Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

HM.
W sumie to trzebaby zacząc od podstawowych rzeczy - czyli sprawdzenia szczelności klimy. Być może gdzieś ci ten freon ulatuje. Zostaje również kwestia żetelności gościa który ci nabijał tą klime. (Mój fachura dodaje jescze w końcowej fazie napijania olej do smarowania pompy)
Kwestia samej popmy - czy jest w pełni sprawna i pracuje pełną parą i kwestia chłodzenia całego układu klimatyzacji - sprawdz czy załącza ci się również 2 wiatrak bo może się okazać że chłodzenie jest niewystarczające i z tego powodu gaz osiąga wyższą niż zamierzona temperaturę :(
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Klima wydaje się być szczelna, olej też został nalany do sprężarki, a 2. wiatrak pracuje....
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Easy Rider pisze:Klima wydaje się być szczelna, olej też został nalany do sprężarki, a 2. wiatrak pracuje....
Czyli zaraz po nabiciu działała tak jak teraz ? To spec powinien był chyba zauważyć że słabo chłodzi ?
Gość

Post autor: Gość »

Witam! Easy Rider i Raf < - zobaczcie temat "Śmierdzi" tam Wam napisałem to co dowiedziałem się w srewisie klimatyzacji i te róznice temperatur to właśnie wydajność sprężarki. Poczytajcie. Nieszczelność? Wystarczy lampa ultrafioletowa i okulary - można sprawdzić samemu.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Mysle ze powodem slabego chlodzenia moze byc presostat lub sprezarka. Moja klima stala przez jakies 6m-cy (to starsznie dlugo) i po wymianie chlodnicy (skraplacza) mialem temp. okolo 12 stopni :( okazalo sie ze z czasem tj. okolo 2 tyg. spadla mi temp. i pracuje teraz okolo 4,5 - 5,7.
Przyczyna wzesniejszego niedomagania w moim przyadku byl presostat.
Sprawdz go.
Odpal rano samochod i wlacz klime na wolnych obrotach silnika i przy II biegu nawiewu zmierz czas zalaczania i rozlaczania sie sprezarki (bedziesz slyszal takie niby stukniecie to jest zał./rozł.) potem wcisnij gaz i przytrzymaj silnik na 2500obr. i ponownie zmierz czas zalaczania i rozlaczania sie Twojej sprezarki.
Napisz mi te czasy na forum to bede mogl wiecej Ci powiedziec.
PS.Dodatkowa cenna informacja do zdiagnozowania to zapytaj goscia ile gram gazu Ci wpuscil do obiegu.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

rano zmierze czasy załaczania i wyłaczania , tylko jak ustawic klime normal, czy max? jezeli chodzi o ilosc wpuszczonego gazu to gosciu pewnie nie bedzie pamietał. swego czasu miałem problem ze sprezarka (terkotała na wolnych obrotach silnika--opis w poscie "klimatyzacja") moim zdaniem, zdaniem laika najchetniej sprawdziłbym termostat, ale nie wiem gdzie on jest. Czy istnieje możliwosc regulacji w tymze termostacie? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
OLO
Posty: 199
Rejestracja: 2003-05-10 14:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: OLO »

A tak zapytam gdzie sie dolewa olejku do klimy (jakiego oleju)bo u mnie zaczyna terkotac na wolnych obrotach. I na ile czasu starcza wam nabicie klimy :?:(tak mniej wiecej)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

olej dolewa sie wraz z gazem jednoczesnie (sam nie nabijesz)

jezeli masz klime mechniczna a nie klimatronik lub inne tego typu to jedynym termostatem odpowiedzialnym za sterowanie sprezarka jest presostat. kosz okolo 200 - 250 zł z wymiana.

PS. Gosciu nie musi pamietac bo powinien dolac Ci wg. instrukcji. To zalezy od pojemnosci ukladu klimatyzacji i powiniem miec to gdzies u siebia lub moze korzystal z naklejki informacyjnej gdzies pod maska ale wapie by byla ;)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

czy w tym presostacie sa jakieś możliwości regulacji? Rozumiem,że to rodzaj termostatu. Tam gdzie ja nabijałem klime, specjalizuja sie w klimatyzacji stacjonarnej, a nie samochodowej, wiecej do nich nie pojade.mozliwe, że klima była nabijana "na wyczucie", a olej w sprezarce uzupełnili dopiero po mojej reklamacji. o oleju dowiedziałem sie z naszego forum.Gdybym sie nie uparł, że winny terkotania sprezarki jest olej(własciwie jego brak), to pewnie rozkopali by całą klime i odpowiednio mnie skasowali.ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Sprawdzałem czasy : to "cykanie" słychać co 12-16sekund, "cykanie" to chyba moment w którym sprezarka sie załacza, nie słyszę jednak momentu rozłaczenia,
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Jesli nie slyszysz momentu rozłączania otwórz maske i przygladaj sie sprezarce.
Jak to dolkadnie sprawdzisz to ja porównam to z moja klimą.

