Mam problem z automatem
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mam problem z automatem
Szkoda, że wyciągałeś. Na pw. podam Ci nr telefonu. W razie potrzeby dzwoń (byle nie przed 12tą), najlepiej po 16tej. W miarę możliwości postaram się pomóc.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Automat. skrzynia problem
Czy ktoś z Was orientuje się (na 100%), czy automat od 2.2 pasuje do silnika 3.0?
To jest ta sama skrzynia?
To jest ta sama skrzynia?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Automat. skrzynia problem
3.0 i GT tak.
Rurki do chłodniczki oleju są trochę inaczej poprowadzone, zapewne ze względu na silnik.
Rurki do chłodniczki oleju są trochę inaczej poprowadzone, zapewne ze względu na silnik.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Automat. skrzynia problem
Jak od GT?Robert pisze:3.0 i GT tak.
GT były w automacie?
Widzę, że stosunek momentu obrotowego w GL jest inny.
Będzie problem, gdybym założył od GL-a, lub od Mazdy 626 GD?
Gdzie ja znajdę automat od GT...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Automat. skrzynia problem
Możesz tu http://allegro.pl/automatyczna-skrzynia ... 05829.html zaciągnąć języka
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Automat. skrzynia problem
Zaciągnąłem...
Odpisali tak, jak się spodziewać można było.
Niestety nie mają...
Odpisali tak, jak się spodziewać można było.
Niestety nie mają...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Automat. skrzynia problem
a Ty koniecznie potrzebujesz nową skrzynię, czy nie znasz nikogo kto by ją dobrze wyremontował ? Bo jeśli to drugie to znam kogoś kto zrobi to porządnie, no tyle, że to tanie nie jest
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Automat. skrzynia problem
Ano nie znam...Eli pisze: czy nie znasz nikogo kto by ją dobrze wyremontował ?
Problem jeszcze w tym, żeby dobrze zdiagnozować awarię i ewentualnie wycenić naprawę.
Właśnie...Eli pisze: znam kogoś kto zrobi to porządnie, no tyle, że to tanie nie jest
Nową w sensie drugą (używaną - sprawną).Eli pisze:a Ty koniecznie potrzebujesz nową skrzynię,
Prawdopodobnie koszt będzie mniejszy niż naprawa starej...
Zwłaszcza, że w tej co mam mieszał Kalli...
Objawy są takie, że jeździć można tylko na L - dwa biegi, no i wsteczny.
Bardzo prawdopodobne, że to tarczki.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: Automat. skrzynia problem
Witam
Z autopsji wiem, że nie opłaca się kombinowac z innymi skrzyniami do innych modeli tego samego samochodu
automat GL jest inny niż automat GT
Najlepiej poswiecic pół dnia i samemu dojsc co jest nie tak
odsylam do :
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=16051
w razie pytan sluze pomoca
Z autopsji wiem, że nie opłaca się kombinowac z innymi skrzyniami do innych modeli tego samego samochodu
automat GL jest inny niż automat GT
Najlepiej poswiecic pół dnia i samemu dojsc co jest nie tak
odsylam do :
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=16051
w razie pytan sluze pomoca
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Automat. skrzynia problem
Jak robiłem przegląd swojego Probe, to był to zakład który specjalizuje sie w remoncie skrzyń biegów automatycznych. Opisałem gościowi objawy jakie wystąpiły w tym LX-ie i gościu stwierdził, że to nie będą tarczki, że są inne objawy. Niestety nie pamiętam jaką podał wtedy przyczynę.OLEY pisze:Ano nie znam...Eli pisze: czy nie znasz nikogo kto by ją dobrze wyremontował ?
Problem jeszcze w tym, żeby dobrze zdiagnozować awarię i ewentualnie wycenić naprawę.
Właśnie...Eli pisze: znam kogoś kto zrobi to porządnie, no tyle, że to tanie nie jest
Nową w sensie drugą (używaną - sprawną).Eli pisze:a Ty koniecznie potrzebujesz nową skrzynię,
Prawdopodobnie koszt będzie mniejszy niż naprawa starej...
Zwłaszcza, że w tej co mam mieszał Kalli...
Objawy są takie, że jeździć można tylko na L - dwa biegi, no i wsteczny.
Bardzo prawdopodobne, że to tarczki.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Automat. skrzynia problem
-- oryginalny post 2010.09.06 07:59 --
Wstyd pytać takiego starucha (stażem), jak Ty, który na pewno ma to w małym palcu, ale czy sprawdziłeś kody błędów skrzyni?
