Rozgrzany kolektor

Gość

Rozgrzany kolektor

Post autor: Gość »

Witam

Czy ktos mial u sibie rozgrzany kolektor do czerwonosci, doslownie
zazacy sie jak drewno w ognisku. Dzis mnie czknelo a zeby looknac
pod maske i widze jak kolektor mi sie sie swieci :shock: to chyba nie wrozy nic
dobrego
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Nigdy nie zaglądałem pod maskę zaraz po ostrej jeździe, w ciemnościach, ale na fotce widziałem kolektor bolidu F1 świecący światłem białym... Myślę że jest to normalne.
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

turbo zawsze świeci u mnie jest tak samo nic sie niemartw :D
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 14:52 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

Swieci sie na czerwono nigdy wczesniej wieczorem nie zagladalem pod
maske. Dodam tylko ze to nie byla ostra jazda zaintrygowalo mnie
klekotanie pod maska dlatego zajzalem.
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

Sqad się nie martw świeceniem, ja bym się martwił klekotaniem, napisz coś więcej na ten temat.
Gość

Post autor: Gość »

jura pisze:Sqad się nie martw świeceniem, ja bym się martwił klekotaniem, napisz coś więcej na ten temat.
Wiesz jak ciezko jest opisac dzwiek.
napewo mam jak by zawirowania powietrza w kolektorze bo mam
rozwalona rure pod kolektorem zaraz, no i te moje tlumiki na koncu
wiec ciezko dokladnie wylapac ten dzwiek.
Jest napewno cykanie to co kazdy z nas ma. a reszty nie opisze.
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

Według mnie to niema nic wspólnego ze świeceniem kolektora wydechowego. Zrób sobie test, rozgrzej samochód i zobacz jak świeci kolektor a potem daj w pędzel i popatrz znowu, różnice pewnie zobaczysz. A klekotania szukałbym gdzie indziej
Gość

Post autor: Gość »

Ale on taki nigdy nie byl a napewno w lato bo dosc czesto zagladalem pod
maske nic nie swiecilo
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

ale i tak z klekotaniem ma to niewiele wspólnego
Gość

Post autor: Gość »

Zla mieszanka, nie spalanie paliwa do konca w komorze silnika, to reszta
leci do kolektora, i jest tak prawie napewno bo mam przebicia na kablach
wysokiego napiecia, nie podaje mi dobrze iskry
Awatar użytkownika
V-incent
Posty: 73
Rejestracja: 2003-12-21 22:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: V-incent »

na ostatnim zlocie w Brzegu ktoś opowiadał o takim przypadku w swoim probie i jakoś nikt nie bardzo mógl zaradzić, to był chyba "screemer"
PROBE GT '95 USA electric blue
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

a co z mocą silnika jakieś zauwarzalne spadki wystrzały w kolektorze zmiana charakterystyki pracy itp.?
Gość

Post autor: Gość »

Idzie jak wscieklizna :twisted:
Zero zastrzezen czasem ma zachwianie obrotow ale zadko ale to jest
spowodowane utrata iskry.
Mam takie pytanie czy screemer ma przelotowy wydech w jakis sposob
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Witam!

Widzę że ktoś mnie ubiegł z tematem bo mialem go właśnie zakładać żeby podzielić się z wami tym co zobaczyłem w piątek pod maską ale widzę że Sqad mnie ubiegł. Zobaczyłem dokładnie to samo co on. Rura czerwona jakby dopiero z pieca hutniczego wyjęta.
Najpierw myślałem że to od złej mieszanki gazu :evil: , więc sprawdziłem go na benzynie - i niestety to samo :evil:
Najgorsze było to że nagrzewała się po przejechaniu ok 15km.

Ale nie ma tego co by na dobre nie wyszło. :D
Pojechałem do stryja (mechanika) i znalazłem rozwiązanie.
Tak więc przyczyną takiego nagrzania kolktora jest zbyt późny zapłon, który powoduje spalanie mieszanki w kolektorze, spowodowane zbyt wczesnym otwarciem zaworu wylotowego.
Przestawiłem zapłon i jest git! :D :D :D

Z tego co mi jeszcze powiedział może się też tak dziać gdy będzie zawór nadpalony, przy czym powinno się odczzuć to na mocy probaska.

Pozdrawiam!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Gość

Post autor: Gość »

A jak to sie ustawia bo do tego ze miesznka jest spalana w kolektorze juz
wczoraj doszlismy.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Sqad pisze:A jak to sie ustawia bo do tego ze miesznka jest spalana w kolektorze juz
wczoraj doszlismy.
Tak jak pisałem należy cofnąć(przyspieszyć) zapłon. :D

W Igen. motor 2.2 należy poluzować śruby mocujące aparat zapłonowy i przekręcić nim w stronę kabiny (patrząc od przodu). :wink:

Przysieszanie zapłonu - w przeciwną stronę obrotów "palca rozdzielacza"
Analogicznie w innych silnikach. :D

