Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r
: 2016-04-10 09:49
Witajcie.
Jako, że i mnie dopadła bolączka braku iskry, postanowiłem zrobić to raz, a dobrze, czyli zewnętrzny tranzystor sterujący
oraz nowa cewka. W pierwszej kolejności sprawdziłem działanie hallotronu w module, czyli dioda pomiędzy B+ a IG w złączu diagnostycznym,
przekręcam zapłon-jest mrugnięcie, kręcę rozrusznikiem-dioda wesoło mruga, czyli hallotron działa poprawnie.
Dodam najpierw jeszcze garść informacji:
-fabryczne immo jest, podczas kręcenia kontrolka od immo gaśnie czyli to nie immo blokuje,
-wyłącznik wstrząsowy w bagażniku jest wciśnięty,
-przy kluczyku "na zapłon" słychać pompkę paliwa więc tu też ok,
-na gazie awaryjnie również była próba odpalenia i nic,
-kable i świece mają ok 3500-4000km
-kopułka oraz palec mają ok 1000-1500km
Próbowałem odczytać oznaczenia z mojego aparatu, niestety ani nic nie jest wytłoczone, ani nie mam żadnej naklejki-czyli ktoś już rzeźbił.
Temat zewnętrznego tranzystora jest mi znany od dawna, ale dopiero wczoraj natknąłem się na informację, że tyczy się on probów z 93-94r
a w pozostałych są inne wyprowadzenia przewodów z modułu/cewki. Z tego co się orientuje, to w cewkach "późniejszych" są inaczej wyprowadzone
uzwojenia pierwotne oraz wtórne z cewki, tzn na innych pinach są, czy tylko o to chodzi?
Jest ktoś w posiadaniu schematu jak to ustrojstwo podłączyć do probe z lat późniejszych?
Drugą sprawą jest cewka. Myślę, że jak robić to wszystko na raz, więc cewkę również będę wymieniać i tu zaczyna się problem, ponieważ moja ma pin wystający,
a nie "z dziurką" i wygląda tak jak na tej auckji:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 84425.html ale z tego co widzę, to jest dedykowana do 2.5
U mnie jakaś rzeźba jest czy faktycznie mam cewkę od 2.5 lub sprzedawca ma błędne info? Będzie pasować rozmiarami? Gdzieś rzuciło mi się w oczy,
że rozmiar tego pinu jest inny niż w 2.0 a niestety od 2.0 z takim pinem nigdzie nie znalazłem cewki.
Zdjęcia mojego aparatu:
Pozdrawiam
DNF
Jako, że i mnie dopadła bolączka braku iskry, postanowiłem zrobić to raz, a dobrze, czyli zewnętrzny tranzystor sterujący
oraz nowa cewka. W pierwszej kolejności sprawdziłem działanie hallotronu w module, czyli dioda pomiędzy B+ a IG w złączu diagnostycznym,
przekręcam zapłon-jest mrugnięcie, kręcę rozrusznikiem-dioda wesoło mruga, czyli hallotron działa poprawnie.
Dodam najpierw jeszcze garść informacji:
-fabryczne immo jest, podczas kręcenia kontrolka od immo gaśnie czyli to nie immo blokuje,
-wyłącznik wstrząsowy w bagażniku jest wciśnięty,
-przy kluczyku "na zapłon" słychać pompkę paliwa więc tu też ok,
-na gazie awaryjnie również była próba odpalenia i nic,
-kable i świece mają ok 3500-4000km
-kopułka oraz palec mają ok 1000-1500km
Próbowałem odczytać oznaczenia z mojego aparatu, niestety ani nic nie jest wytłoczone, ani nie mam żadnej naklejki-czyli ktoś już rzeźbił.
Temat zewnętrznego tranzystora jest mi znany od dawna, ale dopiero wczoraj natknąłem się na informację, że tyczy się on probów z 93-94r
a w pozostałych są inne wyprowadzenia przewodów z modułu/cewki. Z tego co się orientuje, to w cewkach "późniejszych" są inaczej wyprowadzone
uzwojenia pierwotne oraz wtórne z cewki, tzn na innych pinach są, czy tylko o to chodzi?
Jest ktoś w posiadaniu schematu jak to ustrojstwo podłączyć do probe z lat późniejszych?
Drugą sprawą jest cewka. Myślę, że jak robić to wszystko na raz, więc cewkę również będę wymieniać i tu zaczyna się problem, ponieważ moja ma pin wystający,
a nie "z dziurką" i wygląda tak jak na tej auckji:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 84425.html ale z tego co widzę, to jest dedykowana do 2.5
U mnie jakaś rzeźba jest czy faktycznie mam cewkę od 2.5 lub sprzedawca ma błędne info? Będzie pasować rozmiarami? Gdzieś rzuciło mi się w oczy,
że rozmiar tego pinu jest inny niż w 2.0 a niestety od 2.0 z takim pinem nigdzie nie znalazłem cewki.
Zdjęcia mojego aparatu:
Pozdrawiam
DNF