Strona 1 z 6

Dołożenie klimy w II gen

: 2004-09-26 12:57
autor: Gość
Witam, mam pytanko do znajacych zagadnienie.

Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
No i stad moje pytanie. Duzo jest z tym zachodu? Chodzi mi generalnie o to czy np. roznia sie tunele nawiewu w zaleznosci czy auto jest z klima czy nie? Trzebaby je wymieniac czy daloby sie "dopasowac" ? :)

No i drugie pytanko.... z ilu dokladnie podzespolow sklada sie klima?
Moze to troche glupie pytanie, ale chcialbym miec dokladna liste czesci.
Wiem ze gra jest warta swieczki (ci co maja chlodek w aucie wiedza o czym mowie).

dzieki z gory..

: 2004-09-26 14:41
autor: strober
Z tego co się orientuje to...daj sobie spokój!Duuuuuuuużo roboty :)
Sprężarka,chłodnica,parownik,instalacja,trzeba zmienić parametry(żeby na wolnych obrotach nie gasł-jak obciążony jest klimą) itp,itd!
Ja na szczęście mam...ufff 8)

: 2004-09-26 19:11
autor: Gość
O zmianie parametrow wiedzialem i sie z tym liczylem. Jalowy bieg musialby byc ciut wyzszy - naturalnie.

Ze duzo roboty to wiem, ale mysle ze warto, z jakiegos rozbitka rozmontowac klime i posiedziec troche w garazu.
Jeszcze mi nie przeszlo wiec kombinuje dalej ;)

: 2004-09-26 19:17
autor: AXEL
Cooly pisze: Jeszcze mi nie przeszlo wiec kombinuje dalej ;)
Jak spadnie śnieg,to przejdzie :D .

: 2004-09-26 19:20
autor: Gość
eeee tam.... pesymisci... wlasnie bedzie czas na glebsze myslenie.

PS przy okazji chcialem sobie pogratulowac 300nego posta ;)

: 2004-09-26 19:26
autor: AXEL
Nie no,to był tylko żart :) ,też od X czasu przybieram się do wstawienia klimy do swego.

Re: klima w II gen

: 2004-09-26 20:39
autor: Gość
Cooly pisze: Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
łooosss nieźle :!: czyli jednak nie mamy takich samych probków mhyhyhy :twisted: :lol: :wink:

Re: klima w II gen

: 2004-09-26 22:54
autor: strober
BIENIAS pisze:
Cooly pisze: Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
łooosss nieźle :!: czyli jednak nie mamy takich samych probków mhyhyhy :twisted: :lol: :wink:
Złośliwka rubaszna :!: :wink:

Re: klima w II gen

: 2004-09-27 10:00
autor: Gość
BIENIAS pisze:
Cooly pisze: Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
łooosss nieźle :!: czyli jednak nie mamy takich samych probków mhyhyhy :twisted: :lol: :wink:
Jednak nie... ale wlasnie wpadlem na pomysl jak bez zbednych cerygieli miec klime......gdzie parkujesz? :)

: 2004-09-27 15:36
autor: MiH
Z mojej wiedzy to jest tak:
Komora silnika:
1. Sprężarka klimy z osadzeniem (być może jest przy silniku)
2. Chłodnica klimy (ta przed chłodnicą właściwą)
3. Zestaw wentylatorów (przy klimie są 2 wenty)
3. Osuszacz
4. Przewody
5. wiążka (2 przewody do sprężarki o ile się nie myle + 3 od wentylatora klimy -idzie dołożyć jeśli nie ma w org. wiązce)
Wewnątrz:
1. pokrętło z atrapą
2. Dystrybutor z chłodnicą wewnętrzną
trochę kabelków :lol:

Jeśli chodzi o sterowanie CPU to no problemo gdyż jest po prostu podawane CPU sygnał - zgodny z tym który załącza spręzarkę - resztą zajmie się już sam CPU. 8)

Jeśli robić to tylko cały na takiej zasadzie że z robitka masz calutki komplet. Łącznie najlepiej z dystrybutorem, nagrzewnicą, chłodnicą klimy i komorą z wentylatorem.

Instalacja na zewnątrz - intuicyjna 8) Poradzisz sobie.

W Środku:
1. zdjęcie kokpitu ( w h... roboty ale nie jest tragicznie)
a: pozdejmowanie plastików, schowka, ramki oraz obudowy kanału (pomiędzy fotelami - trzeba) (nie wyciągac plastiku przy szybie!!!)
b: odkręcenie plastików kierownicy, oraz odkręcenie kolumny od kokpitu (2 śruby od dołu)
c: odkręcenie kokpitu od samochodu (2x2 śruby pod płatkami przy drzwiach oraz 2x2 śruby na środku przy podłodze)
d: odłączenie wtyczek ( wiadomo że aku dawno wcześniej odpięty) wtyczki co pamiętam: 2 przy bezpiecznikach, 1 przy radiu i jedna chyba od strony pasażera - ale z tym to wiadomo - zawsze się coś zaplącze
e: wyciągamy kokpit - łapiemy za górną krawędź i ciągniemy do siebie - inaczej nie wyjdzie. Może być lekki opór materii ( nie myślę tu i niepoodpinanych kablach 8) ) - bo nieraz partacze przy wymianie szyby walną zbyt grubo kleju i przyklei on wtedy szybę do plastiku. Nic na siłe - tylko większy młotek. Jak zdejmiemy kokpit - ukazuje nam się cały tor nawiewu
f: cały nawiew jest modułowy ( składa się jak lego) - jak bedziesz miał komplet to na pewno zamiana nie zajmie Ci dużo czasu.

