Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.
HM.
W sumie to trzebaby zacząc od podstawowych rzeczy - czyli sprawdzenia szczelności klimy. Być może gdzieś ci ten freon ulatuje. Zostaje również kwestia żetelności gościa który ci nabijał tą klime. (Mój fachura dodaje jescze w końcowej fazie napijania olej do smarowania pompy)
Kwestia samej popmy - czy jest w pełni sprawna i pracuje pełną parą i kwestia chłodzenia całego układu klimatyzacji - sprawdz czy załącza ci się również 2 wiatrak bo może się okazać że chłodzenie jest niewystarczające i z tego powodu gaz osiąga wyższą niż zamierzona temperaturę
W sumie to trzebaby zacząc od podstawowych rzeczy - czyli sprawdzenia szczelności klimy. Być może gdzieś ci ten freon ulatuje. Zostaje również kwestia żetelności gościa który ci nabijał tą klime. (Mój fachura dodaje jescze w końcowej fazie napijania olej do smarowania pompy)
Kwestia samej popmy - czy jest w pełni sprawna i pracuje pełną parą i kwestia chłodzenia całego układu klimatyzacji - sprawdz czy załącza ci się również 2 wiatrak bo może się okazać że chłodzenie jest niewystarczające i z tego powodu gaz osiąga wyższą niż zamierzona temperaturę
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
PROBE II 2,5 GT USA Version
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Mysle ze powodem slabego chlodzenia moze byc presostat lub sprezarka. Moja klima stala przez jakies 6m-cy (to starsznie dlugo) i po wymianie chlodnicy (skraplacza) mialem temp. okolo 12 stopni okazalo sie ze z czasem tj. okolo 2 tyg. spadla mi temp. i pracuje teraz okolo 4,5 - 5,7.
Przyczyna wzesniejszego niedomagania w moim przyadku byl presostat.
Sprawdz go.
Odpal rano samochod i wlacz klime na wolnych obrotach silnika i przy II biegu nawiewu zmierz czas zalaczania i rozlaczania sie sprezarki (bedziesz slyszal takie niby stukniecie to jest zał./rozł.) potem wcisnij gaz i przytrzymaj silnik na 2500obr. i ponownie zmierz czas zalaczania i rozlaczania sie Twojej sprezarki.
Napisz mi te czasy na forum to bede mogl wiecej Ci powiedziec.
PS.Dodatkowa cenna informacja do zdiagnozowania to zapytaj goscia ile gram gazu Ci wpuscil do obiegu.
Przyczyna wzesniejszego niedomagania w moim przyadku byl presostat.
Sprawdz go.
Odpal rano samochod i wlacz klime na wolnych obrotach silnika i przy II biegu nawiewu zmierz czas zalaczania i rozlaczania sie sprezarki (bedziesz slyszal takie niby stukniecie to jest zał./rozł.) potem wcisnij gaz i przytrzymaj silnik na 2500obr. i ponownie zmierz czas zalaczania i rozlaczania sie Twojej sprezarki.
Napisz mi te czasy na forum to bede mogl wiecej Ci powiedziec.
PS.Dodatkowa cenna informacja do zdiagnozowania to zapytaj goscia ile gram gazu Ci wpuscil do obiegu.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
rano zmierze czasy załaczania i wyłaczania , tylko jak ustawic klime normal, czy max? jezeli chodzi o ilosc wpuszczonego gazu to gosciu pewnie nie bedzie pamietał. swego czasu miałem problem ze sprezarka (terkotała na wolnych obrotach silnika--opis w poscie "klimatyzacja") moim zdaniem, zdaniem laika najchetniej sprawdziłbym termostat, ale nie wiem gdzie on jest. Czy istnieje możliwosc regulacji w tymze termostacie? ER
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
olej dolewa sie wraz z gazem jednoczesnie (sam nie nabijesz)
jezeli masz klime mechniczna a nie klimatronik lub inne tego typu to jedynym termostatem odpowiedzialnym za sterowanie sprezarka jest presostat. kosz okolo 200 - 250 zł z wymiana.
PS. Gosciu nie musi pamietac bo powinien dolac Ci wg. instrukcji. To zalezy od pojemnosci ukladu klimatyzacji i powiniem miec to gdzies u siebia lub moze korzystal z naklejki informacyjnej gdzies pod maska ale wapie by byla
jezeli masz klime mechniczna a nie klimatronik lub inne tego typu to jedynym termostatem odpowiedzialnym za sterowanie sprezarka jest presostat. kosz okolo 200 - 250 zł z wymiana.
PS. Gosciu nie musi pamietac bo powinien dolac Ci wg. instrukcji. To zalezy od pojemnosci ukladu klimatyzacji i powiniem miec to gdzies u siebia lub moze korzystal z naklejki informacyjnej gdzies pod maska ale wapie by byla
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
czy w tym presostacie sa jakieś możliwości regulacji? Rozumiem,że to rodzaj termostatu. Tam gdzie ja nabijałem klime, specjalizuja sie w klimatyzacji stacjonarnej, a nie samochodowej, wiecej do nich nie pojade.mozliwe, że klima była nabijana "na wyczucie", a olej w sprezarce uzupełnili dopiero po mojej reklamacji. o oleju dowiedziałem sie z naszego forum.Gdybym sie nie uparł, że winny terkotania sprezarki jest olej(własciwie jego brak), to pewnie rozkopali by całą klime i odpowiednio mnie skasowali.ER
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
przygladałem się sprezarce(jest ładna), ale nie bardzo wiem na co patrzec, co kilka sekund załacza się wentylator( patrzac od góry- to ten po lewej stronie), jak rozumiem presostat to czujnik odpowiedzialny za stałe ciśnienie? bo termostat ma utrzymywac stała temperature , a z tego co się od Was dowiedziałem w instalacji klimy termostatu nie ma? ER
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Jak spojztsz na sprezarke nie od gory tylko z boku od strony kola pasowego to zobaczysz ze jak sprezarka nie pracuje to kreci sie zewnetrzna czesc tego kola natomiast po zalaczeniu kreci sie cale kolo i to wlasnie widac patrzac na nie od przodu sprezarki.
