Strona 1 z 3
					
				Spopielar
				: 2016-11-14 13:06
				autor: spopielar
				Jako że miałem już doczynienia z Probe w latach 2008-2011 lecz niestety byłem zbyt młody żeby przejąć tamten egzemplarz postanowiłem po tych kilku latach wziąć po opiekę swój egzemplarz Probiaka, jak to mówią "stara miłość nie rdzewieje"...no może troszkę  
 
Samochód został zakupiony 5 listopada od użytkownika Resort, oczywiście temat był jasny że w samochodzie jest kilka rzeczy do poprawek i będzie trzeba trochę grosza dołożyć i kupiłem go z pełną świadomością wszystkich wad. Prezentowany egzemplarz to wersja Medici czyli 97 rocznik 2.0 16v, przebieg w dniu kupna 192 000 (sprawdzany wszystko się zgadza) a pod koniec 2010 roku został sprowadzony z Niemiec. Na wyposażeniu klima, "pompowane" fotele, elektryczne szyby i lusterka, szyberdach, skóra itd a co najważniejsze wszystko praktycznie działa  

 . Nie mogłem się oprzeć jeździe więc w tydzień zrobiłem nim prawie 1000 km i wszystko działa bez zarzutu więc jestem zadowolony. Największym mankamentem są progi które niestety przestają powoli istnieć ale podłoga, podłużnice, progi wewnętrzne czyli wszystkie elementy konstrukcyjne są w bardzo dobrym stanie dlatego uważam go za świetną bazę do inwestycji  
 
Na pierwszy ogień poszły nowe opony zimowe a już jutro będzie wymieniona szyba czołowa na nową (zamówiona czekam na dostawę). Pod koniec miesiąca pójdzie do blacharza na ogarnięcie progów i wszelkich wżer, przy okazji będzie zabezpieczony gdzie się tylko da (jestem okropnie przeczulony na temat rdzy więc będzie miał ze mną dobrze  

 ). Wymienię jeszcze płyny naprawię klakson i kilka drobnych mankamentów. O wszystkim będę na bieżąco informował w temacie oraz wstawiał fotki  
 
Zdjęcia na dzień 14.11.2016
 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-14 13:29
				autor: mysz
				Fajnie! Działaj, dbaj i ciesz się z jazdy 

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-14 15:01
				autor: Maxxum
				Oby się odwdzięczał tak jak Ty go traktujesz.
Szerokości  

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-14 15:12
				autor: LukaszProbe
				Petarda!!
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-14 15:41
				autor: duracell
				Syn Pani: Ile?
Konik biletowy: Cztery dychy, cztery dychy. Zagraniczny tańszy, trzy dychy... A na LOT-owski pan wejdzie wszędzie... na krajowy też. Trzymać w okładce, nie giąć, nie niszczyć! Dwa lata będzie służyć.
Dobrze że masz plany na niego bo szkoda jakby już poszedł na graty. 
I do tego co wyżej napisane - nie trzymać w słońcu, jest na nim jeszcze całkiem znośny lakier a ten lakier szczególnie nie lubi słońca.
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-14 15:57
				autor: spopielar
				Plany są, pieniądze są i co najważniejsze chęci również dlatego pierwsze prace ruszyły z kopyta. Sama szyba, opony i blacharka pochłoną już jakieś 2000 zł ale z tymi rzeczami zrobionymi już będzie w całkiem dobrym stanie ale oczywiście na tym nie koniec bo to dopiero początek  

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-14 16:09
				autor: Benet
				Najlepszy kolor. Gratulacje 

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-14 18:09
				autor: cuba27
				Skoro myszaty tego nie powiedział to może na wiosnę -35mm i większe koło?
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-14 22:40
				autor: mysz
				cuba27 pisze:Skoro myszaty tego nie powiedział to może na wiosnę -35mm i większe koło?
 
  
  
 popieram
 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-14 23:18
				autor: spopielar
				Na koło to on jest już skazany 

  planuję jakąś fajną 17tkę a z zawieszeniem jeszcze się zobaczy czy w przyszłą wiosnę. Zależy ile będzie jeszcze prac z takich rzeczy ogarniających ogólny stan  

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-15 10:05
				autor: LukaszProbe
				Gleba musi byc!;)
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-15 15:26
				autor: snejki81
				Zazdroszczę środeczeka 

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-15 17:38
				autor: spopielar
				Probek otrzymał dzisiaj nowiutką szybę czołową wraz z uszczelką dodatkowo wszystko dokładnie oczyszczone i zabezpieczone żeby uniknąć jakiś dużych rdzy w przyszłości 

 W przyszłym tygodniu blacharz  

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-15 19:29
				autor: Adamkat
				tak trzymaj 

