Krxlion
: 2018-10-10 15:38
Cześć wszystkim!
Swojego Probiksa mam od blisko miesiąca i postaram się opisać to co na chwilę obecną o nim wiem, a w miarę możliwości będę uzupełniał temat.
Na początek zdjęcie: Jest to wersja:
- 2.5 V6
- 1993 rok
- z podtlenkiem LPG
Stan ogólny auta jest dosyć dobry z wyposażenia ma:
- Szyberdach
- Klimatyzacja(teoretycznie sprawna )
- Pompowany fotel kierowcy
- Felgi 17
- El. sterowane lusterka
- Welurowe fotele kubełkowe
- Pewnie wiele więcej, ale nie wiem co jest w standardzie więc będę uzupełniał temat
Ogólnie historia auta jest dosyć prosta. 3 lata temu odebrałem prawo jazdy i od zawsze chciałem mieć auto z otwieranymi lampami. Wybór jednak za pierwszym podejściem padł na mazdę 323F BA(zważywszy, że to pierwsze auto obawiałem się, że je rozbije co za tym idzie nie będzie mi jej szkoda w razie w). Okazało się jednak, że zakochałem się w japońskiej motoryzacji, te motory naprawdę są wdzięczne. Poza tym niecodzienna sylwetka tych właśnie aut pozwala na spoglądanie na nie z dużą sympatią.
No więc skąd się wziął Probe?
Otóż od ponad pół roku po odłożeniu pewnej kwoty padła decyzja, że należy upolować autko na dłużej. Wybierałem spośród wielu modeli aut z otwieranymi lampami(Celica V, Prelude III, Eclipse I, Probe I i II, itd.). Coraz bliżej jednak sercu był mi Probe ze względu na kilka ważnych aspektów:
- Modele z 1993r. mają dosyć dobry ocynk(co tylko potwierdza stan mojego egzemplarza)
- Probe to w dużej mierze jest Mazdą, stąd nie utożsamiam go właśnie z marką Ford(nie mniej jednak świetna robota jeśli chodzi o sylwetkę). A jeżeli chodzi o japończyki to wiecie już, że mają mój szacunek
- Części występują również w innych modelach aut Mazdy, więc z ich znalezieniem nie powinno być większego problemu
Skoro dotknąłem tematu blacharki to powiem może coś więcej. Podłoga ma delikatne naloty bez żadnej tragedii, wyczyścić i zakonserwować. Podobna sytuacja ma miejsce z progami albo nawet i lepiej. Jeśli chodzi o nadwozie to tutaj naprawdę duży plus, oczywiście jest kilka miejsc do których warto zajrzeć, ale auto kompletnie nie wygląda na 25latka
Na chwilę obecną mam kilka problemów do rozwiązania to może napiszę i jeśli koledzy coś wiedzą jak sobie poradzić to słucham, ewentualnie będę szukał odpowiedzi na forum
- Check engine zaświeca się po przejechaniu 8-10km(były właściciel mówił, że tylko na gazie - nie sprawdziłem bo ciągle jeżdżę na gazie jeśli to możliwe )
- Autko ma 4 błędy, które wymigałem kostką otrzymaną jeszcze od kolegi z forum mazdaspeed(łączy piny i wymiguje błędy). Dopiszę jak tylko wrócę do domu
- Nie działa klakson(tutaj raczej bez miernika przepływu prądu nie mam co podchodzić)
- Klocki przód do wymiany, a tył komplecik wraz z tarczami
A to pozostałe zdjęcia(galeria będzie na bieżąco uzupełniana ^^):
Swojego Probiksa mam od blisko miesiąca i postaram się opisać to co na chwilę obecną o nim wiem, a w miarę możliwości będę uzupełniał temat.
Na początek zdjęcie: Jest to wersja:
- 2.5 V6
- 1993 rok
- z podtlenkiem LPG
Stan ogólny auta jest dosyć dobry z wyposażenia ma:
- Szyberdach
- Klimatyzacja(teoretycznie sprawna )
- Pompowany fotel kierowcy
- Felgi 17
- El. sterowane lusterka
- Welurowe fotele kubełkowe
- Pewnie wiele więcej, ale nie wiem co jest w standardzie więc będę uzupełniał temat
Ogólnie historia auta jest dosyć prosta. 3 lata temu odebrałem prawo jazdy i od zawsze chciałem mieć auto z otwieranymi lampami. Wybór jednak za pierwszym podejściem padł na mazdę 323F BA(zważywszy, że to pierwsze auto obawiałem się, że je rozbije co za tym idzie nie będzie mi jej szkoda w razie w). Okazało się jednak, że zakochałem się w japońskiej motoryzacji, te motory naprawdę są wdzięczne. Poza tym niecodzienna sylwetka tych właśnie aut pozwala na spoglądanie na nie z dużą sympatią.
No więc skąd się wziął Probe?
Otóż od ponad pół roku po odłożeniu pewnej kwoty padła decyzja, że należy upolować autko na dłużej. Wybierałem spośród wielu modeli aut z otwieranymi lampami(Celica V, Prelude III, Eclipse I, Probe I i II, itd.). Coraz bliżej jednak sercu był mi Probe ze względu na kilka ważnych aspektów:
- Modele z 1993r. mają dosyć dobry ocynk(co tylko potwierdza stan mojego egzemplarza)
- Probe to w dużej mierze jest Mazdą, stąd nie utożsamiam go właśnie z marką Ford(nie mniej jednak świetna robota jeśli chodzi o sylwetkę). A jeżeli chodzi o japończyki to wiecie już, że mają mój szacunek
- Części występują również w innych modelach aut Mazdy, więc z ich znalezieniem nie powinno być większego problemu
Skoro dotknąłem tematu blacharki to powiem może coś więcej. Podłoga ma delikatne naloty bez żadnej tragedii, wyczyścić i zakonserwować. Podobna sytuacja ma miejsce z progami albo nawet i lepiej. Jeśli chodzi o nadwozie to tutaj naprawdę duży plus, oczywiście jest kilka miejsc do których warto zajrzeć, ale auto kompletnie nie wygląda na 25latka
Na chwilę obecną mam kilka problemów do rozwiązania to może napiszę i jeśli koledzy coś wiedzą jak sobie poradzić to słucham, ewentualnie będę szukał odpowiedzi na forum
- Check engine zaświeca się po przejechaniu 8-10km(były właściciel mówił, że tylko na gazie - nie sprawdziłem bo ciągle jeżdżę na gazie jeśli to możliwe )
- Autko ma 4 błędy, które wymigałem kostką otrzymaną jeszcze od kolegi z forum mazdaspeed(łączy piny i wymiguje błędy). Dopiszę jak tylko wrócę do domu
- Nie działa klakson(tutaj raczej bez miernika przepływu prądu nie mam co podchodzić)
- Klocki przód do wymiany, a tył komplecik wraz z tarczami
A to pozostałe zdjęcia(galeria będzie na bieżąco uzupełniana ^^):