Spadek mocy i brak maks obrotów

DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Spadek mocy i brak maks obrotów

Post autor: DNF91 »

Witajcie.
Mam dość nietypowy problem i wiele niewiadomych.
Przetrzepałem już manula od 626, spędziłem godzinę na telefonie z duracellem i trochę wykonałem testów, ale od początku.

Auto kilka dni temu straciło moc, jakby z 30 kucy mu uciekło, dodatkowo nie potrafi się wkręcić podczas jazdy powyżej 5tys obrotów.
Jak dokula się do 5k i zmieniam bieg to zaczyna nierówno pracować, po puszczeniu gazu i wciśnięciu z powrotem-szarpanie ustępuje.
Kolejny objaw, to jak podczas jazdy docisnę do tych 5k i wrzucę luz, to wskazówka obrotomierza swobodnie spada do 0 i auto gaśnie.
Wkręcanie na obroty, na luzie gdy auto jest zatrzymane-bez problemu osiąga 7k i nie gaśnie po puszczeniu gazu tylko zatrzymuje się na 750 obr.
Jeżdżę na LPG + Pb, reduktor i wtryski wymienione 1500km temu, nowa mapa. Powyższe dolegliwości trapią Probe zarówno na LPG jak i na Pb.
Stało się to nagle, nie było objawów poprzedzających, no chyba że podciągnąć pod to drobnostkę jaka pojawiła się z 500km temu, lekka dziura mocy w przedziale obrotów od 2 do 3 tysięcy.

Aparat zapłonowy mam po regeneracji (moduł + cewka) rok temu, dodatkowo cewka drugi raz zmieniona jakieś 2 miesiące temu, świece mają ok 2k km są to Denso TT,
kable zapłonowe ok 20k km, filtr paliwa jak i lambda denso mają ok 2k km, katalizator (nie strumiennica) ma ok 7-9k km

Do tej pory sprawdziłem:
-Kody błędów KOEO oraz KOER i zawsze te same 2x mruga kod 11 i 1x 17 po tej sekwencji mam 1x błysk i od nowa pokazuje te same błędy,
-jeździłem z odpiętą lambdą i podciśnieniem od EGR (wtyczka czujnika wpięta)-brak rezultatów,
-na pracującym silniku odpiąłem przepływkę-obroty spadły o ok 100-200 i od razu wskoczyły tak jak powinny mieć, przy podłączeniu przepływki zdławił się prawie do zera i od razu wskoczył na 750,
-jeździłem na odpiętym IAC-brak zmian,
-samochód nie kopci, nie dymi, płynu chłodniczego nie wciąga ;)

Jak ostygnie mi silnik, sprawdzę rezystancję czujnika płynu chłodzącego oraz IAC.

Ktoś ma jakieś pomysły albo spostrzeżenia?
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Spadek mocy i brak maks obrotów

Post autor: mysz »

Jako że masz rocznik 97, sprawdź/podmień czujnik temp cieczy chłodzącej
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spadek mocy i brak maks obrotów

Post autor: DNF91 »

Wyczytałem to właśnie w manualu, choć troubleshoting, nie wskazywał wszystkich objawów pod usterkę tego czujnika.
Jutro zmierzę rezystancję i zobaczymy co pokaże.
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spadek mocy i brak maks obrotów

Post autor: DNF91 »

Rezystancja czujnika temperatury plynu na zimnym po nocy: 28k na rozgrzanym 120 omów.
Jazda na odpięty czujniku-objawy tak jak wyżej + dodatek że stracił jeszcze więcej mocy i maks obroty to 4k.

Opiąłem też oba solenoidy i wtyczkę EGR-jazda bez zmian.

W poniedziałek zamawiam czujnik temperatury i zobaczymy.
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spadek mocy i brak maks obrotów

Post autor: DNF91 »

Wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego na nowy-brak zmian. Teraz doszło do tego, że odcięcie zapłonu mam przy 4000 obr.

Uwalony regulator ciśnienia paliwa, moduł zapłonowy?
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spadek mocy i brak maks obrotów

Post autor: DNF91 »

Rozrząd też ok.. Panowie jakieś pomysły? Pozostał mi chyba tylko aparat zapłonowy do sprawdzenia pod oscyloskopem..
Załączniki
IMG_20170523_195133.jpg
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spadek mocy i brak maks obrotów

Post autor: KrecioPL »

A dół rozrządu sprawdziłeś?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spadek mocy i brak maks obrotów

Post autor: DNF91 »

Wał przekręcony na pełen obrót i później ustawiony na "zero"... Krecio przecież nie ustawiałbym tylko wałków względem siebie :D
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spadek mocy i brak maks obrotów

Post autor: KrecioPL »

Czyli rozrząd eliminujemy :mrgreen:

Mikołaj - zadzwoń do mnie, numer masz. Myślę, że wiem o czymś co może Ci pomóc.

P.S na zachętę powiem, że wiem co Ci dioda wyświetla :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2017-05-24 13:44 przez KrecioPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spadek mocy i brak maks obrotów

Post autor: DNF91 »

Ok, za chwilę zadzwonię, ciekawe czy wiesz coś czego jeszcze nie sprawdziłem :D
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spadek mocy i brak maks obrotów

Post autor: DNF91 »

Przyczyną problemów okazał się tłumik końcowy. Autko znów jeździ ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”