BRAK ISKRY

Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Saperr »

-- oryginalny post 2012-03-27 20:22 --

Się podepnę. W sobote zrobilem zwarcie jak ta pała ostatnia :( Dlugo by tu opisywac - w skrocie jest tak, ze na odpalonym silniku odlaczylem kabel WN 6 cylindra na aparacie zaplonowym, podczas gdy piznął mnie prąd, gdy wlozylem tam lape. :| :( :newcry: :1111_bicz: ;(. Kabelek sobie wisial, zobaczylem tylko iskre, silnik pochodzil 2 sekundy i zgasl, juz nie odpalil. Nie ma iskry (nie odpalil na zaciag czego sie spodziewalem, zreszta podlaczylem do fajki swieczke od mondeo- brak iskiery) Czy to bezpiecznik? (Jak przekrecam kluczyk to wszystkie kontrolki sie swieca, radio smiga itd.) wiec pewnie nie bezpiecznik... Na bank cewka :newcry: I teraz pytanie czy musze kupic sama cewke, czy razem z aparatem zaplonowym?

K**wa nie wiem czemu tak zrobilem, to jakis odruch byl bo tym trzasnieciu pradem, pewnie za duzo amperów przeszlo przez moj zryty beret, i jest tak a nie inaczej :( AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :newcry:

-- dodano 2012-03-27 20:24 --

A wiecie co, z tego tematu wyczytalem ze jednemu koledze spadaly obroty na 400-500 podobnie jak u mnie, po wymianie cewki wszystko superancko. Pewnie i tak bym ją wymienial... Chociaz to zadne pocieszenie... :newcry:
Riding myy car...
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: BRAK ISKRY

Post autor: wujeksex »

Saperr pisze:Kabelek sobie wisial, zobaczylem tylko iskre, silnik pochodzil 2 sekundy i zgasl, juz nie odpalil.
A gdzie poszła iskra :?: Jak w jakąś wiązkę przewodów, to prawdopodobnie popaliło się wszystko, co było tam podłączone. Żadna elektronika w aucie nie przeżyje takiego napięcia.
Na cewkę bym nie stawiał, bardziej na PCM albo inna elektronikę.
Saperr pisze:pewnie za duzo amperów przeszlo przez moj zryty beret
Kilka mikro (milionowa część całości) amperów, to nie tak dużo :wink: , choć już 30 mili (tysięczna część) amperów potrafi zabić człowieka.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Saperr »

-- oryginalny post 2012-03-27 21:26 --

Nie poszla nigdzie, niczego nie dotknela. Tak jak juz pisalem byl to kabel WN odlaczony przy aparacie zaplonowym. Kopnelo mnie troche, i przy odlaczaniu ( wtedy bylo juz ciemno na dworze) zobaczylem tylko iskre na fajce, ale to raczej normalne- przeciez przechodzil tamtedy prad, nawet przy kontakcie w domu jak wyciagam wtyczke widac nieraz iskre- to wlasnie na takiej zasadzie. Jak juz tez nadmienilem- wszystkie kontrolki sie pala przy przekreceniu kluczyka, radio gra itd, a brak iskry.

:1111_bicz:

-- dodano 2012-03-27 21:27 --

A cóż to PCM?

-- dodano 2012-03-29 13:28 --

Plis o jakies wskazowki, co sie moglo stac jak wyciagnalem fajke z aparatu zaplonowego 6 cylindra, ze juz nie chce odpalic??

-- dodano 2012-03-31 15:21 --

Aha dobra, PCM to komputer. :mrgreen: Wątpie aby w nim było zwarcie, przeciez gdyby tak bylo nie podawalyby wtryski, a co za tym idzie nie zalewaloby świec, a gdy je wykręciłem to były właśnie zalane, iskry jak nie było, tak nie ma. Czy dobrze mysle czy raczej nie bardzo?
Riding myy car...
kristof
Posty: 1
Rejestracja: 2012-05-11 10:24
Samochód: ford probe 95r 2.5 24v
Lokalizacja: warszawa - białołęka

