Strona 1 z 2

zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-05-30 13:26
autor: sosen
Witam,
Ostatnio mam problem z dużym zuzyciem oleju... około litr na 1000km. Mechanik polecił mi zmianę oleju z valvoline maxlife 10w40 na 10w60 (proponował Castro edge). Zauważyłem też w aucie pewien spadek prędkości max. Dodam jeszcze, że auto nie dymi ani na niebiesko ani na biało... Prosiłbym o jakąś poradę co może być przyczyną i czy zmiana oleju może tu coś pomóc :) Każda inna rada też jest przydatna. Dobrze mądrych posłuchać. pozdrawiam

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-05-30 13:44
autor: KrecioPL
Wątpliwym jest aby, auto nie paliło oleju, gdy dolewasz mu 1l/1000km! Chyba, że cieknie z niego jak z zarzynanej świni.

Z tego co wiem, mazda przewiduje nominalnie do 0,2l/1000km zużycia oleju. Przy takim wieku, 0,5l/1000km też by nie dziwiło.
Ale LITR to już za dużo.

W FS-ie spalanie oleju najczęściej jest związane z górą silnika - uszczelniacze, prowadnice. Spotkałem się nawet z sytuacją, gdy pierścienie były zalepione i po przelaniu naftą było lepiej.

A co do oleju - Castrola sobie wybij z głowy. Za dużo syfu w silniku zostawia.

P.S sprawdź kompresję i zrób próbę olejową.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-05-30 13:57
autor: sosen
Przelanie nafta czyli jak dobrze rozumiem wykrecam świece, wlewam tak na oko 50ml nafty i tak to na jakiś czas zostawiam?

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-05-30 13:58
autor: sosen
A i czy zmiana z 10w40 na 10w60 nie podchodzi?

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-05-30 14:12
autor: Benet
Kup płukankę do silnika, one wszystkie są na bazie nafty. Jak chcesz spróbować "naprawić" silnik bez remontu, bo może faktycznie masz tam syf i się pozaklejało to ci polecam taką taktykę: kup normalnie bańkę tego 10w40 maxlife z nowym filtrem, do tego płukankę valvoline i jeszcze liqui moly ceratec. Jak po takim zabiegu żadnej różnicy na plus nie zauważysz to czeka cię wymiana tego co Krecio powiedział i założenie nowych pierścieni. Jest fajny sklep internetowy "kolegaberlin" mają tam dobre ceny.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-05-30 15:26
autor: mysz
Wykręć świece i zobacz czy są w oleju.

Lepkosci 10W40/10W60 sobie odpuść

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-05-31 18:38
autor: Romas
KrecioPL pisze:Wątpliwym jest aby, auto nie paliło oleju, gdy dolewasz mu 1l/1000km! Chyba, że cieknie z niego jak z zarzynanej świni.

Z tego co wiem, mazda przewiduje nominalnie do 0,2l/1000km zużycia oleju. Przy takim wieku, 0,5l/1000km też by nie dziwiło.
Ale LITR to już za dużo.

W FS-ie spalanie oleju najczęściej jest związane z górą silnika - uszczelniacze, prowadnice. Spotkałem się nawet z sytuacją, gdy pierścienie były zalepione i po przelaniu naftą było lepiej.

A co do oleju - Castrola sobie wybij z głowy. Za dużo syfu w silniku zostawia.

P.S sprawdź kompresję i zrób próbę olejową.
Spalanie oleju w w większej ilości to nie Góra tylko dół, a mianowicie pierścienie olejowe, standardem jest ze po 200kkm już są Dos zużyte i zgarniajace zostawiają olej na ściankach ;)

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-05-31 20:18
autor: arko
Polecam pierścienie firmy PRIMA z Łodzi są naprawdę dobre i niedrogie.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-06-01 19:11
autor: Prezes5G19
Bodajże na mazdaspeed wyczytałem że najlepsze pierścienie do naszych FS-ów to NPR-y . Ponoć są to pierścienie ory pod inną nazwą . Ponadto jakaś firma specjalizująca się w remontach mazdowskich silników daje gwarancję na nie branie oleju tylko wtedy , kiedy silnik złożony jest na tych pierścieniach .

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-06-02 05:35
autor: Romas
Ja też stosuje NPR-y

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-06-02 06:54
autor: wuka
Ja czytałem, że tylko NPR lub RIK. Wybrałem te pierwsze.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2017-06-11 08:55
autor: sosen
Dzięki Panowie za porady. To w takim razie przygotowuję się do remontu powoli...

