po rozgrzaniu falują obroty, brak pełnej mocy

ellandisan
Posty: 12
Rejestracja: 2020-08-26 12:53
Samochód: Probe II 2,5 v6 1994

po rozgrzaniu falują obroty, brak pełnej mocy

Post autor: ellandisan »

Hej,
Odkąd kupiłem probeusza , miał problem taki , że kręcił się max do 5,5 rpm - czy to na jałowym czy podczas jazdy.
Palił dużo i miał okopcony wydech na czarno ( pachniało mi to sondą), zczytałem błędy bo raz po raz wyskakiwał check,
miałem błąd przedniej sondy + egr.

Zrobiłem mu w długie jesienne wieczory serwis , wymieniłem :
uszczelkę pod pokrywami zaworów(żygał olejem), uszczelki pod kolektorem ssącym, świece + przewody i nowa sonda bosch z wtyczką do tego modelu .

auto poskładałem odpaliłem, po rozgrzaniu znów zaczął falować na wolnych + nadal kręci się tylko do 5500.
czy błąd EGR może być z tym związany? moc ma , nie kopci na niebiesko, oleju nie bierze, odpala bez problemu.
gdzie ewentualnie szukać przyczyny? po wymianie sondy check już nie wyskakuje przynajmniej po tych kilku przejażdżkach krótkich.
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 332
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: po rozgrzaniu falują obroty, brak pełnej mocy

Post autor: lucas »

Z którego roku probe? Bo co do obrotów to '93-94 miały przekłamane obrotomierze. Pomaga wymiana licznika.
ellandisan
Posty: 12
Rejestracja: 2020-08-26 12:53
Samochód: Probe II 2,5 v6 1994

Re: po rozgrzaniu falują obroty, brak pełnej mocy

Post autor: ellandisan »

hej rocznik 1994
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 332
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: po rozgrzaniu falują obroty, brak pełnej mocy

Post autor: lucas »

Podejrzewam, że jak zmienisz licznik z modelu nowszego, to będzie wskazywał właściwe obroty. Ja tak robiłem i podziałało.
ellandisan
Posty: 12
Rejestracja: 2020-08-26 12:53
Samochód: Probe II 2,5 v6 1994

Re: po rozgrzaniu falują obroty, brak pełnej mocy

Post autor: ellandisan »

ok a gdzie szukać przyczyny falowania obrotów ? czyściłem przepustnicę i krokowiec przed złożeniem wszystkiego. jak chodzi na ssaniu jest ok, później zaczyna się totalne falowanie. przejechałem się na próbę nawet i podczas przyspieszania z wolnych obrotów (np przejazd przez garb ) poszarpuje, na wolnych na jałowym cały czas buja. jak sprawdzić silnik krokowy?

na przyszłość : u mnie przyczyną była uszkodzona uszczelka między krokowcem a przepustnicą, po uszczelnieniu, auto odzyskało ducha i obroty się uspokoiły.
Ostatnio zmieniony 2021-02-08 09:32 przez ellandisan, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”