Re: BRAK ISKRY

Post autor: kristof »

witam wszystkich mam mały problem nawiązując do tego wątku mam probiaka 95 r 2.5 z immo i lpg. Sytuacja jest taka wsiadam i chce go odpalic brak takiej mozliwosci kontrolki swwieca brak kontrolki immo ( z kluczykiem) ale ze jestem człowiekiem upartym i dociekliwym zaczołem patrzec dalej i tak brak iskry i niesłychać pompy paliwa oczywiscie silnik kreci wiec znalazłem przekaźnik pompy i podałem napiecie bezpośrednio pompa zadziałała ale dalej niezapala. tym kreceniem rozładowałem akumulator wiec tel do kolegi o pozyczenie prądu jak go podłaczylismy to zadziałał i kontrolka immo tez przy zapłonie zaczeła swiecic. ale moja radość nietrwała długo :newcry: teraz padł na dobre :evil: i sytuacja ta sama wydaje mi sie ze to immo kszaczy sprawe ale moge sie mylic prosze o pomoc w mojej sprawie najchetniej bym go wywalił, a własnie bym zapomniał jest możliwe ze przez dorobienie kluczyka z skopiowanym immo skrzaczył sie moduł immo :?: :?: :?: na starym kluczyku tez nieodpala
matfiej18
Posty: 24
Rejestracja: 2010-01-22 17:25
Samochód: probe 2.5 v6
Lokalizacja: sandomierz

problem z iskrą w probe 2.5 95 r

Post autor: matfiej18 »

witam i przepraszam za wczescniejszy watek . wiec pisze jeszcze raz potrzebuje pomcy w sprawie iskry gdy jechalem probkiem nagle zdechł okazalo sie ze niema iskry wymienilem aparat oraz czujnik z ecu i nadal nic paliwo podaje immo jes wcisiniete oraz napiecie na aparacie tez dochodzi . lecz niema impulsu zaplonu czujnik polozenia walu wysyla go do ecu ale dalej go brak nie posiadam imobilajzera zadnego przeszukalem cale forom jedno i drugie ale na moj temat niebylo nic pozytecznego gdyz sprawdzilem wszystkie mozliwe sposoby prosze o pomoc gdyz ja tylko zanam sie na blachach aut a nie jestem mechanikiem a nichce go oddawac w jakies n iewiadome rece dzieki z gory P.s za pomoc w łąmigłowce postawie koledzie 2 kratki browarku :slon:
Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: problem z iskrą w probe 2.5 95 r

Post autor: Saperr »

Chlopie mam ten sam problem... kupilem aparat zaplonowy KF34, tylko nie wiem jaki mialem wczesniej w Probku... i to tez chyba moze byc przyczyną, bo nie kazdy mozna wstawic sobie od tak, wiec chcialbym wiedziec jakie aparaty są kompatybilne z aparatem KF 34? Jesli nie to, to chcę kupic tez komputer, z tego co wiem to silnik mam z 97r. reszta auta jest z 94 wiec nie wiem czy silnik mam Euro czy Usa? I czy to tez ma znaczenie w przekladce komputera? Bardzo prosze o odp.
Riding myy car...
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: problem z iskrą w probe 2.5 95 r

Post autor: Destroyer »

matfiej18 pisze: przeszukalem cale forom jedno i drugie ale na moj temat niebylo nic pozytecznego
Hmmm... a w istniejącym wątku nie mogłeś zapytać? Trzeba było zakładać nowy? :roll:
Mamy takie urządzenie jak "wyszukiwarka" wystarczy wpisać "iskr*" i ograniczyć wyszukiwanie do II generacji, znalazłem tym sposobem dosyć długi (12 stronicowy) wątek na temat zaniku iskry.
Tam powinna być odpowiedź. A jeżeli nie, no to może zapytaj w tamtym wątku. Jest większe prawdopodobieństwo że MOD nie usunie twojego postu ;)
Poczytaj też o module zapłonowym i o cewce ;)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z iskrą w probe 2.5 95 r

Post autor: Romas »

Saperr pisze:Chlopie mam ten sam problem... kupilem aparat zaplonowy KF34, tylko nie wiem jaki mialem wczesniej w Probku... i to tez chyba moze byc przyczyną, bo nie kazdy mozna wstawic sobie od tak, wiec chcialbym wiedziec jakie aparaty są kompatybilne z aparatem KF 34? Jesli nie to, to chcę kupic tez komputer, z tego co wiem to silnik mam z 97r. reszta auta jest z 94 wiec nie wiem czy silnik mam Euro czy Usa? I czy to tez ma znaczenie w przekladce komputera? Bardzo prosze o odp.
Jeśli masz probka z 94 to powinienes kupić aparat KL01 i nic wiecej. a silnik nie ma nic do rzeczy :wink:
Awatar użytkownika
cortez
Posty: 14
Rejestracja: 2012-04-19 16:22
Samochód: Ford Probe 93r. 2.5
Lokalizacja: Staszów

