Strona 1 z 1
glowica walki - moment
: 2004-10-17 23:31
autor: artix
pamieta ktos moment dokrecania glowicy i walkow rozrzadu
dzieki z gory
: 2004-10-17 23:55
autor: Gość
naprawiaj
Głowica - 1 etap, 13 - 16 Nm
2 etap, 23 - 26 Nm
3 etap, 90 stopni (kąt)
4 etap, 90 stopni
koło pasowe wałka rozrządu - 127 - 140 Nm
łożyska ślizgowe wałka roz - 11 - 14 Nm
Obudowa - pokrywa głowicy - 5-8 Nm
Koło pasowe wału korbowego 157 -166 Nm
dla 2,5 GT
: 2004-10-19 23:07
autor: Damian
Mimo klucza dynanometrycznego przyda się dobra ręka, jak dokręcałem panewkę wałka rozrządu siłą 10 Nm to urwałem jedną śrubę. Dałem z ciekawości klucz do sprawdzenia znajomemu. W rzeczywistości kręcił na 13Nm ale i tak powinna wytrzymać. Bardzo trudno podebrać taką śrubę. Obecnie mam 8.8 ale do fabrycznej twardości wiele brakuje.
: 2008-05-03 22:35
autor: Ambrozy
Witam,
Pytanie odnośnie wałków głowicy, a konkretnie tego z podwójną zębatką- jak poprawnie ustawić te zębatki- jedna ma 55 zębów druga 56. Czy w miejscu łączenia się z drugim wałkiem zęby są na równo, czy może jest różnica jednego?
Z góry dzięki.
Pzdr!
Przemek
: 2008-05-04 02:42
autor: 2Ya
nic nie ustawiasz,samo sie ustawi / wskoczy miedzy zęby (zęby sa pod pewnym katem dlatego wszystko pasuje i zgrywa sie ze sobą)- ten "dodatkowy tryb" na wałku biernym to " niwelator tarcia/hałasu " i celowo ma jeden ząb więcej w stosunku do wałka czynnego (w każdym położeniu ząb "niwelatora" wyjdzie ci pośrodku zębów wałka ),natomiast zębatki wałków mają po tyle samo zębów.
jeśli wymieniałeś sprężyne /podkładke oraz nakrętkę na tym wałku (jeśli nie ,to warto to zrobić ) bądź tylko demontowałes wałek to pamietaj aby wałki złozyć do siebie znakami oraz odpowiednio skręcać na mostkach z cholernym i ostroznym wyczuciem,ponieważ są tragicznie kruche oraz o odpowiednim momencie siły dokręcania.
Pzdr. & c ya..
: 2008-05-05 00:25
autor: Ambrozy
Witam,
Wielkie dzięki za komentarz. Tego właśnie chciałem się dowiedzieć. Znaki na zębatkach oczywiście ustawiłem (na jednej jest na zębie, na drugiej- pomiędzy zębami), mostki o których mówisz, dokręcałem zgodnie ze schematem i oczywiście kluczem dynamometrycznym, momentem jak powyżej.
A sprężynki niestety nie wymieniłem- nawet nie rozkręcałem tego elementu, na schemacie nie dopatrzyłem się, że coś takiego tam jest...
Pzdr!P.
: 2008-05-05 01:01
autor: 2Ya
Jeśli chodzi o "sprężynkę" to jest dokładnie to co na zdjęciach czyli ta duża podkładka sprężysta i nakrętka z wałka biernego - ona własnie ma za pomocą dodatkowej zębatki samonastawnej zadanie eliminować czy też niwelowac hałas wynikający z pracy zazebiających sie wałków rozrządu.
Jest zrobiona z odpowiedniego materiału o dużej sprężystosći lecz wiadomo ,wskutek swojego wyeksploatowania traci swe właściwości i nie dociska/reguluje z odpowiednia siła dodatkowej zębatki (tak jak inne rzeczy) i często jest to żródłem hałasu wydobywajacego się z okolicy rozrządu - czasem mylnie interpretowanego z hałasem jaki powodują hla (popychacze hydrauliczne).
Nie zawsze sa zużyte itd. ale jeśli mamy rozgrzebaną "górę silnika ",to m ożna przyokazyjnie wymienić i mieć święty spokój (a i może świeta ciszę

