Spadek mocy i brak maks obrotów
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Spadek mocy i brak maks obrotów
Witajcie.
Mam dość nietypowy problem i wiele niewiadomych.
Przetrzepałem już manula od 626, spędziłem godzinę na telefonie z duracellem i trochę wykonałem testów, ale od początku.
Auto kilka dni temu straciło moc, jakby z 30 kucy mu uciekło, dodatkowo nie potrafi się wkręcić podczas jazdy powyżej 5tys obrotów.
Jak dokula się do 5k i zmieniam bieg to zaczyna nierówno pracować, po puszczeniu gazu i wciśnięciu z powrotem-szarpanie ustępuje.
Kolejny objaw, to jak podczas jazdy docisnę do tych 5k i wrzucę luz, to wskazówka obrotomierza swobodnie spada do 0 i auto gaśnie.
Wkręcanie na obroty, na luzie gdy auto jest zatrzymane-bez problemu osiąga 7k i nie gaśnie po puszczeniu gazu tylko zatrzymuje się na 750 obr.
Jeżdżę na LPG + Pb, reduktor i wtryski wymienione 1500km temu, nowa mapa. Powyższe dolegliwości trapią Probe zarówno na LPG jak i na Pb.
Stało się to nagle, nie było objawów poprzedzających, no chyba że podciągnąć pod to drobnostkę jaka pojawiła się z 500km temu, lekka dziura mocy w przedziale obrotów od 2 do 3 tysięcy.
Aparat zapłonowy mam po regeneracji (moduł + cewka) rok temu, dodatkowo cewka drugi raz zmieniona jakieś 2 miesiące temu, świece mają ok 2k km są to Denso TT,
kable zapłonowe ok 20k km, filtr paliwa jak i lambda denso mają ok 2k km, katalizator (nie strumiennica) ma ok 7-9k km
Do tej pory sprawdziłem:
-Kody błędów KOEO oraz KOER i zawsze te same 2x mruga kod 11 i 1x 17 po tej sekwencji mam 1x błysk i od nowa pokazuje te same błędy,
-jeździłem z odpiętą lambdą i podciśnieniem od EGR (wtyczka czujnika wpięta)-brak rezultatów,
-na pracującym silniku odpiąłem przepływkę-obroty spadły o ok 100-200 i od razu wskoczyły tak jak powinny mieć, przy podłączeniu przepływki zdławił się prawie do zera i od razu wskoczył na 750,
-jeździłem na odpiętym IAC-brak zmian,
-samochód nie kopci, nie dymi, płynu chłodniczego nie wciąga
Jak ostygnie mi silnik, sprawdzę rezystancję czujnika płynu chłodzącego oraz IAC.
Ktoś ma jakieś pomysły albo spostrzeżenia?
Mam dość nietypowy problem i wiele niewiadomych.
Przetrzepałem już manula od 626, spędziłem godzinę na telefonie z duracellem i trochę wykonałem testów, ale od początku.
Auto kilka dni temu straciło moc, jakby z 30 kucy mu uciekło, dodatkowo nie potrafi się wkręcić podczas jazdy powyżej 5tys obrotów.
Jak dokula się do 5k i zmieniam bieg to zaczyna nierówno pracować, po puszczeniu gazu i wciśnięciu z powrotem-szarpanie ustępuje.
Kolejny objaw, to jak podczas jazdy docisnę do tych 5k i wrzucę luz, to wskazówka obrotomierza swobodnie spada do 0 i auto gaśnie.
Wkręcanie na obroty, na luzie gdy auto jest zatrzymane-bez problemu osiąga 7k i nie gaśnie po puszczeniu gazu tylko zatrzymuje się na 750 obr.
Jeżdżę na LPG + Pb, reduktor i wtryski wymienione 1500km temu, nowa mapa. Powyższe dolegliwości trapią Probe zarówno na LPG jak i na Pb.
Stało się to nagle, nie było objawów poprzedzających, no chyba że podciągnąć pod to drobnostkę jaka pojawiła się z 500km temu, lekka dziura mocy w przedziale obrotów od 2 do 3 tysięcy.