Czas zalaczania sprezarki reguluje presostat ktory powinien byc gdzies pod maska na wysokosci pasazera tuz pod szyba. Im dluzej trzyma zalaczona sprezarke tym mocniej sprezarka chlodzi. Ja kiedys robilem test i zmostkowalem go sobie kabelkiem (ale byla jazda) mialem zamrazarke w samochodzie.
UWAGA!!! Nie wolno go mostkowac gdyz on (jak wspomniales) reguluje cisnienie i jak chodzi (stad jego cykliczne zalaczanie i rozlaczanie )za dlugo to moze rozerwac Ci instalacje i szlak trafi klime.
Czas zalaczania sprezarki reguluje presostat ktory powinien byc gdzies pod maska na wysokosci pasazera tuz pod szyba. Im dluzej trzyma zalaczona sprezarke tym mocniej sprezarka chlodzi. Ja kiedys robilem test i zmostkowalem go sobie kabelkiem (ale byla jazda) mialem zamrazarke w samochodzie.
UWAGA!!! Nie wolno go mostkowac gdyz on (jak wspomniales) reguluje cisnienie i jak chodzi (stad jego cykliczne zalaczanie i rozlaczanie )za dlugo to moze rozerwac Ci instalacje i szlak trafi klime.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Witam
Przywiozlem ze stanow 134 do napelnienia klimy i zastanawiam sie czy ktos wies co trzeba zrobic zeby zmienic instalacje z 12 (taka mam w probie z 92)na 134.Na marginesie cena pojemnika w stanach wacha sie od 5-10usd.Podobno do napelnienia calej instalacji potyrzebne sa 3 takie puszki,a do dopelnienia wystarczy 1-2.Jakby ktos chcial to moge przywiezc(lece jutro tj 7.6 a wracam w poniedzialek) moj gg 3190696
Przywiozlem ze stanow 134 do napelnienia klimy i zastanawiam sie czy ktos wies co trzeba zrobic zeby zmienic instalacje z 12 (taka mam w probie z 92)na 134.Na marginesie cena pojemnika w stanach wacha sie od 5-10usd.Podobno do napelnienia calej instalacji potyrzebne sa 3 takie puszki,a do dopelnienia wystarczy 1-2.Jakby ktos chcial to moge przywiezc(lece jutro tj 7.6 a wracam w poniedzialek) moj gg 3190696
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
To jest rezystor na 200% !!! Mialem identyczny objaw !!! Musisz go wyciagnac, srkecic kombinerkami przepalony zwoj (nie lutuj bo sie momentalnie cyna stopi !!!). Powinno byc wtedy OK, ale nie uzywaj pierwszego biegu na nawiewie i na klimie bo sie za jakis czas znowu przepali !!! Mozesz tez kupic nowy rezystor, w krakowskim Euro Carze sprowadzenie kosztuje okolo 200 zl (razem z zakupem oczywiscie ). Jest rozroznienie na wersje, GT i LX maja taki sam, GL maja inny...
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
mysle ze moze to byc wina ilosci gazu lub presostatu.
powinienes pojechac tam gdzie nabijaja klime DO SAMOCHODOW i poprosic o wyciagniecie calego gazu z twojego ukladu. Po takim zabiegu goscie widza ile miales gazu prawdopodobnie masz za malo.
U mnie klima dobrze chodzila juz przy 1000gramach (chyba to takie jednistki sie podaje) natomiast poprosilem gostka by dolozyl jeszcze 200 gram, wiec w moim ukladzie jest 1200 gram. Ciekawe ile jest u ciebie.
PS. Za duzo tez nie moze byc bo moze rozerwac instalacje lub rowniez nie chlodzic dostatecznie.
powinienes pojechac tam gdzie nabijaja klime DO SAMOCHODOW i poprosic o wyciagniecie calego gazu z twojego ukladu. Po takim zabiegu goscie widza ile miales gazu prawdopodobnie masz za malo.
U mnie klima dobrze chodzila juz przy 1000gramach (chyba to takie jednistki sie podaje) natomiast poprosilem gostka by dolozyl jeszcze 200 gram, wiec w moim ukladzie jest 1200 gram. Ciekawe ile jest u ciebie.
PS. Za duzo tez nie moze byc bo moze rozerwac instalacje lub rowniez nie chlodzic dostatecznie.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Byłem dzisiaj w tym zakładzie gdzie nabijali mi klimę.Ostatnio napisałeś, że klima chłodzi w momencie kiedy sprężarka ma przerwę(tak to zrozumiałem), gość twierdzi , że tak nie jest. Powiedział, że klima chłodzi kiedy sprężarka pracuje. Ponieważ u mnie sprężarka chodzi niemal bez przerwy, to powinienem mieć lodownie w aucie. Osobiście podejrzewam, że wpuscili mi gaz "na oko" i jest go tak jak piszesz za mało ER