Siema! Otóż eksperyment probe FS-DE turbo okazał sie przynieść ciekawe rezultaty.
Turbosprężarka TD04H Iveco daily 3.0HPI, doładowanie stopniowo ~2500obr 0.5bar 3500-4000obr 0.8bar 4200-6000obr 1.2bar. Silnik nie odprężany, właściwie nic nie dotykane. Strojenie wstępne DET3 fuel implant.
Pierwszy wynik: Przy strojeniu (próbach strojenia drogowego DET3) zeszliśmy z przyspieszeniem (2 osoby plus bagaż narzędzi itp, opony 205/60-15) do czasów w okolicy 5,7-6,5s do setki
Drugi wynik: Uszczelka pod głowice przeżyła dużo katuszy i dłuugą trase z doładowaniem 1 bar bez odprężania silnika
Trzeci wynik: Przy doładowaniu 1.2 bara za którymś rozpędzaniem 0-200km/h wygięło korbowód i zrobiło sieczke w silniku
Podsumowanie brzmi zatem tak, jak wariacika odprężę i przygotuje lepiej to jest potencjał
Wrzucam kilka zdjęć z efektów destrukcyjnej siły rozpędzonego korbowodu oraz tłoka. Silnik mam już zakupiony drugi i przygotuje go, będzie kapitalny remont i odprężanie
Ze starego silnika mam zamiar użyć głowicę i wał korbowy, ponieważ wał jest w stanie idealnym w ogóle nie ruszyło go to co stało się w silniku, a głowica niczemu nie zawiniła, też przejdzie kapitalny remont i może nawet ją dłubnę
i zoobaczymy co los przyniesie