Wspomaganie kierownicy

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: mysz »

Dla odmiany podam mopara do skrzyń automatycznych. Drogi, aczkolwiek spisuje się b.dobrze ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: -michal- »

ok, olej do skrzyń automatycznych ATF - to wiem, ale pytanie jaki rodzaj, dextron 2 czy dextron 3 :D
że też nie spojrzałem co jest napisane na zbiorniczku, może tam jest jakaś informacja :roll:
przeszukałem chyba wszystkie mazdowe i probkowe fora pod tym kątem, są same sprzeczne informacje... na NET w starych tematach o wspomaganiu są wzmianki o dextron 2, natomiast tutaj lejecie dextron 3 :D

Gdzieś w necie natomiast jedni piszą, że można d2 mieszać z d3, gdzie indziej że nie wolno #-o

A wleję dextrona 2, została mi chyba cała litrowa butelka takiego mobila jak kiedyś zmieniałem olej we wspomaganiu w jedynce :P

Jak się pompa zatrze to mam jeszcze dwie w zapasie 8)
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: duracell »

Zasięgałem niedawno języka w tej sprawie przy okazji wymiany oleju do pewnego automata.
Czy dextron czy mobil to w zasadzie kwestia gustu, jeden jest odpowiednikiem drugiego i na odwrót.
Seria 2 czy 3- tu różnica to lata produkcji auta.
Auta z lat 90(praktycznie do końca 90) nominalnie miały lany olej dextron 2 lub atf220, wtedy nie było serii 3.
Oleje z 3 z przodu to oleje do aut produkowanych od lat około 2000 do chwili obecnej.
Jedne i drugie są w pełni mieszalne i zamienne między sobą jeśli chodzi o auta z lat 90.
Do aut z lat powyżej 2000 (zależnie kiedy producent auta zmienił rodzaj oleju) zaleca się używanie oleju serii 3 dextona lub mobila atf320.
Reasumując do Probe można lać jeden i drugi, fajera będzie chodzić tak samo, ewentualne pozytywne lub negatywne odczucia użytkownika są tylko jego subiektywną oceną.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: -michal- »

duracell pisze:Seria 2 czy 3- tu różnica to lata produkcji auta.
Auta z lat 90(praktycznie do końca 90) nominalnie miały lany olej dextron 2 lub atf220, wtedy nie było serii 3.
Oleje z 3 z przodu to oleje do aut produkowanych od lat około 2000 do chwili obecnej.
Jedne i drugie są w pełni mieszalne i zamienne między sobą jeśli chodzi o auta z lat 90.
wszystko jasne, o to mi chodziło :) dzięki
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Pawel_-5 »

Hello ,
ostatnio miałem dziwną sytuacje pod marketem, zrobiłem zakupy podchodzę do auta i widzę pod nim plamę na asfalcie, myślę sobie to na pewno nie z mojego, ale na wszelki wypadek schylam się i szok. Po plastiku na dole pod chłodnicą kapie sobie czerwony płyn od wspomagania. Dzisiaj byłem na warsztacie aby zdiagnozować skąd leci ale jak na złość wszędzie sucho i nic nie zobaczyliśmy.
Płyn w zbiorniczku jest, wspomaganie czasem działa słabiej, czasem jakby go nie było. Ostatnio po dłuższym postoju od razu po odpaleniu słychać jakieś dziwne hałasy spod maski, jakoś po 15 sekundach ustają. Podejrzewam że to pompa wspomagania siada, ale skąd ten wyciek? Znalazłem schemat http://ford-probe.net/content/view/44/42/ i będę obserwował.
Miał ktoś doświadczenie w tym temacie?
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Spider33 »

Jak Ci pompa rzęzi przy odpalaniu to pewnie kończy już swój żywot. Wymień w porę bo opiłki do układu wlecą i magla będziesz dodatkowo szukał.
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Pawel_-5 »

No właśnie chyba tak zrobię, zastanawia mnie tylko skąd ten wyciek. Taką pompę najlepiej zregenerować bo nowych nie ma.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: KrecioPL »

zajrzyj do chłodnicy oleju (oznaczona nr 7 na obrazku)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Pawel_-5 »

KrecioPL pisze:zajrzyj do chłodnicy oleju (oznaczona nr 7 na obrazku)
Właśnie te przewody podejrzewałem od początku ale nie widać na nich oznak wycieków.
Dzisiaj przykładowo po jednodniowym postoju odpaliłem silnik i hałasów nie uświadczyłem, zacząłem kierownica w miejscu kręcić jak opętany i wspomaganie cichutko ładnie pracowało, mogłem wręcz palcem kręcić - pewnie dlatego, że obroty były wyższe bo silnik zimny - wniosek pompa działa.
Natomiast gdy wyjeżdżałem z serwisu gdzie auto ciągle pracowało(szukaliśmy wycieków), to wspomaganie działało ledwo co. Płynu jest w normie, jest idealnie czysty zabarwiony na czerwono mimo, że nie wiem kiedy był wymieniany, na pewno nie przeze mnie.
Mechanik dodatkowo sprawdzał luz w przekładni i stwierdził, że jest idealnie.
Sam nie wiem czy wymieniać w ciemno tą pompę, w zeszłym miesiącu probas trochę środków pochłonął, robiłem cały rozrząd, osprzęt i zawieszenie ale oszczędzać nie zamierzam.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: KrecioPL »

Poczekaj na moment w którym wspomaganie będzie ciężej chodzić i dodaj gazu. Jeśli na obrotach wyższych niż jałowe wspomaganie będzie chodzić płynniej, lżej to masz do wymiany pompę lub chociażby łożysko na niej.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: duracell »

Sprawdź czujnik na pompie, ten z jednym kabelkiem. Koła na wprost - brak przejścia do masy, koła skręcone - przejście do masy. Lub odwrotnie :D on jest zerojedynkowy.
Czujnik odpowiada za zwiększenie obrotów(zapotrzebowanie na moc) przy skręcie kołami.
Małe szanse żeby padł ale dla pewności sprawdzić warto. Oczywiście jeśli ruszysz kierownicą lewo/prawo a obroty nieznacznie się podnoszą to jest sprawny :D
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Pawel_-5 »

Dzięki za cenne wskazówki. Właśnie wydaje mi się, że gdy kręcę kierownicą to obroty mi spadają aniżeli wzrastają, ale jutro się upewnię. W przypadku klimy gdy załącza się kompresor to obroty zauważalnie wzrastają i też mi się wydawało, że kręcąc kierownicą w miejscu pompa powinna również dać podobny efekt.
Jutro przyjże się temu czujnikowi.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”