: 2004-09-27 19:40
autor: strober
Sprężarka jest osadzona na silniku bezpośrednio!

: 2004-09-27 20:07
autor: Qbcio
MiH pisze:Z mojej wiedzy to jest tak:
Komora silnika:
1. Sprężarka klimy z osadzeniem (być może jest przy silniku)
2. Chłodnica klimy (ta przed chłodnicą właściwą)
3. Zestaw wentylatorów (przy klimie są 2 wenty)
3. Osuszacz
4. Przewody
5. wiążka (2 przewody do sprężarki o ile się nie myle + 3 od wentylatora klimy -idzie dołożyć jeśli nie ma w org. wiązce)
Wewnątrz:
1. pokrętło z atrapą
2. Dystrybutor z chłodnicą wewnętrzną
trochę kabelków :lol:

Jeśli chodzi o sterowanie CPU to no problemo gdyż jest po prostu podawane CPU sygnał - zgodny z tym który załącza spręzarkę - resztą zajmie się już sam CPU. 8)

Jeśli robić to tylko cały na takiej zasadzie że z robitka masz calutki komplet. Łącznie najlepiej z dystrybutorem, nagrzewnicą, chłodnicą klimy i komorą z wentylatorem.

Instalacja na zewnątrz - intuicyjna 8) Poradzisz sobie.

W Środku:
1. zdjęcie kokpitu ( w h... roboty ale nie jest tragicznie)
a: pozdejmowanie plastików, schowka, ramki oraz obudowy kanału (pomiędzy fotelami - trzeba) (nie wyciągac plastiku przy szybie!!!)
b: odkręcenie plastików kierownicy, oraz odkręcenie kolumny od kokpitu (2 śruby od dołu)
c: odkręcenie kokpitu od samochodu (2x2 śruby pod płatkami przy drzwiach oraz 2x2 śruby na środku przy podłodze)
d: odłączenie wtyczek ( wiadomo że aku dawno wcześniej odpięty) wtyczki co pamiętam: 2 przy bezpiecznikach, 1 przy radiu i jedna chyba od strony pasażera - ale z tym to wiadomo - zawsze się coś zaplącze
e: wyciągamy kokpit - łapiemy za górną krawędź i ciągniemy do siebie - inaczej nie wyjdzie. Może być lekki opór materii ( nie myślę tu i niepoodpinanych kablach 8) ) - bo nieraz partacze przy wymianie szyby walną zbyt grubo kleju i przyklei on wtedy szybę do plastiku. Nic na siłe - tylko większy młotek. Jak zdejmiemy kokpit - ukazuje nam się cały tor nawiewu
f: cały nawiew jest modułowy ( składa się jak lego) - jak bedziesz miał komplet to na pewno zamiana nie zajmie Ci dużo czasu.
slyszalem ze latwiej zalozyc armatke sniezna :lol:

: 2004-09-28 11:04
autor: Gość
Wielkie dzieki MiH, pomocne bardzo pomocne. Chyba wydrukuje sobie tego posta ;)

A tak na powaznie to tak zle nie jest z robota. Jak wlozyli kokpit to sie go da zdjac ;) Teraz wesze za rozbitkiem z klima.

: 2004-09-30 10:24
autor: MiH
strober pisze:Sprężarka jest osadzona na silniku bezpośrednio!
przy pomocy ramki - osadzenia. Nie przykręcasz sprężarki do bloku silnika tylko do tej ramki uprzednio ramkę przykręcając do silnika. :P
Cooly pisze:Chyba wydrukuje sobie tego posta ;)
Dokładnie! Ja pierwsze swoje naprawy robiłem właśnie z kartką. A i teraz wolę sobie z serwisówki wydrukować instrukcję - już nieraz dzięki temu nie przeoczyłem jakieś pierdułki.
Cooly pisze:A tak na powaznie to tak zle nie jest z robota. Jak wlozyli kokpit to sie go da zdjac ;)
Masz rację - ostrzej roboty jest 1 max 2 dni. Może zejść trochę czasu na poprowadzenie nowych przewodów. Aha! przy kokpicie nie ująłem nieorginalnej instalacji radiowej - z tym to zawsze są problemy.
Cooly pisze:Teraz wesze za rozbitkiem z klima.
załatwić Ci taki komplet? Bedę wiedział czy i ile wieczorem po 21.

