Hej,
Odkąd kupiłem probeusza , miał problem taki , że kręcił się max do 5,5 rpm - czy to na jałowym czy podczas jazdy.
Palił dużo i miał okopcony wydech na czarno ( pachniało mi to sondą), zczytałem błędy bo raz po raz wyskakiwał check,
miałem błąd przedniej sondy + egr.
Zrobiłem mu w długie jesienne wieczory serwis , wymieniłem :
uszczelkę pod pokrywami zaworów(żygał olejem), uszczelki pod kolektorem ssącym, świece + przewody i nowa sonda bosch z wtyczką do tego modelu .
auto poskładałem odpaliłem, po rozgrzaniu znów zaczął falować na wolnych + nadal kręci się tylko do 5500.
czy błąd EGR może być z tym związany? moc ma , nie kopci na niebiesko, oleju nie bierze, odpala bez problemu.
gdzie ewentualnie szukać przyczyny? po wymianie sondy check już nie wyskakuje przynajmniej po tych kilku przejażdżkach krótkich.
po rozgrzaniu falują obroty, brak pełnej mocy
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2020-08-26 12:53
- Samochód: Probe II 2,5 v6 1994
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: po rozgrzaniu falują obroty, brak pełnej mocy
Z którego roku probe? Bo co do obrotów to '93-94 miały przekłamane obrotomierze. Pomaga wymiana licznika.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2020-08-26 12:53
- Samochód: Probe II 2,5 v6 1994
Re: po rozgrzaniu falują obroty, brak pełnej mocy
hej rocznik 1994
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: po rozgrzaniu falują obroty, brak pełnej mocy
Podejrzewam, że jak zmienisz licznik z modelu nowszego, to będzie wskazywał właściwe obroty. Ja tak robiłem i podziałało.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2020-08-26 12:53
- Samochód: Probe II 2,5 v6 1994
Re: po rozgrzaniu falują obroty, brak pełnej mocy
ok a gdzie szukać przyczyny falowania obrotów ? czyściłem przepustnicę i krokowiec przed złożeniem wszystkiego. jak chodzi na ssaniu jest ok, później zaczyna się totalne falowanie. przejechałem się na próbę nawet i podczas przyspieszania z wolnych obrotów (np przejazd przez garb ) poszarpuje, na wolnych na jałowym cały czas buja. jak sprawdzić silnik krokowy?
na przyszłość : u mnie przyczyną była uszkodzona uszczelka między krokowcem a przepustnicą, po uszczelnieniu, auto odzyskało ducha i obroty się uspokoiły.
na przyszłość : u mnie przyczyną była uszkodzona uszczelka między krokowcem a przepustnicą, po uszczelnieniu, auto odzyskało ducha i obroty się uspokoiły.
Ostatnio zmieniony 2021-02-08 09:32 przez ellandisan, łącznie zmieniany 1 raz.