Strona 1 z 2

Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-08 11:31
autor: DNF91
Witajcie.
Nie bardzo wiedziałem w jakim dziale umieścić mój problem, w razie czego proszę o przeniesienie :)
Auto to Probe 97r 2.0 PB + LPG
Mój problem jest dość złożony, brak prędkości maksymalnej do jedno, drugą sprawą jest, że do setki idzie żwawo,
a potem to muł okropny. Do tej pory sprawdziłem/zrobiłem:
-podciśnienia na swoim miejscu, komplet solenoidów na swoim miejscu, wszystkie podłączone,
-wymiana katalizatora,
-regeneracja aparatu zapłonowego: palec, kopułka, moduł, cewka,
-świece i kable NGK,
-wymiana regulatora ciśnienia paliwa (używany),
-podmiana lambdy (używana),
-podmiana przepływki z innego, jeżdżącego auta,
-kąt wyprzedzenia zapłonu na rozgrzanym, nieobciążonym silniku to 10*
-wymiana przepustnicy (była od starszej wersji proba),
-pod lampą strobo znacznik na wale jest w miejscu, nie pływa, więc rozrząd można odrzucić,
-sprawdzenie szczelności dolotu-psikałem eterem na łączenia z blokiem oraz na wtryski-brak reakcji,

Na Pb oraz LPG jest tak samo, żadne resetu ECU nie przynoszą efektu. V max w bólach to 160km/h
Dodatkowo podczas jazdy pojawiają się czasami spadki mocy przy pedale wciśniętym w podłogę,
czasami przy pierwszym odpaleniu po nocy i delikatnym ruszeniu (obroty ok 1k rpm) i wciśnięciu gazu-brak reakcji, lub bardzo szarpie,
później już jedzie normalnie, płynnie (sytuacja na Pb).
Na 1 i 2 biegu to się wyrywa do przodu, na 3 biegu ciężko mu dokulać się do odcięcia obrotów, na 4 to już kaplica, a na 5 tylko się turla.
Przy załączonej klimie i 3 osobach w środku zapomnijcie o przyspieszaniu :/

Padł też trop na uwalony ECU, ponieważ cały czas nawraca mi ten sam błąd 10 i 11.
Mój obecny ECU to FSD5 E2T80595T; czy aby to na pewno od mojego auta?

Postanowiłem założyć ten temat, aby trochę odciążyć duracella z męczenia na PW/telefon :D

Pozdrawiam
DNF

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-08 11:59
autor: mysz
Błąd 10- czujnik temp. powietrza- ja bym wymienił dla świętego spokoju i wtedy zobaczyć błędy. Ewentualnie zmierz rezystancję. Jeśli będzie prawidłowa, to luknij na przewody idące do czujnika- czy nie są gdzieś urwane/przetarte.
Błąd 11- o ile dobrze pamiętam, to w każdym probasie '97 wyskakuje ten błąd- on nic nie znaczy.
Sprawdź kompresję na zimnym i ciepłym silniku.
Co do odcięcia- fs ma duży spadek mocy i momentu obrotowego powyżej 6 tys obr/min, więc nic dziwnego, że ciężko dociągnąć na biegu 3/4 do odcięcia.

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-08 12:01
autor: DNF91
Czujnik temperatury był podmieniony razem z przepływką, ale błędów nie sprawdziłem wtedy.
Wartości z czujnika są prawidłowe, sprawdzałem jakiś czas temu. Ok, przy 6k, ale on przy 5 nie ma mocy :/
Kompresja będzie sprawdzana za ok 2 tygodnie.

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-08 12:21
autor: mysz
Sprawdź jeszcze ustawienie czujnika położenia przepustnicy (TPS). Gdzieś tu na forum są podane wartości dla zamkniętej i otwartej przepustnicy. Aczkolwiek to z brakiem mocy zbyt wiele wspólnego nie ma- bardziej kwestia szarpania.
Zapłon ustaw sobie na 11/12 stopni.

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-08 12:38
autor: DNF91
TPS ma prawidłowe wartości, pomiar robiłem przy zakładaniu przepustnicy. Dla min i max trzyma wartości podane w serwisówce.
2* różnicy robiły by taki alarm? Niby komp sam jest w stanie skorygować sobie małe rozbieżności.

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-08 12:45
autor: duracell
DNF91 pisze: Postanowiłem założyć ten temat, aby trochę odciążyć duracella z męczenia na PW/telefon :D
No nareszcie :lol: bo już miałem zmienić nr telefonu i odejść z forum :D
Na poważnie 8) rozważ opcję 1:
Rozczłonkować go i rozsprzedać na części, zgarnąć worek kasy i cieszyć się spokojnym życiem bez zmartwień.
mysz pisze:Błąd 10- czujnik temp. powietrza- ja bym wymienił dla świętego spokoju i wtedy zobaczyć błędy. Ewentualnie zmierz rezystancję. Jeśli będzie prawidłowa, to luknij na przewody idące do czujnika- czy nie są gdzieś urwane/przetarte.
A u nas błąd 10 wywalał przy niesprawnym aparacie zapłonowym :D i nic więcej.
Po wymianie aparat błędu brak i auto jeździ normalnie.
Jeśli wywala błąd sprawnej części to wiadomo że coś nie tak jest z analizą w ECU i tyle, ale to też nie znaczy że ECU jest walnięte co widać w naszym przypadku z błędem 10

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-08 14:35
autor: Romas
a może warto do rozrządu zajrzeć :wink:

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-08 14:51
autor: DNF91
Żeby zajrzeć do rozrządu, to trzeba mieć jeszcze możliwość zdjęcia pokrywy zaworów :wink:
U mnie całość jest złożona na czarnym silikonie, nie mam pomysłu jak mu zrzucić czapeczkę..