).
Dla tych co kiedys będa chcieli wymieniać : nalezy wymieniac tylko i wyłącznie podkładkę sprężystą wraz z nakretką ją mocującą
Pzdr. & c ya..
: 2008-05-14 21:50
autor: chajs
A jak to nazwac jak pojde do sklepu ?? Moze ma ktos jakis kod fabryczny tego zeby podac sprzedawcy??
: 2008-05-17 23:23
autor: Ambrozy
Witam,
Spróbuj 'łopatologicznie'- podkładka sprężysta wałka biernego z nakrętką do KL; 2,5 V6 Mazdy.
Pzdr!
P.
: 2008-05-17 23:27
autor: 2Ya
chajs pisze:A jak to nazwac jak pojde do sklepu ?? Moze ma ktos jakis kod fabryczny tego zeby podac sprzedawcy??
2Ya pisze:hasło "sprężyna wałka "
Sprężyna wałka rozrządu silnik KL
KLY112417A
Nakrętka
KL0112412A
To są nr sprężyny i nakrętki
Pzdr. & c ya..
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 789#197789
Pzdr. & c ya..
Re: glowica walki - moment
: 2009-08-04 18:49
autor: rokfor
Proszę o pomoc.
Jaki jest schemat (kolejność) dokręcania łożysk ślizgowych wałków rozrządu w naszych V6
Re: glowica walki - moment
: 2009-08-04 20:05
autor: Robert
Dokręcać w 5 równych krokach, ostatni momentem 11-14 Nm.
Re: glowica walki - moment
: 2009-08-04 20:23
autor: rokfor
Dzięki wielkie!!!
Coś czuje ze dziś popełniłem wielki błąd i skrzywdziłem mojego probiaka. Po ciężkich doświadczeniach z mechanikami, stwierdziłem że sam naprawie klepiące regulatory zaworów i sprężyny na wałkach. No i to chyba był błąd...
Momenty dokręcania śrub w silniku 2.0 FS
: 2012-01-29 23:20
autor: Pajda16v
Witam!!! Ma koś jakąś rozpiskę, tabelkę. Z jakim momentem dokręcać śruby w silniku 2.0 16v ?? Chodzi o śrubki od miski olejowej po pokrywę zaworów, przez kolektory ... Silnik jest rozebrany w mak, części nowiutkie dobrych firm też szkoda gdyby brat pourywał śruby w bloku, mamy to we krwi że urywamy... Dokręcamy, dokręcamy... aj starczy.... a może jeszcze trochę dla pewności..... o kur*** urwała się

eheh też byłbym wdzięczny za takie dane
Z góry dziękuje

Re: glowica walki - moment
: 2012-01-31 17:57
autor: Romas
jeśli nie masz wyczucia to zadne tabelki ci nie pomogą. tak jak kiedyś kolega pisał to trzeba mieć pewną rękę.
Ja swój silnik skręcałem z wyczuciem a nie na jakieś schematy bo każda żruba jak i również każdy gwint w bloku jest inaczej wyciągnięty i jedną dokręcisz na pograniczu urwania a drugiej nie dokręcisz, dlatego ja osobiście takim rozpiskom nie wierze chyba że skręcam wszystko nowe(choć mimo pożniej i tak wszystko po swojemu sprawdzam)
Re: glowica walki - moment
: 2012-03-01 12:56
autor: MAcieja87
Panowie podpowiedzcie jaki jest rozm. klucza do odkręcenia głowicy? Będę zdejmował i muszę dokupić...
Re: glowica walki - moment
: 2012-03-01 13:03
autor: wujeksex
W 2.0 imbus 10.
Re: glowica walki - moment
: 2012-03-01 13:08
autor: MAcieja87
a w 2.5 (jak w profilu), nie chce jeździć 10razy i kupować 10 kluczy

Re: glowica walki - moment
: 2012-03-01 21:07
autor: wujeksex
Na 95% tak samo jak w 2.0, a jak chcesz mieć pewność, to odkręć pokrywę zaworów i będziesz wiedział.
Re: glowica walki - moment
: 2012-03-06 10:23
autor: MAcieja87
Klucz 12, czyli jednak te 5%