: 2004-09-30 10:43
autor: MiH
MiH pisze:
strober pisze:Sprężarka jest osadzona na silniku bezpośrednio!
przy pomocy ramki - osadzenia. Nie przykręcasz sprężarki do bloku silnika tylko do tej ramki uprzednio ramkę przykręcając do silnika. :P
eeeeyyyy Stroberku - Ty masz 2.0 - ale i tak sądzę że ta ramka tam jest :P

: 2004-09-30 11:04
autor: strober
MiH pisze:
MiH pisze:
strober pisze:Sprężarka jest osadzona na silniku bezpośrednio!
przy pomocy ramki - osadzenia. Nie przykręcasz sprężarki do bloku silnika tylko do tej ramki uprzednio ramkę przykręcając do silnika. :P
eeeeyyyy Stroberku - Ty masz 2.0 - ale i tak sądzę że ta ramka tam jest :P
Z tego co sie orientuję to żadnej ramki tam nie ma :!: :idea: Ale rzeczą ludzką jest się mylić :roll: więc nie polemizuję Braciaszku :)

: 2004-09-30 21:18
autor: Gość
MiH, to zorientuj sie jak jeszcze mozesz.... ile ktos tam chce za komplet.
Daj znac na priva, albo smsem ....bede wdzieczny.

Pozdro

: 2004-10-01 14:28
autor: MiH
więc po konsultacjach:
w 2.0 nie ma 2 wiatraka - jest jeden duży.
w 2.0 jest inna sprężarka klimy - wic Strobciu Ty możesz mieć raję a ja się myliłem. :lol:
Reszta pozostaje bez zmian.

Cooly - czyżby niedługo chłodzik? Fajnie tak nieraz schłodzić coby dostała gesiej skórki a przez bluzeczkę........................ :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

komprsor klimatyzacji czy pasuje od innych silnikow PROSZE

: 2005-06-01 22:10
autor: krzysieksel
posiadam silnik 2.0 16v dohc rok 1993 i szukam kompresora do klimy,czy ktos sie orientuje czy pasuje od innych modeli jak tak od jakich,prosze pomócie cos idą upały a tu nic.........

: 2005-06-02 08:11
autor: Greg
Cze:) tak się dobrze składa, że taki sprawny kompresorek mam u siebie na stanie :D :D :D problem tylko polega na tym, że jestem w ciągłych rozjazdach służbowych i nie ma mnie w domu :( jeżeli jesteś zainteresowany to czekam na kontakt na priwa :)
Pozdro :D

Musze się pochwalić - montaż klimy

: 2005-07-18 23:27
autor: Voodoo
Dziś nastąpiło zakończenie moich prac nad dołożeniem do Probaska klimatyzacji :)
Odrobina tego luksusu zwieńczona jej napełnieniem, odwdzięczyła się znakomitym chłodkiem wydobywającym się ze wszystkich nawiewów :) 8)
Wszystko udało się odpalić za pierwszym razem bez najmniejszego kłopotu. :D

Wiem, że to głupie ale musiałem się wszystkim z wami podzielić, bo przecież z kim innym ;)

Gdzieś na forum był poruszany temat o dokładaniu klimy, kłopotach z montażem i o kosztach.
Chciałem napisać że to nie jest aż tak skomplikowane i drogie.
Potrzeba trochę samozaparcia, odrobina wiedzy, która jest na forum i niecałe 1100zł (bo tyle mnie wszystko kosztowało).

Zatem, jak ktoś się trochę wahał z tym krokiem do teraz, to Panowie do dzieła. :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Musze się pochwalić ;)

: 2005-07-18 23:39
autor: Tomasz S
:1111_hello:
Gratulacje !
Kiedyś pokazywali taką fikuśną reklamę (chyba Renault) o chłodzie w ichnich wozach :arrow: Oby kobiety mimo klimy ochoczo rozbierały się w Twoim autku :wink: np. z powodu gorąca 8) :wink:
:-k - a tak z innej beczki :
Voodoo pisze: ...Odrobina tego luksusu zwieńczona jej napełnieniem, odwdzięczyła się znakomitym chłodkiem wydobywającym się ze wszystkich nawiewów ...
:arrow: Mój podaje chłód tylko z frontu :-s :?: :?: :?:
:1111_bye:

: 2005-07-18 23:39
autor: Tomasz S
Oczywiście chodzi mi o te piękne i młode :wink: ...

Re: Musze się pochwalić ;)

: 2005-07-19 07:24
autor: Voodoo
Tomasz S pisze: :arrow: Mój podaje chłód tylko z frontu :-s :?: :?: :?:
No właśnie, nie wiem dlaczego, ale mam taki patent, że klima załącza mi się jeszcze na mix. Nie wiem czy tak być powinno. :?:
Niech się jeszcze ktoś wypowie kto ma tak w II-gen., bo jak nie znaczy się trzeba coś poprawić.
Ale i tak jest super, tylko właśnie pogoda się zepsuła :wink:
Oczywiście chodzi mi o te piękne i młode :wink: ...
Jak by inaczej :lol:

Re: Musze się pochwalić ;)

: 2005-07-19 08:00
autor: Greg
Voodoo pisze: Ale i tak jest super, tylko właśnie pogoda się zepsuła :wink:
...nie narzekaj, nie narzekaj, za kilka dni klima będzie Twoim wybawieniem :wink: Gratulacje i milego chłodku :D