Powodzenia
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

V-incent pisze:na ostatnim zlocie w Brzegu ktoś opowiadał o takim przypadku w swoim probie i jakoś nikt nie bardzo mógl zaradzić, to był chyba "screemer"
screemer nie ma turbiny to byłem ja, też doznałem szoku jak zobaczylem świecący kolektor wydechowy po dobrym przegonieniu autka na turbince... ale jak padnie zapalniczka to wiadomo o co papierosa odpalić :wink:
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

philipe pisze:screemer nie ma turbiny to byłem ja, też doznałem szoku jak zobaczylem świecący kolektor wydechowy po dobrym przegonieniu autka na turbince... ale jak padnie zapalniczka to wiadomo o co papierosa odpalić :wink:
Dobre !!! :D :D :D

Wracając do tematu turnina nie ma nic do rzeczy bo Srtyjek miał taki przypadek w mercedesie - dieslu bez turbo.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

Andrzej pisze:Tak jak pisałem należy cofnąć(przyspieszyć) zapłon. :D
dużo powinno się go cofnąć? i jak to się ma do jazdy na gazie, bo ktoś gdzieś tu na forum kiedyś pisal że jest jakaś różnica w zapłonie na gazie i na benzynie?
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

philipe pisze:
Andrzej pisze:Tak jak pisałem należy cofnąć(przyspieszyć) zapłon. :D
dużo powinno się go cofnąć? i jak to się ma do jazdy na gazie, bo ktoś gdzieś tu na forum kiedyś pisal że jest jakaś różnica w zapłonie na gazie i na benzynie?
Ja nie miałem takiego problemu jeżeli chodzi o gaz, bo mam sekwencję, ale proponuję najpierw zaznaczyć kreską (np śrubokrętem) położenie obecne i conąć o jakieś 2-3mm, jeżeli nadal będzie się nagrzewał - to jeszcze kawałek.( ja tak zrobiłem żeby mieć możliwość powrotu do punktu wyjścia.


Jeżeli chodzi o gaz to też słyszałem ze lubi jeśli zapłon jest opóźniony, przy czym w tym przypadku podejżewam, że jest aż za dużo.
Jeżeli cofniesz za dużo to będziesz miał problemy z odpalaniem na bęzynie. może "odbijać" albo "blokować"

Oczywiście najrozsądniej pojechać do mechanika albo na stację diagnostyczną i sprawdzić na lampie stroboskopowej, przy czym jeżeli gość się nie będzie znał to lipa, więc lepiej sprobować samemu - metądą małych kroków.

Powodzenia :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Gość

Post autor: Gość »

Kurde kazdy kolektor sie tak grzeje sprawdzone poprostu nigdy nikt na to
uwagi nie zwracal. Ale popatrzcie jeszcze pos samochodach.
Najpierw wymienie kable bo mam przebicia a potem pobawie sie zaplonem
Gość

Post autor: Gość »

Czy ktos juz patrzyl u siebie po kolektorze?? Ja badalem jeszcze jeden i
jest bardzo podobnie jak u mnie no moze mniej sie nagrzewa ale tez
delikatnie swiecil bo wolno ostatnio jechalismy.
Jutro kupuje kable WN moze ktos polecic jakies dobre i dostepne no i
orientacyjna cene. Na forum znalazlem lecz od pana g..... ale nie wiem
czy bedzie mi chcial przyslac i to potrwa.
Jak kable nie pomoga to wyreguluje zaplon, a jak to nie pomoze to go
sprzedaje w piz........u. I kupie cos innego.
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

Sqad, masz zwężkę założoną na turbinie, co za tym idzie większą moc, co za tym idzie inną mieszankę paliwo powietrze...

Nie wiem jak to jest dokładnie z tymi komputerami w probe, czy ten chip, który montowałes załatwia sprawę paliwa, czy może tylko oszukuje np. informacje na temat temperatury powietrza (tego bym nie polecał), czy ten komputer jest na tyle elastyczny, że potrafi na podstawie przepływki dolać odpowiednio więcej benzynki.

Zbyt uboga mieszanka może powodować wzrost temperatury.

Przy takich modyfikacjach nie bez powodu montuje się w autach podstawowy wskaźnik EGT czyli temperatury spalin, temperatura rośnie wmiarę pałowania auta i w miarę zwiększania mocy.....

Jakby upatrywałbym (o ile to wogóle jest jakaś wada) w tym przyczynę świecącego kolektora.

Sqad.. zainwestuj w hamownię.... w Wawie najlepiej do VTG a jeśli chodzi o szczegóły i oględziny to chyba najlepiej do Japan Spotr Service... jakby nie było mazda w środku. A tam się znają na turbawkach bankowo.

Kolektor to jeszcze nic.. ale gdzies widziałem świecącą na czerwono turbinę :lol:
Fester
Gość

Post autor: Gość »

leoul pisze: Sqad.. zainwestuj w hamownię.... w Wawie najlepiej do VTG a jeśli chodzi o szczegóły i oględziny to chyba najlepiej do Japan Spotr Service... jakby nie było mazda w środku. A tam się znają na turbawkach bankowo.
Ja mam promotora nie daleko sibie wiec tam sie rusze raptem
5 min z buta.
leoul pisze: Kolektor to jeszcze nic.. ale gdzies widziałem świecącą na czerwono turbinę :lol:
Za pierwszym razem jak to zauwazylem po ostrej jezdzie to kolektor
dawal normalne swiatlo :shock: a na dodatek turbina byla w takim
samym swiecacym kolorze jak kolktor :shock: nawet cala sonda byla
w takim kolorze. Poprostu masakra
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”