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-16 03:51
				autor: spopielar
				Panowie mam takie pytanie dotyczące układu chłodzenia bo szukałem na internecie ale nie uzyskałem takiej typowej odpowiedzi a nie bardzo rozumiem działania układu w tym samochodzie. Z tego co zrozumiałem płyn do chłodnicy pobierany jest ze zbiorniczka wyrównawczego który znajduje się po prawej stronie od chłodnicy i tam również sprawdza się poziom płynu chłodniczego, czyli po odkręceniu korka w chłodnicy powinno być zawsze pod korek a na zbiorniczku wyrównawczym na połowie podziałki która się tam znajduje ? Wiem że dla większości pytanie będzie dosyć kretyńskie ale chcę być dobrze poinformowany  

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-16 07:05
				autor: duracell
				Pod korek nie będzie, ale jak lekko naciśniesz wąż to powinno podejść pod korek.
Nie ufaj za bardzo zbiorniczkowi, najlepiej sprawdzaj na chłodnicy.
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-16 08:41
				autor: Romas
				do chłodnicy jest pobierany płyn na zasadzie podciśnienia, czyli korek ciśnieniowy musi być sprawny i drożne wężyki do zbiorniczka. w zbiorniczku tak naprawdę to możesz mieć i pod korek, bo to nic nie zmieni. płyn staraj się sprawdzać w chłodnicy i jeśli jest jakiś ubytek to dolewaj. i ot cała filozofia 

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-16 13:59
				autor: spopielar
				Wielkie dzięki za wyjaśnienie 

 Przy chłodnicy full w zbiorniczku 3/4 podziałki więc wszystko jest w porządku 

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-18 00:54
				autor: spopielar
				Proboszcz już spoczywa u blacharza będzie gotowy w przyszłym tygodniu, ufam mu bo to nie pierwszy samochód w rodzinie który robi ale niestety z racji że jest zawalony robotą będę musiał wziąć sprawy w swoje ręce jeśli chodzi o zabezpieczenie ogarniętych progów bo będą tylko pomalowane podkładem reaktywnym i teraz tak:
Zamierzam do profili zamkniętych które będą oczyszczone jak się tylko da nawpuszczać Fluidolu żeby dobrze zabezpieczyć wszystko od środka. Z zewnątrz zamierzam dodatkowo progi prysnąć podkładem epoksydowym zwłaszcza w miejscach gdzie będzie spawane a na koniec pędzlem nałożyć grubą warstwę bolla czyli w skrócie na progach będzie podkład reaktywny-podkład epoksydowy-nałożony pędzlem boll i teraz mam pytanie czy jest to dobry sposób na zabezpieczenie wszystkiego  ? Ewentualnie jeśli ktoś się może wypowiedzieć na temat samego środka do konserwacji bo jedni twierdzą że boll lepszy drudzy że bitex bo bardziej elastyczny ale może tutaj ma ktoś coś bardziej wypraktykowane  

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-18 02:38
				autor: Prezes5G19
				Zapomnij o bitexie. Fajnie wygląda jak jest świerzo nałożony ale po niedługim czasie warstwa zaczyna gęsto pękać. Progi wypadało by pomalować pod kolor samochodu bo czarne będą brzydko wyglądać . Zobacz w mojej galeri jak to wygląda po wspawaniu.
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-18 05:35
				autor: Romas
				reaktywny + epoksyd to bardzo dobry pomysł, a bitum bolloski jest dobry. choć ja osobiście będę robił nieco inaczej fazę końcową, ponieważ będzie leciał Raptor
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-18 09:29
				autor: KrecioPL
				Odradzam Bolla - miałem auto tym "zabezpieczane". 2lata i odchodzi płatami.
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-18 14:44
				autor: spopielar
				Na miejsca spawania oraz same progi koncepcje już mam z podkładowaniem, najbardziej rozchodzi się o jakąś dobrą masę bitumiczną która to wszystko zabezpieczy  

  Niestety kawałek progu pod drzwiami będzie musiał być pomalowany tym do samych drzwi  bo najwięcej rdzy było właśnie tam, wiem że nie będzie to zbyt estetycznie wyglądało ale jest to doraźne rozwiązanie na zimę bo na przełomie kwietnia/maja cały lakier zostanie odświeżony w tym również progi które zostaną pomalowane w kolor nadwozia  

 
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-18 15:22
				autor: -michal-
				Reaktywny dajemy na blache oczyszczona z korozji, epoksyd na blache nie zaatakowaną korozja, lub po porzadnym piaskowaniu blachy zaatakowanej korozja.
Jesli kladziemy reaktywny, nie kladziemy na niego epoksydu bo nie ma to sensu. 
Konserwacja do podwozi boll szybko schnie i niestety robi sie twarda, po kilku latach popęka. Tylko konserwacja Noxudol, schnie dlugo, po kilku latach jest wciąz miekka i nigdy nie pęka. Tylko nie w puszkach pod pistolet, tylko w wiadrach na pedzel, po rozcienczeniu benzyna lakowa mozna natryskiwac pistoletem.
			 
			
					
				Re: Spopielar
				: 2016-11-19 22:53
				autor: Romas
				No estetyczna Michale się nie zgodzę, a kolejna rzeczą jest to że konserwację się powinno robić częściej niż co kilkanaście lat 
