Strona 6 z 9

Re: KaBe

: 2022-12-20 16:48
autor: KaBe
Dzisiaj Turbo było przerabiane, seryjne koło kompresji 40/56mm 6+6 łopatek zostało zmienione na kute koło kompresji z nissana navary 49/58mm 6+6 łopatek, strona zimna roztoczona. Natomiast na wałku został zastosowany tzw. clipping, Turbo powinno mieć teraz lepszy spool, lepiej pompować i mniej dusić się przy wyższych obrotach, jak będzie w praktyce? Zobaczymy. Oczywiście turbo przerabiane u mojego szefa w TXPerformance Turbo, choć bebechy składałem i dobierałem sam, a za resztę (przygotowanie aluminium i wałka) odpowiadali chłopacy ode mnie z roboty. Ford jest ugadany na strojenie po nowym roku w Poznaniu, więc jeśli do tego czasu nic w silniku więcej sie nie zatrze (długa historia ale właśnie wymieniałem pompe oleju i panewki... :? ) to na wiosnę będzie wystrojony i gotowy :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: KaBe

: 2022-12-21 22:44
autor: KaBe
Projekt dostał mega kotwicę. Na kilka miesięcy będzie pass, ale obiecuje że później bedzie z grubej rury. Smutna wiadmość jest taka że tłok zmielony w drobny mak zbierałem z miski olejowej. Seger puścił, sworzeń sie wysunął i rozerwało tłok. Dobra wiadomość jest taka, że zamawiam tłoki Wiseco i nowy komplet korbowodów. Btw, chińska korba przeżyła, wybiła dwie dziury w bloku i zmieliła tłok na pył i dalej jest cała, są warte swojej ceny.

Re: KaBe

: 2022-12-22 15:48
autor: Maxxum
O kurcze - to się porobiło...

No ale widze że Cię to nie zniechęciło. Tak trzymać :1111_ok:

Re: KaBe

: 2022-12-23 07:19
autor: KaBe
Ja się nigdy nie poddaje, jestem podobno najbardziej upartą osoba w gronie znajomych :mrgreen:
Tak to wyglądało niestety:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Edit: Po przyjrzeniu się tej focie stwierdzam że łapa klimy też poszła się kochać #-o

Po otwarciu miski olejowej ukazał się taki widok... Tłok wyparował :mrgreen: :mrgreen:
Obrazek

Resztki tłoka wyłowiłem metodą poławiaczy złota z miski olejowej :
Obrazek

Natomiast tak wygląda chiński kuty korbowód po zrobieniu tej całej sieczki i wybiciu trzech :!: dziur w bloku, w tym urywając łapy alternatora:
Obrazek
Obrazek
Znajomy weźmie go do pracy na CNC i przemierzą go sondą czy jest skrzywiony, jeśli nie, to ląduje z powrotem w silniku 8)

A tak to już wygląda, drugi silnik już sie szykuje, łączne straty szacują się tak:
- Blok
- Głowica (Jest sieka)
- Przypuszczalnie 1szt korbowodu
- Tłok który znikł
- Wał korbowy
- Podstawa miski olejowej
- Łapa alternatora
Edit: Łapa klimatyzacji

Obrazek

Stay tuned i do usłyszenia :P

Re: KaBe

: 2022-12-23 22:00
autor: KaBe
No i zaczyna się, w nowe koszta projektu wchodzą :
Tłoki Kute Wossner/Wiseco ~4500zł
Nowy set korb ~1100zł
Nowe uszczelki + obróbka nowej głowicy i bloku ~600zł
Oj kurde prezent na święta jak ta lala :mrgreen:
Tymczasem życzę wszystkim obserwującym temat wesołych zdrowych szczęśliwych i rodzinnie spędzonych świąt!

Stay tuned

Re: KaBe

: 2022-12-24 00:03
autor: lucas
Dziękuję i wzajemnie :) Powodzenia w dalszych pracach.

