Silnik odmawia posłuszeństwa

Awatar użytkownika
dodge
Posty: 32
Rejestracja: 2003-03-16 17:56
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Silnik odmawia posłuszeństwa

Post autor: dodge »

Witam. Nie mogę uruchomić silnika w Probe '93 II 24V6. Wjechałem sobie do garażu i po kilku dniach TAKIII szok. Silnik kręci noramlnie ale jest brak iskry. Elektryk przyszedł popatrzył "sprawdził" i stwierdził, że prąd dochodzi do aparatu a dalej to już nie leży w jego kompetencjach. Jeśli ktoś może pomóc to ..... będę bardzo wdzięczny. Jestem z okolic Poznana.
Pozdrawiam
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Ciężka sprawa, pierwsze co możesz sprawdzić to wtyczki przewodów do aparatu zapłonowego, może coś nie kontaktuje, od wilgoci mogło coś zaśniedzieć, elektryk mógł jeszcze sprawdzić czy z rozdzielaczem iskry jest wszystko ok.

Poczytaj wątki Alexa i Dave

P.S.
Jeśli masz immobiliser to też jest na liście podejrzanych.

Pozdrawiam Rafał
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik odmawia posłuszeństwa

Post autor: asdero »

vqapostrof' pisze:... Elektryk przyszedł popatrzył "sprawdził" i stwierdził, że prąd dochodzi do aparatu a dalej to już nie leży w jego kompetencjach...
Ciekawe są te kompetencje elektryka. Bym go na morde....
Jak jesteś z Poznania, to skontaktuj się z flankerem (właściciel strony http://www.performanceprobe.pl ). Może on Ci pomoże znaleść jakiegoś elektryka(prawdziwego :) ).
A jak narazie to odkręć świece, zakręć rozrusznikiem i sprawdź czy jest iskra. Jak jej nie ma, to przeczyść aparat zapłonowy, bo może jest w nim wilgoć.
Gość

Post autor: Gość »

jeżeli silnik kręci i sprawdzisz już iskre i okaże się że jest i z aparatem zapłonowym też wszystko w porządku sprubuj przeczyścić styki na obudowie filtra jest czjnik przepływu powietrza ten u góry daje głowe że jak nie będzie styku auto nie odpali,może akurat
Awatar użytkownika
dodge
Posty: 32
Rejestracja: 2003-03-16 17:56
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dodge »

Dzięki za odpowiedzi.
Niestety iskry brak. Prąd dochodzi tylko do aparatu z nigo już nie wychodzi (słowa elektryka). Reszta ok. Silnik kręci jak głupi ale jak nie ma iskry to i odpalić nie może. Miał ktoś z was jakieś przygody z aparatem? Konrad chyba też jest z Poznania?
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Widzę że oprócz modelu samochodu łączy nas zainteresowanie piwem o szlachetnej konsystencji :twisted: Czy ktoś jeszcze spośród tu zgromadzonych przedkłada portery nad pospolite sikacze :twisted: ?

Roczniki 1993-94 2.5V6 miały wadliwe aparaty zapłonowe i w tej chwili prawdopodobnie większość aut ma już wymienione na nowe ( w moim nastąpiło to 4 lata temu ).
Typowe objawy wadliwego aparatu są inne niż twoje (auto gaśnie na ciepłym silniku i trzeba chwilkę odczekać zanim znowu da się uruchomić), ale nigdy nie wiadomo.

Jeśli rozbierzesz aparat zapłonowy to możesz sprawdzić czy masz aparat nowej generacji czy stary PRZECZYTAJ TO KONIECZNIE. znajdziesz tu opis problemu i sposób naprawy, a też fotki starego i nowego aparatu.

Powodem braku iskry może byś awaria (brak impulsów z) hallotronów (komp nie wie jakie jest położenie wału i kiedy należy dać iskrę).