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-08 17:10
autor: Romas
Jak to jak, normalnie 8)

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-08 19:37
autor: DNF91
Cholera Romas, dzięki! Nie wpadłbym na to, a to takie proste było :D

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-09 08:36
autor: Romas
No a powiedz mi, jaki problem w tym masz? odkręcasz pokrywę podważasz i zdejmujesz, po czym oczyszczasz głowicę i pokrywę odtłuszczasz, montujesz nową uszczelkę i po temacie :P

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-09 10:19
autor: duracell
Romas pisze:odkręcasz pokrywę
Aj Romek mógłbyś być dokładniejszy w opisach :? - odkręcamy w lewo, przykręcamy w prawo :mrgreen: bo to nie jest takie oczywiste.

A tak mniej poważnie: z tego co DNF91 pisze, zapłon ustawiony prawidłowo,stoi w miejscu.
U nas gdy był ząbek przestawiony ( co oczywiście Romek naprawił) to auto na wolnych nie strzelało w 1 punkt zapłonem tylko skakał zapłon na skali.Drugi objaw to było samoistne rozbieganie na wolnych obrotach o 200 i zwalnianie.
Jeśli coś dolega DNF to wałek ssący, chociaż mam spore wątpliwości czy przyczyna jest w rozrządzie, ale koniecznie trzeba się tam dobrać i to sprawdzić chociażby dla pewności.

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-11 20:23
autor: DNF91
Panowie, niedługo będę sprawdzać poprawność ustawienia rozrządu, stąd moje pytanie.
Dla poprawnego ustawienia, należy odkręcić koło pasowe, aby był widoczny znacznik wału do ustawienia prawidłowego położenia.
Teoretycznie powinien się pokrywać ze znacznikiem na kole pasowym, służącym do ustawienia zapłonu.
Czy mogę ustawić koło pasowe na "T" i sprawdzić poprawność ustawienia wałków czy jednak konieczne będzie zrzucanie pasków oraz koła?
Pozdrawiam

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-11 22:46
autor: Romas
Teoretycznie do sprawdzenia możesz tak zrobić

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-12 06:01
autor: DNF91
A praktycznie może być różnie?

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-12 08:36
autor: Romas
sprawdzaj i się nie zastanawiaj , bo praktycznie to ustawisz już nie ustawisz z osprzętem i kołem pasowym :wink:

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-12 11:39
autor: DNF91
Romas, przetłumacz mi to bo ni ch** nie wiem o co kaman :D

Co do pokrywy, którą mam na silikon wklejoną. Podwarzyć śrubokrętem i się nie cackać tylko rwać dziada,
czy jednak robić do z delikatnością? Jakie skutki mogą być po wpadnięciu drobinek silikonu do zaworów?

Pozdrawiam

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-12 14:34
autor: Romas
Rwij z wyczuciem a silikonem się nie przejmuj od tak sobie nie wpadnie bardziej przy czyszczeniu

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-12 15:27
autor: DNF91
No przecież o czyszczenie mi chodzi, bo nie będę nakładać nowej uszczelki na resztki silikonu..

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-12 21:27
autor: Romas
no to poosłaniaj sobie wałki i kanały czystą szmatką , no naprawdę takie rzeczy muszę pisać ? :roll:

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-12 21:41
autor: DNF91
Romas, nerwy w konserwy :P takich rzeczy to nie musisz mi pisać, bo wiem o osłanianiu.
Pytam czysto hipotetycznie, co się stanie jeśli jednak jakimś cudem małe drobinki silikonu dostaną się tam, gdzie nie powinny?
Żebym tak szczegółowo musiał precyzować swoje pytania :roll: :P

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-12 21:56
autor: Patryk-
a co ty będziesz skrobał, beton ? weź nożyk tai ostry kreślarski czy uj wie jak go fachowo nazywają zetnij sylikon jadąc po rancie ostrzem i resztę przytrzyj delikatnie papierkiem po kłopocie....przecież on się nie pyli na drobinki :)

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-13 06:14
autor: DNF91
Tak będę skrobać beton! I jeszcze dla dokładnego czyszczenia flexą będę jechać! :P
Coś się stanie w końcu czy nie? Bo zaraz mnie tak ciekawość zje, że to sprawdzę na własnym silniku :P

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-13 06:26
autor: Romas
tak wybuchnie :mrgreen:
jeśli będzie to mała ilość to się zatrzyma na ssaku pompy i tyle zaś jeśli większa to się zatrzyma na ssaku zatka dopływ oleju. :P
skrob, rżnij i nie marudź :P

Re: Brak prędkości maksymalnej

: 2016-05-21 16:46
autor: DNF91
Rozrząd sprawdzony, wygląda to tak:
IMG_20160521_112820.jpg
IMG_20160521_112846.jpg
Nie jestem pewien czy oba wałki rozrządu nie są przypadkiem przestawione?
Wg serwisówki znaczniki powinny być mniej więcej na linii głowicy.

Reszta wygląda tak:
IMG_20160521_105241.jpg
IMG_20160521_105405.jpg
Pozdrawiam