Szarpanie
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Niestety nie udało mi się znaleźć żadnej wzmianki o immob. w 'Ford TSP' w 'Ford TIS' w dziale TSB jest ogólny opis systemu i bardzo skomplikowana procedura programowania immob. do nowego kluczyka, może ją przeprowadzić tylko autoryzowany dealer więc czarno widzę wymianę immob.
Zapoznaj się dokładnie z tym opisem:
http://homepage.ntlworld.com/michael.cr ... iliser.htm
Czy twój immob. pasuje do opisu i fotek?
Prawdopodobnie aby zmostkować immob. należy połączyć te dwa punkty lutowania:
Ale to tylko moja intuicja i przypuszczenie więc przypadkiem tego nie rób jeśli mi dokładnie opiszesz element do którego należą te nóżki (a najlepiej dokładnie sfotografujesz płytkę z obu stron) to będę mógł nabrać pewności.
Na uwagę zasługuje fakt że autor tej strony o immob. podejrzewa że awarie immob. są skutkiem awarii aparatu zapłonowego !!
P.S.
Zapomniałem o najważniejszym. Cała naprawa immob. polega na tym że trzeba przygrzać lutownicą z odrobiną kalafonii te dwa punkty i to wszystko...
Myślę że nie ma co kombinować z tym immob. po prostu to zrób i jeśli nie pomoże to się weź do aparatu zapłonowego.
Zapoznaj się dokładnie z tym opisem:
http://homepage.ntlworld.com/michael.cr ... iliser.htm
Czy twój immob. pasuje do opisu i fotek?
Prawdopodobnie aby zmostkować immob. należy połączyć te dwa punkty lutowania:
Ale to tylko moja intuicja i przypuszczenie więc przypadkiem tego nie rób jeśli mi dokładnie opiszesz element do którego należą te nóżki (a najlepiej dokładnie sfotografujesz płytkę z obu stron) to będę mógł nabrać pewności.
Na uwagę zasługuje fakt że autor tej strony o immob. podejrzewa że awarie immob. są skutkiem awarii aparatu zapłonowego !!
P.S.
Zapomniałem o najważniejszym. Cała naprawa immob. polega na tym że trzeba przygrzać lutownicą z odrobiną kalafonii te dwa punkty i to wszystko...
Myślę że nie ma co kombinować z tym immob. po prostu to zrób i jeśli nie pomoże to się weź do aparatu zapłonowego.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Dziękuję Raf za fotkę i link do strony z immobil. Nie rozumiem jednego: w swoim poście piszesz "Ale to tylko moja intuicja i przypuszczenie więc przypadkiem tego nie rób ", a na końcu "Myślę że nie ma co kombinować z tym immob. po prostu to zrób ". ???????????
Teraz po kolei: zmartwiłeś mnie tym, że aparat może być przyczyną uszkodzenia immobil. Po drugie nie znam angielskiego
Mój immobil. jest identyczny jak ten na fotce. Co do programowania nowego immobil. to pewnie jest to tak jak piszesz bardzo trudne. Ja natomiast myślałem o wymianie immobil. ale razem z pilotem, tak żeby nie trzeba było nic programować. To chyba jest możliwe? I teraz najważniejsze: Słabo znam się autach, ale trochę orientuję się w sprawach elektroniki. Od mojego immobil. do kostki wychodzi 11 przewodów. Niemożliwe jest zmostkowanie 11. przewodów (5par+1), przez połączenie tych dwóch styków na fotce. Co o tym myślisz? Te dwa styki na fotce są od dwóch przekażników. U mnie jednak ścieżki drukowane są uszkodzone między tymi przekażnikami, a wyjściem immobil. Jeżeli tam nie ma styku, to być może z tego powodu przerywa? Czekam na Twoją opinię. Pozdr. ER
Teraz po kolei: zmartwiłeś mnie tym, że aparat może być przyczyną uszkodzenia immobil. Po drugie nie znam angielskiego
Mój immobil. jest identyczny jak ten na fotce. Co do programowania nowego immobil. to pewnie jest to tak jak piszesz bardzo trudne. Ja natomiast myślałem o wymianie immobil. ale razem z pilotem, tak żeby nie trzeba było nic programować. To chyba jest możliwe? I teraz najważniejsze: Słabo znam się autach, ale trochę orientuję się w sprawach elektroniki. Od mojego immobil. do kostki wychodzi 11 przewodów. Niemożliwe jest zmostkowanie 11. przewodów (5par+1), przez połączenie tych dwóch styków na fotce. Co o tym myślisz? Te dwa styki na fotce są od dwóch przekażników. U mnie jednak ścieżki drukowane są uszkodzone między tymi przekażnikami, a wyjściem immobil. Jeżeli tam nie ma styku, to być może z tego powodu przerywa? Czekam na Twoją opinię. Pozdr. ER
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na początek sprostowanie:
Wysnułem przypuszczenie że zmostkowanie tych styków da efekt pominięcia immob. i to Ci na razie odradzam, a to co zalecam zrobić to po prostu poprawić te dwa punkty lutowania poprzez stopienie cyny .
Co do wymiany immob. i pilota to z tego co wyczytałem w TISie immob. nie współpracuje z pilotem tylko z kluczykiem. W kluczyku jest chip pobudzany polem magnetycznym a w kolumnie kierownicy antena. Pilot natomiast służy do otwierania drzwi i rozbrajania alarmu, więc są to dwa rozłączne systemy.
Po krótce cały problem z immobiliserem polega na tym że w miejscach wskazanych strzałkami powstają zimne luty (być może w skutek zwiększonego poboru prądu przez uszkodzony aparat zapłonowy) i one nie kontaktują (najczęściej na wertepach i zakrętach) a doraźną metodą poprawy sytuacji jest energiczny kopniak w okolicę immob.
Sorry że dopiero teraz to piszę ale myślałem że z poprzednich wątków już to wiesz.
Pozdrawiam Rafał
Wysnułem przypuszczenie że zmostkowanie tych styków da efekt pominięcia immob. i to Ci na razie odradzam, a to co zalecam zrobić to po prostu poprawić te dwa punkty lutowania poprzez stopienie cyny .
Co do wymiany immob. i pilota to z tego co wyczytałem w TISie immob. nie współpracuje z pilotem tylko z kluczykiem. W kluczyku jest chip pobudzany polem magnetycznym a w kolumnie kierownicy antena. Pilot natomiast służy do otwierania drzwi i rozbrajania alarmu, więc są to dwa rozłączne systemy.
Po krótce cały problem z immobiliserem polega na tym że w miejscach wskazanych strzałkami powstają zimne luty (być może w skutek zwiększonego poboru prądu przez uszkodzony aparat zapłonowy) i one nie kontaktują (najczęściej na wertepach i zakrętach) a doraźną metodą poprawy sytuacji jest energiczny kopniak w okolicę immob.
Sorry że dopiero teraz to piszę ale myślałem że z poprzednich wątków już to wiesz.
Pozdrawiam Rafał
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
To u mnie jest zupełnie inaczej. Do immobil. mam osobny pilot. Klucz mam zwykły(pewnie dorabiany). Jest możliwe,że w miejscach wskazanych strzałką tworzy się zimny lut, ale na tym forum ktoś napisał, że zimny lut tworzy się na scalaku. Jak wcześniej napisałem, z immobil. wychodzi 11 przewodów i to właśnie te przewody chciałbym zmostkować. Jednak one idą gdzieś tam i trzeba chyba rozebrać sporo auta, żeby zobaczyć dokąd one idą. Wcześniej napisałem też, że mam poprzerywany druk na płytce immobil. i to pewnie jest przyczyna, że coś nie kontaktuje.Rzeczywiście, mam wrażenie , że walnięcie w immobil. skutkuje , ale to jest tylko dorażne rozwiązanie. Myślałem,że mam oryginalny immobil., a tu okazuje się, że jest to niewiadomo co ER
P.S. Jak to wygląda u Ciebie, masz immobil. w kluczu?
P.S. Jak to wygląda u Ciebie, masz immobil. w kluczu?
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja mam zupełnie inny, nie oryginalny alarm i immob.
Fabryczne immob. spotyka się raczej rzadko.
na pewno nie musisz mostkować wszystkie 11 drutów, bo pewnie większość z nich to np zasilanie, wyjście na kontrolkę, antena...
Jeśli dokładnie obejrzysz układ to na pewno się zorientujesz jak on działa i co z czym zwiera. Możesz sprawdzić na podłączonym immob. w stanie czuwania, w jakich pozycjach są przekaźniki (zapewne spoczynkowych) a następnie to samo gdy immob. jest rozbrojony a następnie wystarczy połączyć to i owo lub coś rozłączyć i po zawodach.
Jeśli wyczytałeś że zimne luty są na scalaku to jego też popraw (tylko uważaj na elektrostatykę).
Nie wiem jak to tam wszystko mechanicznie wygląda, ale jeśli się da to możesz podłączyć immob. bez obudowy, odpalić silnik na luzie i ostrożnie żeby czegoś nie spieprzyć pomacać go czy coś nie przerywa, jeśli jest gdzieś zimny lut to powinieneś go tą drogą namierzyć.
P.S.
Oczywiście nie wiem czy ten immob. co jest opisany w TISie to ten sam co go opisuję na wspomnianej stronie a jeśli nie to który jest częściej spotykany...
Fabryczne immob. spotyka się raczej rzadko.
na pewno nie musisz mostkować wszystkie 11 drutów, bo pewnie większość z nich to np zasilanie, wyjście na kontrolkę, antena...
