BRAK ISKRY

gu0071
Posty: 10
Rejestracja: 2012-11-25 18:10
Samochód: probe 1994 II-gen 2.0 16v / fiat 126p
Lokalizacja: k-koźle

Re: BRAK ISKRY

Post autor: gu0071 »

mam problem ze swoim probe niema iskry. Na wtyczce do modułu na środkowych przewodach są skoki napięcia (podczas kręcenia aparatem) od 0v do 5v ale na 3 pinowej do cewki na wszystkich jest 12v na podłączonym aparacie (podłączałem inny aparat jest to samo) ale po odłączeniu jest tylko w jednym. Sprawdzałem również cewkę pod akumulator na świecy skacze iskra ale jak się złapie za kabel to kopie ale według mnie za słabo. Probe II 2,0 16v 1994r aparat s1 aparat który podłączałem nie wiem co to był za model w kopułce gniazda wychodziły na wprost i w środku wyglądał inaczej ale wtyczki były te same. auto stoi już tydzień w garażu i nie wiem do mam bo moje pomysły, zdolności i porady które znalazłem zostały wyczerpane :cry: "fiat 126p wrócił do łask "
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Sallmo »

tzn. niby napiecie wchodzi na aparat ale już przez przewody na świecy już nie ma iskry - na świecy wykręconej nic nie widać ?
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
gu0071
Posty: 10
Rejestracja: 2012-11-25 18:10
Samochód: probe 1994 II-gen 2.0 16v / fiat 126p
Lokalizacja: k-koźle

Re: BRAK ISKRY

Post autor: gu0071 »

tak dokładnie
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Sallmo »

hmm....a sprawdz kopułkę aparatu ( ja kombinowałem ze 2tyg a sie okazało że kopułka była uszkodzona -przepaliła sie w srodku), sprawdz czy jest przejście. Ja jakieś błedy wyświetla komp ? Tu masz jak sie czyta błędy - http://ford-probe.net/content/view/117/42/
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
gu0071
Posty: 10
Rejestracja: 2012-11-25 18:10
Samochód: probe 1994 II-gen 2.0 16v / fiat 126p
Lokalizacja: k-koźle

Re: BRAK ISKRY

Post autor: gu0071 »

na kopułce jest przejście a błędy próbowałem sczytać przy pomocy kontrolki nic nie wyświetliło.
Szymon_xx
Posty: 5
Rejestracja: 2013-01-06 22:50
Samochód: Probe II 1993r 2.5 V6
Lokalizacja: Tczew

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Szymon_xx »

Witam wszystkich.

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Probe II 2.5 V6 93r. Nie jest to moje pierwsze probe lecz pierwsze z silnikiem 2.5 Prawdopodobnie to autko było jednego z klubowiczów. Ładny tuning wizualny oraz troszkę silnika. Na nic to wszystko jak po miesiącu użytkowania autko po prostu nie chciało zapalić. Po kilkunastu próbach autko odpaliło i jeździłem bez problemu. Ponownie probe odmówiło posłuszeństwa podczas jazdy. Po prostu zgasł. Udało mi się odpalić lecz po dodaniu gazu gasł. Po kilkunastu minutach już nie odpalił aż do dnia dzisiejszego.. Wymieniłem sterownik silnika, cewkę zapłonową, sprawdziłem napięcia które powinny pojawiać się jeżeli czujnik połozenia wału jest ok, czyli 0-5V. Po podłączeniu modułu zewnętrznego dalej iskry brak. Autko normalnie kręci, nie ma immo ani autoalarmu (usunąłem bo niestety ten kto zakładał robił na skrętkę), w bagażniku wyłącznik awaryjny wciśnięty. Podczas prób odpalania paliwo dochodzi bo czuć już z rury sama benzyna. Kable i świece nowe. Pytanie czy ktoś może opracował już jakiś schemat jak postąpić przy braku iskry? Co sprawdzać? Mi się pomysły kończą... Nie wiem sam czy mam dwa czujniki położenia wału czy jeden... W module mam dwa halltrony czy to oznacza że jeden z nich jest tym "awaryjnym" czujnikiem położenia wału? Proszę o podpowiedzi. Wszystkie fora już mam przeszukane.. ale w żadnym jasnych odpowiedzi jak już ktoś odpali probe to tylko napiszę że działa i dziękuje.. Znalazłem też sterownik VRIS-ami który jak na razie został usunięty bo i tak nic nie dawał jak autko jeździło. W załączniku jak na razie jedna fotka probe. Może ktoś pozna swoje stare autko :)
probe.jpg
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Spider33 »

Obstawiam ze chodzi o ten samochod http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=8098
Tylko czemu ktos kolor zmienial? :/
Szymon_xx
Posty: 5
Rejestracja: 2013-01-06 22:50
Samochód: Probe II 1993r 2.5 V6
Lokalizacja: Tczew