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=8923
Bo nie napisałeś, że nie wyświetliło żadnego.
-- dodano 2010.09.22 14:45 --
Wstyd pytać takiego starucha (stażem), jak Ty, który na pewno ma to w małym palcu, ale czy sprawdziłeś kody błędów skrzyni?
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=8923
Bo nie napisałeś, że nie wyświetliło żadnego.
-- dodano 2010.09.22 14:45 --
http://atxprobes.com/atxinfo.htmlOLEY pisze:Jak od GT?Robert pisze:3.0 i GT tak.
GT były w automacie?
Widzę, że stosunek momentu obrotowego w GL jest inny.
Będzie problem, gdybym założył od GL-a, lub od Mazdy 626 GD?
Gdzie ja znajdę automat od GT...
This transaxle breaks down into three specific categories: The 1987 2.2L Mazda 626 vehicle ONLY, 1988- 92 non-turbo 2.2L vehicles and 1988-92 turbo & 3.0L V-6 vehicles.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Automat. skrzynia problem
OLEY tak czytam i patrzę na tę skrzynię, i wydaje mi się, że w czarnym mam taką.
Musimy je dokładnie obejrzeć, bo może się okazać, że to te same skrzynie.
Musimy je dokładnie obejrzeć, bo może się okazać, że to te same skrzynie.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-05-20 00:32
- Samochód: I gen 89 r. 2.2 LX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=21501
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Skrzynia - czemu sie zablokowala
Witam,
Posiadam mojego Probe z automatyczną skrzynią biegów i mam pewien problem z nią. Otóż czasami auto nie odpala mi na pozycji P dopiero muszę zmienić na N i wtedy odpala. Jednakże raz się zdarzyło, że nawet w pozycji N nie odpalił i dopiero po kilku zmianach z P na N i odwrotnie w końcu odpalił.Pierwszy raz jeżdżę z automatyczną skrzynią i jeszcze jej do końca nie rozpracowałem. Co to może być, że się zapłon blokuje? Z góry dzięki za odpowiedź.
Dzięki za przeniesienie do odpowiedniego tematu.
Posiadam mojego Probe z automatyczną skrzynią biegów i mam pewien problem z nią. Otóż czasami auto nie odpala mi na pozycji P dopiero muszę zmienić na N i wtedy odpala. Jednakże raz się zdarzyło, że nawet w pozycji N nie odpalił i dopiero po kilku zmianach z P na N i odwrotnie w końcu odpalił.Pierwszy raz jeżdżę z automatyczną skrzynią i jeszcze jej do końca nie rozpracowałem. Co to może być, że się zapłon blokuje? Z góry dzięki za odpowiedź.
Dzięki za przeniesienie do odpowiedniego tematu.
Re: Mam problem z automatem
Pewnie wina czujnika umieszczonego w skrzyni, którego zadaniem jest niemożliwość odpalenia auta w pozycjach do jazdy. Ewentualnie może to być spowodowane luzami na drążku.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Mam problem z automatem
Przerabiałem to w trzech automatach i powiem szczerze, że do końca nie znam przyczyny...nomysz pisze:Otóż czasami auto nie odpala mi na pozycji P dopiero muszę zmienić na N i wtedy odpala. Jednakże raz się zdarzyło, że nawet w pozycji N nie odpalił i dopiero po kilku zmianach z P na N i odwrotnie w końcu odpalił
Bardzo prawdopodobnym jest to, co napisał Mateusz. Obstawiałbym jeszcze taki jeden mały element znajdujący
się pod wajchą zmiany biegów, ale pewności nie mam, czy może to mieć związek.
Cholerka, nie mogę znaleźć zdjęcia, ale postaram się zejść do auta i zrobić fotę tego 'czegoś".
W sumie czasami pomagało kilkukrotne przekręcenie stacyjki (na początku myślałem, że tam tkwi problem) czasem wystarczyło
przy próbie odpalenia kilkukrotne naciśnięcie hamulca (również myślałem, że to jakiś czujnik przy pedale), czasami
wystarczyło przesunąć wajchę, a czasami trzeba było się tą wajchą zdrowo namachać, żeby zaskoczył...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-05-20 00:32
- Samochód: I gen 89 r. 2.2 LX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=21501
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Re: Mam problem z automatem
A może to być wina szczotek w rozruszniku? Ktoś mi tak mówił żeby je może sprawdzić.
