Strona 1 z 1

Kąt wyprzedzenia zapłonu

: 2017-01-08 13:59
autor: Pitul27
Siemanko, mam pytanko na szybko. Ktoś wie jak najlepiej ustawić zapłon za pomocą lampy? Chodzi mi o dokładny kąt wyprzedzenia, trochę czytałem i jest bardzo dużo wersji. Silnik 2.0 LPG przebieg 150tys

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

: 2017-01-08 15:19
autor: Romas
10*-11*

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

: 2017-01-08 15:20
autor: Pitul27
Dzięki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

: 2018-02-28 21:33
autor: Prezes5G19
Siema . Umieszczam temat w tym dziale ponieważ po naprawie dalej opisanej mam problem z kątem zapłonu .
Silnik palił olej po odpaleniu , z rury wydobywał się gęsty biały dym w ogromnej ilości i przez długi czas ( 10 min ) . Po przemierzeniu kompresji na cylindrach wstępnie wykluczyłem uszczelkę pod głowicą . Głównym podejrzanym stały się uszczelniacze zaworowe . zabrałem się za rozbiórkę góry głowicy , wymieniłem ów uszczelniacze , założyłem zamki zaworów , wyczyściłem popychacze zaworowe i ponownie napompowałem je nowym olejem przed założeniem . Podczas składania wałków rozrządu nie wymontowałem aparatu zapłonowego i przy dokręcaniu pokryw łożysk pękł wałek bo nie zazębił się na zębatce. Wymieniłem wałek bo miałem drugi silnik o tym samym oznaczeniu . Założyłem też pokrywy wałka z drugiego silnika . Ustawiłem koła pasowe wałków według ,, hayes manual '' znakami ( wlot literą I oraz wylot literą E ) do siebie , znaki na wale korbowym również się pokrywają . Kręcąc silnikiem rozrząd układa się prawidłowo co drugi obrót wału korbowego . Problem tkwi w tym że silnik nie odpala a po pomiarze lampą stroboskopową znak na kole pasowym wału korbowego jest bardzo daleko od skali na osłonie rozrządu ,, po lewj stronie skali ''
Iskra jest , paliwo również , nie wiem w tym momencie gdzie popełniłem błąd . Nie mam pojęcia dlaczego zapłon pierwszego cylindra ucieka aż tak daleko . Czy to może być wina innego wałka wydechowego ???

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

: 2018-02-28 23:48
autor: mysz
Ustaw pierwszy cylinder w górnym położeniu, tak żeby znacznik na kole pasowym był w pozycji „0”. (Tzw GMP). Następnie włóż aparat zapłonowy tak, żeby zgrywał się na znakach na wałku (palec powinien wtedy wskazywać pierwszy cylinder).
Musi zagadać.

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

: 2018-03-01 22:04
autor: Prezes5G19
No i gada :) Rzeczywiście palec był odwrócony o 180 stopni od pinu pierwszego cylindra w kopułce . Dzięki Mysz za szybką podpowiedź .

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

: 2018-03-02 11:25
autor: mysz
4,50zł za pomoc się należy :mrgreen: