Strona 1 z 3
12/13 litrów gazu dużo ???
: 2004-12-01 02:01
autor: Kristofer
Witam
Chciałbym się dowiedzieć ile wam palą probaski gazu chodzi o Probe 2.0 l
Mi spala ok 13 litrów przy mieszanej jeździe ( miasto , trasa
) i uważam że to trochę dużo , przecież niema jeszcze ostrej zimy.
Instalacje mam nową , regulacje na bieżąco, wydaje się że wszystko jest ok , a więc dlaczego tyle pali
: 2004-12-01 09:39
autor: Maciucha
Mi potrafi i 15 wciągnąć
Ale ja mam inny silnik i być może cięższą nogę.
: 2004-12-01 10:20
autor: MiH
1. Czy zapala Ci się czasem CHECK ENGINE? Jeśli nie to mieszanka jest ok.
2. Czy czujesz różnice mocy pomiędzy gazem i benzyną?
3. Filtr gazu i przede wszystkim powietrza
4. Czy gazole zdjęli Ci może dolot?? Idioci często to robią żeby zaciągał powietrze z komory silnika - nic głupszego probkowi nie mozna zroibć. Potem - żeby zrekompensować ubytek mocy walą bogatą mieszankę.
5. Co u ciebie znaczy jazda po mieście - jeżdzisz dynamicznie czy
spokojnie, masz dużo korków po drodze czy nie itd itp.
6. Co u Ciebie znaczy trasa? Zupełnie inne spalanie jest przy 120km/h i przy 180km/h
Mój (2,5V6) pali średnio 13-14 po mieście. Jeżdzę dość dynamicznie, nieraz sportowo. Twój powinien palić coś koło 12-13 po mieście, 9-11 trasa.
: 2004-12-01 10:21
autor: MiH
Maciucha. pisze:Mi potrafi i 15 wciągnąć
Ale ja mam inny silnik i być może cięższą nogę.
przy automacie to zupełnie usprawiedliwione spalanie.
: 2004-12-01 16:12
autor: Maciucha
: 2004-12-01 22:21
autor: spown
A cóż się stało? Mi też tyle pali...
Re: 12/13 litrów gazu dużo ???
: 2004-12-01 23:12
autor: FlasH
Kristofer pisze:Witam
Chciałbym się dowiedzieć ile wam palą probaski gazu chodzi o Probe 2.0 l
Mi spala ok 13 litrów przy mieszanej jeździe ( miasto , trasa
) i uważam że to trochę dużo , przecież niema jeszcze ostrej zimy.
Instalacje mam nową , regulacje na bieżąco, wydaje się że wszystko jest ok , a więc dlaczego tyle pali
W trasie przy jeździe 140-160 km/h pali mi ok 11.5, a jak jeżdze do pracy (15 km w jedną stronę z czego ok 2 km po mieście), to wychodzi 13 litrów przy jeździe w okolicach 140 km/h.
Aha... raz byłem w szoku - jechałem do Szczecina, w drodze powrotnej już nie padało, więc grzałem ~180 km/h... wyszło 11 na setke
: 2004-12-02 07:06
autor: ESCort
A co powiecie na to: Na baku 35 litrów gazu zrobiłem aż 130 km? Nadal jeżdżę bez przepływomierza...
: 2004-12-02 09:58
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-12-02 10:22
autor: Jedrek
Witam!
Ja ostatnio wracałem z Poznania.
Zalałem do pełna butlę, po dojechaniu do chaty pojechałem zalać do pełna żeby sprawdzić ile pali.
Zrobiłem dokładnie 200km, a zatankowałem 17.85L gazu
, co oznacza że spalił niecałe 9l/100km
Tylko że należy wziąć pod uwagę fakt, iż silnik w momencie wyruszenia był nagrzany, no i tankowałem na Shell-u (być może lepsza mieszanka).
Jeżeli chodzi o jazdę to oczywiście nie omieszkałem zabłądzić i pokręciłem się trochę po Poznaniu, a na trasie wcale mu nie żałowałem.
Jeżeli chodzi o spalanie w jeździe mieszanej do pracy i z powrotem to pali ok.11l/100km
: 2004-12-02 10:44
autor: UkI
Witka
Cynki napisał:
ja na zbiorniku 36litrów gazu zrobiłem 420km.
i mam turbinkę...
i działa...
To brachu musiałeś nieźle pocinać tym probkiem jak spalił ci tylko 8L.
