Strona 1 z 1

Co to jest??

: 2004-08-17 22:56
autor: UkI
Witam
Przegladam sobie dzisiaj aukcje i co widze??? jakies chip-y po pare dolców. Niech mi ktos wyjasni czy to jest tak na powaznie i daje to jakis rezultat czy tylko pic na wode foto montaz??
pozdr.

: 2004-08-17 23:09
autor: Michał
podaj linka do tych chipów to może coś Ci napiszę na ten temat.

: 2004-08-17 23:29
autor: Gość
To rezystor, ktory daje info do PCM, ze temperatura powietrza w dolocie jest nizsza niz w rzeczywistosci.

: 2004-08-17 23:45
autor: UkI
Ok oto link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33597
Greyg, mowisz ze to rezystor, czy to faktycznie cos daje??
Probowales zamontowac cos takiego??

: 2004-08-17 23:56
autor: Gość
Daje troche KM w zaleznosci od warunkow zewnetrznych. Po prostu PCM daje wieksza dawke paliwa, w stosunku do benzymi i inaczej ustawia zaplon. Jak was mocniej temat zainteresuje, to jutro zrobie opis z rysunkami.

: 2004-08-18 08:34
autor: UkI
Ok fajnie by bylo Greyg jak bys cosik wiecej pokazal na ten temat.
pozdr..

: 2004-08-18 11:21
autor: Gość
GREYG pisze:Daje troche KM w zaleznosci od warunkow zewnetrznych. Po prostu PCM daje wieksza dawke paliwa, w stosunku do benzymi i inaczej ustawia zaplon. Jak was mocniej temat zainteresuje, to jutro zrobie opis z rysunkami.
Ja też na to się natknełem jak byś był na tyle miły to ja tyż chętnie,
tylko ja mam Igen. 2.2GT i takowe gajety też widziałem

: 2004-08-18 12:55
autor: Gość
Mniej wiecej wyglada to tak...

PCM wylicza dawke paliwa podawana przez wtryskiwacze przede wszystkim na podstawie ilosc (MC-VAF) i i temperatury (IAT) powietrza w dolocie. Nawet jesli bedzie duza ilosc powietrza (MC-VAF), ale goracego (IAT), zostanie podana mniejsza dawka paliwa przez wtryskiwacze. Te roznice najlatwiej zaobserwowac teraz, gdy wyjzedzamy rano i jest chlodno oraz porownujemy to w dzien, kiedy jest juz goraco. Dochodzi do tego jeszcze korekta kata zaplonu przez PCM. Trzeba pamietac tez, ze PCM dba o taka prace silnika, ktora go nie przeciaza.

W tej sytuacji mozna najproscie oszukac PCM, co do temperatury powietrza. Jest to termistor, zmieniajacy swoja rezystancje, w zaleznosci od temperatury powietrza, t.j. zmniejsza sie ona (rezystancja) wraz ze wzrostem temperatury. W tej sytuacji wystarczy oszukac PCM wstawiajac rownolegle odpowiedni rezystor, co poskutkuje tym, ze mimo temp. powietrza w dolocie 30st., pojdzie sygnal o temp. n.p. 15st., przez co zostanie podana wieksza dawka paliwa.

Obrazek
Obrazek

Mimo to, nie jest to zbyt madra przerobka, gdyz moze doprowadzac do przegrzewania sie silnika, a to sa juz niezbyt mile konsekwencje. Jest jeszcze kilka czynnikow, ktore nie uwzglednilem, bo to juz za duzo klepania. Kombinacje z tym rezystorem sprawdzilem i jest to odczuwalne, ale nie polecam tego.

: 2004-08-18 13:23
autor: Raf
Przede wszystkim 'oszukany PCM' poda zbyt wiele paliwa czyli mieszanka będzie zbyt bogata pisząc skrótowo. Oczywiście sondy lambda wykażą ten fakt i PCM szybciutko skoryguje błąd śmiecąc sobie przy okazji nieprawdziwymi danymi w pamięci, ale zawsze to jakaś satysfakcja że się PCM oszukało :wink:

Jeśli ktoś na prawdę nie może już wytrzymać, i musi sobie gdzieś wsadzić jakiegoś 'czipa' to proponuję do nosa, przynajmniej samochód nie ucierpi.