Pozdrawiam Rafał
Ostatnio zmieniony 2004-01-29 21:14 przez Raf, łącznie zmieniany 1 raz.
MiB
Posty: 49
Rejestracja: 2003-02-08 20:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut - Quot;okolice Quot;

Re: Silnik odmawia posłuszeństwa

Post autor: MiB »

vqapostrof' pisze:Witam. Nie mogę uruchomić silnika w Probe '93 II 24V6. Wjechałem sobie do garażu i po kilku dniach TAKIII szok. Silnik kręci noramlnie ale jest brak iskry. Elektryk przyszedł popatrzył "sprawdził" i stwierdził, że prąd dochodzi do aparatu a dalej to już nie leży w jego kompetencjach.
Ciekawym co leży w jego kompetencjach jak nawet nie zlokalizował konkretnie wadliwego modułu :?: I ciekawym co to za elektryk - jeśli oprąd płynie tzn cewka pobiera energię z akumulatora - czyli iskra powinna być :!: :!: no chyba że moduł jest sieknięty i ma upływność, ale i to powinien stwierdzić.

Pierwsze - sprawdzić iskrę - to było ale teraz cofamy się w stecz i sprawdzamy czy podczas rozruchu silnika (kręcenie rozrusznikiem) na module zapłonowym (czasami nazywa się to cewką) jest prawidłowe napięcie :!: :!: nie prąd - jak to mierzył elektryk. Jeśli jest a iskry dalej nie ma - sprawdzamy czy dochodzą impulsy wyzwalające z komputera. Jeśli dochodzą trzeba podstawić (nawet tylko na próbę) inny układ zapłonowy, wtedy powinna pojawić się iskra i już wiemy co wymienić.
Jeśli nie dochodzą - trzeba sprawdzić poprawność impulsów dostarczanych z hallotronów do komputera - tu też trzeba zwrócić uwagę aby impulsy były z obu hallotronów. Jeśli są - idziemy do komputera i sprawdzamy na jego wejściu czy impulsy dochodzą do niego. Bardzo zalecane jest sprawdzenie hallotronów bez obciążenia i po podłączeniu. Czasami jest jakieś zwarcie na przewodach.

I tu już powinniśmy wiedzieć co jest siadnięte.
Do pomiarów zalecam jakiś najprostszy oscyloskop z pasmem nawet tylko do 1 Mhz a oporem wejściowym przełączanym 1MOhm/1V i 10 Kohm/1V
Pozdrawiam
MenInBlack
Gość

Post autor: Gość »

Na 100% procent jest to modul ukladu zaponowego 93-95 maja wlasnie ten probel. Cevka jest okay tylko ten modul jest wadliwy. Czy poprzedniego dnia bardzo ale to bardzo urzywales samochod, mam na mysli jerzdziles szybko itp? Ja wymienilem kilka razy ta cewke i radze ci kupic nowa od dealera bo on jest juz usprawniona i nie ma tych mankametow. A kupic urzywana to ryzyko bo morze byc to samo. Ja wymienilem juz trzy razy tam sama rzecz raz w mazde ale byla na gwarancji, drugim razem dostalem od kumpla urzywana ale przejerzdilem rok i wymienilem na nowa i wyraznei byla zmieniona tak ze napewno jest lepiej ja zmienic na nowa. Pamietaj 95- 97 maja troche inaczej zmienione kopulki i rozmieszczenie kabli tak ze jak bedziesz szukal urzywanego to sie upewnij ze to jest do twego rocznika. Okay to narazie
juzwa
Posty: 11
Rejestracja: 2003-03-04 15:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: juzwa »

Witam
mam dokladnie ten sam problem - PROBE II V6 94r
Myslalem ze to jest sprawa alarmu lub immobilaizera. Teraz po przeczytaniu tego tematu tez dochodze do wniosku ze to moze byc uklad zaplonowy. Silnik kreci, a brak jest iskry na sweicach. Jak bede mial chwile czasu to posprawdzam dokladnie aparat zaplonowy. Jak nie dam rady pojde po jakiegos elektryka.

Ile moze kosztowac nowy uklad?

Po kradzizy wymieniam teraz csaly autoalarm - jak bredzie to wina alarmu w tedy bede mial to zglowy.