Re: BRAK ISKRY

Post autor: cortez »

Witam.Mam Probka 2.5 v6 93r. w którym silnik się rozwalił.Kupiłem więc silnik od mazdy 626 też 2.5 v6,różnica jest taka że w mazdzie była automatyczna skrzynia.Jeden mechanik przełożył silnik po czym się poddał mówiąc że wyjeżdża i nie dokończy.Przewiozłem do innego mechanika tam podłączyli wszystko ale nie ma iskry i nie mogą dojść dlaczego.Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: problem z iskrą w probe 2.5 95 r

Post autor: Saperr »

-- oryginalny post 2012-05-17 23:19 --
Romas pisze:
Saperr pisze:Chlopie mam ten sam problem... kupilem aparat zaplonowy KF34, tylko nie wiem jaki mialem wczesniej w Probku... i to tez chyba moze byc przyczyną, bo nie kazdy mozna wstawic sobie od tak, wiec chcialbym wiedziec jakie aparaty są kompatybilne z aparatem KF 34? Jesli nie to, to chcę kupic tez komputer, z tego co wiem to silnik mam z 97r. reszta auta jest z 94 wiec nie wiem czy silnik mam Euro czy Usa? I czy to tez ma znaczenie w przekladce komputera? Bardzo prosze o odp.
Jeśli masz probka z 94 to powinienes kupić aparat KL01 i nic wiecej. a silnik nie ma nic do rzeczy :wink:
ok, a jesli juz kupilem kf 34 to co? nie smignie? a z tym Euro i usa to chodzilo mi o komputer, czy bedzie pasowac z wersji np. usa do euro?

-- dodano 2012-05-17 23:20 --
Romas pisze:
Saperr pisze:Chlopie mam ten sam problem... kupilem aparat zaplonowy KF34, tylko nie wiem jaki mialem wczesniej w Probku... i to tez chyba moze byc przyczyną, bo nie kazdy mozna wstawic sobie od tak, wiec chcialbym wiedziec jakie aparaty są kompatybilne z aparatem KF 34? Jesli nie to, to chcę kupic tez komputer, z tego co wiem to silnik mam z 97r. reszta auta jest z 94 wiec nie wiem czy silnik mam Euro czy Usa? I czy to tez ma znaczenie w przekladce komputera? Bardzo prosze o odp.
Jeśli masz probka z 94 to powinienes kupić aparat KL01 i nic wiecej. a silnik nie ma nic do rzeczy :wink:
ok, a jesli juz kupilem kf 34 to co? nie smignie? a z tym Euro i usa to chodzilo mi o komputer, czy bedzie pasowac z wersji np. usa do euro? W ogole co powinienem wiedziec o kupnie innego komputera, tak, zeby pasowal do mojego Probka i zebym znow buraka nie strzelił?
Riding myy car...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Kocureq »

Nie ma różnicy w silniku USA a Euro.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: BRAK ISKRY

Post autor: 2Ya »

KLY 01 też będzie pasował i jest lepszym aparatem niż KL 01. Można w sumie powiedzieć, że to zmodyfikowany KL 01.

Pzdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Saperr »

Kocureq pisze:Nie ma różnicy w silniku USA a Euro.
Ok ale chodzi mi o komputer...
Riding myy car...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Kocureq »

Raczej o aparat zapłonowy. A tego który z którym jest kompatybilny, po prostu nie wiem - więc Ci nie odpowiem. Zasada działania jest taka sama, ale umiejscowienie elementów i wyprowadzenie na wtyczkach może być różne.
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: BRAK ISKRY

Post autor: wujeksex »

Komp jest inny, ale chyba po wymianie powinno wszystko działać, bo nie ma nigdzie w opisach wtyczek, że taki układ jest dla EURO, a taki dla USA.
Różnice jakie znam to w USA jest ograniczenie prędkości do 180 i po mignięciu długimi lampy się otwierają (w EURO na wyłączonych światłach jak migniesz długimi to lampy się nie podnoszą i świecą w zderzak).
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: BRAK ISKRY

Post autor: 2Ya »

Jako ciekawostka przy okazji dodam, że w euro też można zrobić z lampami jak w usa, wystarczy tylko mostek z diodą zastosować.

Pzdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
modano
Posty: 96
Rejestracja: 2007-07-22 10:43
Samochód: Probe II V6
Galeria: viewtopic.php?t=16692
Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice

Re: BRAK ISKRY

Post autor: modano »

jak jesteś taki mądry to napisz jeszcze co z czym zmostkować i jakiej diody użyć.....:)
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Saperr »

Kocureq pisze:Raczej o aparat zapłonowy.
O komputer, komputer ;) Wiem co to aparat i komputer... :evil: Ale juz wujek wyjasnił. Przyszedl mi do glowy jeszcze czujnik polozenia walu... Gdzie on jest umiejscowiony? Podobno ma miec rezystancje 520-580 Ohm?
Z tym aparatem to juz mam namącone w glowie... Aparat ktory kupilem nie ma modulu zewnetrznego, a stary mial zew. Juz nie wiem co robic- czy kupic aparat kl01, czy wywalic w tym modul na zewnatrz, czy moze komputer kupic... Przydaloby sie przelozyc na próbe, tylko skąd...

Z racji tego ze zielony jestem, to pozwole sobie powiedziec, ze rezystancji nie zmierze na zgaszonym silniku...?
Riding myy car...
Awatar użytkownika
cortez
Posty: 14
Rejestracja: 2012-04-19 16:22
Samochód: Ford Probe 93r. 2.5
Lokalizacja: Staszów

Re: BRAK ISKRY

Post autor: cortez »

towarzystwo wzajemnej adoracji
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Romas »

Saperr pisze:Przyszedl mi do glowy jeszcze czujnik polozenia walu... Gdzie on jest umiejscowiony?
Są dwa czujniki.

jeden znajduje sie w aparacie zapłonowym, a drugi przy kole pasowym :wink:

wiec jak jeden padnie to drugi powinien działac i powinno być ok.
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: BRAK ISKRY

Post autor: wujeksex »

Romas pisze:Są dwa czujniki.
Rzadko.

Najczęściej jest tylko w aparacie, ale spotkałem się z Probkiem, który miał tylko na kole pasowym, a w aparacie nie było.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Romas »

Wujek być może w 2.0 rzadko , ale w V6 jeszcze nie widziałem żeby nie było dwóch. owszem jeden czasami w ogóle nie działał, ale to nawet w błędach wyskakiwało :wink:
Ostatnio zmieniony 2012-05-23 16:10 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: BRAK ISKRY

Post autor: Saperr »

-- oryginalny post 2012-05-23 00:57 --

Dwa tzn jeden indukcyjny, i jeden halla? Czy jak bede krecil rozrusznikiem, to zmierze jego rezystancje? Z tego co wiem to nie da sie ruszyc, gdy halla nie dziala.

-- dodano 2012-05-29 22:58 --

Probek zmartwychwstał!! po ponad 2 miesiacach :D Naprawa komputera zdala egzamin :) Zmartwychwstanie!!!!
Riding myy car...
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: BRAK ISKRY

Post autor: 2Ya »

modano pisze:jak jesteś taki mądry to napisz jeszcze co z czym zmostkować i jakiej diody użyć.....:)

Nie podoba mi się ton twojej wypowiedzi... Ale, że mam dobry humor i rzeczywiście jestem mądry tyle o ile, to proszę :)

http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... i&start=50

Wyszukiwarka nie gryzie to raz, a dwa specjalnie dla ciebie poświęcam się o tej godz, widząc na pół oka :)

Pzdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
modano
Posty: 96
Rejestracja: 2007-07-22 10:43
Samochód: Probe II V6
Galeria: viewtopic.php?t=16692
Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice

Re: BRAK ISKRY

Post autor: modano »

2Ya pisze:
modano pisze:jak jesteś taki mądry to napisz jeszcze co z czym zmostkować i jakiej diody użyć.....:)

Nie podoba mi się ton twojej wypowiedzi... Ale, że mam dobry humor i rzeczywiście jestem mądry tyle o ile, to proszę :)

http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... i&start=50

Wyszukiwarka nie gryzie to raz, a dwa specjalnie dla ciebie poświęcam się o tej godz, widząc na pół oka :)

Pzdr.
Niech Ci Bóg w dzieciach wynagrodzi to poświęcenie, dziękuje bardzo:)
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”