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Szymon_xx »

Kolor to spłowiał.. Autko stało przez 2-3 lata we Wrocławiu. Jeżeli chodzi o elektrykę to niestety ... masakra. Wizualnie ok czapki z głów ale jak już się przyjrzeć szczegółom to kicha.. Mam probka 2.0 96r i to w b.d stanie bo dbam, ale poprzednik tej V6 niestety chyba tylko eksploatował. Najbardziej przeraziło mnie wygłuszenie w postaci waty mineralnej w całym aucie gdzie tylko możliwe, co powoduje w autach bardzo dobre warunki dla rdzy :) czeka mnie długa droga żeby autko miało "ręce i nogi".. No ale najpierw muszę go usłyszeć że działa.
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Natan »

Miałem kiedyś podobny przypadek rozebrałem pół auta , walczyłem dwa dni , zamówiłem u Basfa nawet moduł zewnetrzny ( nie potrzebnie ) ale ktoś z klubu nie pamiętam kto ale mądry chłopak podpowiedział bym wyczyścił wtyczkę od czujnika położenia wału i stał się CUD :D trwało to 2 sek i co za szczęście mnie spotkało ?????? Probek odpalił i jezdzi już tak drugi rok :slon: :slon: :slon: Spróbuj :mrgreen: :mrgreen: Mogę tak Ci tylko pomóc :D
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Szymon_xx
Posty: 5
Rejestracja: 2013-01-06 22:50
Samochód: Probe II 1993r 2.5 V6
Lokalizacja: Tczew

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Szymon_xx »

Wtyczka czyszczona niejednokrotnie. Nawet za pierwszym razem wyglądała bardzo dobrze. Dzisiaj kolega próbował odpalić i probek "zagadał" po czym dalej nic. Jak zmasowałem cewkę i podałem na świece to iskra jest. Tylko czy to moduł czy np czujnik położenia wału "blokuje" iskrę. Czy ktoś wie jak rozróżnić czy mam dwa czujniki położenia wału czy tylko jeden. Rozumiem że ten drugi "zapasowy" jest w module.?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Romas »

Jeden w aparacie drugi przy wale.
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Natan »

Tak jak Romas pisze ...............
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Szymon_xx
Posty: 5
Rejestracja: 2013-01-06 22:50
Samochód: Probe II 1993r 2.5 V6
Lokalizacja: Tczew

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Szymon_xx »

OK działa :) Napiszę w wolnej chwili co krok po kroku można zrobić żeby bez sensu nie wymieniać wszystkiego. Z własnego doświadczenia (nabytego w poprzednich dniach) wiem że wystarczy miernik i info gdzie co sprawdzić i wiadomo co jest grane.
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Natan »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> :1111_ok: :1111_ok: :gwizd: :gwizd: :slon: :slon: :slon: :slon: :slon: :-D :-D
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
Tediacz
Posty: 34
Rejestracja: 2008-10-12 12:17
Samochód: Probe II 96' 2.0 SE
Galeria: viewtopic.php?t=18088
Lokalizacja: Szczecin

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Tediacz »

Witam,
Mam problem z brakiem iskry w związku z czym proszę o pomoc. Auto to probe II 2.0 brak LPG. 1996 r. Euro. Problem wystąpił po wymianie sprzęgła, wszystko robiłem zgodnie z instrukcją Haynesa oraz przy odłączonym akumulatorze. Sprawdziłem z 20 razy czy z powrotem podłączyłem wszystkie przewody na miejsce i jest ok. Rozrusznik się kręci, benzyna dochodzi. Po około 10 nieudanych próbach auto odpaliło ale tylko na 10 sekund po czym zgasło i znowu to samo. Napięcie dochodzi do aparatu zapłonowego (9,5 V) ale nie ma iskry. Sprawdziłem zarówno na kablach jak i świecach. Zwieram piny TEN i GND ale kontrolka check engine cały czas się pali przy kluczyku w pozycji ON. Bezpieczniki sprawdzone. Próbowałem resetować komputer (odłączyć minusową klemę i na 30 sek wcisnąć hamulec) ale nie wiem czy to dobry sposób, są jakieś inne? Dziwi mnie, że przecież przy wymianie sprzęgła nie dotykałem żadnych podzespołów silnika więc teoretycznie powinno działać. Raczej to, że przy dokręcaniu docisku zmieniła się pozycja koła zamachowego tego nie powoduje? Macie jakieś pomysły?
grzegorz
Posty: 8
Rejestracja: 2012-05-06 18:11