Jeśli dokładnie obejrzysz układ to na pewno się zorientujesz jak on działa i co z czym zwiera. Możesz sprawdzić na podłączonym immob. w stanie czuwania, w jakich pozycjach są przekaźniki (zapewne spoczynkowych) a następnie to samo gdy immob. jest rozbrojony a następnie wystarczy połączyć to i owo lub coś rozłączyć i po zawodach.
Jeśli wyczytałeś że zimne luty są na scalaku to jego też popraw (tylko uważaj na elektrostatykę).
Nie wiem jak to tam wszystko mechanicznie wygląda, ale jeśli się da to możesz podłączyć immob. bez obudowy, odpalić silnik na luzie i ostrożnie żeby czegoś nie spieprzyć pomacać go czy coś nie przerywa, jeśli jest gdzieś zimny lut to powinieneś go tą drogą namierzyć.
P.S.
Oczywiście nie wiem czy ten immob. co jest opisany w TISie to ten sam co go opisuję na wspomnianej stronie a jeśli nie to który jest częściej spotykany...
- TSA
- Posty: 223
- Rejestracja: 2003-03-28 22:41
- Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
- Lokalizacja: Olsztyn, GT
w orginalnym alarmie w kostce sa 16 pinow w takim ukladzie: 16,15,14,13,12,11,10,09
08,07,06,05,04,03,02,01
10 i 13 mostek, zaplon
09 i 11 mostek, pompa paliwa
15 i 16 mostek, rozrusznik
opis stad:
http://www.ford-probe-driver.de/
08,07,06,05,04,03,02,01
10 i 13 mostek, zaplon
09 i 11 mostek, pompa paliwa
15 i 16 mostek, rozrusznik
opis stad:
http://www.ford-probe-driver.de/
- TSA
- Posty: 223
- Rejestracja: 2003-03-28 22:41
- Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
- Lokalizacja: Olsztyn, GT
16,15,14,13,12,11,10,09
08,07,06,05,04,03,02,01
Pin 10 und 13 brücken = Zündanlage
Pin 9 und 11 brücken = Kraftstoffpumpe
Pin 15 und 16 brücken = Anlasser
1 - zur LED
2 - nicht belegt
3 - nicht belegt
4 - Masse
5 - nicht belegt
6 - Kl.15 (+ bei Zündung ein)
7 - Spannung vom Radio (+ bei ACC)
8 - Kl.30 (Dauerplus)
9 - zum Kraftstoffpumpenrelais
10 - zum Relais PCM
11 - zur Kraftstoffpumpe (über Not-Schalter)
12 - nicht belegt
13 - zum Zündverteiler
14 - nicht belegt
15 - zum Wegfahrsperrenrelais
16 - auch zum Wegfahrsperrenrelais (Masse), geht dann zum Anlasserunterbrecherrelais
Tak to w orginale wyglada
08,07,06,05,04,03,02,01
Pin 10 und 13 brücken = Zündanlage
Pin 9 und 11 brücken = Kraftstoffpumpe
Pin 15 und 16 brücken = Anlasser
1 - zur LED
2 - nicht belegt
3 - nicht belegt
4 - Masse
5 - nicht belegt
6 - Kl.15 (+ bei Zündung ein)
7 - Spannung vom Radio (+ bei ACC)
8 - Kl.30 (Dauerplus)
9 - zum Kraftstoffpumpenrelais
10 - zum Relais PCM
11 - zur Kraftstoffpumpe (über Not-Schalter)
12 - nicht belegt
13 - zum Zündverteiler
14 - nicht belegt
15 - zum Wegfahrsperrenrelais
16 - auch zum Wegfahrsperrenrelais (Masse), geht dann zum Anlasserunterbrecherrelais
Tak to w orginale wyglada
Powyzsze dane o przewodach sa na 100% ok. Ja u siebie musialem wylaczyc immo... po wymianie silnika. Mialem probelm ze zgaszeniem go. Po wyjeciu kluczyka silnik dalej chodzil. Doszedlem, ktore to przewody (bylo zwarcie) i po zmostkowaniu problem znikl. Przy okazji okazalo sie, ze byly 2 imm..., z tego jeden juz wczesniej uszkodzony.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Dzięki TSA za opis przewodów w immobilizerze, jutro będę próbował to mostkować. RAF- tak jak radziłeś "opukałem " immobil. na załączonym silniku. Rzeczywiście niekiedy przerywa, aczkolwiek trudno dokładnie znależć to słabe miejsce. Mam nadzieję, że jak zmostkuję immobil. koszmar się skończy. O wynikach poinformuję. Pozdrawiam ER
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Jeśli chodzi o te kable z firmy "janmor" to są dwa rodzaje FU22, orazFS22 te drugie są silikonowe. Kabli FU22 nie zalecają stosować do gazu(są mniej odporne na temp.). Ceny są w rzeczywistości wyższe niż 200 zł (ok.250), bo doliczają marżę za detal. Te kable o których pisał Olo (za 115 zł) to pewnie są FU22. ER
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów