Strona 1 z 10

Problem z dmuchawą

: 2004-11-02 21:56
autor: Pelot
Witam mam problem dotyczacy mojej dmuchawy ktora pracuje tylko na 4-tym biegu szlyuszalem ze moze to byc spalony silniczek od dmuchawy???
i nagminnie mi paruja szyby teraz nawet jak wlacze dmuchawe na najwyszym biegu to i tak niewiele daje jedyna mozliwosc zeby mi one odparowaly to uchylenie dwoch szyb co jest bardzo dyskomfortowe tym bardziej ze zbliza sie juz zima i najgorszy okres sprzyjajacym parowaniu szyb,co ma wplyw na parowanie szyb???
Proszę o pomoc

: 2004-11-02 22:02
autor: Gacek Wrocław
Panie kolego - szukasz pomocy a nawet nie chciało Ci się przeczytać tematu "jestes tu nowy...."
Przeczytaj i się zastosuj to pogadamy :wink:

: 2004-11-02 22:07
autor: Pelot
szukałem ale nic nie znalazłem:((

: 2004-11-02 22:11
autor: Gość
Napewno trzeba wyminic filtr pylkowy ktury jest pod tym plastikiem przy
wycieraczkach napewno nikt tam nigdy nie zagladal a to sie robi raz na rok.
A co do dmuchawy to nie pomoge bo nigdy nie rozbieralem doglebnie
kokpitu.

: 2004-11-02 22:14
autor: P.I.M.P.O.
mam to samo tylko w II gen.

szyby parują bo jest różnica temperatur. zamiast otwierać szyby włącz nawiew i zanim odparują szyby przetrzyj je szmatką, bo później jak zamkniesz okna szyby znów zaparują. odsuń tez fotel do tyłu żebyś tak nie chuchał na szybę :lol:

a z tym niedziałającym wiatrakiem to nie wiem. w ładzie mi kiedyś kabelek się wypiął i nie dmuchało. może to też być bezpiecznik ale sprawdziłem - żaden nie jest spalony. wogóle mam jazdy z elektryką trochę.

powodzenia!

: 2004-11-02 22:18
autor: Pelot
Dziękuje bardzo za pomoc.

: 2004-11-02 22:24
autor: Pelot
ale z tymi szybami to nie jest takie hopsiu w kazdym moim bylym samochodzie to byl momet a w nim jak wlacze dmuchawe to wogule nie odparowywuja dopiero po otwaricu szyb zmniejsza sie i jak juz odparuja to sprawiaja wrzazenie tlustych co w nocy nie sprzyja dobrej widzocznosci

: 2004-11-02 22:34
autor: Gość
pelot pisze:ale z tymi szybami to nie jest takie hopsiu w kazdym moim bylym samochodzie to byl momet a w nim jak wlacze dmuchawe to wogule nie odparowywuja dopiero po otwaricu szyb zmniejsza sie i jak juz odparuja to sprawiaja wrzazenie tlustych co w nocy nie sprzyja dobrej widzocznosci
Więc pisze wymiana filtra pylkowego, bądź co gorsza wizyta i czlowieka
ktry zajmuje sie odgrzybianiem[/list]

: 2004-11-02 23:21
autor: kollek
co do dmuchawy to wydaję mi się że możesz mieć problem z rezystorem który jest schowany pod nogami pasażera. Prawdopodobnie będzie miał przepalone uzwojenia dlatego nie działają 3 biegi. Żeby się do niego dostać musisz rozebrać osłonę pod schowikiem od strony pasażera (3 wciski ze śrubami plus zacisk z tyłu). Potem zobaczysz silnik dmuchawy. Do rezystora jest podpięta jedna wiązka kabli (2 kabelki) i jedna przełączka. Rezystor jest wkręcony 2-ma śrubkami do dmuchawy. Odkręcisz go albo śrubokrętem krzyżakowym albo kluczem bodajże 8-semką. Jak go wyciągniesz będziesz widział czy uzwojenia są przepalone.

: 2004-11-02 23:26
autor: Sh(.)(.)ters
pimpo pisze: w ładzie mi kiedyś kabelek się wypiął i nie dmuchało.
Hehe - Pimpo zapomnij już o tej ładzie, no chyba że 3masz ją jako tył napęd na zimę :D Swoją drogą nieźle w Top Gear jedną przerobili w warsztacie Lotusa :D . Szkoda że tuning kosztował jakieś 100.000 funtów 8)

Co do dmuchawy - objaw działania tylko na jednym biegu (w tym przypadku akurat najwyższym) wskazuje na uszkodzony rezystor. Koszt używanego to 50 do 150 złotych, zależnie od stanu i dostępności na lokalnym rynku.

