wydechowy.
7 Pomalowanie całego forda na taki kolor http://namasce.pl/wp-content/uploads/20 ... test_1.jpg.
Takie plany posiadam
Ad. 2 - Zmień blacharza. Nie ma "dobierania" z innych aut. Albo z Probe albo robione custom. Słyszałem kiedyś pomysł dobierania progów do Probe IIgen z Golfa3. Skąd Wam te pomysły wpadają do głowy?
Albo kup wycięte elementy z auta z rozbiórki albo zmień blacharza na takiego, co zna się na robocie.
Ad. 3 - Do tyłu? Ale do przodu to już nie? I o jakie przewody chodzi? Sztywne? Elastyczne?
Ad. 4 - Zawieszenie można zrobić na dwa sposoby - tańszy (ratować wahacze które się ma, piaskować, malować, wkładać poliuretany) i droższy (wymiana wahaczy z tulejami ORY). Uważaj na śruby. Jeśli urwiesz (bardzo prawdopodobne), ORY są drogie.
Ad. 5 - Najpierw mechanika ogólna, a później ulepszenia.
Ad. 6 - Układ wydechowy z kwasówki - fajna rzecz, ale czy warto do Probe? ;)
Ad. 7 - Ładny kolor
MechanikCzasu pisze:Na dniach będę szukał kpl rozrządu i sprzęgła. Czy sprzęgło i rozrząd różnią się miedzy mazdą a Fordem ? ( silnik)
Mając to auto (poza np. filtrem paliwa) szukasz części do Mazdy 626GE, MX-6 GE.
Zainteresuj się tym - mam wrzucone sprzęgło nabite okładziną kevlarową - polecam.
http://www.sprzegla-regeneracja.pl/

Twoje auto wygląda ze zdjęć na całkiem przyjemne - dbaj o nie, i staraj się modyfikować z gustem.

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-04 19:52
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-04-04 19:49 --
mysz pisze:Więc po pierwsze, to jest kondensator, a nie cewka, a po drugie to walec, a nie tuba ;) To jest zasadnicza różnica ;)
W sumie tu się zgodzę :) moja wina wynikającą z niewiedzy :)

-- dodano 2016-04-04 19:52 --

KreciorPl chodzi mi tutaj o zabezpieczenie podłogi warstwa antykorozyjna mój błąd :) kurcze już 2 :/ no ale mógł byś rozwinąć temat wahacza tył? Bo miałem zamiar właśnie wsadzić gumy nowe i wyoiaskowac a jeśli chodzi o nadkola to sam ich nie ulepie z blachy? Czy muszę szukać z rozbita?

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-04 21:52
autor: KrecioPL
MechanikCzasu pisze:-- oryginalny post 2016-04-04 19:49 --
mysz pisze:Więc po pierwsze, to jest kondensator, a nie cewka, a po drugie to walec, a nie tuba ;) To jest zasadnicza różnica ;)
W sumie tu się zgodzę :) moja wina wynikającą z niewiedzy :)
Jak dla mnie to Ty masz bagażniku głośnik niskotonowy (Subwoofer) w kształcie walca :)

-- dodano 2016-04-04 19:52 --
MechanikCzasu pisze:KreciorPl chodzi mi tutaj o zabezpieczenie podłogi warstwa antykorozyjna mój błąd :) kurcze już 2 :/ no ale mógł byś rozwinąć temat wahacza tył? Bo miałem zamiar właśnie wsadzić gumy nowe i wyoiaskowac a jeśli chodzi o nadkola to sam ich nie ulepie z blachy? Czy muszę szukać z rozbita?
Co do wahaczy tył:
1.można kupić wahacze nowe, uzbrojone w tuleje metalowo-gumowe. Jest ich 6. Ceny znasz. To nie jest wszystko bo element, który to wszystko spaja - belka mocująca (ta wkręcana po środku tylnego zawieszenia do podłogi) dalej pozostaje Twoja do piaskowania i malowania. Tutaj już masz koszty ok. 700zł z przesyłką za same wahacze. Do tego piaskowanie i malowanie belki - ok. 100zł... Nie liczę śrub.... Do tego trzeba dokupić nowe gumy stabilizatora tylnego - 2x15zł i nowe łączniki stabilizatora 2x40zł.

2. Jeśli Twoje wahacze są w dobrym stanie, a do wymiany nadają się tylko tuleje gumowo metalowe, zdemontuj swoje zawieszenie, wyrżnij (na prasie/rozwierć/wytnij) swoje tuleje, wahacze oczyść z korozji i pomaluj jakąś farbą antykorozyjną lub wyślij je do piaskowania i malowania proszkowego. Wtedy kupujesz zestaw tulei poliuretanowych (Poliuretany Olkusz) za ok. 420zł i nowe łączniki stabilizatorów 2x40zł. Nie doliczałem śrub.

