Strona 1 z 2
Jak prosto zwiekszyc moc silnika
: 2004-11-22 11:44
autor: Galat
Witam.
Mam probe II generacji rocznik 1995 z motorem 2,0.
1.Chcialbym sie dowiedziec jak mozna w miare prosty i tani sposób zwiekszyc moc tego silnika.
2.Gdzie i za ile mozna zmienic wyglad zderzakow poprzez dokladki lub zmiane zderzaka.
Za wszelkie informacje z gory dzieki.
: 2004-11-22 14:06
autor: MiH
AD 1
1. Filtr stożek
2. Barany i przebudowa wydechu.
To za niskie pieniądze.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=1921
Potem sie zaczyna inna półka cenowa:
1. Soft turbo
2. Turbo
3. NOS
AD 2
Body Car Kit - ale to kosztyyyyyyy (ze 1500$ najmniej)
albo rzemiosło
a pooooza tym użyj opcji szukaj

: 2004-11-22 16:45
autor: Gość
Najprościej to było sobie kupić Igen.
No ale jeśli masz IIgen to takie opszonsy jak stożek i wydech dadzą Ci 5 w
mksie 10 koni no i moment obrotowy podniosą na niskich obrotach.
A później to sie robią takie koszta że nie mam pytań.
Sporo daje wymina sprzęgła na jakieś lepsze, mocy może nie podnosi
ale same osiągi podnosi i to w niezły sposób, ale niestety to też koszty.
Tak pi razy drzwi stożek 150-200 zł
wydech - 100 struminica (nie wiem jak spraedza się w 2.0)
Przelotowy tłumik między 200 a 400zł.
Stożek możesz spbie założyć ale przelotu nie polecam bo dużo nie da,
a będzie głośno!!! a 2,0 potrafią chałasować z przelotem ale moge sie tu mylić
Stożek
: 2004-11-22 18:36
autor: Galat
Dzieki za podpowiedzi, ale w zwiazku tym rodza mi sie nastepne pytania:
-Jak dobrac stożek, jakiej firmy, co z dolotem zimnego powietrza i z kad najlepiej poprowadzic to powietrze?
-Co z chipem, czy to ma sens i czy duzo daje?
-Jaki jest koszt baranów?
Re: Stożek
: 2004-11-22 19:30
autor: Gość
Galat pisze:-Jak dobrac stożek, jakiej firmy, co z dolotem zimnego powietrza i z kad najlepiej poprowadzic to powietrze?
Stożek jak największy. Jaka K&N jej można być pewnym, jakość wykonania
itp. Ja osobiąście mogę polecić Spoona z wirowym podajnikiem (sam taki
mam). Widziałem na fotkach że jest prowadzony ze zderzaka. Tam jest
umieszczony filtr, a powitrze jest doprowadzane rurą np. z kwasówki.
-Co z chipem, czy to ma sens i czy duzo daje?
Nie ma to sensy w benzynie no chyba że miała by turbo
-Jaki jest koszt baranów

: 2004-11-22 19:35
autor: Quaki
Pierwszym i zasadniczym pytaniem jest ile chcesz na to przeznaczyc podaj rzad wielkosci to ci napioszemy co mozesz wymienic i za ile
pozdrawiam
: 2004-11-23 07:38
autor: Yaneeck
sprzedaj 2.0 kup 2.5v6
: 2004-11-23 12:20
autor: Galat
Chcialbym wydac kwote rzedu 700 - 800zł
: 2004-11-23 13:54
autor: MiH
Galat pisze:Chcialbym wydac kwote rzedu 700 - 800zł
akurat na naklejki....
Stary! Zamiast kombinować to za tą kasę wymień filtry, zrób diagnostykę autka, wymień olej na lepszy, ponaprawiaj to co stuka i puka, wymień opony za zimówki (dobre), wypierz siedzenia, zakonserwuj podwozie, powymieniaj rurki gumowe jak sparciały, dolej destylowanej do aku na zimę a na końcu umyj go porządnie i wypoleruj coby się błyszczał jak psu jajca a będziesz o niebo bardziej zadowolony. I gwarantuje Ci że każdy nieślepy będzie musiał na auto spojżeć z podziwem, a nie ze zdziwieniem, że jeżdzi głośniej niż szybciej.
: 2004-11-23 17:04
autor: Gość
MiH pisze:
akurat na naklejki....
Stary! Zamiast kombinować to za tą kasę wymień filtry, zrób diagnostykę autka, wymień olej na lepszy, ponaprawiaj to co stuka i puka, wymień opony za zimówki (dobre), wypierz siedzenia, zakonserwuj podwozie, powymieniaj rurki gumowe jak sparciały, dolej destylowanej do aku na zimę a na końcu umyj go porządnie i wypoleruj coby się błyszczał jak psu jajca a będziesz o niebo bardziej zadowolony. I gwarantuje Ci że każdy nieślepy będzie musiał na auto spojżeć z podziwem, a nie ze zdziwieniem, że jeżdzi głośniej niż szybciej.
Dobrze gada!!
Bo nie uwieże że wszystko masz zrobione