Presostat to czujnik wraz z przełącznikiem znajduje się przy jednym z dwóch zaworków do napelniania.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

przygladałem się sprezarce(jest ładna), ale nie bardzo wiem na co patrzec, co kilka sekund załacza się wentylator( patrzac od góry- to ten po lewej stronie), jak rozumiem presostat to czujnik odpowiedzialny za stałe ciśnienie? bo termostat ma utrzymywac stała temperature , a z tego co się od Was dowiedziałem w instalacji klimy termostatu nie ma? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Jak spojztsz na sprezarke nie od gory tylko z boku od strony kola pasowego to zobaczysz ze jak sprezarka nie pracuje to kreci sie zewnetrzna czesc tego kola natomiast po zalaczeniu kreci sie cale kolo i to wlasnie widac patrzac na nie od przodu sprezarki.

Czas zalaczania sprezarki reguluje presostat ktory powinien byc gdzies pod maska na wysokosci pasazera tuz pod szyba. Im dluzej trzyma zalaczona sprezarke tym mocniej sprezarka chlodzi. Ja kiedys robilem test i zmostkowalem go sobie kabelkiem (ale byla jazda) mialem zamrazarke w samochodzie.

UWAGA!!! Nie wolno go mostkowac gdyz on (jak wspomniales) reguluje cisnienie i jak chodzi (stad jego cykliczne zalaczanie i rozlaczanie )za dlugo to moze rozerwac Ci instalacje i szlak trafi klime.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

A tak odnośnie załączanie klimy - u mnie klimatyzacja nie włącza się tylko jak mam przelącznik ustawiony w pozycji VENT a w innych klima się załącza. Czy to normalne??
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Klima nie załącza się tylko w pozycjach Vent i Floor.
No i oczywiście OFF. :D
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
sirLippe

Post autor: sirLippe »

Witam
Przywiozlem ze stanow 134 do napelnienia klimy i zastanawiam sie czy ktos wies co trzeba zrobic zeby zmienic instalacje z 12 (taka mam w probie z 92)na 134.Na marginesie cena pojemnika w stanach wacha sie od 5-10usd.Podobno do napelnienia calej instalacji potyrzebne sa 3 takie puszki,a do dopelnienia wystarczy 1-2.Jakby ktos chcial to moge przywiezc(lece jutro tj 7.6 a wracam w poniedzialek) moj gg 3190696
Awatar użytkownika
sirLippe
Posty: 25
Rejestracja: 2003-06-06 18:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sirLippe »

witam
sluchajcie u mnie nie chodzi 1 bieg a klima sie swieci tylko na 1 biegu .
moze to byc rezystor?
2.2 GT 92r
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Sprawa wygląda tak: silnik auta na wolnych obrotach, klima w pozycji normal---sprężarka załacza się na ok. 20 sekund, potem 2-3 sekundy przerwy i znowu sie załacza---czy tak to ma wygladać?
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

To jest rezystor na 200% !!! Mialem identyczny objaw !!! Musisz go wyciagnac, srkecic kombinerkami przepalony zwoj (nie lutuj bo sie momentalnie cyna stopi !!!). Powinno byc wtedy OK, ale nie uzywaj pierwszego biegu na nawiewie i na klimie bo sie za jakis czas znowu przepali !!! Mozesz tez kupic nowy rezystor, w krakowskim Euro Carze sprowadzenie kosztuje okolo 200 zl (razem z zakupem oczywiscie :)). Jest rozroznienie na wersje, GT i LX maja taki sam, GL maja inny...
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Wingerman--sprawdzałeś u siebie z jaka częstotliwością włącza się spręzarka?
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

U mnie na wolnych zalacza sie na okolo 20 sek. i rozlacza na okolo 14sek. Zwroc uwage z gdy sprezarka sie rozlacza to wlasnie wtedy nastepuje wyrownanie cisnienia w klimatyzacji i zwieksza sie chlodzenie a nie odwrotnie (jakby moglo sie zdawac).
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

dzieki za odpowiedż, tylko sam widzisz, że jest duża różnica --u Ciebie rozłącza się na 14sekund, a u mnie na 2 sekundy. Zastanawiam się jaka jest przyczyna takiej sytuacji? Co zrobić żeby przerwa w pracy sprężarki była dłuższa?Od czego to może zależeć. Jeżeli znasz odpowiedż to proszę o radę ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

mysle ze moze to byc wina ilosci gazu lub presostatu.
powinienes pojechac tam gdzie nabijaja klime DO SAMOCHODOW :) i poprosic o wyciagniecie calego gazu z twojego ukladu. Po takim zabiegu goscie widza ile miales gazu prawdopodobnie masz za malo.
U mnie klima dobrze chodzila juz przy 1000gramach (chyba to takie jednistki sie podaje) natomiast poprosilem gostka by dolozyl jeszcze 200 gram, wiec w moim ukladzie jest 1200 gram. Ciekawe ile jest u ciebie.

PS. Za duzo tez nie moze byc bo moze rozerwac instalacje lub rowniez nie chlodzic dostatecznie.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ja też mam to samo. To rezystor na 200% i nic innego.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Byłem dzisiaj w tym zakładzie gdzie nabijali mi klimę.Ostatnio napisałeś, że klima chłodzi w momencie kiedy sprężarka ma przerwę(tak to zrozumiałem), gość twierdzi , że tak nie jest. Powiedział, że klima chłodzi kiedy sprężarka pracuje. Ponieważ u mnie sprężarka chodzi niemal bez przerwy, to powinienem mieć lodownie w aucie. Osobiście podejrzewam, że wpuscili mi gaz "na oko" i jest go tak jak piszesz za mało ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”