Mojego ostatnio troche przykrecilem bo nie schodził mi poniżej 15,5L (nawet przy normalnej jeździe) i teraz pali mi w granicach 13L. Uważam, że to jest niezły wynik jak na szalenie po mieście. Średnio robie na zbiorniku 36L jakieś 250-280km
pozdro..
: 2004-12-02 10:50
autor: FlasH
Andrzej pisze:Witam!
Jeżeli chodzi o spalanie w jeździe mieszanej do pracy i z powrotem to pali ok.11l/100km
Dużo zależy od tego jak sie jeździ (o sekwencji nie wspomne). Średnio z jaką prędkością sobie śmigasz?
hehe.... kiedyś jechałem do zielonej góry i chciałem po drodze sprawdzić jak będzie wyglądało spalanie przy ekonomicznej jeździe... nawet do cybinki nie wytrzymałem
: 2004-12-02 11:59
autor: Jedrek
Ja nie mam z tym problemu bo mam raczej ciężką nogę i nie żałuję mu na przyspieszeniu, tak więc na niskich biegach można powiedzieć że dostaje po zaworach, oczywiście dopiero gdy się nagrzeje!
Jeżeli chodzi o drogę to mam tylko jeden odcinek ok.8km prostej drogi, pozostała część to jazda przez wioski.
Normalna rzecz, że teraz będzie więcej palił, bo trochę mija zanim się woda zagrzeje, a to ma oczywiście duży wpływ na gaz.
: 2004-12-03 02:24
autor: Kristofer
MiH napisał :
1. Czy zapala Ci się czasem CHECK ENGINE? Jeśli nie to mieszanka jest ok
Na szcęście nie zapala się
2. Czy czujesz różnice mocy pomiędzy gazem i benzyną?
na benzynie wogóle niechce mi jeździć ( przepływomierz
)
3.
Filtr gazu i przede wszystkim powietrza
już by się zasyfił filtr gazu , mam instalację od 4 tygodni, powietrza filtr wymieniałem jakieś 5 tyś km temu.
4. Czy gazole zdjęli Ci może dolot?? Idioci często to robią żeby zaciągał powietrze z komory silnika - nic głupszego probkowi nie mozna zroibć. Potem - żeby zrekompensować ubytek mocy walą bogatą mieszankę
dolot cały nie ruszony, mieszankę wyregulowali bo na początku mi strzelał w rurę przy zdejmowaniu nogi z gazu
5. Co u ciebie znaczy jazda po mieście - jeżdzisz dynamicznie czy
spokojnie, masz dużo korków po drodze czy nie itd itp.
raczej spokojnie ,może czasami jak jakaś calibra...
korki jak wszędzie ,w końcu Kraków
6. Co u Ciebie znaczy trasa? Zupełnie inne spalanie jest przy 120km/h i przy 180km/h
Jazda w przedziale 100km/h - 130km/h
Pozdrawiam
: 2004-12-03 09:19
autor: FlasH
Andrzej pisze:Witam!
Jeżeli chodzi o spalanie w jeździe mieszanej do pracy i z powrotem to pali ok.11l/100km
Taką drogę do pracy jak ty masz, ja traktuję jako "
trasę".
: 2004-12-04 18:44
autor: piotrek
Mi pali jakieś 15 litrów ale turbinke mam zrąbaną
: 2004-12-07 15:00
autor: neo61
No więc też napisze o moim Probku.
Ja niestety już chyba przestanę walczyć z tym spalaniem bo nikt nie potrafi mi pomóc.
Spalanie na trasie ok 11l i prędkości 120/130km.
Spalanie po mieście 18l!!!!
I nie jestem w stanie zejść niżej nawet jeśli jeżdżę normlanie i nie używam turbiny.
I co Wy na to.
Nikt pewnie nie ma pomysłu więc......
Szkoda pisać.
Wk....ia mnie to wszystko i koniec.
Nie wiem co i gdzie mam kręcić żeby zmniejszyć to ... spalanie.
Mam zwykłą instalację, chodzi ok.Turbo pracuje bardzo ładnie, tylko czasami na starcie jak jade długo na 2 się zmula-jakby za mała mieszanka (check Engine sie nie zapala).
Podkeciłem śrubę na wężu dolotowym gazu za silniczkiem krokowym na maksa chyba bo zostało może pół obrotu śruby.Spalanie na mieśćie spadło z 25 na 18.I co dalej kręcić żeby zmniejszyć to bardziej>>
Przecież to się nie opłaca gazu zakładać!!!!A nie wspomnę ,że chciałbym sobie szybciej po mieście polatać moją bryką i co??
Jeżeli znajdzie się ktoś odważny i coś napisze to będę wdzięczny.
Pozdrawiam i zazdroszczę spalania.......
p.s.Gaz mam około miesiąca, przejechane ok 2000 km.
: 2004-12-15 17:54
autor: FlasH
neo61 pisze:
Spalanie na trasie ok 11l i prędkości 120/130km.
No to nienajgorzej...
neo61 pisze:Spalanie po mieście 18l!!!!
[...]
Jeżeli znajdzie się ktoś odważny i coś napisze to będę wdzięczny.
A co na to gazownik? On zalozyl, niech reguluje!
: 2004-12-15 17:59
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-12-16 12:54
autor: Arnie (caruso)
Ja jak zacząłem używać turbiny to wraz z lepszym przyspieszeniem spadło mi spalanie.
Jaki z tego morał?
Używanie turbiny zmniejsza a nie zwiększa zużycie paliwa.
Tylko bez przesady. Nie gaz w podłodze i ale też nie spalanie sprzęgła.
Radzę spróbować
: 2004-12-16 13:18
autor: MiH
neo61 -> tyle razy Ci piasłem zebyś zadzwonił, że już mi się nie chce.
Masz spartoloną instalację i zamiast coś z tym zrobić to płaczesz tutaj. Weż się w garść, dupę w troki i zrób z tym porządek a nie pisz "zazdroszczę spalania". Z tego co piszesz wynika że masz bardzo płaską charakterystykę. Do tego punkt zerowy podniesiony wysooooko. Co to jest i jak to się je? Regulację gazu robi się nie tylko tą dużą śrubką. Jest jeszcze śruba regulująca naprężenie membrany a więc koryguje się nią stosunek ciśnień ssania z miksera do kompensacji. Wpływa ona na kształt charakterystyki - to czy jest ona pionowa czy pozioma. Poza tym jest jeszcze punkt zerowy - czyli niezależny obwód od membrany którym podawany jest gaz dla utrzymania obrotów minimalnych silnika.
Ta duża śruba zmienia tylko wysokość charakterystyki i jej zakrzywienie w górnym zakresie obrotów.
W sumie neo61 - nie wiem dla kogo to pisze...
: 2004-12-17 08:57
autor: Qki G
mi pali 13-15 w miescie przy szbkiej jezdzie
gdy mam czasami momenty ze jezdze bardzo spokojnie, np z moja dziewczynka spalami ok10-11 wiec jesli chodzi o mnie to ja jestem zadowoliny z winiku
: 2004-12-17 20:44
autor: FlasH
jak to w ogóle rozumieć "używam turbiny"???
: 2004-12-17 23:35
autor: Pelot
ale podczas doładowania turbiny zwieksza sie dawka paliwa to w jaki sposób może zmniejszyc się spalanie
: 2004-12-18 13:24
autor: neo61
Witam
MiH dzięki za info.Tyle ,że Ci którzy mi ją założyli nie potrafią nic więcej zrobić i twierdzą ,że jeżeli na trasie pali ok to na mieście też powinno i nie da się nic więcej wyregulować.
Na paliwie palił na trasie 9 więc jeśli spali gazu 11 to myślę ,że dobry wynik:)))
I to nie tak,że nic z tym nie robię.Poprostu nie mam narazie kasy ,żeby pojechać do i innego gazownika , który mi to wyreguluje za odpłatą.
Poza tym nie wierzę do końca w to co pisze np. Cynki.
Pisze ,że spalanie gazu w mieście 10??Producent podaje spalanie paliwa 11,2 l a użytkownicy około 14 l .A Cynkiego Probe Pali gazu 10??Wg mnie nie możliwe biorąc pod uwagę to ,że spalanie gazu powinno wzrosnąć o ok.20%(chyba ,że jest to sekwencja).
No ale jeśli już tak jest naprawdę ,to bardzo dobrze.
Nie tyle ,że chciałęm zaoszczędzić na oszczędzaczu- ale nie mam 4tys. do wydania na pie.....oną instalację gazową!!
Dzięki za rady , w najbliższym czasie coś z tym zrobię:)
Pozdrawiam