W załączniku jest schemacik jak ja podłączyłem. Przekaźnik to HFD23 012-1zs.
Działa to tak, że wstawiamy wyłącznik na tym białym kablu co wychodzi z tyłu panela sterowania klimatyzacją, nad tymi rurkami podciśnienia.
Reszta jest na schemacie. Przepraszam że w paint'ie ale jedyny możliwy program do tego miałem na komputerze.
Miejsce wyłącznika i diody LED dowolne, wedle uznania. Ja zrobiłem po prawej stronie zegarka.
Lista potrzebnych rzeczy:
-Dioda LED dwukolorowa z wspólną katodą, najlepiej 5mm.
-Opornik 1kOhm
-Przekaźnik z sygnałem sterującym 12V, jak najmniejszy, bo tylko miliampery będzie załączał.
Ja kupiłem HFD23 012-1zs.
-Włącznik ON/OFF, nie chwilowy.
-Jakaś kostka, żeby wpiąć się gdzieś w plusa. (Za radiem np.) Z reguły jest to czerwony kabel, ale lepiej sprawdzić
-Żeby ładnie wyglądało jakąś oprawkę do diody LED.
Za całość zapłacicie około 6zł. Zależy w jakim sklepie kupujecie.
Działa to tak:
Jeśli wybieramy tryb "Na szybe"/MIX/AC NORM/AC MAX to na tym białym kablu pojawia się masa, która steruje załączeniem sprzęgła magnetycznego.
Wtedy nasza dioda może świecić. W zależności od tego w jakim położeniu jest obecnie przełącznik, świeci na jeden, albo drugi kolor. Na schemacie umieściłem dwa kolory: czerwony i zielony.
U mnie jest tak: Jeśli klima może chodzić a jest wyłączona (nazwałem ten tryb "AC ready"
) naszym włącznikiem, świeci się kolor czerwony. Jeśli załączymy ją włącznikiem, zapala się zielona.
Tak więc:
Zielona - chodzi klima
Czerwona - powinna chodzić, ale ją wyłączyliśmy
Brak światła - Klima z założenia Fordowskiego nie chodzi (tryby: FLOOR/VENT/OFF)
Po połowie czerwca będę miał trochę czasu i będę mógł porobić takie zestawy gotowe do założenia. Jeśli ktoś by chciał