Aparat zapłonowy mam po regeneracji (moduł + cewka) rok temu, dodatkowo cewka drugi raz zmieniona jakieś 2 miesiące temu, świece mają ok 2k km są to Denso TT,
kable zapłonowe ok 20k km, filtr paliwa jak i lambda denso mają ok 2k km, katalizator (nie strumiennica) ma ok 7-9k km
Do tej pory sprawdziłem:
-Kody błędów KOEO oraz KOER i zawsze te same 2x mruga kod 11 i 1x 17 po tej sekwencji mam 1x błysk i od nowa pokazuje te same błędy,
-jeździłem z odpiętą lambdą i podciśnieniem od EGR (wtyczka czujnika wpięta)-brak rezultatów,
-na pracującym silniku odpiąłem przepływkę-obroty spadły o ok 100-200 i od razu wskoczyły tak jak powinny mieć, przy podłączeniu przepływki zdławił się prawie do zera i od razu wskoczył na 750,
-jeździłem na odpiętym IAC-brak zmian,
-samochód nie kopci, nie dymi, płynu chłodniczego nie wciąga
Jak ostygnie mi silnik, sprawdzę rezystancję czujnika płynu chłodzącego oraz IAC.
Ktoś ma jakieś pomysły albo spostrzeżenia?
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Spadek mocy i brak maks obrotów
Jako że masz rocznik 97, sprawdź/podmień czujnik temp cieczy chłodzącej
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Spadek mocy i brak maks obrotów
Wyczytałem to właśnie w manualu, choć troubleshoting, nie wskazywał wszystkich objawów pod usterkę tego czujnika.
Jutro zmierzę rezystancję i zobaczymy co pokaże.
Jutro zmierzę rezystancję i zobaczymy co pokaże.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Spadek mocy i brak maks obrotów
Rezystancja czujnika temperatury plynu na zimnym po nocy: 28k na rozgrzanym 120 omów.
Jazda na odpięty czujniku-objawy tak jak wyżej + dodatek że stracił jeszcze więcej mocy i maks obroty to 4k.
Opiąłem też oba solenoidy i wtyczkę EGR-jazda bez zmian.
W poniedziałek zamawiam czujnik temperatury i zobaczymy.
Jazda na odpięty czujniku-objawy tak jak wyżej + dodatek że stracił jeszcze więcej mocy i maks obroty to 4k.
Opiąłem też oba solenoidy i wtyczkę EGR-jazda bez zmian.
W poniedziałek zamawiam czujnik temperatury i zobaczymy.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Spadek mocy i brak maks obrotów
Wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego na nowy-brak zmian. Teraz doszło do tego, że odcięcie zapłonu mam przy 4000 obr.
Uwalony regulator ciśnienia paliwa, moduł zapłonowy?
Uwalony regulator ciśnienia paliwa, moduł zapłonowy?
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Spadek mocy i brak maks obrotów
Rozrząd też ok.. Panowie jakieś pomysły? Pozostał mi chyba tylko aparat zapłonowy do sprawdzenia pod oscyloskopem..
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Spadek mocy i brak maks obrotów
A dół rozrządu sprawdziłeś?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Spadek mocy i brak maks obrotów
Wał przekręcony na pełen obrót i później ustawiony na "zero"... Krecio przecież nie ustawiałbym tylko wałków względem siebie
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Spadek mocy i brak maks obrotów
Czyli rozrząd eliminujemy
Mikołaj - zadzwoń do mnie, numer masz. Myślę, że wiem o czymś co może Ci pomóc.
P.S na zachętę powiem, że wiem co Ci dioda wyświetla
Mikołaj - zadzwoń do mnie, numer masz. Myślę, że wiem o czymś co może Ci pomóc.
P.S na zachętę powiem, że wiem co Ci dioda wyświetla
Ostatnio zmieniony 2017-05-24 13:44 przez KrecioPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Spadek mocy i brak maks obrotów
Ok, za chwilę zadzwonię, ciekawe czy wiesz coś czego jeszcze nie sprawdziłem
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Spadek mocy i brak maks obrotów
Przyczyną problemów okazał się tłumik końcowy. Autko znów jeździ