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-25 15:28
autor: Benet
Napiszę tutaj aby nie tworzyć nowego tematu. Tak się chwaliłem, że nawet mililitra mi nie łyka a po trzech latach i mnie dopadła ta choroba. Ostatnio musiałem dolać setkę oleju :( Sprawdziłem kompresję i jest fabryka, 12 bar na każdym cylindrze czyli silnik jest jak fabrycznie nowy. Wniosek z tego taki, że uszczelniacze zaworowe do wymiany. Do tego doszło lekkie kopcenie na zimnym silniku, biały dymek. Jeżdżę na 5w30. Wymieniał ktoś je kiedyś bez ściągania głowicy? Da radę to ogarnąć?

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-25 21:58
autor: infernoblade
Da się to ogarnąć bez ściągania głowicy

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-26 15:16
autor: KrecioPL
Da radę ogarnąć bez ściągania głowicy, tylko trzeba uważać, żeby po rozpięciu zawór nie wpadł do komory spalania :) A sposobów na to jest kilka.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-26 15:49
autor: Benet
KrecioPL pisze: 2018-09-26 15:16 Da radę ogarnąć bez ściągania głowicy, tylko trzeba uważać, żeby po rozpięciu zawór nie wpadł do komory spalania :) A sposobów na to jest kilka.
Najpopularniejszy i chyba dający najlepsze rezultaty to ustawienie tłoka w GMP i napchanie sznurka przez otwór od świecy :P

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-26 19:59
autor: Romas
Z tym że ja bym pomyślał o prowadnicach zaworowych, bo jeśli wyrobienie to sam uszczelniacz nie wiele da.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-26 20:11
autor: Benet
Przy przebiegu 125 tysięcy raczej mało prawdopodobne, tym bardziej, że pierścienie są jak nówki bo każdy cylinder ma 12 bar. Za to uszczelniacze jak najbardziej mogą przepuszczać bo jednak 22 lata im raczej nie służą i pewnie są twarde jak kamień. No i jakby faktycznie zawór luźno latał w prowadnicy to by nie miał silnik takiej wzorowej kompresji.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-27 00:02
autor: mysz
Kompresja może być ok, a pierścienie mogą być zużyte.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-27 09:24
autor: Spider33
Na mazdaspeed zalecają wymianę uszcelniaczy razem z pierścieniami. Czasami po wymianie samych gumek nic się nie poprawia. W moim struclu po wymianie oleju miesiąc temu zrobiło się to samo. Na starym zużytym nawet chmurki nie puścił.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-27 09:47
autor: Benet
mysz pisze: 2018-09-27 00:02 Kompresja może być ok, a pierścienie mogą być zużyte.
Powiedz coś więcej bo nie mogę sobie tego wyobrazić :P Innymi słowy to jest test szczelności cylindra, więc jak pierścienie nie uszczelniają już to będzie przedmuch do skrzyni korbowej więc spadek kompresji. Mój silnik trzyma nominał z serwisówki - 12 bar.
Spider33 pisze: 2018-09-27 09:24 Na mazdaspeed zalecają wymianę uszcelniaczy razem z pierścieniami. Czasami po wymianie samych gumek nic się nie poprawia. W moim struclu po wymianie oleju miesiąc temu zrobiło się to samo. Na starym zużytym nawet chmurki nie puścił.
Wiadomo, że zalecają komplet ale przy takim przebiegu to raczej wiek się przyczynił do stwardnienia uszczelniaczy. Z resztą może trochę źle się wyraziłem. Auto nie kopci a puszcza dymka :P To jest typowy objaw dla uszczelniaczy, jak przez noc spływa trochę oleju do cylindra i przy rozruchu poleci dymek. Za dwa miesiące mam zmianę oleju to teraz zamiast synpowera zaleję maxlife bo on się różni tym, że posiada spulchniacze do starej gumy. Żeby być obiektywnym to zostanę przy 5w30 i zobaczymy czy się poprawi.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-27 10:20
autor: mysz
Pierścienie kompresyjne, a zgarniające to dwie różne sprawy. Jak masz zwalone zgarniajace to kompresja będzie ok.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-27 10:25
autor: KrecioPL
Benet pisze: 2018-09-26 15:49 Najpopularniejszy i chyba dający najlepsze rezultaty to ustawienie tłoka w GMP i napchanie sznurka przez otwór od świecy :P
ot dokładnie najprostszy sposób :)

W kwestii wymiany samych uszczelniaczy - Twój samochód, Twój silnik, Ty podejmujesz decyzje. Masz 125k przelotu, więc może się finalnie okazać, że tylko uszczelniacze są wywalone, bo się wiek je zmęczył.

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-28 15:04
autor: Romas
Pomijając to co wnioskujecie, to kompresja idealna w 2.0 to 14.5 bara ;)

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

: 2018-09-28 17:25
autor: Benet
Romas pisze: 2018-09-28 15:04 Pomijając to co wnioskujecie, to kompresja idealna w 2.0 to 14.5 bara ;)
Nieprawda, w serwisówce jest 12. A jak nie wierzysz to stopień sprężania ma 9:1 co po podstawieniu do wzoru daje 12. FS-ZE ma 14.