Strona 1 z 1
Jakoś(ć) gazu...
: 2004-09-05 17:39
autor: Sh(.)(.)ters
Wiem, że podobny topic był ale dotyczył on porównania gazu rodzimej produkcji.
Macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o gaz w Europie?
Z moich obserwacji (Słowacja, Węgry, Chorwacja) wynika, że mamy najmniej wydajny gaz.
Dość powiedzieć, że na ich gazie przy porównywalnym obciążeniu, stylu jazdy i warunkach na trasie miałem spalanie poniżej 10L. Gaz naszej produkcji to niewyjęte 13L.
Dziwny jest ten kraj
Pzdrv
: 2004-09-05 23:47
autor: propaganda
Większość stacji LPG w Polsce oferuje gaz techniczny, który jest mniej wydajny od... hmm... gazu .. jak zwał tak zwał, w każdym razie dobrego gazu. Tylko nieliczne stacje mają ten dobry gaz, podobno shell.
: 2004-09-06 20:17
autor: Raf
Telewizor mi wczoraj powiedział że w naszym kraju nie ma żadnych norm prawnych określających jakość gazu a co za tym idzie nikt tego nie kontroluje. Jak nasi ukochani przez naród wybrani posłowie się sprężą w sobie i jakoś przemogą to może w ciągu 9-mcy odpowiednią ustawę wystrugają.
Jedna ważna informacja jaką telewizor przekazał, nie należy kupować czegoś co jest oznaczane jako np. 'auto gaz' tylko taki który jest oznaczany 'LPG GAZ' (czarne litery na żółtym tle) bo to zasadnicza różnica, ten drugi jest przeznaczony do auta, a ten pierwszy nie.
: 2004-09-07 09:18
autor: Qki G
sluchajcie jest tez cos takiego.Ze geraralnie aby byl gaz to laczy sie propan i butan.I terazneiuczciwi sporzedawcy robia tak ze nie zachowuja proporcji tylko dolewaja tego tanszego o wiele wiecej(nie pamietam czy jest to propan czy butan) i z tad moze bys wlasnie taka sytuacja ze gaz jest mniej wydajny
: 2004-09-07 09:47
autor: MiH
Buster-> popraw mnie jeśli napiszę coś głupiego, bo to co piszę wynika z wiedzy zasłyszanej.
Więc to co spalamy w naszych autachto mieszanina 2 gazów: propanu i butanu. Butan jest gazem cięższym niż propan a też tańszym. Jednak jego wzór chemiczny jest większy (wiecej atomów węgla w cząsteczce) a więc spalanie tego gazu gorsze. Natomiast propan też nie jest bez wad, gdyż jego tem. parowania jest dodatnia (coś koło 4 st.C) - efekt - na samym propanie przez 1/2 roku nie odpalilibyśmy wogóle. Dlatego w polsce miesza się go z butanem którego temp parowania wynosi bodajże -2 st.C.
Wnioski są takie - wydajniejność gazu zależy od składu mieszanki (ilości butanu). Każda firma ma swoje proporcje i osobiście najlepiej mi się jeździ na GASPOL-u.
Nie polecam za to firmy BAŁTYK - GAS. Statoil oraz Orlen maja gaz jakotaki - bez rewelacji.
To że na południu europy gaz jest wydajniejszy to może być przyczyna tego że tam jest to sam propan.
: 2004-09-08 16:38
autor: Gość
no jeśli tak bardzo chcecie wiedzieć co tankujecie to proszsz:
Tygodnik Motoryzacyjny MOTOR nr 37 z dnia 06.09.2004
Tytuł: "Tankujesz chrzczony gaz"
W Polsce nie ma przepisów dotyczących jakości i składu paliw gazowych do samochodów czyli LPG . tym samym Inspekcja Handlowa nie ma podstaw do jakiejkolwiek kontroli tego produktu oraz stacji oferujących LPG. Zgodnie z przysłowiem "okazja czyni złodzieja", dystrybutorzy bądź sprzedawcy zmieniają skład sprzedawanej mieszanki. Według ogólnych norm, LPG powinien składać się w rónych częściach z mieszaniny propanu z butanem. Tyle, że butan jest zdecydowanie tańszy więc daje się go więcej niż propanu. Efektem korzystania z takiego "chrzczonego" paliwa będzie zwiększone nawet o 50% zużycie gazu i słabsze osiągi samochodu. Wniosek ? Niestety, nigdy nie masz pewności, co trafia do zbiornika twojego samochodu.
: 2004-09-10 15:24
autor: Jedrek
caruso pisze:Wniosek - My gazownic tankujemy po prostu tańsze brudy
Popieram!!!

: 2004-09-13 09:41
autor: MiH
: 2004-09-15 19:06
autor: Arnie (caruso)
NIe martw się - oni się po prostu pomylili
źle proporcje dobrali
Zapomnieli mieszankę zrobić na Polskę (30% propan, 40% butan, 30% reszta - lepiej żebyś nie wiedział)
Ps: Zatankuj w karnistry to mi odlejesz jak będę przejeżdzał