Pozdrawiam
Gość

Post autor: Gość »

apostrophe pisze:Dzięki za odpowiedzi.
Niestety iskry brak. Prąd dochodzi tylko do aparatu z nigo już nie wychodzi (słowa elektryka). Reszta ok. Silnik kręci jak głupi ale jak nie ma iskry to i odpalić nie może. Miał ktoś z was jakieś przygody z aparatem? Konrad chyba też jest z Poznania?
Moduł. Moge polecic ci elektryków w Poznaniu, ktorzy przerabiaja aparat tak ze wiecej nie siada. U mnie wymienilem caly aparat, ale nie znam dnia ani godziny kiedy siadzie moduł. Nie pamiętam nazwy ulicy ale jedzie się prosto głogowską i jak jest skręt na ulice Kopanina w prawo to do nich sie skręca w lewo (salon mebli FORTE) , ale tam jest zakaz skretu w lewo i trzeba skrecic w prawo w ulice Kopanina nastepnie nawrocic i przejechac prosto. CHyba pierwsza lub droga brama.
Gość

Post autor: Gość »

Panowie, Ja wam tem modul moge zalatwic. Nowy od FOrda dealera z USA tylko sie zastanowcie ile tych modulow chcecie. A ja wam podam cene z przesylka do Polski. Rozkrecenie i zainstalowanie nie powino zrobic wam problemu. I to jest nowa rzecz , nie chcecie stanonc w trasie daleko ood domu i kto wam by to mogl zrobic
:wink: Reszta zalerzy od was
Awatar użytkownika
dodge
Posty: 32
Rejestracja: 2003-03-16 17:56
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dodge »

Witam.
Dzięki za pomoc. Przyczyną okazał się 95% aparat zapłonowy czyli - cewka albo moduł lub 5% czujnik ustawienia wału. Dzisiaj wyjaśni się czy z aparatem jest wszystko ok. Aha komputer nie wykazał żadnych błędów.
Jak elektryk (chyba już normalny) sprawdzał to wszystko to raz iskra była a raz jej niebyło. dziwne?
Czy mieliście jakieś przygody z przewodami wysokiego napięcia. Ponoć zalecane i jedyne które można kupić to orgyginały. Ile mogą kosztować?
I dlaczego tak drooooogo!!!!
Raf - niema to jak szlachetny porter. Może kiedyś jak spodkamy się na zlocie wszyscy się przekonają do DOBREGO GUINNESSA. Beczułkę można kupić za jedyne 360 pln (30l) - informacja sprawdzona.

Pozdrawiam

Konrad - możesz podać mi trochę bliższe informację na temat tych elektryków w Poznaniu. Może ta ulica to Kołątaja
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Mam kumpla, ktory zna sie na probe (Ul wlasnie kollataja) Mozesz powolac sie na mnie (Filip Przybecki od wisniowego Probe) to bedzie rabacik :)
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

dwa info:
1. przewody kupowalem w listopadzie 2002 - 430 PLN oryginalne (komplet)
2. guinessa pilem oryginalnego w lokalnym barze pod granica z walia (bylem tam 3 miesiace). panowie. zadne polskie beczki i tym bardziej zadne butelki. tamto piwo mialo konsystencje smietany. a barman jak strumieniem piwa nakreslil koniczynke na pianie to utrzymala sie do dna pokalu. co wy na to ........
amra 2.5 94 V6 24V
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Wiesz, kiedyś próbowałem różnego rodzaju piw i przy każdym wydawało mi się, że ten koń miał cukrzyce. Wole to co produkują w naszym kraju. Nigdy nie wypiłem lepszego...
Ale to nie temat na tendział :)
Gość

Post autor: Gość »

zaczeło się od awari silnika i skończyło się na browarku,też fajnie :lol:
a ja sobie właśnie popijam żywca , no ale to nie temat na ten dział :wink:
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

No! To, godny napój ! Ja już drugi kufelek Tyskiego kończe.
Ale..., moderator! Nie spać ! Temat zeszedł na psy ! :lol: :lol:
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Nie wiem co robi moderator, ale admin kończy właśnie 'Okocim Mocne' choć wcale nie leży to w moim typie, i preferował bym raczej 'Warkę Strong' :twisted:

Pozdrawiam i dobranoc, Rafał
Gość

Post autor: Gość »

cholera dwa żywce własnie ukończyłem ale zato tato lubi tyskie i ma zapasy więc wziołem na kreche :twisted:
tak temat zszedł na psy :wink:
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Ja tym razem niestety nie o piwie :lol:
Mam pytanie w jakiej jest cenie taki aparat zapłonowy?
I czy jest to możliwe aby w moim Probe GT 2,5 V6 94r nie był on wymieniany do tej pory?
Gość

Post autor: Gość »

Ja kupilem okazyjnie za 250 uzywany ale slyszalem ze chodza po okolo 600 - 1000 zl. Ale elektronik ktory mi go wymienial powiedzial ze 2,5 maja wadliwe moduly i moze w kazdej chwili wysiasc. Ale moze tez nie wysiasc... W kazdym razie chyba zaopatrze sie w taki modul zapasowy i w razie czego gdzies na trasie sobie wymienie. Zawsze to lepsze niz sciagac lawete.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Artek <- Istnieje takie prawdopodobieństwo choć niewielkie.
Konrad <- Ten elektronik się nie zna, roczniki 93-94 miały wadę fabryczną, poprawione aparaty są niezawodne. Ponownie polecam lekturę opisu problemu. Wada fabryczna polegała na tym że tranzystor wykonawczy był zbyt słaby i zalany w module co sprzyjało jego przegrzewaniu w wyniku czego się zatykał. W takiej sytuacji należało odczekać chwilkę i można było ponownie uruchomić silnik. dopiero po dłuższym okresie padał całkowicie. Tak więc niema co się obawiać lawety.
Gość

Post autor: Gość »

Okay pod koniec tygodnia dowiem sie ile kosztuje nowy. Kto z was lapie sie na nowy modul do 93-94 rok. Jak jestescie zainteresowanu to dajcie znac.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Zadałem sobie troszkę trudu i poszperałem u źródła... w Fordowskim TSB:
TECHNICAL SERVICE BULLETIN No.124/2000
Car and Light/Medium Commercial 12.10.2000


Section: 303-07 (22)

Model: Probe '93/'94 with 2.5L 24V or 2.0L 16V engine

Markets: All

Subject: Difficult hot start and/or stalling after hot soak

Summary

Should a customer express concern over difficulty starting the engine after a hot soak, it is possible that there is a break in the distributor stator to coil circuit. This should be resolved by installing a new stator assembly and ignition coil.
...
Bad news :twisted: problem dotyczy też 2.0L4 ! i zalecają nie tylko wymianę 'modułu' ale również cewki !
(TSB był modyfikowany ostatnio dwa i pół roku temu, widocznie Ford jeszcze nie zapomniał o Probe :twisted: , co ciekawe starsza wersja dokumentu nie wspominała o 2.0L4 :!:)

Cewka jest taka sama w 2.0L4 jak w 2.5V6 :!:

Oto fotka 'modułu':
Obrazek
Po lewej stary, po prawej nowy.

A tu schemacik:
Obrazek
To na wypadek gdyby ktoś samemu chciał zmierzyć się z problemem.
Odpowiednikiem tego tranzystora może być np. 2N3902
(generalnie jest to tranzystor mocy o nie wygórowanym czasie przełączania więc nie powinno być problemów z dostaniem odpowiednika).
Zastanawia mnie co jest nie tak z cewką że zalecają ją wymienić.


Oczywiście fotka i schemacik nie pochodzą od Forda tylko z bardzo szacownych i mam nadzieję dobrze wam znanych servisów:
http://homepage.ntlworld.com/dorothy.br ... /index.htm
http://home.golden.net/~trinity/

Pozdrawiam Rafał
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Dzięki bardzo za cenne informacje.
pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”