Strona 1 z 2

Jaki dolot???

: 2016-11-29 22:32
autor: Pitul27
Cześć, jest mi ktoś w stanie polecić jakiś ciekawy dolot oraz filtr stożkowy do probe? Najlepiej gdyby był on jak najlepszy i dostępny na polskim rynku. Silnik 2.0 rok 1995.

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 00:58
autor: cuba27
Do 2.0 trzeba rzeźbić samemu:/

Jaki dolot???

: 2016-11-30 07:08
autor: Pitul27
A coś konkretniej? Może by od czegoś pasowało? Bo to silnik z mazdy.

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 11:38
autor: MiczuTG
A jakie średnice są w 2.0?

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 12:23
autor: cuba27
Do 2.0 sa zestawy montowane do przepływomierza pozostawiające rezonator miedzy przepustnicą a przeplywomierzem. Najprościej rozbierasz dolot mierzysz średnice wchodzisz na fmic.Eu zamawiasz rury i laczniki i gotowe no i jeszcze jakiś filierek

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 12:27
autor: Pitul27
Ok, ok ale jeszcze takie pytanie. Nie raz słyszałem ze doloty powinno się liczyć, średnica-długość aby przynosiło to jakieś rezultaty. Prawda to?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 12:34
autor: MiczuTG
Super pomysł. To się za to wezmę bo widzę że nawet tanio wyjdą te rurki. Jakby ktoś miał te średnice gotowe spisane to też chętnie przyjmę


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 12:44
autor: cuba27
Z tego co pamiętam krótki dolot wzmacnia moment na dolnych obrotach dlugi wzmacnia górę. Ale generalnie powinno sie liczyć żeby uzyskać efekt doładowania oraz żeby zachowana byla pojemność dolotu. Seryjny jak i zmodyfikowany powinny miec ta sama objętość.

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 13:05
autor: Romas
Sam dolot bez wydechu to sobie możesz liczyć do usranej śmierci i nic ci to nie pomoże ;)

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 13:18
autor: Prezes5G19
Romas pisze:Sam dolot bez wydechu to sobie możesz liczyć do usranej śmierci i nic ci to nie pomoże ;)
Romas ma rację. Dolot poprawi osiągi ale w połączeniu z przemyślanym wydechem.

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 13:33
autor: MiczuTG
Ale krótki znaczy taki jak o http://www.prace.bizn.pl/mazda/v6_2.jpg ?
Nie zaciąga ciepłego powietrza wtedy? Większość widzę że ma pomontowane rurka w dół i w lewo.

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 13:55
autor: cuba27
Dla mnie jedyną zaletą CAI jest dźwięk;) ten co wrzuciłeś to właśnie taki short ram ale ja bym założył tam jak myszaty czyli filtr w airboxie i kibel rurą doprowadzić powietrze do airboxa. Tylko jak masz airbox tracisz dzwięk :/ w załączniku foto jak zrobił to gość na mazdaspeed.

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 14:10
autor: MiczuTG
To będę szort-ram chyba robił

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 15:04
autor: Pitul27
Wszystko rozumiem, ale chodzi mi właśnie do silnika 2.0 bo do v6 nie ma problemu żeby kupić bo są nawet całe zestawy. Czyli wychodzi na to żeby zrobić sobie coś samemu co i tak nic nie da poza dźwiękiem?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 16:41
autor: MiczuTG
Jak to nic nie da? Dobry dźwięk to +50-70KM. Stoisz potemna światłach, podjeżdżają szczerby w punto, a ty tylko deptasz do 2000 co wysyła jasny sygnał "chłopczyki, ja nawet nie muszę z wami zaczynać". :D

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 16:59
autor: Pitul27
Hahah No nic pokombinuje coś pozamawiam i dam znać jak wyszło za ile itp.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 22:35
autor: mysz
Dorzucę swoje trzy grosze jako, że przerobiłem już z 6 konfiguracji dolotów w 2.0.
- bardzo istotna jest odległość przepływki od przepustnicy oraz filtra od przepływki- odległość musi być zbliżona do fabrycznej
- aluminiowa rura jest do d.py, chyba, że owiniemy ją bandażem- momentalnie się nagrzewa
- jeśli montujemy airboxa- rura doprowadzająca musi być jak najmniej pozaginana i najlepiej jakby była gładka wewnątrz
- dźwięk przy airboxie jest- chyba, że to kolektor wydechowy robi u mnie taką robotę
- i co najważniejsze- można sobie CAI wsadzić w tyłek mając ory przepływomierz, który solidnie ogranicza dawkę powietrza
- przy montażu CAI wypadałoby delikatnie odprężyć wydech- przy ory kolektorze wydechowym można robić przelot, przy kolektorze 4-2-1 musi być jakiś kat
cuba27 pisze:Z tego co pamiętam krótki dolot wzmacnia moment na dolnych obrotach dlugi wzmacnia górę. Ale generalnie powinno sie liczyć żeby uzyskać efekt doładowania oraz żeby zachowana byla pojemność dolotu. Seryjny jak i zmodyfikowany powinny miec ta sama objętość.
w 2.0 każde wydłużenie dolotu powoduje znaczny spadek mocy w całym zakresie obrotów- testowane.

Re: Jaki dolot???

: 2016-11-30 22:59
autor: Pitul27
No jakiś konkrecik juz mamy. Co byś polecił najbardziej?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Jaki dolot???

: 2016-12-01 00:26
autor: cuba27
Zobaczę jak wyjdzie dłuższy dolot z kl47

Re: Jaki dolot???

: 2016-12-01 15:17
autor: Benet
Taki stożek zamknięty w airboxie się czymś różni od sportowego wkładu do ori puszki ? :D Wybaczcie za ignorancję.

Re: Jaki dolot???

: 2016-12-01 16:13
autor: cuba27
Na pewno dźwiękiem a jezeli zostawisz fabryczne rury to pewnie będzie tak samo jak na sportowej wkładce

Jaki dolot???

: 2017-01-20 19:24
autor: Pitul27
Siemanko, jestem w trakcie budowy układu dolotowego i zauważyłem ze Ford ma coś takiego jak rezonator i teraz czy budować dolot bez rezonatora przed przepustnica czy dopiero zacząć za przepustnica?

Re: Jaki dolot???

: 2017-01-20 21:37
autor: cuba27
Pitul27 pisze:Siemanko, jestem w trakcie budowy układu dolotowego i zauważyłem ze Ford ma coś takiego jak rezonator i teraz czy budować dolot bez rezonatora przed przepustnica czy dopiero zacząć za przepustnica?
Rezonator zmniejsza przepływ więc ja bym wywalił a w zasadzie wywalę jak w końcu zabiorę się za robienie dolotu

Re: Jaki dolot???

: 2017-01-20 23:01
autor: MiczuTG
Hyhy, to samo. Niech maska w końcu odmarznie od budy :)
Ja będe robił myszowym sposobem, airbox i kibelrura! Zastanawiam się tylko, skoro fabryczny przepływomierz jest kijowy to skąd wziąć inny?

Re: Jaki dolot???

: 2017-01-21 21:47
autor: cuba27
Nie jest do dupy jest po prostu optymalny dla normalnego użytkownika. A pasujący większy znajdziesz w Xedosie 9 oznaczenie przepływomierza kl47. Ale podobno z kl47 na zimnym jest słabszy niż na ory przepływce