: 2004-11-23 21:37
autor: Quaki
MiH dobrze prawi z takimi pieniedzmi to sobie mozesz max wymienic filtr i wydech koncowy (na jakis badziew typu tani przelot ) wzrost mocy raczej oszalamijacy nie bedzie jakies 5-10kM (max i to przy sprzyjajacych wiatrach)
pozdrawiam
ps. jakies sensowne wzrosty mocy to od jakichs 2000zl za instalacje nitro pozniej to juz tylko drozej moze byc
: 2004-11-23 23:09
autor: Gość
Jak już pisałem wyżej orintacyjne ceny. Dodam tylko że cena tłumików to
odnosiła się tylko i wyłacznie do końcowych
: 2004-11-24 00:59
autor: Quaki
sorry zapomnialem ze tam sa

fakt (czytalem posta wczesniej i jakos mi umknelo )
pozdrawiam
: 2004-11-24 07:00
autor: Galat
Macie racje bo faktycznie nie wszystko jest w 100% sprawne, wiec chyba go porzadnie przygotuje do zimy

: 2004-11-24 09:16
autor: Qki G
no widze ze klubowicze trafili do twojego rozumu:)))0
najpierw go zrobisz potem stopniowo bedziesz sobie zwiekszal moc

: 2004-11-24 10:36
autor: MiH
Mocy, mocy....
Probe 2.0 zbudowany został aby cieszyć wzrok, komfortem jazdy, nieproblematyczną obsługą i serwisem a nie mocą. Jeśli moc to 2.5 a najlepiej to nie probe tylko jakieś inne auto.
Galat - masz auto z duszą, które nie wymaga od Ciebie prawie żadnego wysiłku. Wierz mi że 2,5 jest o wiele bardziej wymagające. Zamiast myśleć o mocy nastaw się lepiej na stronę wizualną. Tak jak mówiłem, polerka, ładne światełka, ciemne szyby...może jakiś pomysł na 2 kolory... może kameleon... wnętrze też daje dużo możliwosci... mocy z 2.0 zbyt wiele nie wykrzesasz... ale za to możesz zrobić ze swojego Probka cudo, na widok którego klękają najtwardsi.
I powiem Ci że np. dla mnie największa frajda to jazda prędkością 30-40 na godzinę po mieście i obserwowanie ludzi... jak patrzą... jak faceci odwracają głowy od oczu swoich pań by popatrzeć... jak dziewczyny gdy stoją na światłach próbują dostrzec przez ciemne szyby kto siedzi w środku...
a moc? po co? żeby Cie łoś w TDI 2.5 nie brał? po co? jak chce się ścigać to niech szuka dawcy nerek. Ty jedziesz Probe. Nie musisz nikomu nic udowadniać. A już tym bardziej takiemu co siedzi w TDI i piana mu cieknie z zazdrości, bo Ty siedzisz w Probe...
: 2004-11-24 11:08
autor: Gość
MiH pisze:
I powiem Ci że np. dla mnie największa frajda to jazda prędkością 30-40 na godzinę po mieście i obserwowanie ludzi... jak patrzą...
He he nasuwa mi się nasz nocny powrót od Pauliny. Godzina 1.30 w nocy
a my przez pół warszawy jechaliśmy z prędkością 40km\h. Mówie wam
piękna sprawa.
: 2004-11-24 13:07
autor: Qki G
to sie wlasnie nazywa LANS hehe

: 2004-11-24 13:58
autor: Jedrek
: 2004-11-24 20:34
autor: Gość
qki82 pisze:to sie wlasnie nazywa LANS hehe

Nie to nie lans. Poprostu byliśmy bardzo zmęczeni wię wolno jechaliśmy

no wlasnie Probkami dres nie jezdzi aby sie scigac...
: 2004-11-25 18:35
autor: roofio
Dobrze prawisz MiH. Ja tam nie kombinuje z moca zreszta sam widziales. a zarowki juz sa i swieca niebo lepiej od tamtych...

pozdro
: 2004-11-26 13:40
autor: Gość
: 2004-11-26 14:48
autor: Qki G
: 2004-11-26 23:15
autor: Gość
kawaleria szatana 666 pisze:krótko mówiąc - .... MiH alias Moderator - proszę nie nadużywaj czyichś postów tylko zasłoń się swoimimi wiadomościami. Autor tych postów nie będzie zachwycony tym że cytujesz jego posty jak równiez zapodajesz jego foty. Daruj sobie. I tak jestes max burakiem a robisz z siebie w oczach innych jeszcze większego
opowiedź jasna jak przez mgłe.
jeśli oczekujesz odpowiedzi ze strony MiHa to Cię zmartwie. MiHu wyjechał!!!
: 2007-02-10 17:35
autor: szpagat
hej koledzy a co z pozbyciem się katalizatora? słyszałem że to daje z 5 KM więcej. Czy to prawda?
Ja akurat się pozbyłem ale nie dla mocy tylko ze względów ekonomicznych(rozsypał się i taniej było się go pozbyć niż kupować nowy-oryginał mi zaproponowali w serwisie za kilka tysięcy hehe, wiem że można wstawić uniwersalny który kosztuje 200-300 złotych ale i tak taniej się go pozbyć po prostu)