Re: KaBe

: 2023-01-11 21:22
autor: KaBe
Powoli prace ruszają. Na ten moment są zamówione nowe tłoki Wiseco (konkrecik), nowe korbowody H-beam, blok już jest po honowaniu, czeka na planowanie, wymienione prowadnice zaworowe w głowicy po strzale, głowica czeka na frezowanie gniazd.
Po wypłacie zamawiam panewki ACL, nowe uszczelki na silnik, nowe paski i czekam na paczki :mrgreen:
Kolega mnie podpuszcza, mówi że z takim setupem (Wiseco, kute korby, śruby ARP i turbo hybryda) to żal nie zrobić 300+ koni.
Ja powiem tak, no żal nie zrobić :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Prawda jest taka że musiałbym przygotować solidnie sprzęgło żeby się nie poddało, ale to już tam pikuś, najwyżej zamówimy sprzęgło sportowe albo spieka z fmica za |-o< 3000zł #-o . To się wszystko jeszcze okaże :P
Obrazek

Re: KaBe

: 2023-01-11 22:20
autor: Maxxum
Elegancko :!: Widać nie odpuszczasz tematu. Nie zasypujesz gruszek w popiele :wink: :)

Re: KaBe

: 2023-01-12 02:12
autor: Bogdan9999
do tego dolicz porządnego kompa przynajmniej EMU clasic + cewki na świece czerwone audi i wtryski około 800 cc.

Re: KaBe

: 2023-01-12 06:45
autor: KaBe
Na 300 koni wtryski 800cc? Nie przesadzajmy, 440 w zupełności wyda, dopiero przy mocy grubo powyżej by można pomyśleć o coś +500cc, ale 800 to raczej już do ponad 500 koni

Re: KaBe

: 2023-01-13 12:42
autor: Lukas007
Gratuluje zapału i życzę wytrwałości :)

560cc kończy się przy +/- 350KM (zależnie od pompy, ciśnienia na listwie itp).

Swoją drogą kiedyś robiąc "moce" w tym silniku, tylko, że N/A, nasłuchałem się, że jest strasznie oporny na bezawaryjne znoszenie dużych mocy, coś w tym było niestety.

Re: KaBe

: 2023-01-14 02:47
autor: Bogdan9999
Chcesz powiedzieć że ładujesz w silnik 10 tyś kucizna wszędzie a we wszystko pewnie wyjdzie ze 20 i celujesz w 300 koni ? Przemyśl to co robisz bo szkoda czasu. Na tych gratach ja bym celował w 500-600 a nie śmieszne 300 km. Nie te czasy 15 lat temu to robiło wrażenie.

Re: KaBe

: 2023-01-14 08:55
autor: BomberMAX
Nie ukrywam, że goszczę tutaj głównie z uwagi na wyczyny kolegi. 3 mam dalej kciuki.

Re: KaBe

: 2023-01-15 19:27
autor: KaBe
Bogdan9999 pisze: 2023-01-14 02:47 Chcesz powiedzieć że ładujesz w silnik 10 tyś kucizna wszędzie a we wszystko pewnie wyjdzie ze 20 i celujesz w 300 koni ? Przemyśl to co robisz bo szkoda czasu. Na tych gratach ja bym celował w 500-600 a nie śmieszne 300 km. Nie te czasy 15 lat temu to robiło wrażenie.
Powiem Ci że ładuje tyle kaski tylko po to żeby wiedzieć że nic się nie urwie, nie pęknie, nie puści w silniku. Kiedyś może zrobię większą moc, ale pytanie czy skrzynia biegów od FSa to wytrzyma. Jakbym miał pewność że skrzynia wytrzyma, to od razu ładowałbym 500 kuni ( + lepszy osprzęt) Poza tym nie wiemy też jaki jest potencjał turbosprężarki bo takiej hybrydy nie robił nikt i nikt tego nie testował jeszcze. Wszystko rozwinie się powoli, mam też do dokończenia projekt Aixama z silnikiem 600 z ściga i M30 Turbo z bmw, też wszystko z czasem :mrgreen:

Re: KaBe

: 2023-01-16 01:31
autor: Bogdan9999
Robienie hybrydowych turbin to strata kasy i czasu niestety przewaliłem tego juz trochę i takie wyciągnąłem wnioski nie tylko ja ale każdy kogo znam i kto trochę tego przewalił. Mało żywotne drogie droższe niż turbiny większe gotowe nowe późniejsza naprawa kłopotliwa i czasochłonna auta stoją czasem kilka miesięcy na skompletowanie gratów do zrobienia turbiny itd. itp. Jeśli chodzi o skrzynię to i 300 km ją rozerwie jak jej dasz nie jak emeryt tak więc już zacznij czegoś szukać ;) Albo płytkowej szpery dopasować od czegoś co jest normalnie dostępne lub inną skrzynię.

Re: KaBe

: 2023-01-16 20:17
autor: KaBe
Ja pracuję w turbosprężarkach i ta hybryda kosztowała mnie ładny uśmiech :P Dodatkowo to hybryda z popularnych części, korpus, żeliwo i alu - Iveco daily, wałek Ducato po clippingu, koło Navara 3.0 V6 do tego gruszka z TFSI, rozwiercony Wastegate w turbo, też wszystkie części są populares i stosunkowo tanie :P U nas takie wynalazki to zazwyczaj od ręki robimy bo wachlarz części na magazynie jest taki że zawsze się coś dobierze, większość turbin stoi w zakładach które nie mają pojęcia co robią. Co do skrzyni biegów to właśnie muszę zacząć myśleć coś nad ty, podpytać tu i tam, może na amerykańskich forach lub coś w ten deseń

Re: KaBe

: 2023-01-19 19:12
autor: LukaszV8
Bogdan9999 pisze: 2023-01-14 02:47 500-600 a nie śmieszne 300 km
A da się w ogóle czymś takim przyspieszać nie paląc gumy na każdym biegu ? :-k

Re: KaBe

: 2023-01-19 20:54
autor: KaBe
W tym też była rzecz z moim planem na okolice 200-300 koni, żeby dało się tym jeździć. A silnik wzmocniony żeby była pewność że będzie pancerny i wytrzyma długie lata. I tak czuję że przy 300 koniach to może być problem z trakcją, już na mapie testowej przy 0.7 bara były problemy z trakcją do 4 biegu (co prawda opony wąskie i 15")

Re: KaBe

: 2023-01-19 22:19
autor: KaBe
Skoro już i tak mamy nie mieć trakcji, mamy wysadzić skrzynie i urwać łapy silnika to po co robić 500 koni, zróbmy 1000 :mrgreen: :mrgreen:
Obrazek

A tak całkiem poważnie, to korbowody już mają nr śledzenia UPS czyli niedługo będą, w lutym wpadną tłoki wiseco, też wtedy oddaje blok i głowice do obróbki i zamawiam panewki, uszczelki itp i możliwe że w lutym to złożę do kupy jeszcze 8)

Re: KaBe

: 2023-01-25 19:10
autor: KaBe
To tak, pierwsza paczka już dotarła, jedna wymienna korba do mojego zestawu oraz kompletny pachnący zafoliowany zestaw nowych korb pod FS. Dodam że jakby co jak znajomy ich nie weźmmie to będą na sprzedaż :mrgreen:

Obrazek

Re: KaBe

: 2023-01-28 12:47
autor: KaBe
I tym sposobem eksperymentując ze sprzęgłem wyszła mi ciekawa hybryda.
Koło zamachowe oryginalne od probe, podtoczone; tarcza 225mm obita w kevlar; docisk Ford Kuga 1.5 TDCi stoczony/obniżony.
Docisk powinien obskoczyć mocy i momentu bo kuga w serii ma 120hp i 270Nm (wiadomo dieselek). Trzeba tylko przerobić (To już ogarniemy na cnc) lekko otwory pod kołki centrujące i wszystko siada, nawet rozstaw śrub pasuje :mrgreen:
Oczywiście przymarki na złomowych sprzęgłach itp bo nowych szkoda by było piłować, ciąć i wiercić. Drugą opcją były dwa słoneczka w jednym docisku, lub słoneczko z 1.9TDI (docisk obecny na zdjęciu nqawet) ale prawdopodobnie zostanę z przeróbką docisku z kugi.

Obrazek

A tutaj moja rosnąca kolekcja i wybebeszony (znów) ford :infinity:

Obrazek
Obrazek


Nie mam zamiaru się poddawać :mrgreen:

Re: KaBe

: 2023-01-29 13:54
autor: Maxxum
I dobrze :1111_ok:
Swoją drogą - nie mamm pojęcia jak Ty się odnajdujesz w tej plontaninie kabli pod maską. :D

Re: KaBe

: 2023-01-29 15:55
autor: Lukasz
Możesz już zrobić przynajmniej dwa stoliki :twisted:

Re: KaBe

: 2023-01-29 20:03
autor: KaBe
Lukasz pisze: 2023-01-29 15:55 Możesz już zrobić przynajmniej dwa stoliki :twisted:
Trzeci mam z KL''a :mrgreen: :mrgreen:

Re: KaBe

: 2023-02-01 16:32
autor: KaBe
też tego. Zaczynamy 8)
Obrazek