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-04 22:06
autor: MechanikCzasu
Właśnie raczej będę robił tą z piaskowaniem i malowaniem :) i gumy poliuretanowe :). to będzie najlepsza opcja ! i taniej wychodzi a że mam dostęp do piaskowania i malowania za darmo to tylko same gumy i troche pracy będzie mnie to kosztować!

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-05 11:29
autor: Lukas007
Zmień blacharza. Nie ma "dobierania" z innych aut. Albo z Probe albo robione custom. Słyszałem kiedyś pomysł dobierania progów do Probe IIgen z Golfa3. Skąd Wam te pomysły wpadają do głowy?
Albo kup wycięte elementy z auta z rozbiórki albo zmień blacharza na takiego, co zna się na robocie.
Gadanie ;) Ja mam w jedynce progi wyrzeźbione z nowych do 626 i jest lepiej jak ori :p

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-11 18:47
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-04-05 11:33 --

Ja poszukuje nadkoli ale Raczej zrobię je sam w domu :) chyba dam radę :)

-- dodano 2016-04-11 18:41 --

Dlaczego tak wysoko? muszę wstawić sportowe zawieszenie obniżające? Czy jak?

-- dodano 2016-04-11 18:47 --

Czy felga 16r z oponą 205/55 nie jest za mała i dlatego jest taka duża szczelina ? może zmienić na jakąś inną ? gdzie większy balon jest ?

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-11 18:51
autor: mysz
Nawet jak dasz oponę 225/50/18 to będziesz miec taką szczelinę. To kwestia sprężyn a nie opon

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-11 18:54
autor: MechanikCzasu
Czyli bez męczarni w stylu "sportowe" zawieszenie a dokładnie sprężyny nie będzie efektu zadowalającego ?

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-11 19:13
autor: LukaszProbe
Pokaz jakas fotke z całym bokiem samochodu. Coś nie tak masz chyba z tymi sprężynami bo jakoś dziwnie wysoko jest. Jakie sprężyny dałeś? Masz może fotke z tymi sprężynami co mi sprzedałeś- jak nisko auto siedziało?

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-11 19:20
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-04-11 19:16 --

Tak że 2 palce max 3 siedziały i o ... a teraz to dupa musze się męczyć z takim wyglądem probe... ale kupie nowe zawieszenie twardę ! :P i może będzie już dobrze :P

-- dodano 2016-04-11 19:20 --

Mysle że jak kupie te jamexy to nie powinno mi się nic stać.. mam nadzieje.

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-11 19:24
autor: LukaszProbe
U mnie na ori siedzi dużo niżej.

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-11 19:33
autor: MechanikCzasu
dziwne... ciekawe dlaczego tak jest wszystko mam spasowane tak jak być powinno... ma ktoś gdzieś może schemat amortyzatora przód ? może coś jest nie tak ? :O

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-11 19:54
autor: LukaszProbe
MechanikCzasu pisze:dziwne... ciekawe dlaczego tak jest wszystko mam spasowane tak jak być powinno... ma ktoś gdzieś może schemat amortyzatora przód ? może coś jest nie tak ? :O
na tych sportowych miales nizej? Moze teraz masz nowe nieubite sprezyny i dlatego masz tak wysoko.

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-11 19:58
autor: infernoblade
Kiedyś obiło mi się o uszy, że sprężyny z Mazdy są większe niż z Forda. Może o to chodzi? Jakie sprężyny kupowałeś?

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-11 21:56
autor: Dziki Beduin
A może siedzi na dużych klockach ;]

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-11 23:21
autor: -michal-
te kolego, nie zapodałeś tam przypadkiem za długich odboji :?: :P może zamiast wisieć na sprężynach leży na odbojach

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-12 06:40
autor: wuka
Niech kolega wrzuci całe autko na zdjęciu, może stoi na nierówności i jest pochylony, tak mi to wygląda. Zaraz wrzuci zdjęcie tylnego koła z pytaniem "Panowie dlaczego mi tak nisko siedzi? Mam nowe sprężyny."

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-12 08:41
autor: MechanikCzasu
Właśnie nie odbije są do krótkie i wszystkie 4 koła wysoko...

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-12 08:59
autor: Kocureq
MechanikCzasu pisze:Uczę się w LO ( czekam na maturę )
MechanikCzasu pisze:Właśnie nie odbije są do krótkie
Jakoś mi się to nie widzi :)