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Mam problem z automatem
Z tego co pamietam to pod wajhą od biegów był taki mały silniczek i on cos tam przesówał, jak go recznie przestawiłem to lx odpalał ale to bylo chyba też powiązane z przyciskiem drążka ktory blokował przestawienie dzwigni... dlatego nie drąże dalej zeby bajek nie pisać
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Mam problem z automatem
Możliwe, ale bardzo mało prawdopodobne.nomysz pisze:A może to być wina szczotek w rozruszniku? Ktoś mi tak mówił żeby je może sprawdzić.
Za dużo automatów ma ten sam problem, co raczej przekreśla kończące się szczotki.
Aczkolwiek sprawdzić nie szkodzi.
Właśnie o tym pisałem wyżej, z tym, że to raczej silniczek nie był.Patryk- pisze:Z tego co pamietam to pod wajhą od biegów był taki mały silniczek i on cos tam przesówał, jak go recznie przestawiłem to lx odpalał
Miałem zrobić zdjęcie, ale za dużo gratów musiałbym wyciągnąć, żeby się tam dostać...
Może, jak znajdę więcej czasu...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Re: Mam problem z automatem
Ja mam podobnie w sharanie, jak przy....le w skrzynkę przekaźników to odpala.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Mam problem z automatem
Znalazłem chwilę.
Co prawda nie udało mi się dostać do tego na tyle, żeby chociaż przeczyścić dla lepszego wyglądu, ale coś tam pstryknąć z daleka mogłem.
Pierwsza fotka: ("czysta" w sensie bez moich gryzmołów, żeby można było sobie podpatrzyć elementy)
Druga: (ta sama, ale już z opisem)
Teraz tak:
Niebieski kolor - wajcha - wiadomo o co chodzi bez filozofii.
Czerwony - odpowiednio wyprofilowany pręt, którego drugi (dolny) koniec wchodzi w plastikowe oczko
suwaka zaznaczonego na zielono, poruszającego się, jak pokazuje żółta strzałka.
Suwak ten wchodzi i wychodzi z elektronicznego elementu w fioletowej ramce.
Pierwszym (górnym) końcem pręta steruje zaznaczone na poniższym zdjęciu plastikowe "coś" ,
które zmienia położenie w zależności od przesunięcia wajchy.
Hmm... Nie wiem, czy to jasno opisałem, ale często było trzeba właśnie tam "pogrzebać" palcem i wtedy odpalał.
Pewnie o tym też pisał Patryk:
Może pokuszę się o rozebranie tej elektronicznej puszeczki, albo przynajmniej (jak się dokopię )spróbuję wyczaić
dokąd idą przewody od niej, ale pewnie idą w wiązkę, czyli szukanie wiatru w polu...
Ewentualnie ktoś z serwisówką (i z czasem! ) poszuka schematu?
Co prawda nie udało mi się dostać do tego na tyle, żeby chociaż przeczyścić dla lepszego wyglądu, ale coś tam pstryknąć z daleka mogłem.
Pierwsza fotka: ("czysta" w sensie bez moich gryzmołów, żeby można było sobie podpatrzyć elementy)
Druga: (ta sama, ale już z opisem)
Teraz tak:
Niebieski kolor - wajcha - wiadomo o co chodzi bez filozofii.
Czerwony - odpowiednio wyprofilowany pręt, którego drugi (dolny) koniec wchodzi w plastikowe oczko
suwaka zaznaczonego na zielono, poruszającego się, jak pokazuje żółta strzałka.
Suwak ten wchodzi i wychodzi z elektronicznego elementu w fioletowej ramce.
Pierwszym (górnym) końcem pręta steruje zaznaczone na poniższym zdjęciu plastikowe "coś" ,
które zmienia położenie w zależności od przesunięcia wajchy.
Hmm... Nie wiem, czy to jasno opisałem, ale często było trzeba właśnie tam "pogrzebać" palcem i wtedy odpalał.
Pewnie o tym też pisał Patryk:
Czy problem leży w tym? - nie wiem.Patryk- pisze:Z tego co pamietam to pod wajhą od biegów był taki mały silniczek i on cos tam przesówał, jak go recznie przestawiłem to lx odpalał
Może pokuszę się o rozebranie tej elektronicznej puszeczki, albo przynajmniej (jak się dokopię )spróbuję wyczaić
dokąd idą przewody od niej, ale pewnie idą w wiązkę, czyli szukanie wiatru w polu...
Ewentualnie ktoś z serwisówką (i z czasem! ) poszuka schematu?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-05-20 00:32
- Samochód: I gen 89 r. 2.2 LX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=21501
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Re: Mam problem z automatem
Dzięki za poświęcony czas. Muszę to rozebrać i się tym pobawić trochę, a może coś się naprawi:)