: 2004-11-02 23:33
autor: Gość
Sh(.)(.)ters pisze: Co do dmuchawy - objaw działania tylko na jednym biegu (w tym przypadku akurat najwyższym) wskazuje na uszkodzony rezystor. Koszt używanego to 50 do 150 złotych, zależnie od stanu i dostępności na lokalnym rynku.
Przed chwila gadale z qumplem i z kosztem takiego rezystora da sie
zamaknac w 20 zlotych.

Sooters tez ma racje takie ceny sa w warsztatach elektromechanicznych,
elektryka samochodowa itp.

: 2004-11-02 23:38
autor: kollek
W 20 zł na pewno. Potrzeba tylko gościa który dobierze odpowiednie rezystory.

: 2004-11-03 07:36
autor: Gość
A gdybys mial problem z dostaniem takiego rezystora, lub jakikolwiek inny to ja mam caly blok dmuchawy, lezy sobie ot tak poprostu w garazu i czeka tylko na takich jak Ty :roll: Jak byl bys zainteresowany to daj znac na pv.

: 2004-11-03 08:27
autor: AXEL
kollek pisze: Potrzeba tylko gościa który dobierze odpowiednie rezystory.
No właśnie Mokry znał te wartości,może ktoś inny zrobi dobry uczynek i je zmierzy :D .

: 2004-11-03 13:19
autor: P.I.M.P.O.
narazie mam ważniejsze rzeczy do naprawienia więc się narazie wstrzymam z takimi pierdółkami. dobrze jednak wiedzieć do kogo mam się zwrócić i o co wogóle chodzi (dlaczego nie działa). DZIĘKI!

: 2004-11-03 17:37
autor: piotrek
to samo mam działa na całych obrotach i terz interesowałoby minie wartość tego rezystora :D

: 2004-11-03 18:22
autor: Gość
piotrek pisze:to samo mam działa na całych obrotach i terz interesowałoby minie wartość tego rezystora :D
Na rezystorze powinno byc kilka paskow malych w roznych kolorach
Jak bys podal w odpowiednij kolejnosci kolory to moge to rozszyfrowac

: 2004-11-03 18:35
autor: AXEL
Zrozumiałem z tego co napisał kollek,że to są rezystory nawijane,a nie ceramiczne?

: 2004-11-03 18:52
autor: Gość
OOooo faktycznie 8)

: 2004-11-03 18:59
autor: piotrek
Jeżeli by były paski to też bym to odczytał problem jest w tym że ktoś kto ma dobry musiałby zmierzyć go miernikiem i podać wartość tego rezystora wtenczas można by było kupić nowy lub nawinąć nowy :D

: 2004-11-03 19:03
autor: piotrek
Sqad pisze:
pelot pisze:ale z tymi szybami to nie jest takie hopsiu w kazdym moim bylym samochodzie to byl momet a w nim jak wlacze dmuchawe to wogule nie odparowywuja dopiero po otwaricu szyb zmniejsza sie i jak juz odparuja to sprawiaja wrzazenie tlustych co w nocy nie sprzyja dobrej widzocznosci
Więc pisze wymiana filtra pylkowego, bądź co gorsza wizyta i czlowieka
ktry zajmuje sie odgrzybianiem[/list]
Czy w 1 generacji też jest filtr :?:

: 2004-11-03 19:25
autor: AXEL
piotrek pisze:Jeżeli by były paski to też bym to odczytał problem jest w tym że ktoś kto ma dobry musiałby zmierzyć go miernikiem i podać wartość tego rezystora wtenczas można by było kupić nowy lub nawinąć nowy :D
No właśnie cały czas o te wartości walczę,mam 3i 4 ,więc mogę tylko je sprawdzić.

: 2004-11-03 19:31
autor: boyas
Ja też się przyłączam do pytania: Czy w I też jest taki filtr. Miałem przyjemność rozbierać całość, i wycieraczki i wentylator. Jeżli mi brakuje jakiś części, to chętni obadam jak to wygląda i w jaki sposób się to montuje.
Pozdrawiam

: 2004-11-04 09:09
autor: kollek
W I gen. nie ma filtru przeciwpyłkowego.

: 2004-11-04 10:50
autor: Gość
kollek pisze:W I gen. nie ma filtru przeciwpyłkowego.
Zartujesz?? :shock:

To syfy leca bezposredni do srodka?? kurde az rozbiore dzis plastik
wycierazkami bo nie wieze normalnie :shock: