Szarpanie

olo

Post autor: olo »

Nie wiem dokladnie gdzie mieszkasz na Slasku ale moj koles mieszka w Czestochowie ktoremu moglbym przekazac te kable .Tylko ze on bedzie jechal dopiero 9.05 do Czestochowy,albo zapraszam na Borki 10.05 jak cos z tego wypali
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Mieszkam w sąsiedztwie Katowic, a na zlot niestety nie mogę w tym dniu przyjechać :x :cry: :x Może ktoś stąd pojedzie, jak tylko coś będę wiedział - dam znać. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Niestety nie udało mi się znaleźć żadnej wzmianki o immob. w 'Ford TSP' w 'Ford TIS' w dziale TSB jest ogólny opis systemu i bardzo skomplikowana procedura programowania immob. do nowego kluczyka, może ją przeprowadzić tylko autoryzowany dealer więc czarno widzę wymianę immob.

Zapoznaj się dokładnie z tym opisem:
http://homepage.ntlworld.com/michael.cr ... iliser.htm

Czy twój immob. pasuje do opisu i fotek?
Prawdopodobnie aby zmostkować immob. należy połączyć te dwa punkty lutowania:
Obrazek
Ale to tylko moja intuicja i przypuszczenie więc przypadkiem tego nie rób jeśli mi dokładnie opiszesz element do którego należą te nóżki (a najlepiej dokładnie sfotografujesz płytkę z obu stron) to będę mógł nabrać pewności.

Na uwagę zasługuje fakt że autor tej strony o immob. podejrzewa że awarie immob. są skutkiem awarii aparatu zapłonowego !!

P.S.
Zapomniałem o najważniejszym. Cała naprawa immob. polega na tym że trzeba przygrzać lutownicą z odrobiną kalafonii te dwa punkty i to wszystko...
Myślę że nie ma co kombinować z tym immob. po prostu to zrób i jeśli nie pomoże to się weź do aparatu zapłonowego.
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Dziękuję Raf za fotkę i link do strony z immobil. Nie rozumiem jednego: w swoim poście piszesz "Ale to tylko moja intuicja i przypuszczenie więc przypadkiem tego nie rób ", a na końcu "Myślę że nie ma co kombinować z tym immob. po prostu to zrób ". ???????????

Teraz po kolei: zmartwiłeś mnie tym, że aparat może być przyczyną uszkodzenia immobil. Po drugie nie znam angielskiego :cry: :cry: :cry:

Mój immobil. jest identyczny jak ten na fotce. Co do programowania nowego immobil. to pewnie jest to tak jak piszesz bardzo trudne. Ja natomiast myślałem o wymianie immobil. ale razem z pilotem, tak żeby nie trzeba było nic programować. To chyba jest możliwe? I teraz najważniejsze: Słabo znam się autach, ale trochę orientuję się w sprawach elektroniki. Od mojego immobil. do kostki wychodzi 11 przewodów. Niemożliwe jest zmostkowanie 11. przewodów (5par+1), przez połączenie tych dwóch styków na fotce. Co o tym myślisz? Te dwa styki na fotce są od dwóch przekażników. U mnie jednak ścieżki drukowane są uszkodzone między tymi przekażnikami, a wyjściem immobil. Jeżeli tam nie ma styku, to być może z tego powodu przerywa? Czekam na Twoją opinię. Pozdr. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Na początek sprostowanie:
Wysnułem przypuszczenie że zmostkowanie tych styków da efekt pominięcia immob. i to Ci na razie odradzam, a to co zalecam zrobić to po prostu poprawić te dwa punkty lutowania poprzez stopienie cyny :) .

Co do wymiany immob. i pilota to z tego co wyczytałem w TISie immob. nie współpracuje z pilotem tylko z kluczykiem. W kluczyku jest chip pobudzany polem magnetycznym a w kolumnie kierownicy antena. Pilot natomiast służy do otwierania drzwi i rozbrajania alarmu, więc są to dwa rozłączne systemy.

Po krótce cały problem z immobiliserem polega na tym że w miejscach wskazanych strzałkami powstają zimne luty (być może w skutek zwiększonego poboru prądu przez uszkodzony aparat zapłonowy) i one nie kontaktują (najczęściej na wertepach i zakrętach) a doraźną metodą poprawy sytuacji jest energiczny kopniak w okolicę immob. :twisted:

Sorry że dopiero teraz to piszę ale myślałem że z poprzednich wątków już to wiesz.

Pozdrawiam Rafał
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

To u mnie jest zupełnie inaczej. Do immobil. mam osobny pilot. Klucz mam zwykły(pewnie dorabiany). Jest możliwe,że w miejscach wskazanych strzałką tworzy się zimny lut, ale na tym forum ktoś napisał, że zimny lut tworzy się na scalaku. Jak wcześniej napisałem, z immobil. wychodzi 11 przewodów i to właśnie te przewody chciałbym zmostkować. Jednak one idą gdzieś tam i trzeba chyba rozebrać sporo auta, żeby zobaczyć dokąd one idą. Wcześniej napisałem też, że mam poprzerywany druk na płytce immobil. i to pewnie jest przyczyna, że coś nie kontaktuje.Rzeczywiście, mam wrażenie , że walnięcie w immobil. skutkuje , ale to jest tylko dorażne rozwiązanie. Myślałem,że mam oryginalny immobil., a tu okazuje się, że jest to niewiadomo co :cry: :cry: :cry: ER
P.S. Jak to wygląda u Ciebie, masz immobil. w kluczu?
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Ja mam zupełnie inny, nie oryginalny alarm i immob.
Fabryczne immob. spotyka się raczej rzadko.

na pewno nie musisz mostkować wszystkie 11 drutów, bo pewnie większość z nich to np zasilanie, wyjście na kontrolkę, antena...

Jeśli dokładnie obejrzysz układ to na pewno się zorientujesz jak on działa i co z czym zwiera. Możesz sprawdzić na podłączonym immob. w stanie czuwania, w jakich pozycjach są przekaźniki (zapewne spoczynkowych) a następnie to samo gdy immob. jest rozbrojony a następnie wystarczy połączyć to i owo lub coś rozłączyć i po zawodach.
Jeśli wyczytałeś że zimne luty są na scalaku to jego też popraw :) (tylko uważaj na elektrostatykę).

Nie wiem jak to tam wszystko mechanicznie wygląda, ale jeśli się da to możesz podłączyć immob. bez obudowy, odpalić silnik na luzie i ostrożnie żeby czegoś nie spieprzyć pomacać go czy coś nie przerywa, jeśli jest gdzieś zimny lut to powinieneś go tą drogą namierzyć.

P.S.
Oczywiście nie wiem czy ten immob. co jest opisany w TISie to ten sam co go opisuję na wspomnianej stronie a jeśli nie to który jest częściej spotykany...
Awatar użytkownika
TSA
Posty: 223
Rejestracja: 2003-03-28 22:41
Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
Lokalizacja: Olsztyn, GT

Post autor: TSA »

w orginalnym alarmie w kostce sa 16 pinow w takim ukladzie: 16,15,14,13,12,11,10,09
08,07,06,05,04,03,02,01
10 i 13 mostek, zaplon
09 i 11 mostek, pompa paliwa
15 i 16 mostek, rozrusznik



:roll: opis stad:
http://www.ford-probe-driver.de/
Awatar użytkownika
TSA
Posty: 223
Rejestracja: 2003-03-28 22:41
Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
Lokalizacja: Olsztyn, GT

Post autor: TSA »

16,15,14,13,12,11,10,09
08,07,06,05,04,03,02,01
Pin 10 und 13 brücken = Zündanlage
Pin 9 und 11 brücken = Kraftstoffpumpe
Pin 15 und 16 brücken = Anlasser

1 - zur LED
2 - nicht belegt
3 - nicht belegt
4 - Masse
5 - nicht belegt
6 - Kl.15 (+ bei Zündung ein)
7 - Spannung vom Radio (+ bei ACC)
8 - Kl.30 (Dauerplus)
9 - zum Kraftstoffpumpenrelais
10 - zum Relais PCM
11 - zur Kraftstoffpumpe (über Not-Schalter)
12 - nicht belegt
13 - zum Zündverteiler
14 - nicht belegt
15 - zum Wegfahrsperrenrelais
16 - auch zum Wegfahrsperrenrelais (Masse), geht dann zum Anlasserunterbrecherrelais
Tak to w orginale wyglada :idea:
Awatar użytkownika
TSA
Posty: 223
Rejestracja: 2003-03-28 22:41
Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
Lokalizacja: Olsztyn, GT

Post autor: TSA »

moj numer GG jakby co:
1003821
Gość

Post autor: Gość »

Powyzsze dane o przewodach sa na 100% ok. Ja u siebie musialem wylaczyc immo... po wymianie silnika. Mialem probelm ze zgaszeniem go. Po wyjeciu kluczyka silnik dalej chodzil. Doszedlem, ktore to przewody (bylo zwarcie) i po zmostkowaniu problem znikl. Przy okazji okazalo sie, ze byly 2 imm..., z tego jeden juz wczesniej uszkodzony.
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Dzięki TSA za opis przewodów w immobilizerze, jutro będę próbował to mostkować. RAF- tak jak radziłeś "opukałem " immobil. na załączonym silniku. Rzeczywiście niekiedy przerywa, aczkolwiek trudno dokładnie znależć to słabe miejsce. Mam nadzieję, że jak zmostkuję immobil. koszmar się skończy. O wynikach poinformuję. Pozdrawiam ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
TSA
Posty: 223
Rejestracja: 2003-03-28 22:41
Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
Lokalizacja: Olsztyn, GT

Post autor: TSA »

:lol:













GG:1003821
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Jeśli chodzi o te kable z firmy "janmor" to są dwa rodzaje FU22, orazFS22 te drugie są silikonowe. Kabli FU22 nie zalecają stosować do gazu(są mniej odporne na temp.). Ceny są w rzeczywistości wyższe niż 200 zł (ok.250), bo doliczają marżę za detal. Te kable o których pisał Olo (za 115 zł) to pewnie są FU22. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
olo

Post autor: olo »

calkiem mozliwe ze to sa te kable o ktorych piszesz , ale jezdze na nich juz jakis czas i narazie nie mialem jakis problemow
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Operacja mostkowania immobilizera została zakończona powodzeniem.Teraz pozostało tylko czekać , czy szarpania i gaśniecia będą dalej występowały. Dziękuję i pozdrawiam ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

szarpań i gaśnięć brak, na 99 % winny był immobilizer (myślę, że nie zapeszę) ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

juz w ogóle nie gaśnie i nie szarpie Pozdrawiam ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”