Re: BRAK ISKRY

Post autor: grzegorz »

dryndnij na 663 272 606. naprawilem to 3 dni temu smiga az milo.malo tago spalanie zmalalo o 2 litry prawie.
Awatar użytkownika
Tediacz
Posty: 34
Rejestracja: 2008-10-12 12:17
Samochód: Probe II 96' 2.0 SE
Galeria: viewtopic.php?t=18088
Lokalizacja: Szczecin

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Tediacz »

Auto działa, przyczyną okazała się zepsuta cewka. Dzięki za pomoc.
franki
Posty: 16
Rejestracja: 2010-07-06 20:11

moduł zapłonowy J885 vs J881

Post autor: franki »

Witam wszystkich

Mam problemy z równomierną pracą silnika (Ford Probe II silnik 2,5 V6 z 93r) ktoś w tym samochodzie zrobił przeróbke stosując cewkę zapłonową od Volkswagena. Generalnie elektryk to wszystko usunoł, ale w ogóle teraz niema iskry, cewka została zakupiona nowa, jest podejrzenie że wadliwy jest moduł zapłonowy, w samochodzie mam zamontowany moduł o numerze j885, natomiast mechanik mówi, że nie może takiego dostać, a jest dostępny nowy moduł j881.
Pytanie mam takie: Jakiego modułu powinienem szukać?
Czy ten moduł j881 się nadaje?
Czy oryginalnie powinien być zamontowany moduł j885, czy to może jakaś kolejna przeróbka?

pozdrawiam
Marek
grzegorz
Posty: 8
Rejestracja: 2012-05-06 18:11

Re: BRAK ISKRY

Post autor: grzegorz »

a nie lepiej zrobic modul zewnetrzny?taniej i pewne ze usterka sie nie powtorzy
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Destroyer »

Franek - J881 podejrzewam że podejdzie pytanie tylko, ile ten mechanik za niego chce? Podejrzewam że raczej nie mało. A za chwile będzie z nim to samo co być może jest teraz. Jeżeli chcesz moduł z wyeliminowaną wadą fabryczną, to tylko J888 (mam taki u siebie i jest trochę inaczej rozwiązany, nie będę się tutaj rozpisywał bo na forum już o tym było). Człowiek znający temat (firma JETTRO z Warszawy - polecam :)) wytłumaczył mi na czym polega ból tych modułów i że J888 ma ten problem rozwiązany. Więc jeżeli chcesz jeździć długo i bezawaryjnie, to tylko J888 lub moduł zewnętrzny (koszt to niecałe 20 zł i 15 minut pracy z lutownicą). Jeżeli mechanik zaśpiewa za moduł więcej niż 100 zł, to zrezygnuj od razu i zrób sobie zewnętrzny, albo zgłoś się do któregoś z klubowiczów, podejrzewam, że mają na zbyciu taki :)
Jeżeli jednak dasz sobie wcisnąć moduł od pana mechanika, to za jakiś czas znowu napiszesz w tym wątku ;) albowiem właściciele 2,5 V6 dzielą się na tych, którzy już mieli problem z modułem i na tych którzy zaraz będą go mieli ;)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: BRAK ISKRY

Post autor: tom87dg »

hej koledzy, dopadl i mnie temat braku iskry.
opowiem co sprawdzilem i wymienilem:
-zmienilem aparat jak to mowil sprzedawca 100 % sprawny
- wyswietla blad 03 Czujnik identyfikacji 1 cylindra
- przy przekreceniu kluczyka nie ma charakterystycznych w probe sygnalow dzwiekowych

pomozcie co jeszcze mam sprawdzic
Ostatnio zmieniony 2013-04-26 05:18 przez tom87dg, łącznie zmieniany 1 raz.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: BRAK ISKRY

Post autor: MatiLP640 »

no jak dla mnie to jest czujnik położenia wału ;) ty masz 93 więc powinieneś mieć dwa (przynajmniej tak Romas twierdzi ;)) jeden przy kole pasowym a drugi w aparacie zapłonowym ;) tak że na początek sprawdź właśnie to ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: BRAK ISKRY

Post autor: tom87dg »

ok jutro bede sprawdzal
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: BRAK ISKRY

Post autor: MatiLP640 »

to sprawdź i daj znać co i jak ;) jak to nie to to będziemy myśleć dalej ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: BRAK ISKRY

Post autor: tom87dg »

-- oryginalny post 2013-04-24 16:14 --

czujnik polozenia walu jest ok 542 ohm
prad do aparatu dochodzi , pin 2 od lewej 12,5v pin3 2,7 - 3v pin4 5v
komp zmieniony
iskry dalej brak

-- dodano 2013-04-26 05:19 --

auto naprawione, aparat ktory kupilem okazal sie tez uszkodzony, dzieki za pomoc
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”