Turbo(kilka pytań)

Gość

Turbo(kilka pytań)

Post autor: Gość »

W końcu po długich poszukiwaniach za śmieszne pieniądze zakupiłem sobie nową turbinke garretta,co prawda nie jest zbyt wielka ,ale i takiej nie szukałem,powiedzmy więc że będzie to soft Turbo.Niestety silnik 2.0 nie spełnił moich oczekiwań, a zmiana silnika na 2.5 byłaby na razie zbyt kosztowna ,może za jakiś czas.No teraz może przejde do sedna sprawy,a głównie kieruje je do posiadaczy pierwszj gen. z turbiną.Oczywiście zakupując turbine mam pojęcie z czym to się je ale mam kilka pytań ,
-czy wzrost mocy licze tu na ok 40% wymusi zmiane pompy paliwa bądż też w ingerencje kompa
-czy będę musiał zwiększyć ciśnienie oleju przez zastosowanie jakiejś dodatkowej pompy(bądż zmodyfikowanie orginalnej)
-chyba najwżniejsze czy będę musiał obniżyć stopień sprężania, żeby nie doprowadzić do spalania stukowego
-może znacie adresy gdzie możnaby zakupić jakiś konkretny wskażnik doładowania
wszystkim z góry dziękuje za wszelkie informacje na ten temat,ewentualnie jakie problemy mągą wyniknąć w czasie montażu i eksploatacji auta z turbo :twisted:
pozdrawiam
Gość

turbo

Post autor: Gość »

Wedlug mnie wszystko zalezy od turbiny jak jest mocna to da 40% wzrostu mocy lecz nie wiem czy wytrzymaja tloki i korbowody
niezbedna bedzie modyfikacje komputera z uwagi na inna charakterystyke silnika co do paliwa to tym steruje komputer wiec jak to zalatwisz powinno wydolic istotne sa walki rozrzadu

podobno turbiny tzw. semi turbo + 25 % chodza bez tych zmian
w twoim przypadku jest to sprawa wlasciewgo skalibrowania turbiny

wskaznik doladowania kupisz na tuning.pl
spalanie stukowa ?!? to sie okaze po prostu nie wiem ja bym eksperymentowal

kwestie smarowania silnika sa nieco inne dla turbo jakies dodatkiwe kanalyczy cos takiego

milej zabawy
wojtek
MiB
Posty: 49
Rejestracja: 2003-02-08 20:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut - Quot;okolice Quot;

Re: Turbo(kilka pytań)

Post autor: MiB »

GregX pisze:-czy wzrost mocy liczę tu na ok 40% wymusi zmianę pompy paliwa bądź też w ingerencje kompa
-czy będę musiał zwiększyć ciśnienie oleju przez zastosowanie jakiejś dodatkowej pompy(bądż zmodyfikowanie orginalnej)
-chyba najwżniejsze czy będę musiał obniżyć stopień sprężania, żeby nie doprowadzić do spalania stukowego
-może znacie adresy gdzie można by zakupić jakiś konkretny wskaźnik doładowania
ewentualnie jakie problemy mogą wyniknąć w czasie montażu i eksploatacji auta z turbo :twisted:
pozdrawiam
Przede wszystkim - Przy "soft" nie licz na 40% - co najwyżej na jakieś 25% do 30%.
Jak wtłoczysz więcej powietrza to i musisz wtłoczyć (wtrysnąć) więcej paliwa aby ten układ zadziałał. Jeśli tego nie zrobisz, zubożysz mieszankę do krańcowych właściwości palnych a nawet je przekroczysz i zamiast spodziewanej poprawy mocy zrobisz wręcz coś odwrotnego, a nawet możesz zniszczyć silnik - lecą momentalnie zawory pierścionki i panewki (spalanie na mieszance bardzo zubożonej jest spalaniem stukowym).
Zmiana wtrysków na większe (o większej wydajności) i lekkie oszukanie wskaźnika przepływu powietrza powinna załatwić sprawę. Ja bym jeszcze deko podniósł ciśnienie paliwa na wtryskach - ale to narazie nie konieczne. Jeśli ma to być na zasadzie "soft turbo" to raczej nie ingerowałbym w komputer sterujący, ma on zapewne na oryginalnym programie zapisane parametry deko większe niż te na których pracuje normalnie, a i tak go deko oszukujemy - nie wie że dostarcza więcej paliwa i ma więcej powietrza (oszukane).
Co do oliwienia - trzeba dodatkowy króciec wypuścić aby ciśnienie które podaje pompa oleju smarowało również to TURBO. Stosować deko lepsze oleje (lecz jak jeździsz na minerale lub pół syntetyku - nigdy nie zmieniaj już na pełny syntetyk) a nawet o większej liczbie cieplnej.
Co do stopnia sprężania. Silniki w wersji podstawowej są na paliwa o liczbie oktanowej od 92. więc już mają deko zmniejszony stopień sprężania - więc dalej - jeśli to ma pracować jako "soft turbo" to można to pozostawić bez zmian, ewentualnie można o 1° lub 2° zmniejszyć wyprzedzenie zapłonu aby zabezpieczyć się przed stukami w warunkach ekstremalnych lub zmniejszyć deko ilość ciepła wydzielanego w cylindrze. To później można jeszcze doregulować w momencie jak już będzie pracować.
Co do wskaźników doładowania - na stronie http://www.tuning.pl
w tamtejszym sklepie widziałem właśnie mierniki do podciśnień i ciśnień na kolektorze ssącym.
Co do montażu - no cóż - sam wiesz jakie przeróbki będziesz musiał zrobić - a to nie tylko mechanika - trzeba przecież dodać "bypas" dla "deceleracji" bo inaczej może przepustnice rozwalić - trzeba regulator ciśnienia "akceleracji" aby zbyt nie rozbujać tego "softu" bo zarżniesz silnik.
Co do eksploatacji - pamiętać aby przyciskać pedał gazu na dobre dopiero jak jest już silnik ciepły i turbina jest już dobrze oliwiona rozgrzanym olejem - nie zużywa się tak prędko, a po zajechaniu na postój przy jeździe dość akcelerowanej - trzeba około 30 sekund na wolnych obrotach jeszcze silniczek potrzymać aby przestudzić łożysko i turbinę. Oleje zmienia się częściej - co około 8 tyś.
Jakby co - pytaj.
Pozdrawiam
MenInBlack
Gość

Post autor: Gość »

Obrazek


aż miło popatrzeć szkoda tylko że jeszcze taka długa droga przedemną do stanu z obrazka :?
zastanawiam się jak tam sprawuje się fura asdero,po tuningu

:arrow:
probe 2.0 jescze nie turbo :newcry:
Gość

Post autor: Gość »

jak myślicie czy warto instalować chłodnice oleju ,a jeżeli tak to od czego najlepiej ją dopasować :roll:
MiB
Posty: 49
Rejestracja: 2003-02-08 20:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut - Quot;okolice Quot;

Post autor: MiB »

GregX pisze:jak myślicie czy warto instalować chłodnice oleju ,a jeżeli tak to od czego najlepiej ją dopasować :roll:
Na początek zainstaluj turbinkę i odpowiednio ukierunkuj powietrze przepływające pod spodem samochodu tak aby "obmywało" skrzynię olejową silnika a zarazem działało jako pompa eżektorowa wysysając zagrzane powietrze spod klapy. Silnik poprzeczny ma już dość dużą powierzchnię chłodzącą - tylko trzeba ją wykorzystać. To już powinno dużo dać. Zainstaluj sobie czujnik ciśnienia oleju i jego temperatury. Jak pojeździsz - będziesz widział jak ten układ się zagrzewa - wtedy można zdecydować - czy stosować chłodzenie dodatkowe (osobny obwód) czy można zrobić coś na podobieństwo silnika Probe_1. Jest to chłodniczka w skrzyni olejowej silnika podłączona do obiegu płynu chłodzącego silnik. Bardzo ciekawe rozwiązanie i zabierające bardzo mało cennego miejsca pod przednią maską - a zapewne tego miejsca będzie u Ciebie bardzo mało.

Spoglądając na fotografię pokazaną przez Ciebie na poprzednich postach - małe przeróbki - więcej mocy i elestyczności silnika osiągniesz doprowadzając zimne powietrze z zewnątrz a nie pobierając je z komory silnika (tam jest zawsze bardzo ciepło) i dlatego również silnik się częściej może przegrzewać, a i turbinka dostaje bardziej po .....
Pozdrawiam.
MenInBlack
Gość

Post autor: Gość »

dzięki za wszystkie porady a i następnych chętnie poczytam,co do filtra to oczywiście znajdzie on miejsce gdzieś w zderzaku a z racji tego że kiedyś bawiłem się modelarstwem mam już patent(potpatrzony troszkę) na nowy zderzak w którym znajdzie też miejsce interculer :twisted:
Gość

Post autor: Gość »

Okay zaczne od tego. Ile pound czy tak mowianc psi chcesz miec wycisnieta z turbiny 14.7 PSi == 1 kilo. Czyli 7.35 bedzie jakies 0.5 kilo i tyle mozesz spokojnie osiangnac spokojnie na fabrycznym silniku. Jesli zamierzasz osiagnac 0.5 kilo to musisz zrobic takie rzeczy jak zmienci pompe paliwowa na wienksza i zainstalowac tak zwany FPR lub FMU gto zanczy taki przyrzad ktory steruje twoim cisnieniem paliwa. Dziala to tak montujesz go w powracajanca line paliwa do baku i podprowadzasz linie cisieniawa z kolektora powietrza. Tak linia daje mu sygnal kiedy ma zwienkszac cisnienie paliwa rownomiernie tloczonym powietrzem przez turbine. Wiencej powietrza musi byc wyronane wienksza iloscia paliwa. Nie musisz mies nic zmieniane w komputerze swego samochodu. Bo do 0.5 kilo to jest za malo aby sie w to bawic. wystarczy ze opoznisz iskre o jakies 2 do 4 stopni ale to muszisz zrobic na hamowni aby osignac optymalna moc z silnika. Co do intercooler to najlepiej jest go zainstalowac i proponowal bym ci go z probe Gt starszej edycji bo jest spoko. To zmniejszy ci temperature w silniku i bedziesz mial mniejsza detonacje. Musisz zainstalowac zegray doladowania aby monitorowac turbine i co sie dzieje na wyszych obrotach. Nie wiem jak jest z czterema cilindrami ale masz wienksze pole do poppisu jak My 2.5 Litra. Przy 0.5 kilo bedziesz mial jakiesz 190 koni do kol to znaczy jakies 220 do 240 KW tak mysle. Okay daj znac jak masz jakies pytania.
Gość

Post autor: Gość »

Zapomnialem sie zalogowac to ja napisalem GTurbo. A wogule to widze ze ladnie jest zrobione te turbo na tym zdiencju. Ma zewnetrzna wastegate trial i ladnie zrobiony kolektor wydechowy. A wogule to muszisz sie dowiedziec jakie masz wirniki wymiar na powietrze i wydech na burbine. Bo mozesz miec uruchamiana turbine przy 2500 obrotow a mozesz miec przy 4000 obrotow. i to jet roznica
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”